Донецький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУкраїна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 вересня 2018 р. Справа№805/4557/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого Циганенка А.І., за участі секретаря судового засідання Лопушанського Д.О., представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
14 червня 2018 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 , звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, Державної фіскальної служби України, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач прийняв протиправні рішення, порушивши положення статті 201 Податкового кодексу України. З посиланням на підпункт 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, позивач просив:
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456425/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №2 від 08.09.2017;
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456426/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №3 від 11.09.2017;
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456427/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №5 від 21.09.2017;
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456428/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №8 від 26.09.2017;
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456429/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №9 від 27.09.2017;
- признати протиправним та скасувати рішення Комісії відповідача №456430/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №10 від 28.09.2017;
- зобов'язати відповідача здійснити дії з реєстрації податкових накладних позивача №2 від 08.09.2017, №3 від 11.09.2017, №5 від 21.09.2017, №8 від 26.09.2017, №9 від 27.09.2017, №10 від 28.09.2017 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію.
09 липня 2018 року відкрито провадження у справі та її розгляд призначений за правилами загального позовного провадження.
04 вересня 2018 року підготовче провадження було закрито і справа призначена до судового розгляду по суті на 25 вересня 2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що подав на реєстрацію до податкового органу податкові накладні, але їх реєстрацію було зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарської операції, за результатами якої складено податкові накладні, які надіслано для реєстрації. В рішенні про відмову в реєстрації податкових накладних не обґрунтовані підстави відмови в реєстрації податкових накладних.
У відзиву на позовну заяву відповідач позовні вимоги не визнав в повному обсязі, просив відмовити в їх задоволенні з наступних підстав. Реєстрація спірних податкових накладних була зупинена відповідно до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Позивач надав не всі необхідні документи, які передбачені Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , тому комісією, у межах своїх повноважень, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позивача, оскільки подані ним документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем не надавалися документи щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції, документів щодо походження товару, розрахункові документи.
У судовому засіданні представники поповича позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити в повному обсязі, надали пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав в повному обсязі, просив відмовити в їх задоволенні, надав пояснення аналогічні викладеним у відзиву на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОСПЕЦТРАНС 777» є юридичною особою, веде підприємницьку діяльність виконуючи допоміжні послуги у сфері добування корисних копалин і розробляння кар'єрів та підготовчі роботи на будівельних майданчиках (місце знаходження - 84500, м. Бахмут вул. Першотравнева, 152-а, код ЄДРПОУ 40725945).
За результатами виконання договору підряду № 91, укладеного 23.09.2016 між ТОВ «Автоспецтранс 777» та ТОВ «Керамресурс» , і належним чином оформлених актів здачі-приймання робіт (надання послуг), позивач направив засобами електронного зв'язку на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні:
21 вересня 2017 року - № 2 від 08.09.2017;
22 вересня 2017 року - №3 від 11.09.2017;
25 вересня 2017 року - №5 від 21.09.2017;
09 жовтня 2017 року - №8 від 26.09.2017;
13 жовтня 2107 року - №9 від 27.09.2017;
13 жовтня 2017 року - №10 від 28.09.2017.
За квитанціями № 1 органом ДФС України всі вище перелічені податкові накладні були прийняті до центрального рівня Державної податкової служби України, але їх реєстрація в ЄРПН була зупинена, підставою зазначено: «Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатом опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.12. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. Відправник: Автоматизована система «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.15.15» .
28 листопада 2018 року позивачем були подані Повідомлення № 1 та №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено та акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №19 від 27.09.2017, оборотно-сальдова відомість по рахунку №361 від 30.09.2017, договір підряду з ТОВ «Керамресурс» № 91 від 23.09.2017, договір оренди транспортних засобів №1 від 22.08.2016, виписка з ЄДР від 02.08.2017, дозволи на виконання робіт підвищеної безпеки №1759.16.14 та №1801.16.14 від 17.11.2016, виписка з рахунку товариства від 08.09.2017.
14 грудня 2017 року позивачем були подані Повідомлення № 3, №4, №5, №6 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №19 від 27.09.2017, оборотно-сальдова відомість по рахунку №361 від 30.09.2017, договір підряду з ТОВ «Керамресурс» № 91 від 23.09.2017, договір оренди транспортних засобів №1 від 22.08.2016, виписка з ЄДР від 02.08.2017, дозволи на виконання робіт підвищеної безпеки №1759.16.14 та №1801.16.14 від 17.11.2016, виписка з рахунку товариства від 08.09.2017.
14-15 грудня 2017 року згідно квитанцій №1 всі вище вказані Повідомлення були доставлені до центрального рівня ДФС України.
21 грудня 2017 року Комісією Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення:
№456425/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №2 від 08.09.2017;
№456426/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №3 від 11.09.2017;
№456427/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №5 від 21.09.2017;
№456428/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №8 від 26.09.2017;
№456429/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №9 від 27.09.2017;
№456430/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №10 від 28.09.2017.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної)розрахунку коригування .
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Складання податкових накладних в електронному вигляді та їх реєстрація у «Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - ЄРПН), передбачені статтею 201 ПК України та «Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних» , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок).
В період подання спірних податкових накладних Порядок діяв в редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26 квітня 2017 року.
Згідно пункту 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 17 Порядку встановлено, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
ОСОБА_4 оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , були затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 753/30621 (далі відповідно - ОСОБА_4 та Перелік).
В період подання спірних податкових накладних ОСОБА_4 та Перелік були визначені наказом Міністерства фінансів № 654 від 21.07.2017.
Згідно підпункту 1 пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
- обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Згідно підпункту 1 пункту 1 Переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податків необхідно було подати договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) - складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Відповідач безпідставно посилався на даний класифікатор як на підставу зупинення реєстрації податкових накладених, оскільки позивач виконував роботи на внутрішньому ринку Україні.
Відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності ДК 009:2010 позивач на підставі договору підряду №91 від 23 вересня 2016 року виконував роботи які відносяться до класу 43.12: виконання земляних робіт: виймання ґрунту, планування та вирівнювання будівельних майданчиків, риття траншей, видалення скельних порід, підготовку ділянок для гірничих робіт: розкривні роботи та інші роботи з підготовки ділянок для добування корисних копалин.
Зазначені роботи виконувалися позивачем обладнанням та машинами, які орендовані у фізичної особи підприємця ОСОБА_4 за договором оренди №1 транспортних засобів від 22 серпня 2016 року.
Під час судового розгляду було встановлено, що позивачем були подані всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 24.10.2013 №1486/12/13-13 зазначив, резолютивна частина постанови адміністративного суду про задоволення позовних вимог у справі, предметом оскарження в якій є протиправність неприйняття податкової накладної для реєстрації, з урахуванням вимог пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України повинна містити висновок про визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації, а також зазначення того, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку (із зазначенням дати).
Разом з тим, пунктом 19 Порядку передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
З урахуванням наведеного та встановлених по справі обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Питання розподілу судових витрат слід вирішити в порядку статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 72-76, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 251, 255, 295, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 (місцезнаходження: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Першотравнева, б. 152А, код ЄДРПОУ 40725945) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, б.8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
№456425/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №2 від 08.09.2017;
№456426/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №3 від 11.09.2017;
№456427/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №5 від 21.09.2017;
№456428/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №8 від 26.09.2017;
№456429/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №9 від 27.09.2017;
№456430/40725945 від 21.12.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №10 від 28.09.2017.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати наступні податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 №2 від 08.09.2017, №3 від 11.09.2017, №5 від 21.09.2017, №8 від 26.09.2017, №9 від 27.09.2017, №10 від 28.09.2017 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Автоспецтранс 777 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 12334 (дванадцять тисяч триста тридцять чотири) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення прийнято у нарадчій кімнаті, його вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 27 вересня 2018 року.
Повне рішення складено 08 жовтня 2018 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Донецького окружного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя Циганенко А.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 77042252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Циганенко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні