Рішення
від 25.09.2018 по справі 927/504/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Іменем України

РІШЕННЯ

25 вересня 2018 року м. Чернігівсправа № 927/504/18 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., при секретарі Скороход А.О., розглянувши матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд

вул. Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, 17300, код ЄДРПОУ

03588117

до відповідача: Срібнянська селищна рада Срібнянського району Чернігівської області

вул. Миру, буд. 43-а, смт. Срібне, Чернігівська область, 17300, код ЄДРПОУ

04412573

про визнання рішення недійсним та спонукання до укладення правочину

Представники:

від позивача: ОСОБА_1,

від відповідача: ОСОБА_2

В судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд подано позов до Срібнянської селищної ради Чернігівської області з вимогою:

- визнати недійсним рішення сьомої сесії сьомого скликання Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 03.04.2018, в частині відмови товариству з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд у продажу земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, а саме: площею 0,1572 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0091; площею 0,714 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0088; площею 0,0229 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0087; площею 0,0791 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0089; площею 0,1086 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0090.

- зобов'язати Срібнянську селищну раду Срібнянського району Чернігівської області, в особі голови селищної ради, укласти договори купівлі-продажу з Товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, а саме: площею 0,1572 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0091 за ціною 50 210,00 грн згідно Звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки від 17 листопада 2017 року; площею 0,714га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0088 за ціною 24 055,00грн. згідно Звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки від 17 листопада 2017 року; площею 0,0229га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0087 за ціною 8 141,00грн. згідно Звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки від 17 листопада 2017 року; площею 0,0791га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0089 за ціною 26 649,00грн. згідно Звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки від 17 листопада 2017 року; площею 0, 1086 га, кадастровий номер 7425155100:01:026:0090 за ціною 34 687,00 грн згідно Звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки від 17 листопада 2017 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що є постійним користувачем земельної ділянки площею 3,53 га для виробничих цілей по вул. Миру, 61 в смт. Срібне, Чернігівської області, згідно з державним актом на право постійного користування землею ЧН №000012, та на якій розташовані нежитлові будівлі, що знаходяться у власності позивача. Позивач, маючи намір купити земельні ділянки під належними йому нежитловими будівлями, розробив технічну документацію про поділ земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування та звернувся до відповідача - Срібнянської селищної ради Чернігівської області для її затвердження. Рішенням відповідача від 03.04.18 року 07 сесії VII скликання, відмовлено позивачу у продажу земельних ділянок. Позивач вважає, що відповідач, приймаючи 03.04.2018 рішення, порушив право позивача на купівлю означених земельних ділянок та чинне законодавство, у зв'язку з чим просить визнати його недійсним та зобов'язати відповідача укласти відповідні договори.

Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 06.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Пунктом 10 ч.2 ст.182 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у підготовчому засіданні суд вирішує заяви та клопотання учасників справи.

30.07.2018 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, свої заперечення обґрунтовує наступним. Відповідач не заперечує обставин щодо надання позивачу дозволу на купівлю спірних земельних ділянок рішенням двадцять шостої сесії сьомого скликання Срібнянської селищної ради від 26.10.2017. Проте вказує, що рішенням першого пленарного засідання сесії Срібнянської селищної ради сьомого скликання від 17.11.2017 розпочата робота новообраних депутатів Срібнянської селищної ради. Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Срібнянської селищної ради від 03.04.2018 за результатами розгляду заяви від 08.12.2017 про затвердження звітів з експертно-грошової оцінки земельних ділянок, постійною комісією з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та благоустрою території населених пунктів селищної ради (далі - постійна комісія) рекомендовано селищній раді відмовити у затвердженні звітів з експертно-грошової оцінки земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, з кадастровими номерами: 7425155100:01:026:0087, 7425155100:01:026:0088, 7425155100:01:026:0089, 7425155100:01:026:0090, 7425155100:01:026:0091 у зв'язку з відсутністю правових підстав необхідності такого затвердження визначених чинним законодавством України та відсутністю у Срібнянської селищної ради Чернігівської області законодавчо визначених повноважень. Також постійною комісією розглянута заява позивача від 08.12.2017 про продаж земельних ділянок, які вказані вище. За її розглядом рекомендовано відмовити позивачу у продажу земельних ділянок у зв'язку з неподанням 08.12.2017 документів необхідних для прийняття рішення щодо продажу таких земельних ділянок, а саме, що подані документи не відповідають положенням ч.2 ст.128 ЗК України (не вказано розміри та площа земельних ділянок; не вказана згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельних ділянок; не додано документ, що посвідчує право на користування земельними ділянками; не додані документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташовані на земельних ділянках; не додано копії установчих документів). Відповідач вважає, що дане рішення від 03.04.2018 є правомірним і прийнятим з дотриманням норм чинного законодавства та відсутні підстави визнання його недійсним. Також відповідач зазначає, що позивач, звертаючись з даним позовом до суду, має намір уникнути визначеної законодавством процедури купівлі земельних ділянок несільськогосподарського призначення. Суд долучив відзив з доданими документами до матеріалів справи.

07.08.2018 від позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що відповідач не звернув увагу на те, що позивач не оскаржує рішення Срібнянської селищної ради від 03.04.2018 в частині відмови у затвердженні звітів з експертно-грошової оцінки земельних ділянок, а оскаржує дане рішення в частині відмови у продажу земельних ділянок за ціною, визначеною експертною грошовою оцінкою земельних ділянок. З позиції відповідача, не відповідність поданих документів є підставою для відмови у продажу земельних ділянок відповідно до ч.5 ст.128 ЗК України, що слугувало для прийняття оскаржуваного відповідачем рішення. При цьому, позивач зазначає, що рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Срібнянської селищної ради від 26.10.2017 про надання позивачу дозволу на купівлю спірних земельних ділянок прийняте на підставі клопотань позивача та наданих ним документів в порядку, передбаченому ст.128 ЗК України та за процедурою встановленою відповідачем на момент подання таких клопотань і документів. На думку позивача, відповідач позбавлений права вимагати повторно подання відповідних документів у зв'язку з початком роботи новообраних депутатів Срібнянської селищної ради, а тому відмова відповідача у наданні дозволу на продаж земельних ділянок з підстав невідповідності поданих документів вимогам закону є незаконною та необґрунтованою. Щодо відсутності в клопотанні про продаж земельних ділянок згоди на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельних ділянок, позивач вказує, що такий порядок продажу земельних ділянок на момент подання позивачем клопотань був затверджений саме відповідачем, а тому за наслідками прийняття відповідачем рішення від 26.10.2017 та згідно визначеної ним процедури, позивач вимушений був проводити експертні грошові оцінки земельних ділянок за власний рахунок. Позивач вважає, що оскільки рішення відповідача від 26.10.2017 є чинним, то воно є підставою для укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок за ціною згідно наданих звітів з експертної грошової оцінки, а тому рішення відповідача про відмову у продажу земельних ділянок від 03.04.2018 є незаконним. Суд долучив відповідь на відзив з доданими документами до матеріалів справи.

У своїх запереченнях від 10.08.2018 на відповідь на відзив відповідач зазначає, що Порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю фізичних та юридичних осіб, затверджено рішенням восьмої сесії Срібнянської селищної ради сьомого скликання від 07.05.2018. На момент подання позивачем клопотань, порядку продажу земельних ділянок, затверджених сесією, в селищній раді не було. Ціна земельної ділянки визначається експертною грошовою оцінкою, що проводиться на замовлення органів місцевого самоврядування, а не самого покупця. Підставою для підписання договору купівлі-продажу є рішення про продаж земельних ділянок, а не рішення про надання дозволу на купівлю земельних ділянок. Крім того, відповідач вказує, що рішенням першої сесії Срібнянської селищної ради сьомого скликання від 17.11.2017 розпочата робота новообраних депутатів, а також за порушення Конституції України та законів України ОСОБА_3 достроково припинено повноваження голови селищної ради. Постановою Срібнянського районного суду від 17.05.2017, залишеною без змін постановою Апеляційного суду Чернігівської області від 20.06.2017 у справі №746/120/17, встановлено, що голова селищної ради ОСОБА_3, який є одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , порушив вимоги щодо обмеження сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, що передбачене п.2 ч.1 ст.25 ЗУ Про запобігання корупції , чим вчинив правопорушення, передбачене ч.2 ст. 171-4 КупАП. Суд долучив заперечення з доданими документами до матеріалів справи.

Ухвалою суду від 13.08.2018 у задоволенні клопотань позивача про надання відповідей відповідачем на постановлені у позовній заяві запитання та про витребування від відповідача доказів відмовлено, закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч.1 ст.15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 визначено, що ч.2 ст. 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України.

Як на правову підставу для визнання недійсним рішення сільської ради від 03.04.2018 та зобов'язання укласти договори купівлі - продажу земельних ділянок позивач посилається на ст.16 Цивільного кодексу України та ст. 128 Земельного кодексу України.

24.10.2017 позивачем подано відповідачу 5 клопотань про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення для будівництва і обслуговування будівель закладів комунального обслуговування, що перебувають у власності позивача і розташовані за адресою Чернігівська область, Срібнянський район, смт. Срібне, вулиця Миру, земельна ділянка 61:

- кадастровий номер 7425155100:01:026:0091 площею 0,1572га;

- кадастровий номер 7425155100:01:026:0088 площею 0,0714га;

- кадастровий номер 7425155100:01:026:0087 площею 0,0229га;

- кадастровий номер 7425155100:01:026:0089 площею 0,0791га;

- кадастровий номер 7425155100:01:026:0090 площею 0,1086га.

Згідно правової позиції Верховного суду України щодо застосування Земельного законодавства правові підстави набуття особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності визначено ч. 1 ст. 116 ЗК України. Такими підставами є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, передбачених Законом.

Рішенням Срібнянської селищної ради від 26.10.2017 надано дозвіл ТОВ Срібнянський райагробуд на купівлю 5 земельних ділянок несільськогосподарського призначення для будівництва і обслуговування будівель закладів комунального обслуговування, за кадастровими номерами: 7425155100:01:026:0091; 7425155100:01:026:0088; 7425155100:01:026:0087; 7425155100:01:026:0089; 7425155100:01:026:0090.

На замовлення позивача ПП Десна - Експерт - М проведено експертну грошову оцінку вказаних земельних ділянок з наданням звітів про оцінку. Додатково на замовлення позивача було проведено рецензію звітів про оцінку земельних ділянок.

08.12.2017 позивачем до Срібнянської селищної ради подано заяву з проханням затвердити звіти з експертно-грошової оцінки земельних ділянок та повторну заяву з проханням продати вищезазначені земельні ділянки.

Як вбачається з протоколу третьої чергової сесії Срібнянської селищної ради від 22.12.2017 розгляд заяви відповідача про затвердження звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок відкладено та запропоновано детально вивчити подану документацію та підстави для її затвердження шляхом її подання на вивчення постійній комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища.

Протоколом №18 постійної комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища та благоустрою території населених пунктів селищної ради від 27.03.2018 вирішено рекомендувати відповідачу відмовити позивачу у затвердженні звітів з грошової оцінки земельних ділянок у зв'язку з відсутністю правових підстав необхідності такого затвердження визначених чинним законодавством України та відсутністю в Срібнянської селищної ради законодавчо визначених повноважень.

Протоколом №19 постійної комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища та благоустрою території населених пунктів селищної ради від 27.03.2018 щодо розгляду заяви позивача про продаж земельних ділянок, у зв'язку з тим, що в поданій ТОВ Срібнянський райагробуд заяві всупереч вимогам ст. 128 ЗК України не вказано розміри та площі земельних ділянок та не вказано згоди на укладання договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельних ділянок, вирішено рекомендувати відповідачу відмовити позивачу у продажі таких земельних ділянок.

Враховуючи рекомендації комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища та благоустрою території населених пунктів селищної ради, рішеннями Срібнянської селищної ради від 03.04.2018 відмовлено ТОВ Срібнянський райагробуд у затвердженні звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та відмовлено у продажі земельних ділянок за кадастровими номерами: 7425155100:01:026:0091; 7425155100:01:026:0088; 7425155100:01:026:0087; 7425155100:01:026:0089; 7425155100:01:026:0090.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Земельним кодексом України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та іншими нормативно-правовими актами Держава делегувала органам місцевого самоврядування та органам виконавчої влади розпорядження землями відповідних територіальних громад, землями комунальної чи державної власності, та делегувала їм вирішення у встановленому законом порядку інших питань в галузі земельних відносин.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року №10-рп/2010, положення частини першої статті 143 Конституції України, згідно з якою органи місцевого самоврядування вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції , слід розуміти так, що при вирішенні цих питань органи місцевого самоврядування діють як суб'єкти владних повноважень. Органи місцевого самоврядування відповідно до Земельного кодексу України вирішують питання про розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, та при вирішенні таких питань ці ради виступають як суб'єкти владних повноважень.

За приписами статей 142 - 145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян і юридичних осіб, відноситься до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст.

У відповідності до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно з п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам передбачений ст. 128 Земельного кодексу України.

Частиною другою ст. 128 Земельного кодексу України зазначено, що громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Згідно переліку доказів доданих до позовної заяви та з огляду на обґрунтування позовних вимог підтверджуючі документи про укладання між позивачем та відповідачем договору про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки відсутня, доказів сплати такого внеску позивачем суду не надано.

Отже, позивачем не дотримано та не виконано вимог ст. 128 Земельного кодексу України щодо укладання договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Окрім того, згідно ч.8 ст. 128 Земельного кодексу України, ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб'єктами господарювання, які є суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 15 Закону України Про оцінку земель , підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому Законом, а також рішення суду.

Відповідно до звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, зазначено замовника оцінки - ТОВ Срібнянський райагробуд, що суперечить положенням ст. 15 Закону України Про оцінку земель , оскільки такий договір має укладатися органом місцево самоврядування та суб'єктом оціночної діяльності.

В свою чергу рішення про здійснення оцінки таких земельних ділянок Срібнянською селищною радою не приймалось, докази наявності такого рішення в матеріалах справи відсутні.

Враховуючи вищевикладене, суд не знаходить підстав для визнання недійсним рішення Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 03.04.2018 про відмову в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд у продажі земельних ділянок.

При цьому , слід звернути увагу позивача на відсутність юридичного зв'язку між оспорюваним рішенням та попереднім рішенням, яким надано дозвіл на продаж земельних ділянок, та яке судом не оцінюється на відповідність чинному законодавству , оскільки воно не є предметом позову. Поряд з цим , оспорюване рішення про відмову у продажу земельних ділянок прийнято за результатами розгляду іншої заяви позивача, ніж та, яка була предметом розгляду попереднього рішення, отже відсутні підстави стверджувати , що спірним рішенням скасоване попереднє рішення.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області укласти договори купівлі-продажу з Товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, за цінами згідно експертних грошових оцінок суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частини сьомої статті 179 Господарського кодексу України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Згідно правової позиції Верховного суду України щодо застосування Земельного законодавства передбачено, що з виникненням права власності на будівлю чи споруду до її власника переходить право власності на частину земельної ділянки, на якій розташована належна йому будівля чи споруда ст. 120 ЗК України. На земельну ділянку, що перевищує визначені ст. 120 ЗК України та ст. 377 ЦК України розміри, право власності виникає на загальних підставах. При цьому виникнення права власності на об'єкти нерухомості не є безумовною підставою для автоматичного укладення угоди щодо земельної ділянки. Обов'язковою умовою передачі у власність таких земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності є наявність позитивного рішення сесії відповідної ради про таку передачу.

Однак, відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

Як зазначалось вище, відповідно до ч. 2 ст. 128 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбані земельних ділянок у власність, подають заяву до відповідного органу виконавчої влади, або сільської селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві зазначають місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Зокрема, в порушення вимог земельного законодавства позивач не уклав угоди про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки, що також унеможливлює укладення договору купівлі-продажу даної земельної ділянки, оскільки дана обставини є істотною умовою для укладення даного виду договору.

Таким чином позовні вимоги щодо зобов'язання Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області укласти договори купівлі-продажу з Товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, за цінами згідно експертних грошових оцінок є передчасними, оскільки не дотримано порядок укладення даного виду договору.

При цьому показання свідка та посилання позивача на існування іншого порядку продажу Срібнянською селищною радою земельних ділянок відхилено судом, оскільки описаний в позовній заяві та показах свідка порядок не містить нормативно-правового обґрунтування та суперечить визначеному ст. 128 Земельного кодексу України законодавчо встановленому порядку придбання зацікавленими юридичними особами земельних ділянок у власність.

Відповідно до ст.74, 86 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням , що грунтуються на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому , так і кожному доказу, який міститься у справі , мотивує їх відхилення або врахування кожного доказу.

Тлумачення належного обґрунтування рішення у розумінні п. 1 статті 6 Конвенції з прав людини і основоположних свобод ЄСПЛ здійснив у п. 58 рішення у справі Серявін та інші проти України .

Відповідно до рішення ЄСПЛ суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, та його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті.

Аналогічна позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 08.12.2010 у справі №2-8/17054-2007, Верховного суду України від 10.04.2018р. №922/4192/16

За таких обставин, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд про визнання недійсним рішення сьомої сесії сьомого скликання Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області від 03.04.2018, в частині відмови ТОВ Срібнянський райагробуд у продажі земельних ділянок, що знаходяться за адресою: вулиця Миру, 61, смт. Срібне, Чернігівська область, та зобов'язання Срібнянську селищну раду укласти договори купівлі-продажу з Товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд земельних ділянок, за цінами згідно експертних грошових оцінок, задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, в разі відмови у позові повністю, судові витрати та витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 237-241, 255 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У позові відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в строк і в порядку, встановленому ст.241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржено до Київського апеляційного господарського суду у строки визначені ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено та підписано 05 жовтня 2018 року

Суддя М.В. Фесюра

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення25.09.2018
Оприлюднено05.10.2018
Номер документу76932867
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/504/18

Рішення від 25.09.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 13.09.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 13.08.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні