Рішення
від 01.10.2018 по справі 808/1715/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2018 року Справа № 808/1715/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО-КЛАС

до Державного реєстратора виконавчого комітету Павлівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_1

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Селянське фермерське господарство ОСОБА_4І.

про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

11 травня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Клас» (далі - позивач) до Державного реєстратора виконавчого комітету Павлівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_1 (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Селянське фермерське господарство «ОСОБА_4І.» , в якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача з індексним номером: 39320044 від 23.01.2018 (16:03:54), номер запису про інше речове право (в державному реєстрі прав): 24495904, дата та час державної реєстрації (в державному реєстрі прав): 16.01.2018 (16:50:37) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:03:001:0018, площа ділянки: 4,3327 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.11.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884, орендодавець - ОСОБА_2;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача з індексним номером: 39325319 від 24.01.2018 (08:42:53), номер запису про інше речове право (в державному реєстрі прав): 18.01.2018 (09:07:46) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:02:001:0203, площа ділянки:4,3293 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.12.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884; орендодавець - ОСОБА_3.

Ухвалою суду від 14.05.2018 позовну заяву залишено без руху. 22 травня 2018 року позивачем надано до суду документи на виконання вимог ухвали суду.

Ухвалою суду від 24.05.2018 відкрито загальне позовне провадження у справі.

Крім того, ухвалою суду від 24.05.2018 витребувано докази по справі.

Ухвалою суду від 12.06.2018 відкладено підготовче судове засідання, а також витребувано додаткові докази по справі.

Ухвалами суду від 16.07.2018 витребувано додаткові докази та відкладено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 07.08.2018 підготовче судове засідання відкладено

Ухвалою суду від 20.08.2018 відмовлено у витребуванні доказів по справі, а також закрито підготовче провадження у справі.

Ухвалою суду від 26.09.2018 розгляд справи відкладено на 01.10.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем протиправно та в супереч приписів чинного законодавства України прийнято рішення про проведення державної реєстрації права оренди за договорами оренди землі укладеними між СФГ ОСОБА_4І. та ОСОБА_2 та СФГ ОСОБА_4І. та ОСОБА_3 Позивач зазначає, що державним реєстратором не було належним чином перевірено інформацію про наявність вже зареєстрованих речових прав на земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203, в результаті чого було допущено існування державної реєстрації кількох прав оренди на одні і ті ж земельні ділянки. Вказує, що станом на момент прийняття оскаржуваних рішень не закінчились строк дії договорів оренди між ТОВ Агро-Клас та ОСОБА_5 стосовно оренди земельної ділянки 2323988000:03:001:0018 строком до 31.12.2020 та між ТОВ Агро-Клас та ОСОБА_6 стосовно оренди земельної ділянки 2323988000:02:001:0203 строком до 31.12.2020.

Представник позивача зазначив, що договори оренди земельних ділянок з кадастровим номером кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203 були належним чином зареєстровані, що підтверджується матеріалами справи, разом з тим, державний реєстратор не звернувся до органу Держгеокадастру для з'ясування питання наявності зареєстрованих прав на земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203, що призвело до подвійної реєстрації права оренди на одну земельну ділянку за ТОВ Агро-Клас та СФГ ОСОБА_4І. .

Представник третьої особи - СФГ ОСОБА_4І. в судове засідання не прибув. В наданих письмових поясненнях третя особа проти задоволення позовних вимог заперечила та зазначила, що рішення державного реєстратора є обґрунтованими та правомірними. Зазначає, що СФГ ОСОБА_4І. для проведення державної реєстрації права оренди було подано повний пакет документів передбачений чинним законодавством України, зокрема було надано витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203, в яких містилась повна інформація про спірні земельні ділянки. З зазначених витягів з ДЗК було видно, що строк дії договорів оренди з ТОВ Агро-Клас щодо спірних земельних ділянок, на момент звернення з заявою про реєстрацію речових прав СФГ ОСОБА_4І. , сплив. На переконання СФГ ОСОБА_4І. у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у проведенні реєстраційної дії, оскільки відомості з ДЗК є офіційними відомостями, які наповнюються в автоматичному режимі без подання заяв. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Треті особи - ОСОБА_3 та ОСОБА_2 в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що Державним реєстратором виконавчого комітету Павлівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_1, за заявою СФГ ОСОБА_4І. , вчинено реєстраційну дії по реєстрації права оренди:

з індексним номером: 39320044 від 23.01.2018 (16:03:54), номер запису про інше речове право (в державному реєстрі прав): 24495904, дата та час державної реєстрації (в державному реєстрі прав): 16.01.2018 (16:50:37) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:03:001:0018, площа ділянки: 4,3327 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.11.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884, орендодавець - ОСОБА_2;

з індексним номером: 39325319 від 24.01.2018 (08:42:53), номер запису про інше речове право (в державному реєстрі прав): 18.01.2018 (09:07:46) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:02:001:0203, площа ділянки:4,3293 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.12.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884; орендодавець - ОСОБА_3.

Позивач, не погодившись з рішеннями державного реєстратора, звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Під час розгляду адміністративної справи судом встановлено, що позивач обґрунтовуючи позовні вимоги посилається на те, що державним реєстратором під час прийняття оскаржуваних рішень не було враховано те, що станом на момент проведення реєстраційних дій не слив строк дії попередніх договорів оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203, які укладено з ТОВ Агро-Клас .

Так, з матеріалів адміністративної справи встановлено, що 26.10.2006 між ТОВ Агро-Клас - орендар та ОСОБА_5 - орендодавець укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 2323988000:03:001:0018 (а.с.10-11).

Відповідно до пункту 4.1 договір укладається на термін з 26.10.2006 та діє до 31.12.2017.

Крім того, судом встановлено, що 09 грудня 2008 року між орендодавцем - ОСОБА_5 та орендарем - ТОВ Агро-Клас укладено договір №1 про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 26.10.2006 зареєстрованого Оріхівським РВ ЗРФ Центр ДЗК за №040827500227 від 26.03.2008, відповідно до якого, серед іншого, пункт 4.1 викладено в новій редакції: Договір вступає в силу з моменту державної реєстрації і діє до 31.12.2020.

Додаткова угода зареєстрована у Оріхівському РВ Запорізької РФ ДП Центр ДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.09.2009 за №040927500284 (а.с.17).

Крім того, з матеріалів адміністративної справи встановлено, що 26.10.2006 між ТОВ Агро-Клас - орендар та ОСОБА_6 - орендодавець укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 2323988000:02:001:0203 (а.с.21-22).

Відповідно до пункту 4.1 договір укладається на термін з 26.10.2006 та діє до 31.12.2017.

Крім того, судом встановлено, що 30 березня 2008 року між орендодавцем - ОСОБА_6 та орендарем - ТОВ Агро-Клас укладено договір №1 про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 26.10.2006 зареєстрованого Оріхівським РВ ЗРФ Центр ДЗК за №040827500087 від 25.03.2008, відповідно до якого, серед іншого, пункт 4.1 викладено в новій редакції: Договір вступає в силу з моменту державної реєстрації і діє до 31.12.2020.

Додаткова угода зареєстрована у Оріхівському РВ Запорізької РФ ДП Центр ДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 30.12.2008 за №040827500660 (а.с.28).

Разом з тим, державним реєстратором проведено реєстраційні дії щодо державної реєстрації права оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203, а саме:

16.01.2018 (16:50:37) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:03:001:0018, площа ділянки: 4,3327 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.11.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884, орендодавець - ОСОБА_2;

18.01.2018 (09:07:46) - про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 2323988000:02:001:0203, площа ділянки:4,3293 га, на підставі договору оренди землі №б/н від 30.12.2017, суб'єкти іншого речового права: орендар - СФГ «ОСОБА_4І.» , код ЄДРПОУ 24515884; орендодавець - ОСОБА_3.

Суд зазначає, що Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав (далі - Закон №1952).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону №1952, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно ч.1 ст.3 Закону №1952, загальними засадами державної реєстрації прав є: 1) гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 3) публічність державної реєстрації прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; 5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Відповідно до ч.1 ст.11 Закону №1952 державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Згідно п.1 ч.1 ст.27 Закону №1952 державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що підставою для проведення спірної реєстраційної дії стало укладання 27 вересня 2017 року договору оренди землі між орендодавцем - ОСОБА_3 та орендарем - СФГ ОСОБА_4І. , відповідно до умов якого орендарю передана у користування строком на 10 років земельна ділянка з кадастровим номером 2323988000:02:001:0201 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, та звернення уповноваженою особи СФГ ОСОБА_4І. з заявою про реєстрацію прав до державного реєстратора.

Суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 затверджено Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, який визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна (далі - Порядок №1127).

Відповідно до пункту 6 Порядку №1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Пунктом 10-1 Порядку №1127 визначено, що під час формування та реєстрації заяви щодо державної реєстрації прав на земельну ділянку автоматично за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у режимі реального часу отримуються відомості Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку, у тому числі з метою перевірки її кадастрового номера щодо його наявності та автентичності, а також з метою встановлення наявності відомостей про власників, користувачів такої земельної ділянки, перенесених з державного реєстру земель, що містяться в Державному земельному кадастрі, та відповідності таким відомостям про власників, користувачів відомостей, зазначених заявником у заяві.

Відомості, отримані відповідно до абзаців першого та другого цього пункту, обов'язково зберігаються в електронній формі в Державному реєстрі прав та додаються до відповідної заяви для подальшого використання державним реєстратором.

Згідно пункту 12 Порядку №1127 розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов'язково використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Єдиний реєстр документів).

Відповідно до пункту 59 Порядку №1127, для державної реєстрації права власності на земельну ділянку в разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку, також подається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку.

За бажанням заявника у разі зміни відомостей про земельну ділянку, що не пов'язані з поділом, виділом в натурі частки із земельної ділянки або об'єднанням кількох земельних ділянок, для державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку може бути подано витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку, що містить актуальні відомості про неї, незалежно від наявності таких відомостей в документах, що подаються для відповідної реєстрації.

У випадках, передбачених абзацами першим та другим цього пункту, а також у разі отримання державним реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру шляхом доступу до нього, що містять зміни щодо відомостей про земельну ділянку, що не пов'язані з поділом, виділом в натурі частки із земельної ділянки або об'єднанням кількох земельних ділянок, державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав до Державного реєстру прав вносить відомості про земельну ділянку відповідно до витягу/відомостей з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку.

З матеріалів адміністративної справи встановлено, що під час проведення спірних реєстраційних дій державним реєстратором було досліджено відомості з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203.

Відповідно до відомостей щодо земельної ділянки 2323988000:03:001:0018 встановлено, що в графі Відомості про оренду наявна інформація про укладання договору з ТОВ Агро-Клас , дата державної реєстрації речового права - 26.03.2008, строк дії речового прав - 9 років. Інша інформація відсутня (а.с.55-58).

Щодо земельної ділянки 2323988000:02:001:0203 в графі Відомості про оренду наявна інформація про укладання договору з ТОВ Агро-Клас , дата державної реєстрації речового права - 25.03.2008, строк дії речового прав - 9 років. Інша інформація відсутня (а.с.78-82).

Інших відомостей про реєстрацію права оренди на спірні земельні ділянки ОСОБА_6 з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, на момент вчинення реєстраційних дій, не містили.

За таких обставини, суд приходить до висновку, що державним реєстратором до проведення спірних реєстраційних дій було належним чином досліджено інформацію щодо земельних ділянок та їх власників/користувачів.

Відповідно до пункту 10 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.

Згідно пункту 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

За таких обставин, суд зазначає, що отримавши ОСОБА_6 з Державного земельного кадастру, у державного реєстратора були відсутні підстави для звернення запитом до органів Держгеокадастру, оскільки йому була надана інформація щодо власників/користувачів спірних земельних ділянок.

Також, у державного реєстратора не могло бути сумнівів щодо достовірності відомостей, які містяться в Державному земельного кадастру, оскільки відповідно до приписів чинного законодавства України зазначені відомості є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність протиправності в діях державного реєстратора, оскільки на момент вчинення реєстраційних дій були відсутні відомості щодо наявності діючих договорів оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами 2323988000:03:001:0018 та 2323988000:02:001:0203.

Стосовно посилань представника ТОВ Агро-Клас на те, що він є законним користувачем спірної земельної ділянки, оскільки його додаткові договори до договорів оренди були належним чином укладені та зареєстровані в Оріхівському районному відділі Запорізької районної філії ДП Центр ДЗК , суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 12.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 02.07.2003 №174 (в редакції чинній на момент укладання позивачем договору оренди та змін до нього), поземельна книга (додаток 4) відкривається та ведеться на кожну земельну ділянку.

Дані для формування Поземельної книги вносяться до бази даних АС ДЗК після внесення записів до книги реєстрації (пункт 12.3 Тимчасового порядку).

Відповідно до пункту 4 Перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до Державного фонду документації із землеустрою до 1 січня 2013 року, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальними органами відповідно до їх повноважень.

У разі якщо після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру виявлені помилки у визначенні площ та/або меж земельних ділянок (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у зв'язку із зміною методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів), такі помилки за згодою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності можуть бути виправлені на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або за матеріалами інвентаризації земель. Зміна меж земельної ділянки при виправленні вказаних помилок допускається за письмовим погодженням з особами, яким належить право власності (а щодо земель державної та комунальної власності - право користування) на суміжні земельні ділянки. Відсутність згоди власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на виправлення вказаних помилок не є підставою для відмови у перенесенні відомостей про відповідну земельну ділянку до Державного земельного кадастру, надання відомостей про земельну ділянку з Державного земельного кадастру. Про виявлені помилки центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, письмово безоплатно повідомляє власників (користувачів) земельних ділянок.

В свою чергу, не зважаючи на те, що на договорах оренди та додаткових угодах до них містяться відомості про їх реєстрацію, відповідні відомості відсутні у відомостях з Державного земельного кадастру.

Стосовно наданих позивачем до матеріалів справи Інформаційних листів ОСОБА_7 в Оріхівському районі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області, в яких зазначається про реєстрацію додаткових угод до договорів оренди, суд зазначає, що для з'ясування зазначеної обставини судом було витребувано від ОСОБА_7 в Оріхівському районі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області докази по справі, зокрема інформацію щодо реєстрації таких додаткових угод.

ОСОБА_7 в Оріхівському районі ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області від 02.07.2018 №0-8-0.30-649/109-18 суд повідомлено про те, що дійсно в книзі реєстрації міститься записи про укладання додаткових угод до договорів оренди між ОСОБА_5 та ТОВ Агро-Клас , ОСОБА_6 та ТОВ Агро-Клас терміном до 31.12.2020, проте, зазначені записи закреслені червоною лінією, у зв'язку з чим інформація про укладення таких додаткових угод не переносилась до ДЗК (а.с.123-126).

За таких обставин матеріали адміністративної справи містять суперечливі відомості щодо реєстрації додаткових угод до договорів оренди терміном до 31.12.2020, більш того зазначені відомості не були відомі державному реєстратору станом на момент прийняття оскаржуваних рішень.

Стосовно посилань представника позивача на те, що закреслення у книзі реєстрації записів про укладення додаткових угод було зроблено з порушенням приписів чинного законодавства України, суд зазначає, що зазначені обставини не є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Суд зазначає, що вирішуючи по суті даний спір адміністративний суд досліджує виключно публічно-правові відносини, які виникли у зв'язку з проведенням державним реєстратором спірних реєстраційних дій, тобто чи дотримався державний реєстратор порядку вчинення реєстраційної дії, що передбачений чинним законодавством України.

Під час розгляду даної адміністративної справи суд не наділений повноваженнями встановлювати право ТОВ Агро-Клас чи СФГ ОСОБА_4І. на користування спірною земельною ділянкою, оскільки зазначені питання виходять за межі юрисдикції адміністративного суду та повинні вирішуватись в порядку цивільного/господарського судочинства в залежності від змісту позовних вимог та сторін.

Так само не є предметом судового розгляду адміністративної справи питання укладання цивільних договорів оренди земельної ділянки, їх реєстрації та відображення в ДЗК. У разі якщо позивач вважає, що його право користування земельною ділянкою було оформлено уповноваженим органом з порушенням вимог чинного законодавства, то відповідно має право оскаржити такі дії в судовому порядку.

В даному випадку, враховуючи межі розгляду адміністративної справи, з урахуванням юрисдикції адміністративного суду, суд дійшов висновку, що на момент проведення спірних реєстраційних дій відповідач діяв у межах наданих повноважень, обґрунтовано та з урахуванням всіх обставин, які мають значення для прийняття рішення.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст.77 КАС України).

За результатами розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що під час прийняття оскаржуваного рішення відповідач діяв обґрунтовано, з урахуванням обставин, які мають значення при прийнятті рішення та відповідно до вимог чинного законодавства України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО-КЛАС .

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО-КЛАС до Державного реєстратора виконавчого комітету Павлівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_1, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Селянське фермерське господарство ОСОБА_4І. , про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 05.10.2018.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу77042587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1715/18

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 01.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні