Рішення
від 26.09.2018 по справі 922/1814/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" вересня 2018 р.м. ХарківСправа № 922/1814/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Кухар Н.М.

при секретарі судового засідання Руденко О.О.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Кирилівської сільської ради, смт.Кирилівка Красноградського району Харківської області, до 1) Красноградської районної державної адміністрації Харківської області, м.Красноград Харківської області , 2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія", с.Покровське Красноградського району Харківської області, про визнання недійсним договору за участю представників:

прокуратури - ОСОБА_1 (посвідчення № 036688 від 11.12.2015);

позивача - не з'явився;

1-го відповідача - ОСОБА_2 (довіреність № 01-42/27 від 03.01.2018);

2-го відповідача - ОСОБА_3 (довіреність б/н від 01.11.2018);

ВСТАНОВИВ:

Керівник Первомайської місцевої прокуратури Харківської області 03.07.2018 звернувся до Господарського суду Харківської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області до Красноградської районної державної адміністрації Харківської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія", с.Покровське Красноградського району Харківської області, про визнання недійсним Договору оренди земельної частки (паю), площею 5,4019 га, з кадастровим номером 6323381000:07:000:0152, укладеного між відповідачами, та зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія" повернути вищевказану земельну ділянку у відання Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області, а Кирилівську сільську раду внести відповідні відомості до земельно-кадастрової документації. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на момент укладення спірного Договору Красноградська районна державна адміністрація не мала права на розпорядження вказаною земельною ділянкою, що є підставою для визнання правочину недійсним згідно ст. 215 ЦК України.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 05.07.2018 вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду; відкрито провадження у справі № 922/1814/18 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.

У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 20.07.2018, 1-й відповідач, Красноградська районна державна адміністрація, проти позову прокурора заперечує, посилаючись на те, що Кирилівська сільська рада, починаючи з дня набрання законної сили рішенням Красноградського районного суду Харківської області від 06.08.2014 про визнання спадщини, що відкрилась після смерті ОСОБА_4, на належну їй земельну ділянку відумерлою до теперішнього часу не оформила належним чином, відповідно до чинного законодавства, право на земельну частку (пай), не отримала у комунальну власність земельну ділянку та не здійснила реєстрацію права власності на неї. Також 1-й відповідач зазначив, що прокурором заявлено вимогу про зобов'язання позивача, Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області, внести відповідні відомості до земельно-кадастрової документації, проте, відповідно до чинного законодавства, такі зміни вносить Головне управління Держгеокадастру у Харківській області.

27.08.2018 прокурор надав до суду відповідь на відзив 1-го відповідача, в якому зазначив, що з 18.08.2014, тобто з моменту набрання рішенням Красноградського районного суду від 06.08.2014 у справі № 626/1639/14-ц, спірна земельна ділянка втратила статус "не витребуваного паю", з огляду на що Красноградська районна державна адміністрації втратила право на розпорядження нею.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 29.08.2018 підготовче провадження у справі № 922/1814/18 було закрито, справу призначено до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник прокуратури підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.

Представники 1-го та 2-го відповідачів проти позову заперечували з посиланням на те, що спірний договір оренди землі був укладений з додержанням вимог діючого законодавства.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників прокуратури та відповідачів, суд встановив наступне.

Розпорядженням голови Красноградської районної державної адміністрації Харківської області (1-й відповідач) від 25.09.2012 № 458 Товариству з обмеженою відповідальністю "Надія" (2-й відповідач) надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок для оформлення права користування на умовах оренди із земель невитребуваних земельних часток (паїв) на території Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області загальною площею 66,80 га (яка складається із 16 земельних ділянок з числа невитребуваних паїв, у тому числі земельна ділянка площею 6,58 умовних кадастрових гектарів за сертифікатом серії ХР № 0095957, який залишився від померлої ОСОБА_4

Розпорядженням голови Красноградської районної державної адміністрації Харківської області від 14.10.2014 № 421 затверджено технічну документацію з землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок для оформлення права користування на умовах оренди загальною площею 59,9747 га (у тому числі вищевказаної земельної ділянки) із земель невитребуваних земельних часток (паїв) та надано земельні ділянки TOB "Надія" в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області.

18.11.2014 між Красноградською районною державною адміністрацією та TOB "Надія" було укладено шістнадцять договорів оренди земельних часток (паїв) по земельним часткам, у тому числі договір оренди земельної частки (паю) за сертифікатом серії ХР № 0095957, який залишився від померлої ОСОБА_4, із земель реформованого колишнього КСП ім. Щорса, що розташована на території Кирилівської сільської ради Красноградського району, які зареєстровано відповідно до вимог законодавства 05.12.2014.

Відповідно до п.п. 1.1., 1.2. Договору оренди спірної земельної ділянки, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, кадастровий номер 6323381000:07:000:0152, із земель не витребуваних земельних часток (паїв) сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами Кирилівської гади Красноградського району.

Договір укладено сторонами терміном на 49 (сорок дев'ять) календарних років, що передбачено пунктом 3.1. Договору.

Згідно п. 9.1. Договору, орендодавець гарантує, що він уповноважений розпоряджатися земельною ділянкою, має законні повноваження передати цю ділянку в оренду, надавати інші права, визначені в цьому договорі.

Пунктом 13.4. Договору визначено, що договір припиняється у випадках, передбачених законодавством України.

Разом з цим, встановлено, що відповідно до Сертифікату на право на земельну частку (пай) серії ХР № 0095957 на ім'я ОСОБА_4, виданого на підставі розпорядження Красноградської районної державної адміністрації від 03.03.1997 № 74, останній надано право на земельну частку (пай), яка перебувала у колективній власності колишнього КСП ім. Щорса, загальною площею 6,58 умовних кадастрових гектарів (з урахуванням ріллі, сіножаті та пасовища), що розташована на території Кирилівської сільської ради Красноградського району.

Відповідно до вказаного Сертифікату, площа земельної частки (паю) складає 6,58 умовних кадастрових гектарів, яка врахована разом з ріллею, багаторічними насадженнями, сіножаті та пасовищем, а договір оренди на вказану земельну частку (пай) укладено щодо користування ріллею, площею 5,4019 га з кадастровим номером земельної ділянки 6323381000:07:000:0152.

Згідно витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про смерть, ОСОБА_4 померла 12.12.1998.

Рішенням Красноградського районного суду від 06.08.2014 у справі № 626/1639/14-ц задоволено заяву Красноградської районної прокуратури від 18.07.2014 в інтересах держави в особі Кирилівської сільської ради Красноградського району про визнання спадщини відумерлою, та визнано відумерлою спадщину на земельну ділянку, яка залишилася від померлої ОСОБА_4, загальною площею 6,58 умовних кадастрових гектарів з урахуванням ріллі, багаторічних насаджень, сіножаті та пасовища) з передачею її у власність територіальної громади Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області.

Рішенням Кирилівської сільської ради Красноградського району LIV сесії VI скликання від 11.12.2014 № 270-VІ, на підставі рішення Красноградського районного суду від 06.08.2014, земельна ділянка, яка залишилася від померлої ОСОБА_4, загальною площею 6,58 умовних кадастрових гектарів (з урахуванням ріллі, багаторічних насаджень, сіножаті та пасовища), сертифікат па право на земельну частку (пай) серії ХР № 0095957 - прийнята у власність територіальної громади Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області.

З метою реалізації права на земельну ділянку площею 6,58 умовних кадастрових гектарів, рішенням Кирилівської сільської ради Красноградського району XXXIV сесії VII скликання від 19.04.2018 № 200-VII визначено на місцевості вищевказану земельну ділянку, а саме, земельну ділянку з кадастровим № 6323381000:07:000:0152 площею 5,4019 га, на підставі рішення Красноградського районного суду у справі № 626/1639/14-ц та рішення Кирилівської сільської ради Красноградського району LIV сесії VI скликання від 11.12.2014.

Таким чином, прокурор вважає, що спірний договір оренди земельної ділянки (паю) від 18.11.2014 було укладено Красноградською районною державною адміністрацією з перевищенням наданих їй повноважень, оскільки на момент його укладення вказана земельна ділянка втратила статус невитребуваного паю, у зв'язку з чим прокурор звернувся до господарського суду з відповідним позовом.

Ретельно дослідивши наявні у матеріалах справи докази, з'ясувавши усі фактичні обставини спору та надавши їм правову кваліфікацію, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог Керівника Первомайської місцевої прокуратури, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі", відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно ст. 3 Закону України "Про оренду землі", об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

За приписами п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Як зазначено в ст. 5 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.

Відповідно до пункту 12 Порядку організації робіт та методики розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2004 № 122, нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки передаються в розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій з метою надання їх в оренду. Тому нерозподілені земельні ділянки до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності передаються в оренду органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, як розпорядниками, на загальних засадах.

Згідно ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України та статті 1 Закону України "Про оренду землі", право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

Таким чином, вищевказаною нормою передбачено право районної державної адміністрації (а відтак, 1-го відповідача у справі) щодо передачі невитребуваних земельних ділянок у оренду з обмеженням терміну, зокрема до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку.

Тобто, з вказаної норми вбачається, що з моменту отримання власниками невитребуваних земельних ділянок актів на право власності, зобов'язання по договору оренди повинно бути припинено. Припинення дії договору повинно відбуватись у відповідності до вимог чинного законодавства.

Пунктом 13.6. спірного договору передбачено, що сторони погоджуються з тим, що перехід права користування на об'єкт оренди, а також реорганізація юридичної особи - орендаря є підставою для змін умов або розірвання договору.

Тобто договори оренди землі від 18.11.2014 укладені на строк 49 років або до моменту отримання громадянами правовстановлюючих документів на земельні частки (паї), як це передбачено законодавством України.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі Сертифіката на право на земельну частку (пай) серія ХР № 0095957, громадянці ОСОБА_4 належало право на земельну частку (пай) у землі, що перебуває у колективній власності КСП ім. Щорса, розміром 6,58 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості).

Згідно змін, внесених у сертифікат 19.02.2015, право на земельну частку (пай) передано територіальній громаді Кирилівської сільської ради, с.Кирилівка Красноградського району Харківської області, на підставі рішення Красноградського районного суду Харківської області від 06.08.2014, розмір земельної частки (паю) 6,58 в умовних кадастрових гектарах. Вартість земельної частки (паю) п'ятнадцять тисяч сімсот шістдесят сім гривень.

Тобто зміни у сертифікат були внесені після укладання 18.11.2014 договорів оренди землі на не витребувані (паї).

Відповідно до пункту 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ" від 16.04.2004 № 7, сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості) та видачі державного акта про право власності на землю (п. 17 розд. X "Перехідні положення" ЗК України).

За приписами пункту 17 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства.

Сертифікат на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) земельних ділянок та видачі їм державних актів на право власності на землю.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.

Частинами 1, 2 статті 3 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" передбачено, що підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації.

Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Відповідно до абз. 2 п. 8 Перехідних положень Земельного кодексу України, члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств та працівники державних і комунальних закладів освіти, культури та охорони здоров'я, розташованих на території відповідної ради, а також пенсіонери з їх числа, які на час набрання чинності цим Кодексом не приватизували земельні ділянки шляхом оформлення права на земельну частку (пай), мають право на їх приватизацію в порядку, встановленому статтями 25 та 118 цього Кодексу.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначений статтею 118 Земельного кодексу України.

Згідно ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як встановлено судом, Кирилівська сільська рада Красноградського району Харківської області після набрання законної сили рішенням Красноградського районного суду Харківської області від 06.08.2014 про визнання спадщини ОСОБА_4 відумерлою на право на земельну частку (пай), яке посвідчене відповідним сертифікатом, та внесення 19.02.2015 змін у сертифікат про передачу права на земельну частку (пай), не зверталась до Красноградської районної державної адміністрації Харківської області із відповідною заявою щодо виділення земельної ділянки у розмірі 6,58 га умовних кадастрових гектарів у натурі (на місцевості) на території Кирилівської сільської ради Красноградського району.

Як зазначає 1-й відповідач, у квітні 2018 року Кирилівська сільська рада Красноградського району звернулась з цього приводу до Красноградської районної державної адміністрації в телефонному режимі за роз'ясненнями, зокрема, щодо порядку оформлення права на спірну земельну частку (пай) на підставі сертифікату. На що Кирилівській сільській раді було роз'яснено, що для оформлення права на земельну частку (пай) на підставі сертифіката їй необхідно подати до районної державної адміністрації відповідну заяву про надання дозволу на розроблення відповідної документації з землеустрою та в подальшому заяву на затвердження технічної документації із землеустрою з надання у власність Кирилівській сільській раді земельної частки (паю) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за рахунок земель колективної власності КСП ім. Щорса на території Кирилівської сільської ради. Після чого Кирилівська сільська рада зможе зареєструвати за собою земельну ділянку в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та набуде право на розпорядження земельною ділянкою відповідно до чинного законодавства. При цьому, землевпорядник сільської ради повідомив, що в сільській раді відсутні кошти на виготовлення технічної документації, а також повідомив, що вони будуть шукати інші шляхи вирішення питання реєстрації земельної ділянки в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ст. 78 Земельного кодексу України, право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Згідно 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

За приписами ст. 126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Суд констатує, що позивачем не надано до позовної заяви доказів реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку кадастровий номер 6323381000:07:000:0152 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Кирилівською сільською радою.

Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 6323381000:07:000:0152 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 5,4019 га має державну форму власності, а не комунальну, що свідчить про те, що Кирилівська сільська рада не оформила відповідно до законодавства право на земельну частку (пай) та не зареєструвала за собою право комунальної власності на земельну ділянку.

Без виготовлення Кирилівською сільською радою технічної документації на земельну ділянку та затвердження її відповідно до чинного законодавства неможливо встановити, що саме земельна ділянка з кадастровим номером 6323381000:07:000:0152 перейде у власність територіальної громади на підставі сертифіката на право на земельну частку пай серія ХР № 0095957.

Отже враховуючи, що починаючи з дня набрання законної сили рішенням Красноградського районного суду Харківської області від 06.08.2014 про визнання спадщини відумерлою до теперішнього часу Кирилівська сільська рада не оформила належним чином, відповідно до вимог чинного законодавства, право на земельну частку (пай) на підставі сертифіката серія ХР № 0095957, не отримала у комунальну власність земельну ділянку та не здійснила реєстрацію права власності на земельну ділянку відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", тобто протягом чотирьох років не виконує рішення суду, суд дійшов висновку, що на момент укладання спірного договору оренди землі Красноградська районна державна адміністрація мала всі законні права на укладання даного договору відповідно до ст. 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", оскільки земельна ділянка не вибула з не витребуваних паїв, у зв'язку з тим, що власник сертифікату, в особі Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області, не оформив відповідно до чинного законодавства своє право на дану земельну ділянку.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в" межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі викладеного, приймаючи до уваги, що визнання спірного договору оренди землі недійсним до оформлення Кирилівською сільською радою відповідно до чинного законодавства права на спірну земельну ділянку, може призвести до порушення інтересів держави у вигляді недоотримання у бюджет орендної плати за використання земельної ділянки, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог Керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області в частині визнання недійсним договору оренди земельної частки (паю), площею 5,4019 га, з кадастровим номером 6323381000:07:000:0152, укладеним між 1-м та 2-м відповідачами.

Суд також зазначає, що прокурором у позовній заяві неправомірно заявлено вимогу до Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області про зобов'язання її внести відповідні відомості до земельно-кадастрової документації, оскільки дана особа є позивачем, а не відповідачем у справі.

До того ж, відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Тобто, згідно приписів чинного законодавства, внесення змін до земельно-кадастрової документації щодо спірної земельної ділянки віднесено до компетенції Головного управління Держгеокадастру у Харківській області.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Отже, з урахуванням фактичних обставин справи та наведених норм законодавства, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заявленого прокурором позову.

Відповідно до ст.ст. 123, 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати суд покладає на прокуратуру, у зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 2, 3 Закону України "Про оренду землі", ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст.ст. 2, 3, 5, 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", ст.ст. 78, 93, 118, 125, 126 Земельного кодексу України, ст.ст. 29, 42, 73, 74, 86, 91, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

У позові Керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Кирилівської сільської ради Красноградського району Харківської області до Красноградської районної державної адміністрації Харківської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Надія" про визнання недійсним договору - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Харківського апеляційного господарського суду безпосередньо або через Господарський суд Харківської області протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 03.10.2018 р.

Суддя ОСОБА_6

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення26.09.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76905142
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1814/18

Постанова від 13.12.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 02.11.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Рішення від 26.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 20.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 29.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 31.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 05.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні