Ухвала
від 11.10.2018 по справі 1740/2047/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ПРО ВІДСТРОЧЕННЯ ВИКОНАННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ

11 жовтня 2018 року Р і в н е №1740/2047/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю секретаря судового засідання – Самкової Т.А., представника позивача – не прибув, представника відповідача (заявника) – не прибув, розглядаючи у відкритому судовому засіданні заяву Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради про відстрочення виконання судового рішення у справі за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Рівненській області до Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління ДФС у Рівненській області (далі іменується – позивач) до Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути кошти з відповідача, який має податковий борг, за рахунок стягнення з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, та вилучення готівки на суму 1501990 грн. 14 коп.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 13.09.2018 позовні вимоги Головного управління ДФС у Рівненській області задоволено повністю: стягнуто з Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради суму податкового боргу в розмірі 1501990 грн. 14 коп.

01 жовтня 2018 року Комунальне підприємство «Теплосервіс» Дубровицької районної ради звернулося до суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення.

Ухвалою суду від 02.10.2018 заяву про відстрочення виконання судового рішення призначено до судового розгляду.

У судове засідання, призначене на 11.10.2018, заявник, належним чином повідомлений про місце, дату та час розгляду заяви, не прибув.

Позивач (стягувач) – Головного управління ДФС у Рівненській області, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду заяви, у судове засідання не прибув.

Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути заяву про відстрочення виконання судового рішення за відсутності учасників справи.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених заявником в основу заяви про відстрочення виконання судового рішення, суд дійшов висновку про необхідність задоволення такої заяви з огляду на наступне.

Частинами третьої-четвертою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім'ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Згідно з статтею 129-1 Конституції України судові рішення є обов'язковими до виконання.

Право особи на виконання судового рішення є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а також статтею 6 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності – за її межами.

У цьому контексті важливо також зазначити, що відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Разом з тим, за наявності обставин, що істотно ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторона справи може звернутися до адміністративного суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення.

Фактично, відстрочення виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб.

Однак, розстрочення чи відстрочення виконання рішення можливе у виняткових випадках за умови доведення заявником існування конкретних обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Так, судом встановлено, що рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 13.09.2018 адміністративний позов Головного управління ДФС у Рівненській області до Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради про стягнення податкового боргу задоволено повністю, стягнуто з рахунків платника податків – Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради суму податкового боргу у загальному розмірі 1501990 грн. 14 коп.

Таким чином, у КП «Теплосервіс» перед Головним управлінням ДФС у Рівненській області існує заборгованість в розмірі 1501990 грн. 14 коп.

Однак, матеріалами заяви підтверджено, що підприємство перебуває у важкому фінансовому становищі, яке істотно ускладнює виконання рішення.

Так, підприємство є комунальним підприємством, яке надає послуги теплопостачання у вигляді опалення та гарячого водопостачання. Заборгованість населення за спожиту теплову енергію перед підприємством станом на 01.09.2018 складає 350115 грн. 91 коп.

Однак, основною причиною неплатоспроможності заявника є заборгованість Державного бюджету перед комунальним підприємством по різниці в тарифах, що станом на 26.09.2018 складає 4284418 грн. 20 коп., що підтверджено наявними в матеріалах справи протоколами засідання обласної комісії з узгодження обсягу заборгованості з різниці в тарифах №07/17 та 08/17 від 15.05.2017, протоколом №19 засідання територіальної комісії з погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичному комплексу від 08.07.2008 (а.с.86-88).

Незадовільний фінансовий стан підприємства підтверджено і довідками щодо залишку коштів на рахунках КП «Теплосервіс», відповідно до яких загальна сума коштів становить 1182 грн. 18 коп. (а.с.81-84).

Таким чином, заявник має значні збитки, кредиторську та дебіторську заборгованість, грошові кошти в необхідному розмірі для одночасної сплати всієї суми боргу відсутні. Дані факти беззаперечно підтверджують важкий фінансовий стан КП «Теплосервіс» Дубровицької районної ради, і як наслідок, неможливість виконання судового рішення, що є підставою для відстрочення виконання судового рішення.

При цьому, суд враховує фінансовий стан та добросовісність намірів заявника щодо виконання судового рішення.

Відповідно до частини п'ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Тобто, нормою Кодексу адміністративного судочинства України визначено граничний строк відстрочення виконання судового рішення.

Тому, суд дійшов висновку про наявність обгрунтованих підстав для задоволення заяви про відстрочення виконання судового рішення – рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 13.09.2018 у справі №1740/2047/18 строком до 01 серпня 2019 року.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 248, 256, 294, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

          Заяву Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради про відстрочення виконання судового рішення у справі за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Рівненській області до Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради про стягнення податкового боргу – задовольнити повністю.

Відстрочити виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2018 року у справі №1740/2047/18 про стягнення з Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької районної ради суму податкового боргу в розмірі 1501990 грн. 14 коп. - строком до 01 серпня 2019 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повну ухвалу складено 11.10.2018.

          

Суддя                               Недашківська К.М.

                                        

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено16.10.2018
Номер документу77081535
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/2047/18

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 13.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 13.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні