ПОСТАНОВА
Іменем України
08 жовтня 2018 року м. Чернігів справа № 927/658/18
Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., за участю секретаря Скороход А.О., розглянувши матеріали за заявою голови ліквідаційної комісії боржника,
Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ",
вул. Авіаторів, 19, м. Чернігів, 14029, код ЄДРПОУ 41548231
про відкриття провадження у справі про банкрутство
Представники учасників справи: в судове засідання не з'явились;
Головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство).
В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів в сумі 120 000,00 грн, а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 07.09.2018 вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 24.09.2018 відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено розгляд справи на 08.10.2018.
При цьому, в підготовчому засіданні господарського суду від 24.09.2018 було встановлено, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.
До початку судового засідання від голови ліквідаційної комісії надійшло клопотання про розгляд справи без її участі у судовому засіданні. Суд задовольнив клопотання та долучив його до матеріалів справи.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, суд встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Деррі зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 29.08.2017, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 068 102 0000 046979. Чернігівською ОДПІ Головного управління ДФС у Чернігівській області (м. Чернігів) з 29.08.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Деррі взято на облік як платника податків.
25.06.2018 власником Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі було прийнято рішення про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації за рішенням власника з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - до 27.08.2018, головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 14000, РНОКПП НОМЕР_1).
Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги з внесенням до реєстру, що станом на 03.09.2018 складають 120 000 грн, в т.ч. вимоги Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_2, 14030, РНОКПП НОМЕР_2) на загальну суму 120 000 грн.
За даними заяви та протоколу інвентаризаційної комісії від 27.06.2018, дебіторська заборгованість у Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі відсутня.
Протоколом загальних зборів учасників 29.08.2018 звільнено від виконання обов'язків голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1, з 30.08.2018 головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі призначено ОСОБА_3.
Також під час ліквідації ліквідатором 27.06.2018 проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (протокол інвентаризаційної комісії від 27.06.2018, а.с. 91).
Протоколом загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі від 03.09.2018 затверджено проміжний ліквідаційний баланс.
Як вбачається із балансу та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу, станом на 03.09.2018 боржник має поточні зобов'язання в сумі 120 000 грн. (кредиторська заборгованість по договору 01/09-17-01-ФОП). При цьому, вартість активів товариства становить 0,0 грн.
Головою ліквідаційної комісії вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.
Даний факт підтверджується, зокрема, довідками територіального сервісного центру № 7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 18.07.2018 № 31/25/13-3175; Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 16.07.2018 № 01-08/1340; Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 20.07.2018 № 01-13-29/5098; Департаменту льотної придатності Державної авіаційної служби України №24.2. 19-12498 від 23.07.2018; Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті №1081-05/1/3-18 від 03.08.2018; ПАТ Укрзалізниця №36/2013 від 19.07.2018; Головного управління Держпродспоживслужби в місті Києві № 11.0/10786 від 18.07.2018; Департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України №40-302/552-18 від 16.07.2018; Головного сервісного центру МВС України №31/11186 від 17.07.2018; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №10/01/24432 від 10.08.2018; ПАТ Національний депизитарій України №1222/09 від 08.08.2018.
Факт відсутності зареєстрованого за Товариством з обмеженою відповідальністю Деррі нерухомого майна підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, сформованою 26.07.2018 за № 45508515
Згідно рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Деррі , враховуючи відсутність майна та коштів у боржника для задоволення вимог кредиторів, 03.09.2018 було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.
Враховуючи наведені вище обставини, господарський суд вважає, що надані боржником докази свідчать про недостатність вартості майна останнього для задоволення вимог кредиторів, що є підставою для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
У відповідності з ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.
Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.
Розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:
1) які є заінтересованими у цій справі;
2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;
3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом;
4) які мають конфлікт інтересів (особи, у яких виникає суперечність між власними чи їх близьких осіб майновими, немайновими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого);
5) які здійснювали раніше повноваження приватного виконавця щодо примусового виконання судових рішень або рішень інших органів (посадових осіб), у яких боржник був стороною виконавчого провадження.
До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.
При цьому, п. 4.20 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 14.07.2016р. № 8 встановлено, що арбітражний керуючий, визначений автоматизованою системою, протягом трьох днів з дня отримання ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство зобов'язаний надати безпосередньо до господарського суду на паперовому носії або в електронній формі на електронну адресу господарського суду, з якої він отримав відповідну ухвалу, заяву про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної з категорії осіб, зазначених у частині другій статті 114 Закону.
Згідно з довідкою щодо кандидатури арбітражного керуючого, сформованої 04.09.2017 автоматично у відповідь на електронний запит судді згідно з п. 4.17 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, визначено арбітражну керуючу ОСОБА_4.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 07.09.2018 арбітражного керуючого ОСОБА_4, визначеного автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, зобов'язано надати суду заяву про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст. 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Ухвала від 07.09.2018 отримана арбітражним керуючим ОСОБА_4 13.09.2018, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №14000 40994582 від 10.09.2018.
Станом на 08.10.2018 проведення судового засідання заяви арбітражного керуючого ОСОБА_4 про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст. 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом на адресу суду не надходило.
Разом з тим, звертаючись із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство, боржник просив покласти обовязки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_3. При цьому, матеріали спрви містять заяву голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 яка погодилась, у разі її призначення та відсутності у боржника майнових активів, виконувати обов'язки ліквідатора на безоплатній основі.
Згідно з положеннями ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суд призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.
Як свідчить судова практика, при виборі кандидатури ліквідатора боржника судам слід враховувати освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки розпорядника майна, ліквідатора у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про його здатність належним чином виконувати передбачені Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом обов'язки.
За наявності конкуренції кандидатур на призначення ліквідатора боржника остаточне рішення щодо призначення тієї чи іншої кандидатури залишається за господарським судом.
З огляду на те, що ОСОБА_3 була призначена головою ліквідаційної комісії боржника безпосередньо перед зверненням до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство, тобто не є заінтересованою особою стосовно боржника в розумінні положень Закону про банкрутство, зважаючи на відсутність у боржника майна, майнових прав, за рахунок реалізації яких можливо здійснити повну оплату послуг професійного арбітражного керуючого та те, що голова ліквідаційної комісії, яка виконувала повноваження ліквідатора у позасудовій процедурі банкрутства, є обізнаною у матеріально фінансовому становищі боржника, враховуючи також територіальне знаходження голови ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_3 у м. Чернігові, що суттєво зменшить транспортні та часові витрати ліквідатора, господарський суд вважає даний випадок винятковим і покладає обовязки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_3
Згідно з ч. 3 ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Відповідно до ч.1 ст. 37 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Керуючись ст. 8, 37, 38, 95, 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 233, 234, 235, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ", (вул. Авіаторів, 19, м. Чернігів, 14029, код ЄДРПОУ 41548231), з наслідками, передбаченими ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
2. Відкрити ліквідаційну процедуру.
3 . Ліквідатором банкрута призначити голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3, пров.Нахімова, 50, м. Чернігів, 14000).
4 . У призначенні ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_4 відмовити.
5 . Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ", текст якого додається.
6. Зобов'язати ліквідатора виконати дії, передбачені розділом ІІІ "Ліквідаційна процедура" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також надати господарському суду ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.
7 . Копію даної постанови надіслати до відома: ліквідатору ОСОБА_3 (провулок Нахімова, 50, м. Чернігів, 14000), арбітражному керуючому ОСОБА_4 (вул. Слави, 4, м. Черкаси, Україна, 18001), відділу державної реєстрації (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032), Чернігівській ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Кирпоноса, 28, м. Чернігів, 14000), ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000), ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 23), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області до відома.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний тест постанови складено 09 жовтня 2018 року.
Суддя М.В. Фесюра
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76986132 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Фесюра М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні