Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 жовтня 2018 р. Справа№805/4215/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Череповський Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі 8 Державного пожежно-рятувального загіну Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, треті особи на стороні Відповідача -Бахмутська районна рада, відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації, про визнання бездіяльності Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області незаконною, зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області до повного усунення порушень,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі 8 Державного пожежно-рятувального загіну Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - Позивач) до Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області (далі - Відповідач), треті особи на стороні Відповідача - Бахмутська районна рада, відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації, про визнання бездіяльності Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області незаконною, зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області до повного усунення порушень.
В обґрунтування своїх вимог зазначив, що в період з 06.11.2017 року по 10.11.2017 року начальником відділу запобігання НС Бахмутського РУ ГУ ДСНС України у Донецькій області майором служби цивільного захисту ОСОБА_1, на виконання наказу від 20.10.2017 року № 580 Про проведення перевірок , проведено позапланову перевірку щодо додержання Новолуганською загальноосвітньою школою I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки встановлено, що подальша експлуатація об'єкту Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області із чисельними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Просив:
- Визнати незаконною бездіяльність Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зобов'язати Новолуганську загальноосвітню школу I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 247 від 10.11.2017 року.
- Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області за адресою: 84573, Донецька область, Бахмутський р-н, с. Новолуганське, вул. Шкільна, 2, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначеного об'єкту до моменту усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 247 від 10.11.2017 року.
У відповідності до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області у даному випадку представляє інтереси держави в суді, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави в особі Державного пожежно-рятувального загіну Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Донецькій області шляхом заяви вимог про зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Провадження у справі відкрито ухвалою суду від 11 грудня 2017 року.
Ухвалою суду від 27 грудня 2017 року провадження у справі зупинено до 03 вересня 2018 року.
03 вересня 2018 року в зв'язку з перебуванням головуючого суді у відпустці, розгляд справи відкладено з 03 вересня 2018 року на 10 вересня 2018 року.
Провадження у справі поновлено 10 вересня 2018 року протокольною ухвалою суду.
Прокурор, представники Позивача та третьої особи - відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області, просили справу розглянути в порядку письмового провадження.
Представник Відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним ином. 27.12.2017 року Відповідачем було надано заперечення на адміністративний позов, згідно якого просив відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі. 27 грудня 2017 року через канцелярію суду надав письмові заперечення, в яких зазначив, що деякі порушення в сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, викладені в Акті № 247 від 10.11.2017 року, усунені частково, а деякі перебувають в процесі усунення.
Представник третьої особи - Бахмутської районної ради Донецької області, через канцелярію суду надав пояснення, в яких зазначив, що рада вживає всіх заходів щодо поліпшення безпеки у навчальних закладах. Просив відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.
13 листопада 2017 року до Артемівської місцевої прокуратури надійшов лист з 8 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області № 1207 від 13.11.2017 року щодо вжиття заходів представницького характеру у суді законних інтересів держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, у зв'язку з порушенням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з боку Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області.
Згідно наказу т.в.о. начальника 8 Державного пожежно - рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - 8 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області) ОСОБА_2 № 580 від 20.10.2017 року Про проведення перевірок затверджено графік проведення позапланових перевірок додержання (виконання законодавства) з питань пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих на території обслуговування 8 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області на листопад - грудень 2017 року.
Згідно посвідчення на проведення перевірки № 236 від 06.11.2017 року, в період з 06.11.2017 року по 10.11.2017 року начальником відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Бахмутського районного управління ГУ ДСНС України у Донецькій області майором служби цивільного захисту ОСОБА_1, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.09.2017 року № 643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , та наказу 8 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 20.10.2017 року № 580, проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, яка належить до сфери управління органів місцевого самоврядування і фінансується із місцевого бюджету.
Актом перевірки зазначеного об'єкту № 247 від 10.11.2017 р. щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки встановлені чисельні порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки України, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), Правил пожежної безпеки України для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом МОН України від 15.08.2016 року № 974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 року за № 1229/29359 (далі - ППБУ навчальних закладів), ДБН В.1.1-7-2016, ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій покрівлі будівлі; об'єкт не в повному обсязі забезпечено вогнегасниками; не здійснено технічне обслуговування вогнегасників,; переносні вогнегасники не встановлено шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника; приміщення електрощитової не забезпечено протипожежною перегородкою 1-го типу; з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (здійснено скруткою); не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (НПАОП 40.1-1.32-01) для гаражу; виходи на горище не забезпечені протипожежними люками 2-го типу; не проведено навчання керівного складу і фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально - методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Донецької області; не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкту; працюючий персонал об'єкту та виконавців не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів.
Застосування з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів кабелів здійснених не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо), може призвести до роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відсутність у будівлі систем протипожежного захисту - системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей призводить до збільшення часу виявлення пожежі у будівлі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Відсутність необхідної кількості вогнегасників може призвести до відсутності можливості швидкої ліквідації пожежі на початковій стадії, що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей, призводить до великих матеріальних збитків.
Непроведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищного приміщення, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Непроведення навчання керівного складу і фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, може привести до невірних дій персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні дій при виявленні пожежі та користуванню первинними засобами пожежогасіння може призвести до розповсюдженню пожежі та завданню значних збитків.
Відсутність засобів індивідуального захисту призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
В ході перевірки було встановлено, що комунальний заклад Новолуганська загальноосвітня школа I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області з урахуванням затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 року № 306 критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику його господарської діяльності віднесений до високого ступеня ризику.
Посадовою уповноваженою особою Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області директором ОСОБА_3 підписано та отримано примірник акту № 247 від 10.11.2017 року, складеного за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Акт підписано без зауважень.
За результатами перевірки встановлено, що подальша експлуатація об'єкту Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно акту від 29 серпня 2018 року, недоліки, які було зазначено в акті № 247 від 10.11.2017 року, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання Новолуганською ОСОБА_4 ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, усунено частково, не усунені наступні порушення: приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .
Крім того, суд зазначає, що 8 Державного пожежно - рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області за результатами планових та позапланових перевірок директору Новолуганської ОСОБА_4 ступенів Бахмутської районної ради Донецької області виносились приписи (№ 95 від 15.02.2013 року, № 92 від 23.02.2014 року, № 61 від 23.05.2017 року), які до теперішнього часу в повному обсязі не виконані.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно з ч. 1 ст. 47 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1052 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 1, 2 пункту 3 Положення).
В силу приписів п. 4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Пунктом 7 Положення визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з п. 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 р. №1417 (далі - ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Пунктом 2.2.3 Статуту Новолуганської ОСОБА_4 ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, затвердженого розпорядженням голови Бахмутської районної ради 15.02.2017 року № 58, передбачено, що Новолуганська ЗОШ зобов'язана створювати безпечні та нешкідливі умови навчання, виховання та розвитку дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно - гігієнічних вимог та забезпечувати їх дотримання. Згідно пункту 6.3.7 Статуту, Директор школи забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно - гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки.
Відповідно до ст. 1 Конвенції про права дитини, для цілей цієї Конвенції дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Конвенції про права дитини, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Згідно ч. 3 ст. 3 Конвенції про права дитини, держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров'я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Згідно ж статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Враховуючи, що існує реальна загроза життю та здоров'ю людей, суд приходить до висновку про можливість застосування до Відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення його експлуатації (роботи).
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Отже, з огляду на припис вищевказаної статті, суд відмовляє позивачу у задоволенні позовної вимоги щодо визнання незаконною бездіяльності Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зобов'язання Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 247 від 10.11.2017 року, оскільки ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , а також частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено право Позивача на звернення до суду з позовом щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь - які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.
Предметом доказування, відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Донецький окружний адміністративний суд, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає таким, що підлягає частковому задоволенню, адміністративний позов заступника керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі 8 Державного пожежно-рятувального загіну Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області, треті особи на стороні Відповідача -Бахмутська районна рада, відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації, про визнання бездіяльності Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області незаконною, зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області до повного усунення порушень.
Частиною 3 статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень щодо сплати судового збору.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов заступника керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі 8 Державного пожежно-рятувального загіну Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Донецькій області (84500, Донецька обл., м. Бахмут, вул. Сибірцева, б. 23, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 38245759) до Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області (84573, Донецька обл., Бахмутський р-н, с. Новолуганське, вул. Шкільна, 2, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 25708243), треті особи на стороні Відповідача - Бахмутська районна рада (84500, Донецька обл., м. Бахмут, вул. Сибірцева, 33, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 25107727), відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації (84500, Донецька обл., м. Бахмут, вул. В. Першина, 9, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02142619), про визнання бездіяльності Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області незаконною, зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області до повного усунення порушень - задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: Новолуганської загальноосвітньої школи I-III ступенів Бахмутської районної ради Донецької області за адресою: 84573, Донецька область, Бахмутський р-н, с. Новолуганське, вул. Шкільна, 2, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 247 від 10.11.2017 року.
У решті позовних вимог - відмовити.
Рішення прийняте у нарадчій кімнаті і складене в повному обсязі 05 жовтня 2018 року.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76986844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні