Рішення
від 16.10.2018 по справі 904/3564/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.10.2018м. ДніпроСправа № 904/3564/18 За позовом: Криничанської селищної ради, смт. Кринички

До: Комунального закладу охорони здоров'я Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги , смт. Кринички

Про: зобов'язання усунути перешкоди

Суддя Васильєв О.Ю.

ПРЕДСТАВНИКИ : не викликалися

СУТЬ СПОРУ :

Криничанська селищна рада (позивач) звернулася до суду з позовом до КЗОЗ Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги (відповідач) про зобов'язання усунити перешкоди у користуванні належним позивачу на праві комунальної власності майном, а саме: приміщенням першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Криничанської селищної ради, яке знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район , смт. Кринички , вул. Героїв Чорнобиля, буд. 22 ; шляхом зобов'язання звільнити приміщення. Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на порушення відповідачем права позивача на володіння та користування вищезазначеним майном .

Ухвалою від 17.08.18р. було відкрите провадження у справі №904/3564/18 за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ГПК України , без призначення судового засідання та виклику сторін - за наявними у ній матеріалами.

КЗОЗ Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги (відповідач) заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначаючи наступне: позивачем було невірно зазначено свій код ЄДРПОУ - 41045414, який належить Виконавчому комітету Криничанської селищної ради; тобто Криничанська селищна рада та Виконавчий комітет Криничанської селищної ради - два відокремлені підрозділи, а тому довіреність на ім'я ОСОБА_1 на уповноваження вчиняти певні дії, представляти інтереси позивача видана без належних підстав та повноважень, посвідчена установою, яка не є позивачем у справі, а тому суд не повинен був приймати заяву про усунення недоліків підписана гр.ОСОБА_2 Отже (на думку відповідача) слід дійти висновку, що позивач не усунув недоліки позовної , зазначені в ухвалі господарського суду Дніпропетровської області від 09.08.18р. та позовна заява підлягала поверненню позивачу. Окрім того - відповідач зазначає, що позивач не є власником спірного майна , але тільки власник має право вимагати усунення перешкод у користуванні належним йому на праві власності майном. За твердженням позивача, згідно рішень Криничаської міської ради частина майна, що знаходиться за адресою : смт. Кринички, вул. Героїв Чорнобиля, буд.22 перебуває на балансі і в оперативному управлінні КЗОЗ Криничанський ЦПМСД з 21.02.12 року і до сьогодні.; у матеріалах справи відсутні докази передачі позивачу у володіння користування або в управління у встановленому законом порядку спірного першого поверху приміщення головного корпусу Криничанська ЛА ЗПСМ за адресою: смт. Кринички, вул. Героїв Чорнобиля, 22.

Криничанська селищна рада (позивач) у відповіді на відзив заперечувала проти обставин , викладених у відзиві на позов , зазначаючи наступне: позивачем вірно зазначено код ЄДРПОУ - 04338380; Виконавчий комітет Криничанської селищної ради дійсно є відокремленою юридичною особою Криничанської селищної ради , тому що це передбачено положенням про його діяльність, проте вирішення та виконання всіх правових питань ( в тому числі видача довіреностей не представництво Криничанської селищної ради ) покладено саме на нього; у зв'язку з чим довіреність представника видана у відповідності до вимог законодавства уповноваженою на це особою, а саме Криничанським селищним головою - головою виконавчого комітету Лісовим І.Ф. Право на подання та підписання всіх необхідних документів, ведення справ від імені Криничанської селищної ради в усіх судових установах України з усіма правами, наданими законодавством позивачу , передбачено довіреністю.

Окрім того - позивач заперечував проти тверджень відповідача, що позивач не є власником спірного приміщення, оскільки відповідно до приписів ст.60 ЗУ Про місцеве самоврядування , ст.8 ЗУ Про добровільне об'єднання територіальних громад позивач є власником майна за адресою: смт. Кринички, вул.. Героїв Чорнобиля, 22. Також , право власності позивача на вищезазначене майно підтверджується зокрема , але не виключно , рішенням Криничанської районної ради Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради комунальних закладів охорони здоров'я та належного їм майна від 23.11.17р. №1-20/VII та рішенням Криничанської селищної ради Про безоплатне прийняття комунальних закладів охорони здоров'я та належного їм майна із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради №11-43/VII від 24.11.2017р.

КЗОЗ Криничанський Центр Первинної медико-санітарної допомоги (відповідач) у запереченнях на відповідь на відзив заперечував проти обставин , викладених позивачем у відповіді на відзив, знову наголошуючи (поміж-іншим), що позивач не є власником спірного майна.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

23.11.17 р. Криничанська районна рада (позивач) на 20-тій черговій сесії на виконання Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та керуючись ст. 43, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні прийняла Рішення Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад сіл та селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради комунальних, закладів охорони здоров'я та належного їм майна №1 -20/VІІ , в якому вирішила безоплатно передати із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Криничанського району до комунальної-власності Криничанської селищної ради:

комунальні заклади охорони здоров'я згідно з додатком до Рішення та належне їм майно ; транспортні засоби, що належать Криничанській лікарській амбулаторії загальної практики - сімейної медицини КЗ ОЗ Крничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги , а саме: ВАЗ 212140 , державний номер НОМЕР_1 та Минівський сільській лікарський амбулаторії загальної практики сімейної медицини КЗ ОЗ Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги - ВАЗ 212140 , державний номер НОМЕР_2.

В Додатку до Рішення Криничанської районної ради наведено Перелік комунальних закладів охорони здоров'я, що підлягають безоплатній передачі із спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради ; в якому першим пунктом була зазначена Криничанська лікарська амбулаторія загальної практики сімейної медицини КЗОЗ Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги (а.с.16-18)

З матеріалів справи вбачається, що вищезазначеному Рішенню передувало Рішення Криничанської селищної ради від 27 жовтня 2017 року №18-42/VII Про надання згоди на безоплатне прийняття із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради комунальних закладів охорони здоров'я та належного їм майна (а.с.13)

24 листопада 2017 року відбулася чергова ХLIII сесія Криничанської селищної ради VII скликання , в ході якій було прийнято Рішення Про безоплатне прийняття комунальних закладів охорони здоров'я та належного їм майна із спільної власності територіальних громад сіл. селищ Криничанського району до комунальної власності Криничанської селищної ради № 11-43/VII . Згідно нього Рішення Криничанська селищна рада безоплатно прийняла із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Криничанського району комунальні заклади охорони здоров'я із усім належним їм майном згідно Додатку до Рішення Криничанської селищної ради №11-43/VII від 24 листопада 2017 року для подальшої передачі цих закладів на баланс комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Криничанської селищної ради.

На виконання Рішення Криничанської районної ради №1-20/\/II від 23.11.2017р.

року та Рішення Криничанської селищної ради № 11-43/ VII від 24.11.2017р.

було складено Акт приймання-передачі майна (основних засобів) комунальних закладів

охорони здоров'я КЗОЗ Криничанський Центр первинної медико-санітарної допомоги , що належить до спільної власності територіальних і громад, сіл, селищ Криничанського району та безоплатно передається до комунальної власності Криничанської селищної ради станом на 01.12.2017р. ( в частині будівель, споруд та транспортних засобів), який був підписаний уповноваженими представниками та затверджений головою Криничанської районної ради Кобзар Н.С. 19.12.2017 року. В даному акті комісією було встановлено, що до складу передачі майна входять основні засоби, зокрема будівлі та транспортні засоби (а.с. 19-23, 24).

З матеріалів справи вбачається, що перед здійсненням вищевказаної безоплатної передачі майна Виконавчий комітет Криничанської селищної ради звернувся до Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за для того , щоб отримати офіційну позицію Центральної владні і щодо права Криничанської селищної об'єднаної територіальної громади на передачу їй у власність відповідних бюджетних установ, розташованих на її території.

У відповідь на дане звернення було отримано лист від Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №8/13-484-17 від 09.11.2017р. в якому зазначалось, що норма частини третьої статті 8 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад чітко встановлює, що об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з для набуття повноважень сільською , селищною , міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою. Крім того у відповіді було зазначено, що пунктом 7 Розділу ІV Прикінцевих положень Закону зобов'язано райони ради і районів, у яких утворено об'єднанні територіальні громади, здійснити передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність таких об'єднаних територіальних громад відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.

Однак, не зважаючи на прийняті рішення та підписання Акту приймання-передачі майна від 19 грудня 2017 року керівництво Комунального закладу охорони здоров'я Криничанський Центр первинної медико - санітарної допомоги (відповідач) відмовився звільняти приміщення першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Криничанської селищної ради, який розташовано за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Кринички, вул. Героїв Чорнобиля, буд. 22 , чим порушив майнові права об'єднаної територіальної громади в особі Криничанської селищної ради (позивача).

З матеріалів справи вбачається, що позивач неодноразово звертався до відповідача з вимогою звільнити вищезазначене приміщення, але відповідач приміщення не звільнив та вмотивованої відмови позивачу не направив.

За твердженням позивача, для вирішення питання щодо звільнення приміщення відповідачем, за ініціативи голови Криничанської селищної ради, була скликана нарада робочої групи при голові Криничанської районної державної адміністрації , в ході якої з боку відповідача були висунуті вимоги , при виконанні яких останній звільнить приміщення першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги . Вимоги відповідача , затверджені на сіданні робочої групи при голові Криничанської РДА , були виконані з боку позивача в повному обсязі , а саме - відремонтовані кабінети в будівлі водогрязелікувальниці за адресою: смт. Кринички, вул. Героїв Чорнобиля, буд. 22 корпус 2 ;для подальшого надання цих приміщень в оренду відповідачу.

Однак , не зважаючи на виконані позивачем вимоги станом на 25.06.18 р. відповідач не звільнив приміщення першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги , яке належить Криничанській об'єднаній територіальній громаді в особі позивача.

Окрім того, з матерілів справи вбачається, що 15.01.18р. Криничанська селищна рада (позивач ) своїм рішенням Про безоплатну передачу із комунальної власності Криничанської селищної ради комунальних закладів хорони здоров'я та належного їм майна від 15.01.18р. №1-45/VII передала в оперативне управління Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико -санітарної допомоги Криничанської селищної ради, згідно Додатку 1 до Рішення, частину головного корпусу , а саме - другий поверх зі сходами, коридор з реєстратурою Криничанської лікарської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, при цьому залишивши перший поверх в своєму оперативному управлінні. (а.с.25, 26, 27).

У зв'язку з не звільненням відповідачем приміщення, що належить позивачу на праві комунальної власності , останній був вимушений звернутися з позовом до суду , оскільки дії відповідача порушують право позивача на володіння та користування власним майном.

У відповідності до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно ч.5, 8 ст. 60 Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Статтею 145 Конституції України встановлено, що права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень це офіційне визнання і підтвердження державою факту набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Загальними засадами державної реєстрації прав є гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону , виникають з моменту такої реєстрації (ч.2 ст.3 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ).

Відповідно до статті 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Держава не втручається у здійснення власником права власності.

Частиною першою статті 321 Цивільного кодексу України визначено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Відповідно до статті 391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Пунктом 33 Постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 07.02.2014 року №5 Про судову практику в справах про захист права власності та інших речових прав встановлено, що застосовуючи положення статті 391 ЦК України , відповідно до якої власник манна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном, навіть якщо вони не пов'язані із позбавленням права володіння

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно : 24.03.14 р. за Криничанською селищною радою (код ЄДРПОУ 04338380) було зареєстровано право комунальної власності на майно , що знаходиться за адресою: смт. Кринички Дніпропетровської області, вул. Героїв Чорнобиля, буд.22. (а.с.214).

Таким чином , на даний час власником майна - приміщення першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Криничанської селищної ради, яке знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район , смт. Кринички , вул. Героїв Чорнобиля, буд. 22 - є саме Криничанська селищна рада.

Отже , інформацією з Державного реєстру речових правих на нерухоме майно та наданими позивачем доказами спростовуються твердження відповідача, що позивача не є власником спірного приміщення, а тому ці твердження відповідача суд оцінює критично.

Відповідно до ч.3-4 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом; кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Відповідачем жодних доказів на спростування обставин, викладених в позовній заяві, не надано; за таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 178, 233, 238, 240, 241, 247-252 ГПК України, господарський суд , -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

2. Зобов'язати відповідача - Комунальний заклад охорони здоров'я Криничанський Центр первинної медико-сантіраної допомоги (52300, смт. Кринички Криничанського району Дніпропетровської області, вул. Героїв Чорнобиля, буд.22; код ЄДРПОУ 37516942) звільнити приміщення першого поверху вбудованого приміщення головного корпусу Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Криничанської селищної ради, яке знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район , смт. Кринички , вул. Героїв Чорнобиля, буд. 22.

3. Стягнути з відповідача - Комунального закладу охорони здоров'я Криничанський Центр первинної медико-сантіраної допомоги (52300, смт. Кринички Криничанського району Дніпропетровської області, вул. Героїв Чорнобиля, буд.22; код ЄДРПОУ 37516942) на користь позивача - Криничанської селищної ради (52300, смт.Кринички Криничанського району Дніпропетровської області, вул. Нагірна, буд.2; код ЄДРПОУ 04338380) : 1 762, 00 грн. - витрат на сплату судового збору.

Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.

Відповідно до ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України рішення складено та підписано без його проголошення 16.10.2018 року.

Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно до вимог ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення .

Відповідно до вимог ст. 257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції .

Суддя Васильєв О.Ю.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено16.10.2018
Номер документу77111276
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3564/18

Судовий наказ від 23.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бєлік Вікторія Геннадіївна

Постанова від 10.01.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 19.11.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 17.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 09.08.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні