Постанова
від 16.10.2018 по справі 911/2102/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" жовтня 2018 р. м. Київ Справа № 911/2102/18

за заявою ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314)

до боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Ющенко А.В.

За участю представників учасників у справі:

від ТОВ Рейлтранс : ОСОБА_2;

арбітражний керуючий ОСОБА_3

ВСТАНОВИВ:

до господарського суду Київської області надійшла заява ліквідатора ТОВ Рейлтранс про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Рейлтранс у зв'язку з нездатністю останнього задовольнити вимоги кредитора на загальну суму 535000,00 грн. та на підставі ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі також: Закон про банкрутство ).

В своїй заяві заявник просить суд порушити провадження у справі про банкрутство Боржника; визнати Боржника банкрутом і відкрити ліквідаційну процедуру; призначити ліквідатором у справі ліквідатора підприємства ОСОБА_3

Оскільки законодавством про банкрутство не передбачено винятків щодо вчинення суддею електронного запиту щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого на призначення ліквідатором підприємства-боржника, зокрема, в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, судом було вчинено відповідний запит щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.

На запит суду від 25.09.2018 автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, у справі № 911/2102/18 визначено арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 378 від 05.03.2013).

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.09.2018 прийнято до розгляду заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Рейлтранс , проведення підготовчого засідання призначено на 09.10.2018.

08.10.2018 до суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_4 від 05.10.2018 № 01-20/1579 (вх. № 20566/18) про відмову від участі у даній справі про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Київської області від 09.10.2018 відкрито провадження за заявою ліквідатора ТОВ Рейлтранс у справі про банкрутство ТОВ Рейлтранс ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; призначено на 16.10.2018 судове засідання щодо вирішення питання про визнання ТОВ Рейлтранс банкрутом.

12.10.2018 до суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_3 від 11.10.2018 № 1 (вх. № 20992/18) про участь у даній справі про банкрутство.

В судове засідання 16.10.2018 з'явився представник Боржника, подану заяву про визнання ТОВ Рейлтранс банкрутом підтримав і просив задовольнити повністю. Також в судове засідання з'явився арбітражний керуючий ОСОБА_3, заяву про участь у даній справі про банкрутство підтримав.

Детально дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про банкрутство Боржника на підставі наступного.

Боржник - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314) зареєстрований 16.10.2013 як юридична особа, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно статті 209 ГК України, у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно заяви та доданих до неї доказів, рішенням загальних зборів учасників Боржника (протокол № 03/18 від 23.04.2018) вирішено припинити ТОВ Рейлтранс шляхом його ліквідації у добровільному порядку, відповідно до чинного законодавства України; призначено ліквідатором товариства ОСОБА_5; вирішено інші організаційні питання здійснення ліквідаційної процедури.

Відповідно до матеріалів заяви, в ході здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було виявлено грошові кошти на рахунку товариства у сумі 39134,70 грн. та дебіторську заборгованість у сумі 145030,00 грн., будь-якого іншого майна ліквідатором виявлено не було.

В той же час ліквідатором було встановлено наявність кредиторської заборгованості в сумі 535000,00 грн. перед ФОП ОСОБА_6, що виникла на підставі агентського договору № 01062016 від 01.06.2016. Також ліквідатор зазначив, що заборгованість із заробітної плати становить 12300,00 грн.

Вказана кредиторська заборгованість ТОВ Рейлтранс визнана повністю ліквідатором ТОВ Рейлтранс .

Таким чином в ході здійснення аналізу фінансового становища Боржника, за наслідком інвентаризації майна Боржника, ліквідатором виявлено те, що майна Боржника недостатньо для погашення всієї кредиторської заборгованості Боржника.

Відповідно до заяви та проміжного ліквідаційного балансу, станом на 30.06.2018 Боржник має грошові зобов'язання перед кредитором в загальному розмірі 547,3 тис. грн. Зазначений ліквідаційний баланс затверджено протоколом № 04/18 від 30.06.2018 загальних зборів учасників ТОВ Рейлтранс .

З метою перевірки достовірності та повноти проміжного ліквідаційного балансу Боржника, Аудиторською фірмою ЗіКо на замовлення ліквідатора Боржника було проведено незалежну аудиторську перевірку, на підставі якої було складено Аудиторський висновок від 22.07.2018, згідно якого встановлено, що проміжний ліквідаційний баланс має ознаки неплатоспроможності і відповідає фінансовому стану потенційного банкрута.

В подальшому, у зв'язку з відсутністю у ліквідатора достатнього обсягу юридичних знань щодо супроводу справ в суді, згідно рішення учасника Боржника від 23.07.2018 № 05/18, вирішено припинити діяльність ліквідатора товариства ОСОБА_5, призначити ліквідатором товариства ОСОБА_3 у зв'язку з наявністю у останнього необхідних юридичних знань для проведення судової процедури банкрутства.

Ліквідатором ОСОБА_3 в ході здійснення аналізу фінансового становища Боржника прийнято рішення № 2 від 24.07.2018 звернутися до господарського суду Київської області із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ Рейлтранс .

Крім цього, згідно протоколу загальних зборів учасників Боржника від 24.07.2018 № 06/18, уповноважено ліквідатора товариства ОСОБА_3 звернутись до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство Боржника на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.

Наявності в статутному капіталі Заявника, згідно статуту ТОВ Рейлтранс , частки державної власності не встановлено.

Суд також зазначає, що за наслідком дослідження заяви ліквідатора про відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника судом було встановлено дотримання ліквідатором досудової процедури ліквідації юридичної особи, що передбачена ЦК України, про що детально зазначено в ухвалі від 09.10.2018 про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність ознак які свідчать про стійку фінансову неплатоспроможність Боржника (згідно Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства), а саме - відхилення показників ліквідності від граничного значення; наявність значної кредиторської заборгованості; нездійснення Боржником господарської діяльності; наявність заяви про порушення провадження у справі про банкрутство даної юридичної особи, прийнятої до розгляду господарським судом, або провадження у справі про банкрутство цієї юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після відкриття провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Таким чином на підставі наявних матеріалів справи, даних проміжного ліквідаційного балансу Боржника встановлено, що пасив Боржника значно перевищує активи Боржника, що свідчить про його неплатоспроможність. Зазначені фактичні обставини вказують на нездатність Боржника своєчасно та в повному обсязі задовольнити вимоги кредитора, що є підставою для застосування відносно Боржника відповідних заходів та процедур в порядку, встановленому Законом про банкрутство, зокрема є підставою для визнання Боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Вирішуючи питання про призначення ліквідатора суд зазначає таке.

Згідно ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.

Судом встановлено, що в заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство заявник просить суд покласти виконання обов'язків ліквідатора Банкрута на ліквідатора товариства ОСОБА_3.

Як вже зазначено вище, на запит суду від 25.09.2018 автоматизованою системою з визначення кандидатури арбітражного керуючого у даній справі визначено арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 378 від 05.03.2013).

Так, арбітражним керуючим ОСОБА_4 подано заяву про відмову від участі у даній справі у зв'язку з навантаженням.

Також судом встановлено, що 12.10.2018 до суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_3 про участь у даній справі про банкрутство, в якій заявник надає згоду на призначення його ліквідатором ТОВ Рейлтранс . В заяві арбітражний керуючий ОСОБА_3 зазначає, що він не є заінтересованою особою стосовно Боржника та кредиторів в розумінні ст. 1 Закону про банкрутство; управління Боржником раніше не здійснював; не має конфлікту інтересів; порушень законодавства та ліцензійних умов провадження діяльності арбітражного керуючого не допускав; не має судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого; діяльність арбітражного керуючого застрахована; має всі організаційно-технічні можливості для виконання функцій арбітражного керуючого. До заяви додано копії свідоцтва Міністерства юстиції України від 15.04.2013 № 841, свідоцтва про підвищення кваліфікації та договору страхування відповідальності арбітражного керуючого.

Так, частиною 2 статті 95 Закону про банкрутство встановлено, що обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Судом врахована правова позиція Верховного Суду, викладена в постанові від 06.02.2018 у справі № 908/433/17, зокрема відносно того, що призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника здійснюється судом у виключних випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і, відповідно до ч. 6 ст. 95 Закону про банкрутство, несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Так, статтею 1 Закону про банкрутство визначено, що заінтересовані особи стосовно боржника - власники (учасники, акціонери) боржника, керівник боржника.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять доказів заінтересованості арбітражного керуючого ОСОБА_3 стосовно Боржника в розумінні Закону про банкрутство, зокрема наявності у ОСОБА_3 корпоративних прав ТОВ Рейлтранс не встановлено, ОСОБА_3 не був призначений керівником Боржника та виконував лише досудову процедуру ліквідації товариства як ліквідатор на підставі рішення учасника Боржника від 23.07.2018 № 05/18.

Дослідивши подані документи та розглянувши кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_3 щодо призначення ліквідатором у даній справі про банкрутство суд дійшов висновку про відповідність кандидатури останнього вимогам Закону про банкрутство, у т.ч. ст. 114 Закону. Будь-яких інших заяв арбітражних керуючих щодо участі у даній справі про банкрутство до суду не надходило.

Отже арбітражний керуючий ОСОБА_3 може бути призначений ліквідатором ТОВ Рейлтранс .

При цьому суд приймаючи рішення про призначення ліквідатором особу, яка виконувала повноваження ліквідатора у досудовій процедурі ліквідації не відступає від викладеної вище правової позиції Верховного Суду, оскільки судом було у встановленому порядку здійснено запит щодо автоматичного визначення арбітражного керуючого, і визначена кандидатура відмовилась від участі у даній справі, в той же час ліквідатор Боржника ОСОБА_3 надав згоду на призначення ліквідатором саме як арбітражний керуючий - суб'єкт незалежної професійної діяльності, яка регламентується та контролюється Міністерством юстиції України, а також судом вище встановлено відсутність ознак заінтересованості арбітражного керуючого ОСОБА_3 стосовно Боржника в розумінні Закону про банкрутство.

З огляду на викладене вище суд дійшов висновку про призначення ліквідатором ТОВ Рейлтранс ОСОБА_3

Згідно абз. 8 ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Таким чином суд дійшов висновку про скасування всіх арештів, обтяжень та обмежень щодо розпорядження майном Боржника ТОВ Рейлтранс (код ЄДРПОУ 38874314).

Керуючись ст. 8, 37, 38, 41, 95, 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 232, 233, 238, 240, 241, 256, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314).

Відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (код ЄДРПОУ 38874314) арбітражного керуючого ОСОБА_3 (свідоцтво № 841 від 15.04.2013; 01001, м. Київ, пров. Музейний, буд. 2-В; ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

2. Скасувати арешти, накладені на майно ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314).

3. Припинити повноваження засновників, власників (власника) майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314), та припинити повноваження всіх органів управління Банкрута щодо управління Банкрутом та розпорядження його майном.

4. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника, - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Рейлтранс (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт Ворзель, вул. Пролетарська, буд. 58-Б, кв. 9; код ЄДРПОУ 38874314) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

5. Ліквідатору до завершення ліквідаційної процедури забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , в тому числі ст. 41-49, та за результатами роботи по ліквідації підприємства-банкрута надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс банкрута. Зокрема до звіту ліквідатора в обов'язковому порядку мають бути додані: реєстр вимог кредиторів станом на дату складення ліквідаційного балансу; довідка органу ДФС щодо наявності/відсутності у Боржника банківських рахунків та докази закриття рахунків у разі їх наявності; довідки Держпродспоживслужби щодо зареєстрованої за Банкрутом техніки; Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо видачі Боржнику документів дозвільного чи декларативного характеру; Регіонального сервісного центру МВС в Київській області щодо наявності у Банкрута транспортних засобів; Головного управління Держпраці у Київській області щодо інформації про наявність/відсутність у Банкрута дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки і наявність технологічних транспортних засобів; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо перебування у власності Банкрута цінних паперів; ГУ регіональної статистики щодо участі Банкрута в інших юридичних особах та наявності філій і відокремлених підрозділів; ГУ Держгеокадасту у Київській області щодо наявності у Банкрута земельних ділянок; Державної служби України з безпеки на транспорті щодо наявності у власності Боржника плавзасобів і суден; Регіонального відділення ФДМ України по Київській області щодо наявності на балансі Банкрута державного майна; Київської митниці ДФС щодо здійснення Боржником зовнішньоекономічної діяльності; звіти за наслідками пошуку на офіційних веб-сайтах інформації про наявність/відсутність у Боржника прав інтелектуальної власності та прав на повітряні судна; докази передачі до архівної установи документації Банкрута, що підлягає довгостроковому зберіганню; витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо Боржника.

6. Постанову надіслати: відділу державної виконавчої служби за місцезнаходженням Банкрута, державному реєстратору.

Копію постанови надіслати: учасникам у справі про банкрутство, Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Київській області.

Дата набрання чинності постановою - 16 жовтня 2018 року.

Термін пред'явлення виконавчого документу до виконання - до 16 жовтня 2021 року.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дати складення та підписання повного тексту постанови шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Повний текст постанови виготовлено і підписано 17.10.2018.

Суддя С.Ю. Наріжний

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено17.10.2018
Номер документу77148889
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2102/18

Ухвала від 11.12.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 23.11.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 09.10.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 26.09.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні