Ухвала
від 11.10.2018 по справі 323/2762/17
ОРІХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 323/2762/17

Провадження № 1-кс/323/1272/18

УХВАЛА

іменем України

11.10.2018 р. м. Оріхів

Слідчий суддя Оріхівського районного суду Запорізької області Смокович М.В., при секретарі судового засідання Безштанківській О.Д., за участю прокурора Вигівського В.В., підозрюваного ОСОБА_1, адвоката ОСОБА_2,

розглянувши винесене в кримінальному провадженні №12016080310001335 від 25.11.2016 року слідчим СВ Оріхівського ВП Пологівського ВП Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_3, та погоджене прокурором Оріхівського відділу Токмацької місцевої прокуратури Запорізької області ОСОБА_4 клопотання про арешт майна, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Оріхівського ВП Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, узгодженого з прокурором Оріхівського відділу Токмацької місцевої прокуратури Запорізької області ОСОБА_4 про накладення арешту на майно, по кримінальному провадження № 12016080310001335 від 25 листопада 2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 (в редакції Закону від 07.04.2011 року), ч. 3 ст. 191 КК України, в якому вказано, що згідно із рішенням Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області № 01 від 10.11.2010 Про інформацію Комишуваської селищної виборчої комісії про результати виборів 31 жовтня 2010 року та обрання Комишуваського селищного голови ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, обрано Комишуваським селищним головою, на посаді якого він перебував до 28 жовтня 2015 року.

Відповідно до посадової інструкції голови Комишуваського селищної ради в коло повноважень та посадових обов'язків ОСОБА_1 входило:

-забезпечення в межах наданих законом повноважень органам місцевого самоврядування, виконавчої влади на території сільської ради, дотримання Конституції та Законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

-організація в межах визначених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні роботи сільської ради та її виконавчого комітету;

-підписання рішення ради та її виконавчого комітету;

-внесення на розгляд ради пропозицій про кількісний і персональний склад виконкому селищної ради;

-внесення на розгляд ради пропозицій щодо структури і штатів виконавчого комітету та органів ради;

-скликання сесії ради, внесення пропозицій та формування порядку денного сесій і головування на пленарних засіданнях селищної ради;

-забезпечення підготовки та розгляду проектів програм соціально - економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її повноважень, оприлюднення затверджених радою програм, бюджету та звіту про їх виконання;

-призначення на посади та звільнення працівників селищної ради, ведення обліку робочого часу (табелю);

-забезпечення виконання рішень селищного референдуму, селищної ради та виконавчого комітету;

-розпорядження бюджетними, позабюджетними цільовими коштами, використання їх лише за призначенням, визначеним радою;

-звернення до суду щодо визначення незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, установ, підприємств та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів;

-укладення від імені територіальної громади, селищної ради та виконавчого комітету договорів відповідно до законодавства;

-ведення особистого прийому громадян, забезпечення на території ради дотримання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань;

-складання і засвідчення нотаріальних дії у відсутності секретаря селищної ради;

-видання розпоряджень в межах своїх повноважень;

-скликання загальних зборів громадян за місцем проживання;

-здійснення інших повноважень місцевого самоврядування, визначених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до компетенції її виконавчих органів.

Таким чином ОСОБА_1, перебуваючи на посаді голови Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області, здійснював функції представника місцевого самоврядування, при цьому виконував організаційно-розпорядчі функції, в силу чого згідно зі ст. 18 КК України (в редакції Закону від 07.04.2011) був службовою особою органу місцевого самоврядування.

Так, 28.10.2010 в період часу з 08.00 години до 18.00 години ОСОБА_1, перебуваючи на робочому місці у приміщенні ради за адресою: вул. Богдана Хмельницького, 27, смт. Комишуваха, Оріхівського району, Запорізької області, будучи службовою особою, діючи умисно, з метою розтрати майнового комплексу будівель та споруд, загальною площею 470,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Богдана Хмельницького, будинок 30а смт. Комишуваха, Оріхівського району, Запорізької області, достовірно знаючи та усвідомлюючи, що засідання шостої сесії шостого скликання Комишуваської селищної ради за участі квотної кількості депутатів не розглядало питання щодо реалізації комплексу будівель та споруд, безпідставно, одноосібно вніс пункт 1 та пункт 2 до рішення Комишуваської селищної ради від 28.10.2010 № 04 Про затвердження звіту про незалежну оцінку комплексу будівель та споруд наступного змісту:

1. Затвердити Звіт про незалежну оцінку нежитлової будівлі, будинку побуту, виготовлений експертом-оцінювачем ОСОБА_5, який знаходиться за адресою смт. Комишуваха, вул. Богдана Хмельницького 30а і величина вартості якого, отримана в результаті оцінки становить: 5620,00 (п'ять тисяч шістсот двадцять грн. без ПДВ)

2. Доручити селищному голові Комишуваської селищної ради заключити договір на проведення аукціону з продажу вищезазначеного комплексу будівель та споруд та здійснити продаж вищезазначеного комплексу будівель та споруд не нижче, затвердженої цим рішенням величини вартості.

Того ж дня, ОСОБА_1, достовірно знаючи про те, що складений ним вищезазначений документ містить неправдиві відомості щодо його прийняття депутатами Комишуваської селищної ради, підписав його та завірив гербовою мокрою мастичною печаткою Комишуваської селищної ради, яка в силу службових повноважень перебувала в його віданні. В результаті цих дій ОСОБА_1 надав рішенню Комишуваської селищної ради Про затвердження звіту про незалежну оцінку комплексу будівель та споруд від 28.10.2010 № 4 ознаки офіційності та законності.

У подальшому на підставі вказаного документу між Територіальною громадою смт. Комишуваха Комишуваської селищної ради, Оріхівського району, Запорізької області, в особі селищного голови ОСОБА_1 та покупцем ОСОБА_6 26.05.2011 укладено договір купівлі - продажу нежитлової будівлі, будинку побуту, загальною площею 470,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Богдана Хмельницького, будинок 30а, смт. Комишуваха, Оріхівського району, Запорізької області, на загальну суму 6182 грн., фактична вартість якого, згідно з висновком судової будівельно - технічної експертизи № 266-17 від 30.10.2017 станом на день реалізації, а саме 26.05.2011, складала 88 819, 00 грн.

Крім цього, будучи обвинуваченим у кримінальному провадженні за ч. 2 ст. 366, ч.5 ст. 191, ч. 4 ст. 358 КК України, котре перебуває на розгляді у Василівському районному суді Запорізької області, повторно вчинив кримінальне правопорушення щодо реалізації чужого майна, шляхом зловживання своїм службовим становищем при наступних обставинах.

Реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на розтрату ввіреного, в силу службових обов'язків, комунального майна, займаючи посаду сільського голови Комишуваської селищної ради ОСОБА_1, здійснюючи функції представника місцевого самоврядування, будучи при цьому службовою особою, та виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи з корисливих мотивів, з метою подальшої розтрати комунального майна за заниженою вартістю, самостійно, одноособово, замовив у експерта-оцінювача ОСОБА_5 звіт Про незалежну оцінку Комплексу будівель та споруд від 01.10.2010, що знаходиться за адресою: вул. Богдана Хмельницького, будинок 30а, смт. Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область, у якому запропонував експерту-оцінювачу ОСОБА_5, без отримання останнім винагороди, провести оцінювання будинку побуту по заниженій вартості, а саме у розмірі 5620 грн., хоча фактична його вартість, згідно із висновком судової будівельно - технічної експертизи № 266-17 від 30.10.2017 станом на день реалізації, а саме 26.05.2011, складала 88 819, 00 грн.

У подальшому ОСОБА_1, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на розтрату ввіреного йому, в силу службових обов'язків, комунального майна, достовірно знаючи та усвідомлюючи, що складений експертом-оцінювачем документ, а саме звіт Про незалежну оцінку Комплексу будівель та споруд , містить неправдиві відомості щодо вартості відчужуваного об'єкту нерухомості, самостійно, в порушення п. 30 ч. 1 ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування , без обговорення серед депутатів Комишуваської селищної ради, одноособово виніс питання Про затвердження звіту про незалежну оцінку на сорокову (позачергову) сесію п'ятого скликання Комишуваської селищної ради, і як наслідок самостійно склав рішення Комишуваської селищної ради від 28.10.2010 № 4, яке містило неправдиві відомості щодо його затвердження та подальшої реалізації шляхом голосування на сесії депутатами Комишуваської селищної ради.

Далі, ОСОБА_1, будучи службовою особою органу місцевого самоврядування, а саме головою Комишуваської селищної ради шостого скликання, зловживаючи своїм службовим становищем завірив особистим підписом та гербовою мокрою мастичною печаткою Комишуваської селищної ради, надавши рішенню Комишуваської селищної ради від 28.10.2010 № 4 Про затвердження звіту про незалежну оцінку комплексу будівель та споруд статусу офіційного документу, та в подальшому, з метою реалізації свого злочинного умислу щодо розтрати нежитлової будівлі, комплексу будівель та споруд, загальною площею 470,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Богдана Хмельницького, будинок 30а, смт. Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область, за загальною сумою 5620 грн., направив до приватного підприємства Фірма СОМГІЗ для проведення аукціону з реалізації нерухомого майна.

17.05.2011 протоколом № 02-08 по проведенню аукціону з реалізації майна продаж зазначеного об'єкту визначено в сумі 6182 грн. В подальшому між Територіальною громадою смт. Комишуваха Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області, в особі селищного голови ОСОБА_1 та покупцем ОСОБА_6 26.05.2011 укладено договір купівлі - продажу нежитлової будівлі, будинку побуту, загальною площею 470,2 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Богдана Хмельницького, будинок 30а, смт. Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область, за загальною сумою 6182 грн., фактична вартість котрого, згідно з висновком судової будівельно - технічної експертизи № 266-17 від 30.10.2017 станом на день реалізації, а саме 26.05.2011, складала 88 819, 00 грн.

Внаслідок противоправних дій Комишуваського селищного голови ОСОБА_1 завдано матеріальної шкоди Комишуваській селищній раді Оріхівського району Запорізької області на вказану суму.

29.09.2018 ОСОБА_1 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.366, ч. 3 ст. 191 КК України.

Таким чином, із санкції ч. 3 ст. 191 КК України випливає, що ОСОБА_1 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, відповідальність за який передбачена у вигляді позбавлення волі з застосування обов'язкового виду покарання, як позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Крім того, однією із обставиною, що надає право стверджувати, що під час судового розгляджу кримінального провадження, вироком суду відносно ОСОБА_1 в межах санкції ч. 3 ст. 191 КК України буде відшкодування заподіяної Комишуваській селищній раді вартості реалізованого майна, згідно висновку експерта.

Саме за наявності вказаних підстав та з метою забезпечення можливої конфіскації є необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваного, яке належить йому на праві приватної власності.

Відповідно до інформації, отриманої в ході здійснення досудового розслідування, а саме: інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, реєстру прав власності на транспортні засоби встановлено, що на праві приватної власності підозрюваному ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 належить: земельна ділянка, площею 7,5798 га, кадастровий номер 2323955400:06:001:0143, реєстраційний номер 300276423239, котра розташована на території Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області; земельна ділянка, площею 1,3057 га, кадастровий номер 2323955400:09:004:0437, реєстраційний номер 134592723239, котра розташована за адресою Запорізька область Оріхівський район смт. Комишуваха вул. Радянська, 27Б; столярний цех, загальною площею 284,9 кв.м., с земельною ділянкою площею 13061 кв.м., реєстраційний номер 35292912, розташованої за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Радянська, 27Б; об'єкт нерухомості, загальною площею 511,2 кв.м., с земельною ділянкою площею 5132 кв.м., реєстраційний номер 18451988, розташованої за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Богдана Хмельницького, 31А; будинок житловий одноквартирний, загальною площею 70,1 кв.м., с земельною ділянкою площею 684 кв.м., реєстраційний номер 18451988, за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Маяковського, 7В.

Водночас, ОСОБА_1 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яким завдано збитки державі в розмірі 88 819, 00 грн. Розмір вказаної шкоди підтверджується висновком судової будівельно - технічної експертизи № 266-17 від 30.10.2017. З метою подальшого відшкодування шкоди, завданим кримінальним правопорушенням є необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваного, яке належить йому на праві приватної власності.

Арешт майна підозрюваного ОСОБА_1 обумовлюється тим, що до прийняття кінцевого рішення у кримінальному провадженні є загроза його приховання, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Тому у клопотанні слідчий просить накласти арешт на вищезазначене майно.

Слідчий в судове засідання з розгляду клопотання не з'явився, що в силу ч. 1 ст. 172 КПК України не є перешкодою для розгляду клопотання по суті.

Прокурор Вигівський В.В. у судовому засіданні на задоволенні клопотання наполягав та просив його задовольнити у повному обсязі, з підстав які у ньому зазначені.

Захисник підозрюваного ОСОБА_1 - адвокат ОСОБА_2 у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечувала у зв'язку з тим, що на все майно, яке просять арештувати слідчий та прокурор, слідчими суддями Оріхівського районного суду Запорізької області та Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя вже накладено арешт по іншим кримінальним провадженням. У зв'язку з чим просить у задоволенні клопотання відмовити.

Підозрюваний ОСОБА_1 підтримав свого захисника.

Вислухавши прокурора, захисника підозрюваного та самого підозрюваного, вивчивши матеріали справи, слідчий суддя вважає, що клопотання про накладення арешту не підлягає задоволенню з таких підстав.

У відповідності до ст.171 ч.2 п. 1 КПК України у клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна повинно бути зазначено: підстави і мету відповідно до положень ст. 170 та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна.

У відповідності до ст. 171 ч.2 КПК України до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, що обґрунтовують доводи клопотання.

У відповідності до ст.131 ч.2 п.7 КПК України арешт майна є заходом забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Арешт майна допускається у тому числі з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Згідно з ч.6 ст.170 КПК України, у цьому випадку арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч. 7 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.

Дослідженням наявних матеріалів встановлено, що клопотання слідчого про арешт майна не підлягає задоволенню, оскільки згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №140164768 від 04.10.2018 року, Оріхівським районним судом Запорізької області таОрджонікідзевським районним судом м. Запоріжжя раніше вже було накладено арешт на: земельну ділянку, площею 7,5798 га, кадастровий номер 2323955400:06:001:0143, реєстраційний номер 300276423239, котра розташована на території Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області; земельну ділянку, площею 1,3057 га, кадастровий номер 2323955400:09:004:0437, реєстраційний номер 134592723239, котра розташована за адресою Запорізька область Оріхівський район смт. Комишуваха вул. Радянська, 27Б; столярний цех, загальною площею 284,9 кв.м., с земельною ділянкою площею 13061 кв.м., реєстраційний номер 35292912, розташованої за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Радянська, 27Б; об'єкт нерухомості, загальною площею 511,2 кв.м., с земельною ділянкою площею 5132 кв.м., реєстраційний номер 18451988, розташованої за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Богдана Хмельницького, 31А; будинок житловий одноквартирний, загальною площею 70,1 кв.м., с земельною ділянкою площею 684 кв.м., реєстраційний номер 18451988, за адресою Запорізька область смт. Комишуваха вул. Маяковського, 7В, що також підтверджується наданими у судовому засіданні захисником підозрюваного копіями ухвал Оріхівського районного суду Запорізької області від 28.11.2016 року та Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 09.02.2017 року і не спростовувалося прокурором у судовому засіданні.

Керуючись ст.ст.170-173 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Оріхівського ВП Пологівського ВП Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_3 про арешт майна - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п'яти днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали оголошений 12.10.2018 року о 13 год. 45 хв.

Слідчий суддя М.В. Смокович

СудОріхівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77089145
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —323/2762/17

Ухвала від 21.11.2018

Кримінальне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Смокович М. В.

Ухвала від 15.11.2018

Кримінальне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Смокович М. В.

Ухвала від 15.11.2018

Кримінальне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Смокович М. В.

Ухвала від 11.10.2018

Кримінальне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Смокович М. В.

Ухвала від 11.10.2018

Кримінальне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Смокович М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні