Рішення
від 09.10.2018 по справі 1740/1971/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

09 жовтня 2018 року м. Рівне №1740/1971/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Рокитнівської сільської ради Рокитнівського району Рівненської області

до Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області

про скасування розпорядження, -

В С Т А Н О В И В:

Рокитнівська сільська рада Рокитнівського району Рівненської області (далі – Рокитнівська сільська рада) звернулася в суд з позовом до Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області (далі – Рокитнівська РДА) про скасування розпорядження голови Рокитнівської РДА № 118 від 13.03. 1996 року «Про вилучення земель з землекористування Масевицької та Рокитнівської сільських рад і включення їх в межі смт. Рокитне».

Ухвалою від 23.07.2018 визнано поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду та поновлено його, а також відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження.

11.09.2018 на адресу суду надійшло клопотання Рокитнівської РДА згідно якого відповідач позов визнав у повному обсязі (а.с. 40). Відзив на адміністративний позов відповідачем подано не було.

Згідно з позовною заявою, позовні вимоги ґрунтуються на тому, що 26.06.2018 року до Рокитнівської сільської ради надійшов лист Рокитнівської районної державної адміністрації з додатком копією листа Рівненської обласної державної адміністрації від 14.06.2018, згідно якого Рокитнівській сільській раді роз'яснено право звернутися до суду про скасування розпорядження голови Рокитнівської районної державної адміністрації № 118 від 15.03.1996 року, посилаючись на вимоги статей 155, 158 Земельного кодексу України в яких зазначено, що спори щодо розмежування територій, а також земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб вирішуються виключно судами.

Так, позивач зазначає, що пунктом 1 спірного розпорядження передбачено згідно ст. 27 Земельного кодексу України припинити право користування земельними ділянками, Масевицькою сільською радою 16,0 га в тому числі 16,0 га осушена рілля, та Рокитнівською сільською радою 53,0 га, в тому числі 53,0 га осушена рілля.

Згідно пункту 2 даного розпорядження вказано, що на підставі ст. 11, 17, 19 Земельного кодексу України передати земельні ділянки площею 69,0 га в тому числі 69,0 га осушена рілля, Рокитнівській селищній раді і включити їх в межі населеного пункту смт. Рокитне і в межі Рокитнівської селищної ради.

Разом з тим, в пункті 3 вище зазначеного розпорядження відділу земельних ресурсів внести зміни в облік земельних угідь по землекористувачах.

Позивач зазначає, що з вказаним розпорядженням не згідний, оскільки воно прийнято з грубим порушенням норм Земельного кодексу України, діючого на момент прийняття вказаного розпорядження. Також, вказує, що згідно діючого законодавства станом на 13 березня 1996 року при прийнятті розпорядження №118 від 13 березня 1996 року голова Рокитнівської РДА не мав повноважень згідно вимог статей 11, 17, 19, 27, 31 Земельного кодексу України щодо припинення права користування земельними ділянками сільськими радами, передачі земель із землекористування сільських рад та включення їх в межі Рокитнівської селищної ради народних депутатів та внесення змін в облік земельних угідь по землекористувачах, оскільки це виключна компетенція Рад народних депутатів, на території яких розташовані земельні ділянки. Крім того, зазначає, що Рокитнівською селищною радою на виконання розпорядження № 118 від 13.03. 1996 року проект встановлення (зміни) адміністративної межі Рокитнівської селищної ради не розроблявся, а відтак Рокитнівською сільською радою не погоджувався та відповідно Рокитнівською районною радою не затверджувався. Про те, що Рокитнівською селищною радою землевпорядна документація по встановленню (зміни) адміністративної межі селище Рокитне Рокитнівської селищної ради з 03.03.1992 року по даний час не розроблялася, підтверджується листами Відділу у Рокитнівському районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області та Рокитнівської районної ради. За таких обставин, сторона позивача просила позов задовольнити повністю.

Позивач, в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, до початку судового засідання подав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.

Згідно з клопотанням від 11.09.2018, відповідач позов визнав повністю. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, до початку судового засідання подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до ухвали суду від 08.10.2018, враховуючи неявку в судове засідання всіх учасників справи, її розгляд було продовжено у письмовому провадженні.

Повно та всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити повністю з огляду на наступне.

Так, судом встановлено, що 13.03.1996 головою Рокитнівської РДА було прийнято розпорядження № 118 «Про вилучення земель з землекористування Масевицької і Рокитнівської сільських рад і включення їх в межі смт. Рокитне» (а.с. 10).

У пункті 1 даного розпорядження зазначено, що згідно ст. 27 Земельного кодексу України припинити право користування земельними ділянками, Масевицькою сільською радою 16,0 га в тому числі 16,0 га осушена рілля, та Рокитнівською сільською радою 53,0 га, в тому числі 53,0 га осушена рілля.

Згідно пункту 2 розпорядження вказано, що на підставі ст. 11, 17, 19 Земельного кодексу України передати земельні ділянки площею 69,0 га в тому числі 69,0 га осушена рілля, Рокитнівській селищній раді і включити їх в межі населеного пункту смт. Рокитне і в межі Рокитнівської селищної ради.

Крім того, відповідно до пункту 3 вище зазначеного розпорядження було доручено відділу земельних ресурсів внести зміни в облік земельних угідь по землекористувачах.

Відповідно до листів Відділу у Рокитнівському районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області № 18-17-0.31-1/114-18 від 15.01.2018 та Рокитнівської районної ради № 03/23-151 від 18.07.2018 Рокитнівською селищною радою на виконання розпорядження № 118 від 13.03. 1996 року проект встановлення (зміни) адміністративної межі Рокитнівської селищної ради не розроблявся, а відтак Рокитнівською сільською радою не погоджувався та відповідно Рокитнівською районною радою не затверджувався (а.с. 11, 12).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Земельного кодексу України (у редакції чинній на момент прийняття спірного рішення) земельні відносини в Україні регулюються цим Кодексом та іншими актами законодавства України і Республіки Крим, що видаються відповідно до нього.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою створення умов для раціонального використання й охорони земель, рівноправного розвитку всіх форм власності на землю і господарювання, збереження та відтворення родючості ґрунтів, поліпшення природного середовища, охорони прав громадян, підприємств, установ і організацій на землю.

Так, зі змісту спірного розпорядження судом встановлено, що голова Рокитнівської РДА керувався статтями 11, 17, 19 та 27 Земельного кодексу України (у редакції чинній на момент прийняття спірного рішення).

Разом з тим, вказані статті стосуються компетенції районних Рад народних депутатів щодо регулювання земельних відносин, передачі, надання у користування та припинення права користування земельними ділянками, які знаходяться на території відповідної ради.

З матеріалів справи судом не встановлено делегування вказаних повноважень Рокитнівської районної ради Рівненської області для Рокитнівської РДА.

Відповідач, у свою чергу, також, не надав жодного доказу щодо підтвердження повноважень голови Рокитнівської РДА на прийняття рішень щодо передачі, надання у користування та припинення права користування земельними ділянками, які знаходяться на території відповідної ради. Натомість Рокитнівська РДА повністю підтримала позовні вимоги та підтвердила протиправність оскаржуваного рішення.

Таким чином, суд дійшов висновку, що розпорядження голови Рокитнівської РДА «Про вилучення земель з землекористування Масевицької і Рокитнівської сільських рад і включення їх в межі смт. Рокитне» № 118 від 13.03.1996 прийнято не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень не обґрунтував обставини щодо правомірності прийнятого рішення та визнав позов, а позивач довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

При зазначених обставинах, вимоги позивача правомірні, обґрунтовані і підлягають до задоволення.

Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Оскільки факт наявності у позивача порушеного права знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Частиною 1 ст. 139 КАС України передбачено, що суд стягує на користь позивача понесені ним судові витрати, які підлягають відшкодуванню, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Враховуючи наведене вище, на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Рокитнівської РДА судові витрати у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. сплачених згідно платіжного доручення № 129 від 18.07. 2018 року, оригінал якого наявний в матеріалах справи (а.с. 3).

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Скасувати розпорядження голови Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області «Про вилучення земель з землекористування Масевицької і Рокитнівської сільських рад і включення їх в межі смт. Рокитне» № 118 від 13.03.1996.

Стягнути на користь Рокитнівської сільської ради Рокитнівського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387622, вул. Соборна, 31, с. Рокитне, Рокитнівського району, Рівненської області, 34208) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області (код ЄДРПОУ 04057741, вул. Незалежності, 13, смт. Рокитне, Рокитнівського району, Рівненської області, 34200) судові витрати на суму 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 09 жовтня 2018 року.

Суддя                               Зозуля Д.П.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу76987600
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/1971/18

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні