Рішення
від 09.10.2018 по справі 812/1698/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.3.13

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

09 жовтня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1698/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Басової Н.М.

при секретарі судового засідання: Грищенко М.І.

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

15 червня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Деркул (далі - позивач, СТОВ Деркул ) до Головного управління ДФС у Луганській області ( далі - відповідач, ГУ ДФС у Луганській області), в якому позивач просив суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0005531207 від 08.02.2018, №0005361207 від 08.02.2018, №0006391207 від 13.02.2018, №0006401207 від 13.02.2018, №0021511520 від 21.05.2018, №0021461520 від 21.05.2018 (а.с.4-8).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

СТОВ "Деркул" є юридичною особою та перебуває на обліку у Старобільській ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області.

18.12.2006 між Марківською селищною радою та СТОВ "Деркул" укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий № 225551040740000104. Предметом договору є строкове платне користування земельною ділянкою іншого сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: 92400, Україна, Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, пл. Спортивна, 13, загальною площею 11502,00 м2.

19.11.2007 між Марківською районною державною адміністрацією Луганської області та СТОВ "Деркул" укладено договір оренди землі кадастровий № 22586604740000812. Предметом договору є строкове платне користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Ліснополянської сільської ради, загальною площею 127,68 га.

СТОВ Деркул було подано до Старобільської ОДПІ звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) по Марківській селищній раді звітна за 2014 рік за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 про визначення орендної плати на 2014 рік у сумі 24275,39 грн, у тому числі щомісячна плата - 2022,95 грн. (від 20.02.2014 реєстр. № НОМЕР_1); звітна за 2015 рік за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 у сумі 30320,42 грн, у тому числі щомісячна плата - 2526,70 грн. (від 19.10.2015 реєстр. № НОМЕР_2), а також по Ліснополянській сільській раді за 2014 рік з визначенням річної плати у розмірі 48845,55 грн., у тому числі щомісячна плата - 1628,19 грн у січні - березні 2014 року, 4884,55 грн. з квітня по грудень 2014 року, та на 2015 рік з визначенням річної суми орендної плати у розмірі 63316,01 грн, у тому числі щомісячна плата у січня - серпні 2015 року - 6100,81 грн, у вересні 2015 року - 3753,15 грн. та по 3585,46 грн. у жовтні - грудні 2015 року.

Зазначені суми самостійно визначених платежів з орендної плати за землю за 2014 - 2015 роки щомісячно відображались податковим органом в інтегрованій картці СТОВ "Деркул" за видом платежу орендна плата з юридичних осіб .

У подальшому, 29.08.2016, СТОВ Деркул були подані уточнюючі податкові декларації з плати за землю, якими зменшено податкові зобов'язання, з урахуванням звільнення від її сплати в силу ст. 6 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції".

Після отримання вищевказаних уточнюючих декларацій органом ДФС було проведено камеральну перевірку податкової звітності з орендної плати за землю СТОВ "Деркул" за 2014 та 2015 роки, за результатами якої 21.11.2016 складено акт № 10/12-14-21-15/03579621.

Перевіркою було встановлено, що згідно п. 286.7 ст. 286 гл. 13 Податкового кодексу України зменшення податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2014-2015 роки по СТОВ "Деркул" не є правомірними та підлягають нарахуванню до КОР платника по коду платежу: 18010601 (Марківська с/р) - 46504,01 грн, 18010606 (Ліснополянська с/р) - 102392,41 гри.

На підставі вищенаведеного акту перевірки було складено - податкове повідомлення-рішення від 07.12.2016 № 00000111221 про збільшення грошового зобов'язання за платежем орендна плата за землю з юридичних осіб у сумі 127990,51 грн (з них за основним платежем - 102392,41 грн, штрафні санкції - 25598,10 грн); податкове повідомлення-рішення від 07.12.2016 № 00000101221 про збільшення грошового зобов'язання за платежем орендна плата за землю з юридичних осіб у сумі 58130,01 грн (з них за основним платежем - 46504,01 грн, штрафні санкції -11626,00 грн).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 28 березня 2017 року по справі №812/1667/16 вказані податкові повідомлення-рішення були скасовані. 14 червня 2017 року рішення було залишено без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду.

Підставою для скасування вказаних податкових повідомлень-рішень, було встановлення судом, того факту, що СТОВ Деркул звільнено від сплати орендної плати за землі державної та комунальної власності в період з 14.04.2014 р. на підставі ст. 6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , якою встановлено (в редакції чинній до 08.06.2016), що під час проведення антитерористичної операції звільнено суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

За результатами розгляду справи суд прийшов до висновку про безпідставність визначення податковим органом позивачу податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за період з травня 2014 року по грудень 2015 року.

Вказана норма Закону діяла для території, на якій розташовано СТОВ до 08.06.2016 року.

23.01.2018 р. та 30.01.2018 р. відповідач провів камеральні перевірки даних податкової звітності з пали за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельна ділянки державної та комунальної власності) за 2012-2017 роки та 2014-2017 роки відповідно.

Позивач вважає, що камеральні перевірки у січні 2018 року проводились за період, який вже був предметом перевірки, та судом вже було встановлено факт безпідставності нарахування орендної плати та штрафних санкцій за вказаний період.

ГУ ДФС в Луганській області на підставі вказаних перевірок відносно товариства були винесені податкове повідомлення-рішення №0005531207 від 08.02.2018, податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_3 від 08.02.2018, податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_4 від 13.02.2018, податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_5 від 13.02.2018 р., якими були встановлено порушення строку сплати грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб та застосовані фінансові санкції.

Не погодившись з вказаними повідомленнями-рішеннями, в порядку досудового урегулювання спору, товариство звернулось до ДФС України в порядку адміністративного оскарження.

В травні 2018 року було отримано рішення ДФС за результатами розгляду скарги від 26 квітня 2017 року № 14977/6/99-99-11-03-01-25.

Скарга була частково задоволена, податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_6 від 08.02.2018 р. та № НОМЕР_4 від 13.02.2018 р. частково скасовані.

В цій частині було прийняте нове податкове повідомлення-рішення №0021511520 від 21.05.2018 р., яким була встановлена нова сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафу), в сумі 17 223 грн. 46 коп. та №0021461520 від 21.05.2018р. - сума штрафу - 6 783грн.72коп.

Проте, позивач вважає і їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню з зазначених вище підстав.

Враховуючи викладене, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав відзив на адміністративний позов та уточнений відзив, в якому зазначив наступне (а.с.94-96,147-150).

ГУ ДФС у Луганській області на підставі п.п. 19№.1.1, 19№.1.2 п. 19№.1 ст. 19№, п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 та ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) були проведені камеральні перевірки податкової звітності з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та/або комунальної власності) з питання своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань за 2014-2017 роки СТОВ Деркул по Марківській сільській раді та за 2012-2017 роки СТОВ Деркул по Лісополянській сільській раді.

При проведені перевірки були використані податкові декларації позивача з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та/або комунальної власності) за вказаний період, уточнюючі декларації та інтегровані картки платника орендної плати по коду платежу 18010600(01) та 18010600(06).

При перевірці податкової звітності СТОВ Деркул встановлено, що платник податків порушив терміни сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю, самостійно визначеної в податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та/або комунальної власності) за перевіряємі періоди протягом строків, визначених п.288.7 ст.288, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

Відповідальність за порушення строку сплати податкових зобов'язань передбачена п.126.1 ст.126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу.

За результатами проведених камеральних перевірок ГУ ДФС у Луганській області складено акт №171/12-32-12-07/3579621 від 23.01.2018 року про результати камеральної перевірки даних податкової звітності з плати за землю СТОВ Деркул з питань дотримання граничних термінів сплати за 2014 - 2017 роки та акт №222/12-32-12-07/3579621 від 30.01.2018 про результати камеральної перевірки даних податкової звітності з плати за землю СТОВ Деркул з питань дотримання граничних термінів сплати за 2012 - 2017 роки.

На підставі вказаних актів ГУ ДФС у Луганській області були винесені:

- податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 №0005361207, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.1 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 743 грн. 57 коп.,

- податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 №0005531207, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.2 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 9749 грн. 56 коп., яке скасовано рішенням про результати розгляду скарги від 26.04.2018 №14977/6/99-99-11-03-01-25 в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки поза межами строків визначених п. 114.1 ст. 114, ст. 102 ПКУ, а в іншій частині ППР від 08.02.2018 №0005531207 залишено без змін. Відповідно до вищевказаного рішення прийнято податкове повідомлення - рішення від 21.05.2018 №0021461520, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.2 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 6783 грн. 72 коп.;

- податкове повідомлення-рішення від 13.02.2018 №0006401207, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.1 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 863 грн. 44 коп.,

- податкове повідомлення-рішення від 13.02.2018 №0006391207, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.2 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 31597 грн. 93 коп., яке скасовано рішенням про результати розгляду скарги від 26.04.2018 №14977/6/99-99-11-03-01-25 в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки поза межами строків визначених п. 114.1 ст. 114, ст. 102 ПКУ, а в іншій частині ППР від 13.02.2018 №0006391207 залишено без змін. Відповідно до вищевказаного рішення прийнято податкове повідомлення - рішення від 21.05.2018 №0021511520, яким застосовані штрафні санкції у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу у відповідності до абз.2 п.126.1 ст.126 ПКУ на суму 17223 грн. 46 коп.

Розрахунки штрафних санкцій сформовані в автоматичному режимі у автоматизовані інформаційній системі ДФС Податковий блок та додані до вищезазначених податкових повідомлень-рішень.

Відповідач також зазначив, що у вищевказаних податкових повідомленнях-рішеннях штрафні санкції застосовані за період з 07.06.2016 року, коли норми ст.6 Закону N 1669 не розповсюджувались на Позивача.

Окрім того, відповідач акцентував свою увагу на тому, що в прохальній частині СТОВ Деркул просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення від 08.02.2018 року №0005531207, №0005361207, від 13.02.2018 року №0006391207, №0006401207, від 21.05.2018 №0021511520, №0021461520. Проте, податкові повідомлення - рішення від 08.02.2018 №0005531207, від 13.02.2018 №0006391207 скасовані рішенням про результати розгляду скарги від 26.04.2018 №14977/6/99-99-11-03-01-25 в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки поза межами строків визначених п. 114.1 ст. 114, ст. 102 ПКУ та винесені інші податкові повідомлення-рішення від 21.05.2018 №0021511520, №0021461520 зі зменшенням суми штрафних санкцій. Враховуючи вищевикладене позивач просить визнати протиправними та скасувати вже скасовані податкові повідомлення-рішення від 08.02.2018 №0005531207, від 13.02.2018 №0006391207.

Щодо посилання позивача на те, що відповідно до статті 6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 15.10.2014 № 1669-VII (далі - Закон №1669) СТОВ Деркул звільнялось від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності з квітня 2014 по червень 2016 року, ГУ ДФС у Луганській області вважає безпідставним у зв'язку з тим, що на сьогодні не розроблено порядку застосування зазначених у ст. 6 Закону N 1669 податкових пільг, а також не внесено відповідних змін до Податкового кодексу України.

Податковий кодекс України є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Вищезазначене свідчить, що податкові повідомлення-рішення від 08.02.2018 року №0005361207, від 13.02.2018 року №0006401207, від 21.05.2018 №0021511520, №0021461520 прийняті Головним управлінням ДФС у Луганській області є законними та такими що відповідають нормам податкового законодавства.

На підставі викладеного, відповідач просив у задоволенні адміністративного позову СТОВ Деркул відмовити повністю.

09.08.2018 представник позивача надав заперечення на відзив, в якому зазначив, що СТОВ Деркул регулярно проводило орендні платежі, має надлишково сплачену суму, у зв'язку з чим відповідач не мав право застосовувати до СТОВ Деркул штрафні санкції (а.с.158).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 18.06.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження (а.с.1-2).

В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві та уточненому відзиві на адміністративний позов.

Вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Деркул", код ЄДРПОУ 03579621, є юридичною особою, зареєстровано за адресою: 92400, Луганська обл., Марківський район, селище міського типу Марківка, площа Спортивна, будинок 11, та перебуває на обліку у Старобільській ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області (а.с.59-62).

18.12.2006 між Марківською селищною радою в особі голови селищної ради ОСОБА_3 (Орендодавець) та СТОВ "Деркул" (Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий № 225551040740000104. Предметом договору є строкове платне користування земельною ділянкою іншого сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: 92400, Україна, Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, пл. Радянська, 13, загальною площею 11502,00 м2 (а.с. 49-52).

19.11.2007 між Марківською районною державною адміністрацією Луганської області в особі голови ОСОБА_4 (Орендодавець) та СТОВ "Деркул" (Орендар) укладено договір оренди землі кадастровий № 22586604740000812. Предметом договору є строкове платне користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Ліснополянської сільської ради, загальною площею 127,68 га (а.с. 43-44).

До вказаних договорів укладено додаткові угоди (а.с.46-47,55).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем подано до Старобільської ОДПІ звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) по Марківській селищній раді звітні за період з 2014 - 2017 роки, а також по Ліснополянській сільській раді за 2014 -2017 роки. Суми самостійно визначених платежів з орендної плати за землю за вказані періоди щомісячно відображались податковим органом в інтегрованій картці СТОВ "Деркул" за видом платежу орендна плата з юридичних осіб .

У подальшому, 09.09.2016, позивачем подано уточнюючі податкові декларації з плати за землю, якими зменшено податкові зобов'язання, з урахуванням звільнення від її сплати в силу ст. 6 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції":

- уточнююча за 2014 рік по Марківській селищній раді, якою зменшено зобов'язання на загальну суму 16183,59 грн, а саме відображення як завищення податкових зобов'язань за травень - грудень 2014 року;

- уточнююча за 2014 рік по Ліснополянській сільській раді, якою зменшено зобов'язання на загальну суму 39076,40 грн., а саме відображення як завищення податкових зобов'язань за травень - грудень 2014 року;

- уточнююча по Марківській селищній раді за 2015 рік, якою зменшено всі раніше визначені зобов'язання на загальну суму 30320,42 грн.

- уточнююча по Ліснополянській сільській раді за 2015 рік, якою зменшено всі раніше визначені зобов'язання на загальну суму 63316,01 грн.

Зазначені судом документи перебувають у справі на а.с.97-141,159-195,218.

На підставі п.п.19-1.1.1, 19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 та ст.76 Податкового кодексу України відповідачем проведено камеральні перевірки податкової звітності по орендній платі за земельні ділянки державної та/або комунальної власності за 2014-2017 роки та 2012-2017 роки, результати яких оформлені в Актах від 23.10.2018 №171/12-32-12-07/3579621 та від 30.01.2018 №222/12-32-12-07/3579621 відповідно (а.с.24-27, 28-30).

Перевірками встановлено порушення термінів сплати податкових зобов'язань, а саме платник порушив терміни сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по орендній плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності з юридичних осіб протягом строків, визначених в п.288.7 ст.288, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за 2012-2017 та 2014-2017 роки.

На підставі вказаних Актів відповідачем були винесені податкові повідомлення- рішення форми Ш , а саме:

- від 08.02.2018 №0005531207, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 9749,56 грн., з відповідним розрахунком (а.с.9,10);

- від 08.02.2018 №0005361207, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 743,57 грн. з відповідним розрахунком (а.с.11,12);

- від 13.02.2018 №0006391207, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 31598,93 грн. з відповідним розрахунком (а.с.13,14-15);

- від 13.02.2018 №0006401207, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 863,44 грн. з відповідним розрахунком (а.с.16,17).

Вказані податкові повідомлення-рішення оскаржені позивачем в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України і 26.04.2018 за № 14417/6/99-99-11-03-01-25 винесено Рішення про результати розгляду скарги.

Відповідно до вказаного рішення, ДФС частково задоволено скаргу позивача, скасовано ППР ГУ ДФС у Луганській області від 08.02.2018 №0005531207, від 13.02.2018 №0006391207 в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки поза межами строків визначених п.114.1 ст.114, ст.102 ПК, а в іншій частині ППР ГУ ДФС у Луганській області від 08.02.2018 №0005531207, від 13.02.2018 №0006391207 та ППР ГУ ДФС у Луганській області від 08.02.2018 №0005361207, від 13.02.2018 №0006401207 залишено без змін (а.с.39-42).

У зв'язку зі скасуванням ДФС України ППР ГУ ДФС у Луганській області від 08.02.2018 №0005531207 та від 13.02.2018 №0006391207 в частині застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки поза межами строків, ГУ ДФС у Луганській області 21.05.2018 були винесені податкові повідомлення-рішення по формі Ш :

- №0021511520, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 17223,46 грн. з відповідним розрахунком (а.с.18,19-20);

- №0021461520, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, визначеного п.288.7 ст.288, ст.287 ПК України та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 6783,72 грн. з відповідним розрахунком (а.с.21,22-23).

Судом також встановлено, що обставиною, якою позивач обґрунтовує свої вимоги, є те, що на час виникнення спірних правовідносин, ст.6 Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції діяла в редакції, згідно з якою було встановлено, що під час проведення антитерористичної операції звільнено суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

За несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань ПК України передбачена відповідальність для платника податків у вигляді нарахування штрафу (стаття 126) та пені (стаття 129).

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

-при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

-при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У відповідності до статті 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Вирішуючи питання щодо правомірності оскаржуваних повідомлень - рішень, суд враховує наступне.

Згідно підпункту 1 пункту 1 розділу V Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 28.12.2015 № 1204, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 р. за № 124/28254, податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення.

Оскільки податкові повідомлення-рішення від 08.02.2018 №0005531207 та від 13.02.2018 №0006391207 були частково скасовані рішенням ДФС України від 26.04.2018 №14417/6/99-99-11-03-01-25, тому вони на підставі вказаної норми права вважаються відкликаними, у зв'язку з чим додаткового скасування в судовому порядку не потребують.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача в частині визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.02.2018 №0005531207 та від 13.02.2018 №0006391207 задоволенню не підлягають.

Що стосується податкових повідомлень-рішень від 21.05.2018 №0021511520 та №0021461520, суд зазначає наступне.

Як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 21.05.2018 №0021511520, то період, за який застосовано штрафну санкцію, становить з 03.03.2015 по 01.10.2016 (а.с.19-20).

За розрахунком штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 21.05.2018 №0021461520, період, за який застосовано штрафну санкцію, становить з 20.10.2015 по 01.05.2017 (а.с.22-23).

Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року № 1669-VII (далі - Закон №1669) період проведення антитерористичної операції це час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Виходячи з наведених приписів, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14.04.2014.

Згідно з ч.3 ст.11 «Прикінцеві та перехідні положення» наведеного Закону, закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

За результатами аналізу вказаних норм суд дійшов висновку, що Закон № 1669 є спеціальним законом у спірних правовідносинах, а тому його застосування не ставиться у залежність від внесення відповідних змін до ПК України.

Крім того, Закон № 1669 прийнято у часі пізніше ніж ПК України.

Статтею 6 Закону № 1669 (в редакції чинній до 08.06.2016) встановлено, що під час проведення антитерористичної операції звільнено суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Відповідно до п. 5 ст. 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1669, Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону зобов'язаний, зокрема: затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" № 405/2014 від 14.04.2014, у період з 14.04.2014 до її закінчення.

Розпорядженням КМУ від 30 жовтня 2014 року № 1053-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (Закон № 1669-VII) був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком. Відповідно до вказаного Додатку в розділі «Луганська область» пункт Райони під номером 7, зокрема, зазначено: смт. Марківка (Марківська селищна рада) та с. Лісна Поляна (Ліснополянська сільська рада).

Розпорядженням КМУ від 05 листопада 2014 року № 1079-р «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053» зупинена дія розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» .

Розпорядженням КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1275-р, «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком. Відповідно до Додатку в розділі «Луганська область» пункт Райони під номером 7, зокрема, зазначено: смт. Марківка (Марківська селищна рада) та с. Лісна Поляна (Ліснополянська сільська рада).

Пунктом 3 визнано такими, що втратили чинність:

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» ;

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079 «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053» .

Таким чином, смт. Марківка (Марківська селищна рада) та с. Лісна Поляна (Ліснополянська сільська рада) є населеними пунктами, на території яких здійснювалась антитерористична операція, а відтак, позивач користується правом, встановленим статтею 6 Закону № 1669, щодо звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" щодо безперешкодної діяльності органів місцевого самоврядування» (набув чинності 08.06.2016) внесено зміни до ст.6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» тексти статей 6 і 7 викладено в такій редакції:

"Звільнити суб'єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону";

"Скасувати суб'єктам господарювання орендну плату за користування державним та комунальним майном, розташованим в населених пунктах, згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону".

Статтею 6 Закону № 1669 (в редакції від 08.06.2016) звільнено суб'єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону, де зазначено, що Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» смт. Марківка (Марківська селищна рада) та с. Лісна Поляна (Ліснополянська сільська рада) не зазначено.

Таким чином, відповідно до положень Закону № 1669 достатньою підставою для звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності та скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном стосовно конкретних суб'єктів господарювання є встановлення факту здійснення ними діяльності на території проведення антитерористичної операції за період з 14.04.2014 по 07.06.2016.

Зазначена підстава відносно позивача була встановлена судом при розгляді даної справи, тому наявним є висновок про те, що в силу Закону №1669 Позивача протягом часу з 14.04.2014 по 07.06.2016 було звільнено від сплати орендної плати за землю в смт. Марківка (Марківська селищна рада) та с. Лісна Поляна (Ліснополянська сільська рада).

Враховуючи те, що держава Законом №1669 задекларувала звільнення суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, тому суд дійшов висновку про те, що до таких суб'єктів господарювання взагалі неможливо застосовувати в подальшому штрафні фінансові санкції, що передбачені статтею 126 Податкового кодексу України.

Суд наголошує, що спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є саме Закон №1669, у зв'язку з чим є безпідставним посилання відповідача на те, що спірні правовідносини повинні регулюватись лише нормами ПК України, до якого не вносились зміни щодо справляння податків та відповідальність за порушення податкового законодавства.

Оскільки періоди, які увійшли до розрахунку штрафних санкцій по вказаним податковим повідомленням-рішенням, включають в себе частково періоди звільнення позивача від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності згідно вказаних нормативно-правових актів, тому суд дійшов висновку про визнання протиправним та скасування:

- податкового повідомлення-рішення від 21.05.2018 №0021511520, винесене Головним управлінням ДФС у Луганській області відносно Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» в частині зобов'язання сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 14 641,93грн. (17 223,46грн. (загальний розмір штрафної санкції за період з 03.03.2015 по 31.10.2016) - 2581,53грн. (розмір штрафної санкції за період з 31.07.2016 по 31.10.2016, який не підпадає під дію Закону №1669));

- податкового повідомлення-рішення від 21.05.2018 №0021461520, винесене Головним управлінням ДФС у Луганській області відносно Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» в частині зобов'язання сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 6064,08грн. (6783,72грн. (загальний розмір штрафної санкції за період з 20.10.2015 по 31.05.2017) - 719,64грн. (розмір штрафної санкції за період з 31.07.2016 по 31.05.2017, який не підпадає під дію Закону №1669)).

Що стосується вимог позивача про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.02.2018 №0005361207 та від 13.02.2018 №0006401207, то вони задоволенню не підлягають, оскільки штрафні санкції застосовані до позивача за періоди, які повністю не підпадають під дію Закону №1669.

Посилання позивача на те, що з урахуванням подачі уточнюючих податкових декларацій та постійної сплати податку за товариством рахується переплата, яка повинна зарахуватись у рахунок сплати податкових зобов'язань на 2017 рік, не відповідають дійсності та спростовуються обліковими картками платника податку (а.с.97-141).

Згідно вказаних карток вбачається, що товариство здійснювало сплату податку, проте не в повному розмірі, як це було заявлено в податкових деклараціях, у зв'язку з чим після подачі уточнюючих податкових декларацій, виникла переплата за період з 14.04.2014 по 07.06.2016 була повністю врахована податковим органом у наступних періодах в автоматичному порядку і якої невистачило для покриття в повному обсязі заявлених до сплати податкових зобов'язань. При наявності податкової заборгованості контролюючий орган зараховує кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків (п.87.9 ст.87 ПК України), що і було зроблено ГУ ДФС у Луганській області.

Виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, наявними є підстави для часткового задоволення позовних вимог.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

За квитанцією від 11.06.2018 позивачем сплачено судовий збір у сумі 1762,00 грн. (а.с.3).

Зважаючи, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору у сумі 881,00 грн.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення від 21.05.2018 №0021511520, винесене Головним управлінням ДФС у Луганській області відносно Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» в частині зобов'язання сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 14 641(чотирнадцять тисяч шістсот сорок одна) гривня 93 копійки.

Визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення від 21.05.2018 №0021461520, винесене Головним управлінням ДФС у Луганській області відносно Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» в частині зобов'язання сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 6064 ( шість тисяч шістдесят чотири) гривні 08 копійки.

В іншій частині у задоволенні позовних вимог Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Деркул» - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ: 39591445, адреса: 93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72) на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Деркул» (код ЄДРПОУ: 03579621, адреса: 92400, Луганська обл., Марківський район, селище міського типу Марківка, площа Спортивна, буд. 11) витрати зі сплати судового збору у розмірі 881 (вісімсот вісімдесят одну) гривню 00 копійок.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст повного судового рішення складено 12 жовтня 2018 року.

Суддя ОСОБА_5

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77080251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1698/18

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 19.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні