Рішення
від 10.10.2018 по справі 826/1259/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 жовтня 2018 року № 826/1259/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., при секретарі судового засідання Кириллові М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю МВВ Інструментс доГоловного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

представник позивача - Майдюк Василь Петрович (довіреність б/н від 26.12.2016),

представник відповідача - Піонтковська Альона Олександрівна (довіреність від 22.11.2016 № 166/26-15-10-04),

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю МВВ Інструментс звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.10.2016 №1146140301.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що господарська операція за контрактом № 01-В/15 від 25.08.2015 не є контрольованою у розумінні статті 39 Податкового кодексу України та, як наслідок, позивач не зобов'язаний подавати звіт про контрольовані операції, виходячи з наступного.

Між позивачем (продавець) та компанією MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови) (покупець) укладено контракт № 01-В/15 від 25.08.2015, за умовами якого продавець поставляє товар - лікарські засоби для людей згідно специфікації, яка є невід'ємною частиною договору. Загальна сума контракту становить 1000000,00 доларів США. Місцем прийому вантажу є митний склад UAB VINGES TERMINALS за адресою магістраль Вільнюс - Мінськ, 16 км, дер. Барейкішкю. Форма оплати - банківський переказ на розрахунковий рахунок продавця. Додатковою угодою № 1 до контракту змінено порядок переходу права власності.

30.08.2015 на адресу позивача від ТОВ Файзали-С надійшла оферта з пропозицією укласти договір №OFI-7, відповідно до умов якої позивачу запропоновано провести розрахунок за договором № 01-В/15 на наступних умовах: оплата за поставлений товар проводиться ТОВ Файзали-С та/або його представником за довіреністю в доларах США; відстрочка платежу можлива на 45 днів з моменту митного оформлення товару на території України; у випадку прийняття даної пропозиції позивачем оферта вважається невід'ємною частиною договору № 01-В/15 від 25.08.2015.

Листом від 31.08.2015 № 99 позивач повідомив компанію MARKETWIT INC про отримання від ТОВ Файзали-С (Республіка Таджикистан, м. Душанбе) оферти з пропозицією укласти договір про заміну покупця за контрактом № 01-в/15 від 25.08.2015, укладеного між ТОВ МВВ Інструментс та компанію MARKETWIT INC .

01.09.2015 компанія MARKETWIT INC надала відповідь № 35, згідно якої повідомила, що не заперечує проти пропозиції ТОВ Файзали-С .

Листом від 15.09.2015 № 115 позивачем прийнято запропоновані ТОВ Файзали-С умови, викладені в оферті від 30.08.2015 № OFI-7 з доповненням про обов'язок повідомити MARKETWIT INC про умови оферти ТОВ МВВ Інструментс .

Також 15.09.2015 позивач повідомив компанію MARKETWIT INC про прийняття пропозиції ТОВ Файзали-С укласти договір про заміну покупця за контрактом № 01-в/15 від 25.08.2015, укладеного між ТОВ МВВ Інструментс та компанію MARKETWIT INC , на який компанія MARKETWIT INC надала відповідь від 15.09.2015 № 55 повторно, що не заперечує проти внесення змін у контракт.

Валютним платіжним дорученням від 16.11.2015 № 3 сплачено 37 320, 00 доларів США представником ТОВ Файзали-С за довіреністю від 01.01.2015 № 01-01/15 ОСОБА_3 здійснено оплату згідно рахунку-фактури № 1 від 17.09.2015 за контрактом № 01-В/15 від 25.08.2015.

31.12.2015 між ТОВ МВВ Інструментс (постачальник), компанією MARKETWIT INC (покупець) та ТОВ Файзали-С (новий покупець) укладено договір про заміну сторони за контрактом № 01-В/15 від 25.08.2015, згідно умов якого покупцю за вказаним контрактом було поставлено товар згідно специфікацій, які є невід'ємною частиною контракту. Загальна вартість контракту становить 1 000 000,00 доларів США. Новому покупцю за договором передаються всі права та обов'язки за контрактом № 01-В/15, укладеним між постачальником та покупцем. Новий покупець зобов'язується оплатити весь поставлений покупцю товар на розрахунковий рахунок постачальника до 11.01.2016. Постачальник зобов'язується відвантажити залишок продукції новому покупцю протягом 45 календарних днів з моменту виконання новим покупцем обов'язку з перерахування проміжного платежу.

При цьому, як зазначає позивач в адміністративному позові, рахунок-фактуру № 1 від 17.09.2015 виписано на компанію MARKETWIT INC у зв'язку з тим, що митною службою не приймався рахунок-фактура, виписана на ТОВ Файзали-С , оскільки у рахунку має бути вказаний контрагент за зовнішньоекономічним контрактом, а не за договором-офертою, а відповідно до статті 335 Митного кодексу України під час митного оформлення органу доходів і зборів надається разом з митною декларацією у тому числі рахунок, який визначає вартість товару та зовнішньоекономічний договір (контракт) та інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення в яких зазначив про те, що господарські операції здійснені за договором №01-В/15 від 25.08.2015 підпадають під визначення контрольованих та, як наслідок, згідно п.п.39.4.2 п.39.2 ст.39 Податкового кодексу України у позивача виник обов'язок подання звіту про контрольовані операції за 2015 рік у встановлені законодавством строки.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні. Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ МВВ Інструментс з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік, за результатами якої складено акт від 22.09.2016 № 342/1-26-15-14-03-01/31453620. Перевіркою встановлено порушення позивачем підпункту 39.4.2 пункту 9.2 статті 39 Податкового кодексу України щодо неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік. Не погоджуючись з висновками акту перевірки, позивачем подано до Головного управління ДФС у м. Києві заперечення на акт перевірки від 28.09.2016 № 101. За наслідками розгляду матеріалів перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.10.2016 № 1146140301, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями у розмірі 365 400,00 гривень.

13.10.2016 позивачем подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 05.10.2016 №1146140301. Рішенням ДФС України від 16.12.2016 № 27266/6/99-99-11-03-01-25 оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Позивач, не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 05.10.2016 №1146140301, звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду не були порушені з огляду на наступне.

Згідно з пунктом 4 частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.

Принцип офіційного з'ясування всіх обставин справи зобов'язує суд встановити обставини справи для забезпечення прийняття правосудного рішення, в тому числі незалежно від посилань чи доводів сторін.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (пункт 109.2 статті 109 Податкового кодексу України).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства як різновид юридичної відповідальності встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (стаття 111 Податкового кодексу України).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

Згідно із підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України. Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з дати включення держави (території) до такого переліку.

Затверджений Кабінетом Міністрів України перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює щороку в офіційних друкованих виданнях та на своєму офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднюється протягом трьох місяців з дати їх зміни.

Протягом 2015 року діяло декілька відповідних переліків, а саме: Перелік держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 1042-р (діяв до 14.05.2015); Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 року № 449-р (термін дії з 14.05.2015 до 16.09.2015); Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України, від 16.09.2015 року № 977-р (термін дії з 16.09.2015 до 31.12.2015).

Таким чином, кожне розпорядження Кабінету Міністрів України діє із встановленої дати до дати наступного розпорядження, внаслідок чого під визначення контрольованих підпадають здійснені господарські операції платника податків з контрагентами-резидентами у відповідних періодах 2015 року із дотриманням критеріїв для контрольованих операцій.

За змістом підпунктом 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 підпункту 39.2.1 цього пункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.

З урахуванням положень підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, для визнання господарських операцій платника податків з контрагентами-нерезидентами контрольованими, застосовується затверджений Кабінетом Міністрів України перелік держав (територій), чинний на час здійснення таких господарських операцій, за умови дотримання вартісного критерію, встановленого підпунктом 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України.

Для визначення обсягу господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, передбаченого підпунктом 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу (більше 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік), враховуються тільки обсяг господарських операцій з таким контрагентом, здійснених під час, коли відповідна країна була включена до вищезазначених переліків держав (територій). При цьому обсяг річного доходу платника податків розраховується за весь податковий (звітний) рік.

Згідно матеріалів перевірки за результатами проведеного аналізу інформаційної бази даних ІС Податковий блок , АІС ОР, наданих до перевірки відомостей, наведених у регістрах синтетичного та аналітичного обліку по рахункам бухгалтерського обліку 362; контракті № 01-В/15 від 25.08.2015, укладеного з компанію MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови); митних деклараціях від 21.09.2015 № 581028 на суму 807582,07 грн., від 30.11.2015 № 581624 на суму 6846876,16 грн., від 10.12.2015 № 581764 на суму 1168945,83 грн.; угоді від 31.12.2015 б/н про заміну сторони по контракту № 01-В/15 від 25.08.2015; банківській виписці АТ УкрСиббанк по валютному рахунку № 26030328890400 від 18.11.2015, за результатами перевірки первинних документів, даних бухгалтерського обліку виявлено факти проведення позивачем у 2015 році господарських операцій, які підпадають під критерії контрольованих з компанію MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови) на загальну суму 8823403,06 грн.

Так, у картці рахунку 362 у період з 21.09.2015 по 10.12.2015 за договором № 01-В/15 від 25.08.2015, укладеного з компанію MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови) відображено операції з реалізації лікарських засобів для людей на суму 8823403,06 грн.

Валютним платіжним дорученням від 16.11.2015 № 3 сплачено 37320,00 доларів США (887136,63 грн.) представником ТОВ Файзали-С здійснено оплату згідно рахунку-фактури № 1 від 17.09.2015 (виписаний на компанію MARKETWIT INC ) за контрактом № 01-В/15 від 25.08.2015.

Річний дохід ТОВ МВВ Інструментс за 2015 згідно податкової декларації з податку на прибуток від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку (за вирахуванням непрямих податків) складає 184463820,00 грн.

Британські Віргінські Острови перебували у зазначених переліках протягом всього періоду, що перевірявся.

Таким чином, відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України операції між ТОВ МВВ Інструментс та компанію MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови) за 2015 рік визнаються контрольованими.

При цьому, судом не приймаються до уваги посилання позивача на укладення відповідно до вимог статей 638, 640 Цивільного кодексу України договору з ТОВ Файзали-С з 17.09.2015, оскільки відповідачем під час проведення перевірки встановлено, що товар згідно договору № 01-В/15 від 25.08.2015 постачався компанії MARKETWIT INC , про що свідчать митні декларації від 21.09.2015 № 581028 на суму 807582,07 грн.,від 30.11.2015 № 581624 на суму 6846876,16 грн., від 10.12.2015 № 581764 на суму 1168945,83 грн., рахунок-фактура №1 від 17.09.2015 за контрактом №01-В/15 від 25.08.2015, виписана компанії MARKETWIT INC (Британські Віргінські Острови), на підставі якої і здійснено оплату представником ТОВ Файзали-С .

Крім того, пунктом 12.2 договору 01-В/15 від 25.08.2015 визначено, що всі зміни та доповнення до вказаного договору дійсні лише за умови, якщо вони здійснені у письмовій формі та підписані уповноваженими на те особами з обох сторін, у відповідності до якого і підписано договір про заміну сторони за контрактом № 01-В/15 від 25.08.2015 укладено між ТОВ МВВ Інструментс (постачальник), компанією MARKETWIT INC (покупець) та ТОВ Файзали-С (новий покупець) від 31.12.2015.

В свою чергу, дохід від реалізації лікарських засобів для людей у позивача виник до укладення договору про заміну сторони за контрактом №01-В/15 від 25.08.2015 - датою митних декларацій 21.09.2015, 30.11.2015 та 10.12.2015 до підписання договору про заміну сторони.

Платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закон) щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (пп.39.4.2 ст.39 Податкового кодексу України).

Неподання до Державної фіскальної служби платником податків звіту про проведені ним контрольовані операції, відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу є порушенням податкового законодавства, відповідальність за яке передбачено пунктом 120.3 статті 120 Податкового кодексу України.

Відповідно до вказаної вище норми неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі: 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції; 1 відсоток суми контрольованих операцій, незадекларованих у поданому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані контрольовані операції; 3 відсотки суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена пп.39.4.6 п.39.4 ст.39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі контрольовані операції, здійснені у відповідному звітному році.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 05.10.2016 № 1146140301 є правомірним та не підлягає скасуванню.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю МВВ Інструментс (04070, м. Київ, вул. Волоська, 6/14, код ЄДРПОУ 31453620) до Головного управління ДФС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.10.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу77023159
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1259/17

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні