ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про закриття провадження у справі)
03 жовтня 2018 року м. Житомир справа № 0640/3639/18
категорія 8.3.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Токаревої М.С.,
секретар судового засідання Мельниченко О.В.
за участю представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бердичівський елеватор" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання незаконними та скасування акту і податкового повідомлення-рішення,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Бердичівський елеватор" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Житомирській області у якому просило:
- визнати незаконним та скасувати акт №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018;
- визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0008901410 від 23.04.2018.
У судовому засіданні судом з власної ініціативи було поставлено на обговорення питання щодо закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання незаконним та скасування акту №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018.
Представники сторін у судовому засіданні не заперечували щодо закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання незаконним та скасування акту №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018.
Вирішуючи питання щодо закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання незаконним та скасування акту №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018. суд виходить з наступного.
Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Суд зазначає, що відповідно до п.86.1 ст.86 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Відповідно до пункту 2 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 №727, акт документальної перевірки - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки, відображає її результати і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Акт перевірки, в якому відображено узагальнений опис виявлених перевіркою порушень законодавства, що в свою чергу відповідає встановленим правилам складання акта перевірки, не є правовим документом, який встановлює відповідальність платника податків та, відповідно, не є актом індивідуальної дії у розумінні частини першої статті 19 КАС України.
За змістом п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Дії службової особи щодо включення до акта певних висновків та сам Акт перевірки не можуть бути предметом розгляду у суді, оскільки відповідно п.86.1 ст.86 ПК України у разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов'язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом, тобто заперечення, зауваження до акта перевірки (за їх наявності) та висновки на них є невід'ємною частиною акта.
Це свідчить про те, що дії, пов'язані з включенням до акта висновків, є обов'язковими, тоді як самі висновки такими не є.
Суд зазначає, що висновки, викладені в акті податкової перевірки, не є предметом оскарження в адміністративному суді, оскільки не є обов'язковими ані для платника податків, ані для керівника контролюючого органу. Останній оцінює викладені в акті перевірки доводи і в разі наявності податкових порушень приймає податкове повідомлення-рішення, яке і визначає грошові зобов'язання платникові податків.
Натомість висновки, викладені в акті перевірки, є лише відображенням фактичних дій податкових інспекторів-ревізорів та їх особистої думки, а тому не створюють жодних правових наслідків. Відповідно, акти перевірки та дії щодо включення до акту перевірки будь-яких даних не порушують права платників податків безвідносно до змісту таких актів.
Обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер. Висновки, викладені у акті, не породжують обов'язкових юридичних наслідків. Такі твердження акта можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень, дій, в основу яких покладені згадувані висновки акта.
Враховуючи викладене, суд, на підставі аналізу зазначених норм права, дійшов висновку, що акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні статті 19 КАС України, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялися, тому його висновки не можуть бути предметом спору. Відсутність спірних відносин, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу, а тому оцінка акта, в тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання незаконним та скасування акту №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018 слід закрити.
Керуючись статтями 238, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалив:
Провадження у справі № 0640/3639/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бердичівський елеватор" до Головного управління ДФС у Житомирській області в частині позовних вимог щодо визнання незаконним та скасування акту №385/06-30-14-10/32592856 від 06.04.2018 закрити.
Ухвала набирає законної сили у порядку встановленому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено 10 жовтня 2018 року.
Суддя М.С. Токарева
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 77015891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні