РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
05 вересня 2018 р. Справа № 802/1369/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Мультян М.Б.,
за участі секретаря судового засідання: Краєвської І.В.
представників сторін:
позивача: ОСОБА_1
відповідача: ОСОБА_2
третьої особи: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод"
до: Тульчинської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали"
про: визнання протиправними та скасування рішень
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод" до Тульчинської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив він був учасником допорогової закупівлі, яку проводила Тульчинська міська рада, а саме: "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у м. Тульчин Вінницької області" та "Капітальний ремонт дороги по вулиці В. Інтернаціоналістів у м. Тульчин Вінницької області".
Однак, 04 травня 2018 року тендерним комітетом Тульчинської міської ради прийнято рішення, які оформлено протоколами № 33 та № 34, якими визнано переможцем закупівлі робіт товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" та вирішено укласти з ним договір щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у м. Тульчин Вінницької області" та договір щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по вулиці В. Інтернаціоналістів у м. Тульчин Вінницької області".
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 17 травня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 12 червня 2018 року.
15 травня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від товариства з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод" надійшла заява про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення тендерного комітету Тульчинської міської ради № 34 від 04 травня 2018 року, яке прийняте за результатами проведення допорогової закупівлі "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у м. Тульчин Вінницької області" та зупинення дії рішення тендерного комітету Тульчинської міської ради № 33 від 04 травня 2018 року, яке прийняте за результатами проведення допорогової закупівлі "Капітальний ремонт дороги по вулиці В. Інтернаціоналістів у м. Тульчин Вінницької області".
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 17 травня 2018 року у задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод" про забезпечення адміністративного позову відмовлено.
29 травня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від ТОВ "Височанський асфальтобетонний завод" надійшло клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" .
29 травня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від ТОВ "Височанський асфальтобетонний завод" надійшла заява про зміну предмета позову, у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 33 від 04 травня 2018 року оформлене протоколом № 33 засідання тендерного комітету Тульчинської міської ради;
- визнати протиправним та скасувати рішення № 34 від 04 травня 2018 року оформлене протоколом № 34 засідання тендерного комітету Тульчинської міської ради;
- визнати недійсним договір підряду № 18-5-2 від 17 травня 2018 року укладений між Тульчинською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" ;
- визнати недійсним договір підряду № 18-5-3 від 17 травня 2018 року укладений між Тульчинською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" .
07 червня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від Тульчинської міської ради надійшов відзив на адміністративний позов. У якому зазначено, що відповідно до наказу № 35 від 13 квітня 2016 року "Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель" виданого ДП "Зовнішторгвидав України", рішенням 7 (позачергової ) сесії Тульчинської міської ради 7 скликання від 16 липня 2017 року № 501 затверджено "Порядок здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, її виконавчими органами - розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами, організаціями та закладами, засновником яких є Тульчинська міська рада, що є одержувачами коштів бюджету міської ради до якого в подальшому вносилися зміни, за яким допорогова закупівля проводиться, якщо закупівля товарів, робіт і послуг дорівнює або перевищує 5000 грн. та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". На виконання даного Порядку 12 липня 2017 року розпорядженням міського голови № 02-10-91 призначено відповідальну особу за здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою - ОСОБА_4, інспектора з бухгалтерського обліку і звітності відділу бухгалтерського обліку, планування і звітності Тульчинської міської ради, яка у відповідності до п. 2. 2. 2. розпорядження має забезпечити здійснення прийняття рішень стосовно допорогових закупівель на засадах колегіальності, відсутності конфлікту інтересів та неупередженості.
За рішенням голови тендерного комітету дату розгляду про визначення переможця по закупівлям було призначено на 04 травня 2018 року. У відповідності до п. п. 9. 4 - 9. 5 Наказу № 35 - Замовник зобов'язаний завершити закупівлю шляхом підписання договору або відміни закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій, ці строки замовником не порушені.
Окрім того, тендерним комітетом не порушено принцип об'єктивності проведення торгів, так як ним колегіально не приймалося рішення про направлення учаснику торгів запиту для уточнення інформації після прийому та розкриття тендерних пропозицій. Про направлення такого запиту одноголосно головою тендерного комітету, тендерному комітету стало відомо тільки 04 травня 2017 року при розгляді пропозицій учасника, який надав за результатами аукціону найнижчу пропозицію та прийняття рішення щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення та визначення переможця по закупівлі робіт: "Капітальний ремонт дороги по вулиці В. Інтернаціоналістів (від № 80 до № 102) у місті Тульчині Вінницької області", "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у місті Тульчині Вінницької області", про що зазначено в протоколах № 33 та № 34. Посилання в позовній заяві на те, що після розкриття пропозицій тендерний комітет ще звертався із запитом до майбутнього переможця є надуманим. Відповідно до вимог п. 9 Наказу № 35, замовник призначає учасника переможцем, якщо його пропозиція відповідає вимогам закупівлі. Учасник - ТОВ "Шляхбудматеріали" запропонував найменшу ціну, його пропозиція відповідає вимогам закупівлі.
12 червня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від позивача надійшла відповідь на відзив. У якій зазначено, що
12 червня 2018 року у судовому засіданні протокольною ухвалою занесеною в журнал судового засідання залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" та прийнято зміну предмету позову. У зв'язку із зазначеним судове засідання відкладено на 19 червня 2018 року.
19 червня 2018 року у зв'язку із неявкою сторін у судове засідання фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснювалось. Розгляд справи відкладено на 16 липня 2018 року.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 16 липня 2018 року витребувано у Тульчинської міської ради запит голови тендерного комітету Тульчинської міської ради, наданий (надісланий) товариству з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" під час проведення допорогової закупівлі "Капітальний ремонт дороги по пров. М. Леонтовича у м. Тульчин Вінницької області" та відповідь ТОВ "Шляхбудматеріали" на вказаний запит та запит голови тендерного комітету Тульчинської міської ради, наданий (надісланий) товариству з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" під час проведення допорогової закупівлі "Капітальний ремонт дороги по вул. В. Інтернаціоналістів (від № 80 до № 102) у м. Тульчин Вінницької області" та відповідь ТОВ "Шляхбудматеріали" на вказаний запит.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 16 липня 2018 року продовжено строк проведення підготовчого провадження на 30 (тридцять) днів та призначено підготовче засідання на 25 липня 2018 року.
25 липня 2018 року у підготовчому засіданні оголошено перерву у зв'язку з наданням додаткових доказів та призначено розгляд справи на 07 серпня 2018 року.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 07 серпня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 29 серпня 2018 року.
29 серпня 2018 року відкладено судове засідання на 05 вересня 2018 року у зв'язку з неявкою представника відповідача у судове засідання.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного від 05 вересня 2018 року закрито провадження в частині визнати недійсним договір підряду №18-5-2 від 17 травня 2018 року укладений між Тульчинською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" та визнати недійсним договір підряду № 18-5-3 від 17 травня 2018 року укладений між Тульчинською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали".
У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти заявлених позовних вимог та просила відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Представник третьої особи у судовому засіданні також заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, оцінивши наявні у справі докази, на засадах всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
12 квітня 2018 року на офіційному сайті публічних закупівель було опубліковано оголошення для про проведення закупівлі через систему електронних закупівель замовником яких виступає Тульчинська міська рада.
У п. 2.1 оголошення зазначено найменування предмета закупівлі: Капітальний ремонт дороги по пров. М. Леонтовича у м. Тульчин Вінницької області (код ДК 021:2015 - 45230000-8 - будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - Постачальник забезпечує, відповідно до кошторисної документації та умов, визначених договором виконання робіт "Капітальний ремонт дороги по пров. М. Леонтовича у м. Тульчині Вінницької області" (п. 2.3 оголошення).
Розмір бюджетного призначення за кошторисом, або очікувана вартість предмету закупівлі: 1295323,20 грн. з ПДВ (п. 3 оголошення).
Строк поставки товарів або надання послуг: протягом 1,2 місяця з моменту укладання Договору (п. 3 оголошення).
Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження: Додаток № 4.
Відповідно до Додатку № 4 вимог до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження:
1. документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази:
- довідка у вигляді таблиці про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної бази, необхідної для надання послуг, що є предметом закупівлі, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою.
2. документи, які підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- довідка у вигляді таблиці, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у відповідній сфері, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
3. документи, які підтверджують досвід виконання аналогічного договору:
- довідка, складена учасником у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
- копія виконаного аналогічного договору або лист-відгук про виконання договору;
4. цінова пропозиція згідно Додатку 1;
5. копії ліцензій необхідних для виконання робіт з капітального ремонту доріг;
6. договірну ціну. До складу договірної цінової пропозиції додати локальний кошторисний розрахунок з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсі, розрахунок загально-виробничих та адміністративних витрат;
7. доставка асфальтобетонної суміші від заводу - виробника до місця проведення робіт не повинна перевищувати 60 км, а термін зберігання і доставки не повинен перевищувати двох годин;
8. копію атестату виробництва на асфальтобетонний завод, зареєстрована завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
9. копія сертифікату відповідності асфальтобетонних сумішей згідно ДСТУ.
У п. 2.1 оголошення зазначено найменування предмета закупівлі: Капітальний ремонт дороги по вул. В. Інтернаціоналістів у м. Тульчин Вінницької області (код ДК 021:2015 - 45230000-8 - будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - Постачальник забезпечує, відповідно до кошторисної документації та умов, визначених договором виконання робіт "Капітальний ремонт дороги по вул. В. Інтернаціоналістів у м. Тульчині Вінницької області" (п. 2.3 оголошення).
Розмір бюджетного призначення за кошторисом, або очікувана вартість предмету закупівлі: 904642,80 грн. з ПДВ (п. 3 оголошення).
Строк поставки товарів або надання послуг: протягом 1,2 місяця з моменту укладання Договору (п. 3 оголошення).
Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження: Додаток № 4.
Відповідно до Додатку № 4 вимог до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження:
1. документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази:
- довідка у вигляді таблиці про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної бази, необхідної для надання послуг, що є предметом закупівлі, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою.
2. документи, які підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
- довідка у вигляді таблиці, про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у відповідній сфері, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
3. документи, які підтверджують досвід виконання аналогічного договору:
- довідка, складена учасником у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору, зареєстрована, завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
- копія виконаного аналогічного договору або лист-відгук про виконання договору;
4. цінова пропозиція згідно Додатку 1;
5. копії ліцензій необхідних для виконання робіт з капітального ремонту доріг;
6. договірну ціну. До складу договірної цінової пропозиції додати локальний кошторисний розрахунок з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсі, розрахунок загально-виробничих та адміністративних витрат;
7. доставка асфальтобетонної суміші від заводу - виробника до місця проведення робіт не повинна перевищувати 60 км, а термін зберігання і доставки не повинен перевищувати двох годин;
8. копію атестату виробництва на асфальтобетонний завод, зареєстрована завірена підписом уповноваженої особи учасника із зазначенням посади та скріплена печаткою;
9. копія сертифікату відповідності асфальтобетонних сумішей згідно ДСТУ.
На розгляд було подано пропозиції ТОВ "Шляхбудматеріали" та ТОВ "Височанський асфальтобетонний завод".
04 травня 2018 року на засіданні тендерного комітету Тульчинської міської ради визнано переможцем конкурсу закупівлі робіт ТОВ "Шляхбудматеріали" та прийнято рішення укласти з ним договір щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по вулиці В. Інтернаціоналістів (№ 80 до № 102) у м. Тульчині Вінницької області, яке оформлене протоколом № 33.
04 травня 2018 року на засіданні тендерного комітету Тульчинської міської ради визнано переможцем конкурсу закупівлі робіт ТОВ "Шляхбудматеріали" та прийнято рішення укласти з ним договір щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у м. Тульчині Вінницької області, яке оформлене протоколом № 34.
Розглядаючи спірні правовідносини суд виходить з наступного.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулюються Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII "Про публічні закупівлі" (далі - Закон № 922).
Статтею 2 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що:
- до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
- до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі").
Загальні умови здійснення закупівель встановлено розділом ІІІ Закону України "Про публічні закупівлі", відповідно до якого для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).
Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
Членство в тендерному комітеті або визначення уповноваженої особи (осіб) не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі. Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника.
Тендерний комітет або уповноважена особа (особи):
- планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель;
- здійснює вибір процедури закупівлі;
- проводить процедури закупівель;
- забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця;
- забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом;
- забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.
Допорогові закупівлі здійснюються відповідно до Порядку проведення допорогових закупівель, затвердженого наказом державного підприємства "Зовнішторгвидав України" № 35 від 13.04.2016 року.
Пунктом 1.1 Порядку визначено, що цей Порядок розроблено на підставі абзацу 4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" та абзацу 21 пункту 12 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 року № 166.
Порядок здійснення допорогових закупівель застосовується у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону.
Рішенням 7 (позачергової) сесії Тульчинської міської ради 7 скликання № 501 від 16 червня 2017 року затверджено "Порядок здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, їївиконавчимии органами - розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами, організаціями та закладами, засновником, яких є Тульчинська міська рада, що є одержувачами коштів бюджету міської ради".
Пунктом 1.1. Порядку, визначено, що порядок здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, її виконавчими органами - розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами, організаціями та закладами, засновником, яких є Тульчинська міська рада, що є одержувачами коштів бюджету міської ради встановлює порядок організації та проведення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг.
Порядок здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, її виконавчими органами-розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами, організаціями та закладами, засновником, яких є Тульчинська міська рада, що є одержувачами коштів бюджету міської ради застосовуються у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість, яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 ч. 1 ст. 2 Закону.
Рішенням Тульчинської міської ради № 236 від 28 липня 2016 року "Про утворення тендерного комітету Тульчинської міської ради та затвердження положення про тендерний комітет Тульчинської міської ради" створено тендерний комітет Тульчинської міської ради та затверджено його склад згідно додатку 1 та затверджено положення про тендерний комітет Тульчинської міської ради згідно додатку 2.
Розпорядженням міського голови № 02-10-91 призначено відповідальну особу за здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою - ОСОБА_4 інспектора з бухгалтерського обліку та звітності відділу бухгалтерського обліку, планування і звітності Тульчинської міської ради, яка відповідно до п. 2.2.2 розпорядження має забезпечити здійснення прийняття рішень стосовно допорогових закупівель на засадах колегіальності, відсутності конфлікту інтересів і неупередженості.
Як випливає із матеріалів справи у тендерній документації зазначено, що початком обох аукціонів визначено 20 квітня 2018 року, тобто розкриття пропозицій було призначено на 20 квітня 2018 року.
Як встановлено у судовому засіданні учасниками по закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по вулиці Інтернаціоналівстів" у місті Тульчин Вінницької області та по закупівлі "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у місті Тульчин Вінницької області" є ТОВ "Шляхбудматеріали" та ТОВ "Височанський асфальтобетонний завод".
Відповідно до п. 4.18 Порядку здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, її виконавчими органами - розпорядниками бюджетних коштів, комунальними підприємствами, установами, організаціями та закладами, засновниками яких є Тульчинська міська рада, що є одержувачами коштів бюджету міської ради, який є додатком до рішення 7 позачергової сесії Тульчинської міської ради 7 скликання від 16 червня 2017 року № 501 строк для аналізу визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності має становити не більше 5 робочих днів.
Разом з тим, як випливає із протоколів № 33 та № 34 засідання тендерного комітету Тульчинської міської ради зазначені строки були порушені у зв'язку з тим, що головою тендерного комітету було направлено учаснику ТОВ "Шляхбудматеріали" запит про уточнення поданої тендерної документації.
Як встановлено у судовому засіданні ТОВ "Шляхбудматеріали" запропонувало найменшу ціну, його пропозиція відповідає умовам закупівлі.
Відповідно до п. 4.17 Порядку здійснення допорогових закупівель товарів, робіт і послуг Тульчинською міською радою, якщо пропозиція учасника відповідає умовам Закупівлі, Замовник визначає такого учасника переможцем та публікує в системі скан-копію документу з відповідним рішенням.
У протоколах № 33 та № 34 зазначено, що голова тендерного комітету ОСОБА_5 вказав на те, що він вважає, що учасником закупівлі у частині надання сертифікатів відповідності на продукцію пропонованого учасником асфальтобетонного заводу на який додано до тендерної документації атестат виробництва, тому він проти визнання учасника ТОВ "Шляхбудматеріали" переможцем.
Відтак, за результатами голосування визнано переможцем закупівлі робіт ТОВ "Шляхбудматеріали" та вирішено укласти договір щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт дороги по вулиці Інтернаціоналівстів" у місті Тульчин Вінницької області та по закупівлі "Капітальний ремонт дороги по провулку М. Леонтовича у місті Тульчин Вінницької області".
У судовому засіданні представником позивача зазначено, що рішення тендерного комітету Тульчинської міської ради оформлене у вигляді протоколів № 33 та № 34 від 04.05.2018 року прийнято з істотними порушеннями закону.
Суд погоджується з думкою представника позивача з огляду на наступне.
Як встановлено у судовому засіданні та підтверджується протоколами, відповідачем порушено встановлений строк для розгляду пропозицій. Строк пропущено у зв'язку з тим, що головою тендерного комітету було направлено Учаснику ТОВ "Шляхбудматеріали" запит до уточнення поданої тендерної документації.
Однак, направлення тендерним комітетом запитів до учасника для уточнення відомостей після розкриття пропозицій не лише не передбачено законом, а, навпаки, свідчить про необ'єктивність та дискримінацію учасників.
Відповідно до п.5.1 Порядку закупівля передбачає такі етапи: оголошення закупівлі; період уточнень; подання пропозицій; аукціон; кваліфікація, визначення переможця та завершення купівлі.
Пунктом 10.1 Порядку Учасник має право вносити зміни та уточнення до поданої ним пропозиції до закінчення періоду прийому пропозицій, визначених Замовником. Уся історія змін, внесених у цей період зберігається і стає доступною для перегляду всім Користувачам Системи після закінчення Аукціону.
Тобто, період уточнення відомостей про учасника передує розкриттю пропозицій на проведенню аукціону.
При цьому, як встановлено судом після розкриття пропозицій тендерний комітет ще звертався із запитом до майбутнього переможця та отримував відповідь від ТОВ "Шляхбудматеріали".
Як вбачається з тендерної документації, запропонована учасниками ціна не була основним критерієм та не мала вирішального значення при визначенні переможця торгів, так як до учасників ставились кваліфікаційні вимоги. Тобто, тендерний комітет при обрані переможця повинен був враховувати запропоновану ціну та перевірити учасника на дотримання кваліфікаційних вимог, встановлених у оголошенні про проведення закупівлі.
Відповідно до п. 9.1 Порядку Замовник розглядає Учасника, який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію, та приймає рішення щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі.
Згідно із п. 9.2 Порядку у разі дискваліфікації Учасника, який запропонував найменшу ціну, Замовник публікує в Системі скан-копію документа з відповідним аргументованим, рішенням. Виключними підставами дискваліфікації є:
- пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі;
- учасник, який запропонував найменшу ціну, відмовився від підписання договору.
Відповідно до п. 9.3 Порядку якщо пропозиція Учасника відповідає умовам Закупівлі, Замовник визначає такого Учасника Переможцем та публікує в Системі скан - копію документа, з відповідним рішенням. Наступним етапом Закупівлі є підписання договору.
З наведених правових норм випливає, що Замовник визначає учасника переможцем лише за умови, якщо пропозиція такого учасника відповідає умовам закупівлі.
Одними із кваліфікаційних вимог у додатку № 4 ( п.п.7-9) були вимоги щодо:
- надання атестату виробництва на асфальтобетонний завод;
- надання сертифікату відповідності асфальтобетонних сумішей згідно ДСТУ;
- доставка асфальтобетонної суміші від заводу - виробника до місяця проведення робіт не повинна перевищувати 60 км, а термін зберігання і доставки не повинен перевищувати 2 годин
У судовому засіданні встановлено, що ТОВ "Шляхбудматеріали" надано сертифікати відповідності видані фірмі КП "Агропромшляхбудіндустрія" від 12 травня 2017 року, які є дійсними до 11.05.2018 року, які засвідчують що:
- продукція "гаряча щебенево-мастикова асфальтобетонна суміш ЩМАС-10, що виготовляється на установці по виробництву асфальтобетонних сумішей" випробувана та відповідає вимогам, що встановлені ДСТУ Б. В.2.7-127:2015 "суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові" (сертифікат відповідності № СВ.ОДС-044.040-17 від 12.05.2017 року);
- продукція "горяча асфальтобетонна суміш АСГ.Др.П.А-Б.НП.І БНД 60/90, що виготовляється на установці по виробництву асфальтобетонних сумішей" випробувана та відповідає вимогам, ДСТУ Б. В.2.7-127:2015 "суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний" (сертифікат відповідності № СВ.ОДС-044.043-17 від 12.05.2017 року);
- продукція "гаряча асфальтобетонна суміш АСГ.Пш,Щ.Г.НП.І.БНД 60/90, що виготовляється на установці по виробництву асфальтобетонних сумішей" випробувана та відповідає вимогам, що встановлені ДСТУ Б В.2.7-19:2011 "суміші асфальтобетон і асфальтобетон дорожній та аеродромний" (сертифікат відповідності № СВ.ОДС-044.042-17 від 12.05.2017 року);
- продукція "гаряча асфальтобетонна суміш АСГ.Др, Щ.Б..НП.1 БНД 60/90, що виготовляється на установці по виробництву асфальтобетонних сумішей" випробувана та відповідає вимогам, що встановлені ДСТУ Б.В.2.7-119:2011 "суміш асфальтобетонних і асфальтобетон дорожній та аеродромний" (сертифікат відповідності № СВ.ОДС-044.041-17 від 12.05.2017 року).
З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне звернути увагу відповідача на те, що зазначені сертифікати дійсні до 11.05.2018 року в той час як строк виконання робіт згідно тендерної документації передбачено 1, 2 місяці, а рішення про визнання переможця прийнято 04.05.2018 року.
При цьому, зважаючи на термін укладення договору після прийняття відповідного рішення, який складає не більше 10 робочих днів, то до моменту укладення договору закінчується строк дії вищезазначених сертифікатів.
У кожному із сертифікатів зазначено про перевірку продукції, "яка виготовляється на установці по виробництву". Тобто, кожен сертифікат видається на певне конкретне виробництво, на конкретну установку виробництва (асфальтобетонний завод) та не може підтверджувати відповідність продукції з будь-якого, іншого виробництва.
Відтак, з урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку, що тендерна пропозиція ТОВ "Шляхбудматеріали" в частині виконання кваліфікаційних вимог не відповідає вимогам Додатку № 4 тендерної документації.
Окрім того, TOB "Шляхбудматеріали" надано вищезазначені сертифікати та Атестат виробництва на асфальтобетонний завод в смт. Тростянець, Вінницької області (зареєстровано в реєстрі № АВ.ОДС.044,025-18 від 16.04.2018 року, дійсний до 15.04.2019 року). А також ТОВ "Шляхбудматеріали" використовує асфальтобетонний завод в смт. Стрижавка, Вінницької області (зареєстровано в реєстрі № АВ.ОДС.044.020-17 від 05.05.2017 року, дійсний до 04.05.2018 року).
Відтак, надані ТОВ "Шляхбудматеріали" сертифікати не стосуються продукції, яка виготовляється на асфальтобетонному заводі у смт. Тростянець свідчить про те, що сертифікати видано у травні 2017 року, а Атестат виробництва на асфальтобетонний завод у смт. Тростянець зареєстровано у квітні 2018 року
За таких обставин відповідачем не дотримано вимог п.7, п.8, п.9 Додатку №4 "Вимоги до кваліфікації Учасників та спосіб їх підтвердження", що, в свою чергу, унеможливлювало у законний спосіб визнати переможцем ТОВ "Шляхбудматеріали"
Окрім того, судом встановлено, що ТОВ "Шляхбудматеріали" надало ці ж самі сертифікати відповідності для участі у торгах, замовником яких було управління житлово - комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області, де також була вимога про не перевищення 60 км. від місця виконання робіт. Зазначене свідчить, що надані ТОВ "Шляхбудматеріали" сертифікати стосуються продукції, яка виготовляється на іншому заводі - у смт. Стрижавка (відстань між смт. Стрижавка та м. Жмеринка не перевищує 60 км1). При цьому ТОВ "Шляхбудматеріали" надало ці ж сертифікати на підтвердження відповідності продукції, яка виготовляються заводом у смт. Тростянець.
Як випливає із протоколів № 33 та № 34 від 04.05.2018 року рішення прийняті шляхом голосування трьома голосами із чотирьох. При цьому, голова тендерного комітету висловив думку про те, що ТОВ "Шляхобудматеріали" не повністю дотримано вимоги закупівлі в частині надання сертифікатів відповідності на продукцію пропонованого учасником асфальтобетонного заводу.
Статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренції серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно із п. 6.2 Порядку під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до 6.3 Порядку під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі. Інформація, зазначена під час оголошення Закупівлі, повинна збігатися з інформацією, що зазначена у прикріплених документах (за наявності). У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена Замовником під час оголошення Закупівлі. Замовникам забороняєтеся вказувати потенційним Учасникам, який з Авторизованих електронних майданчиків вони мають використовувати для подання своїх пропозицій.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що Тульчинською міською радою порушено вимоги п.6.2-6.3, 9.1-9.3, п.10.1 Порядку допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 13.04.2016 року № 35, ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що наведені позивачем доводи та аргументи в обґрунтування заявлених позивних вимог знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду справи, досліджені за участю присутніх учасників процесу докази спростовують твердження відповідача та свідчать про наявність підстав для задоволення позову. В свою чергу, відповідачем не доведено правомірність прийнятих рішень.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому в силу ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення № 33 від 04 травня 2018 року оформлене протоколом № 33 засідання тендерного комітету Тульчинської міської ради 04 травня 2018 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення № 34 від 04 травня 2018 року оформлене протоколом № 33 засідання тендерного комітету Тульчинської міської ради 04 травня 2018 року.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод" сплачений судовий збір в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Тульчинської міської ради.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Височанський асфальтобетонний завод" (місцезнаходження: 24247, Вінницька область, Томашпільський район, с. Високе, вул. Заболотного, 43, код ЄДРПОУ 36331657);
Тульчинська міська рада (місцезнаходження: 23600, Вінницька область, м. Тульчин, вул. М. Леонтовича, 1, код ЄДРПОУ 04051141);
Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхбудматеріали" (місцезнаходження: м. Вінниця, вул. О. Кобилянської, 4, код ЄДРПОУ 13333602).
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76986423 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні