Ухвала
від 09.10.2018 по справі 2040/5988/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

09.10.2018 р. № 2040/5988/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові заяву б/н від 01.10.2018 р. (вх. № 01-/50503/18 від 01.10.2018 р.) представника відповідача І.В. Лагутіна про розподіл судових витрат у справі за позовом Державної екологічної інспекції у Харківській області (м-н Свободи, 5, Держпром, 1 під., 2 пов., м. Харків, 61022) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМК ТРЕЙД" (вул. Гоголя, 9-Б, м.Харків, 61057) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В:

25.09.2018 р. рішенням Харківського адміністративного суду по справі № 2040/5988/18 адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Харківській області (м-н Свободи, 5, Держпром, 1 під., 2 пов., м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 37999518) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМК ТРЕЙД" (вул. Гоголя, 9-Б, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 38958949) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задоволено: зупинено повністю роботу джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря - технологічне обладнання: верстат калібровочно-шліфувальний деревообробний, верстат шипорізний (фрезерний) двосторонній деревообробний, верстат строгальний (подовжньо-фрезерний) 4-стороній деревообробний, кромко-обрізний (фуг) станок, торцовочний станок, розташованих за адресою: Харківська область, смт. Золочів, вул. Хмельницького Богдана, 148, що використовує Товариство з обмеженою відповідальністю "СМК ТРЕЙД" (вул. Гоголя, 9-Б, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 38958949) шляхом опломбування (опечатування) до отримання ТОВ "СМК ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 38958949) відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. що зазначені Державною екологічною інспекцією у Харківській області.

Представником відповідача до суду була подана заява про розподіл судових витрат в порядку ст. 139 КАСУ, посилаючись на наявність копій: рахунку АО Шкребець і партнери від 21.08.2018 р., платіжного доручення №844 від 21.08.2018 р., рахунку АО Шкребець і партнери від 25.09.2018 р. та платіжного доручення № 932 від28.09.2018 р.

Суд, вивчивши доводи заяви, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, котрі врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.

Згідно ч. 1 ст. 132 КАСУ судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу (п.1 ч. 3 ст. 132 КАСУ).

Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 139 КАСУ витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Судові витрати - це витрати, які, згідно з КАСУ, повинні здійснити сторони для розгляду та вирішення адміністративної справи у суді. Після вирішення справи в суді судові витрати, що здійснила сторона, яка виграла справу, як правило, компен суються їй стороною, яка програла справу.

Норми права, що регулюють процесуальні відносини, пов'язані із визначенням розміру, сплатою та розподілом судових витрат, у своїй сукупності становлять інсти тут судових витрат.

Інститут судових витрат в адміністративному судочинстві має щонайменше такі функції: стриму ючу, стимулюючу та компенсаційну.

Механізм дії стримуючої (або інакше - запобіжної, превентивної) функції поля гає у тому, що особа, перш ніж звертатися до суду, повинна дуже добре зважити свої шанси виграти справу, оскільки в разі програшу справи вона несе ризик втратити не лише кошти, понесені нею у зв'язку з розглядом справи, а й кошти, витрачені відпо відачем. Цими самими мотивами повинен керуватися відповідач, оскільки у багатьох випадках йому невигідно буде заперечувати проти адміністративного позову, тому що це може призвести до ще більших втрат у разі програшу справи. Таким чином, інститут судових витрат сприяє зменшенню кількості безпідставних адміністратив них позовів та запобігає використанню судів не для вирішення спору, а для тиску на суб'єктів правовідносин шляхом створення судової тяганини.

З таких міркувань можна вивести й розуміння стимулюючої функції судових ви трат, яка полягає у тому, що сторонам у багатьох випадках вигідніше примиритися, не доводячи справу до судового розгляду, оскільки у разі продовження спору судові витрати лише зростуть. Тож інститут судових витрат стимулює сторони до швидко го і мирного врегулювання спору без судового розгляду справи по суті.

Компенсаційна функція судових витрат проявляється у тому, що інститут судових витрат передбачає за результатами розгляду справи відшкодування стороною, яка програла справу, витрат, що понесла сторона, яка виграла справу, а за допомогою судового збору державі частково компенсуються витрати на суди та здійснення су дочинства.

Отже, у разі вирішення спору не на користь відповідача понесені ним судові витрати на правничу допомогу не компенсуються.

Крім того, відповідно до ч.2-5 ст. 134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Відповідно до ч. 9 ст. 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує:

1) чи пов'язані ці витрати з розглядом справи;

2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес;

3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо;

4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов'язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Суд зазначає, що вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, суд враховує складність справи, час витрачений адвокатом на виконання робіт, обсяг наданих послуг та ціну позову.

Витрати на правову допомогу мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правову допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування таких витрат, про що зазначено в постанові Верховного Суду від 23.05.2018р. по справі № 61-3416св18.

Судом встановлено, що згідно рахунків на оплату від 21.08.2018 р. та від 25.09.2018 р. по договору про надання правничої допомоги від 15.08.2018 р. вартість послуг адвоката за підготовку відзиву на позовну заяву становить 4000,00 грн., представництво інтересів у першому судовому засіданні - 1500 грн., інтересів у судовому засіданні 25.09.2018 р. - 1500 грн., складання заяви про компенсацію судових витрат - 500 грн., а всього на суму 7500 грн.

Проте суд зазначає, що надані позивачем документи, зокрема договір, рахунки на оплату від 21.08.2018 р. та від 25.09.2018 р. не містять зазначення кількості часу, витраченого адвокатом на участь у судових засіданнях і складання процесуальних документів, не надано актів виконаних робіт та детального опису робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Враховуючи, що дана справа є справою незначної складності, ціна позову за немайновий спір для суб'єкта владних повноважень становить 1762, 00 грн., об'єм наданих послуг, та відсутність детального опису наданої послуги, актів виконаних робіт, суд дійшов висновку, що розмір витрат не є співрозмірним та пропорційним до предмету спору, у зв'язку з чим заява про відшкодування судових витрат не підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 132, 134, 139, 143, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви б/н від 01.10.2018 р. (вх. № 01-/50503/18 від 01.10.2018 р.) представника відповідача І.В. Лагутіна про розподіл судових витрат у справі за позовом Державної екологічної інспекції у Харківській області (м-н Свободи, 5, Держпром, 1 під., 2 пов., м. Харків, 61022) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМК ТРЕЙД" (вул. Гоголя, 9-Б, м.Харків, 61057) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - відмовити в повному обсязі.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково у випадках, визначених статтею 294 цього Кодексу. Оскарження ухвали суду, яка не передбачена статтею 294 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається.

Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Повна ухвала складена 09.10.2018 р.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено10.10.2018
Номер документу76987869
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/5988/18

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні