Рішення
від 04.10.2018 по справі 0440/5191/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2018 року Справа № 0440/5191/18

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ількова В.В., при секретарі Деркач О.В., за участю: представників позивача 1: Ялової І.В., Російського І.К. представника позивача 2: ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом позивача 1: Громадської організації "Наш Новомосковськ", позивача 2: ОСОБА_6 до Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради про визнання протиправним та скасування наказу № 68 від 06.04.2017 року,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява позивача 1: Громадської організації "Наш Новомосковськ", позивача 2: ОСОБА_6 до Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради, в якому з урахуванням уточненого адміністративного позову, позивачі просять суд визнати протиправним та скасувати наказ начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради № 68 від 06.04.2017 року про затвердження робочого проекту реконструкції площі Героїв у м.Новомосковську Дніпропетровської області.

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що 04.09.2017 р. на площі Героїв м. Новомосковська, Дніпропетровської області, знищено 140 дерев та принаймні 30 кущів з 155 існуючих. 08.09.2017 р., представники Новомосковської міської ради публічно вперше, ознайомили громадян із проектом по реконструкції центральної площі міста Новомосковська та представили акт обстеження зелених насаджень від 05.09.2017 року на підставі, якого і було організоване видалення всіх дерев та кущів, завірену копію протоколу позачергового засідання виконавчого комітету від 08.09.2017 року та рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 08.09.2017 року № 461 про надання дозволу ТОВ СК Стройінвест на видалення зелених насаджень згідно проекту реконструкції площі Героїв . Ознайомившись із наданою копією проекту реконструкції площі, позивач вважає, що цей проект, а саме - Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Корегування , містить очевидні та суттєві невідповідності нормам чинного законодавства та потребам територіальної громади, як в частині поводження із зеленими насадженнями, так і в цілому, порушує права та інтереси Позивачів, і тому його затвердження є незаконним. Крім того, проект не містить розділу компенсаційного озеленення, що суперечить вимогам п.п. 9.9.14.-9.9.15 Державних будівельних норм Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій ДБН Б.2.2-5:2011, відповідно до яких Зелені насадження (дерева або чагарники), знесені під час реконструкції та будівництва нових будівель та споруд, мають бути компенсовані (компенсаційне озеленення). Проект компенсаційного озеленення включають як самостійний розділ проекту реконструкції або будівництва . Таким чином, позивачі звертають увагу на те, що Робочим проектом реконструкції площі Героїв у м.Новомосковську не було належно обґрунтовано необхідність видалення існуючих зелених насаджень, не передбачені жодні можливі заходи для їх збереження, відсутня оцінка впливу на навколишнє середовище, а так само не передбачено компенсаційного озеленення, що прямо суперечить положенням законодавства щодо необхідності врахування під час проектування максимального збереження зелених насаджень. На Управління ЖКГ та КБ міської ради покладено обов'язок раціонального використання і розпорядження комунальним майном, а т.ч. збереження зелених насаджень. Саме цей орган повинен був забезпечити контроль за відповідністю проектної документації вищевказаним вимогам закону щодо раціонального використання комунальної власності, максимального збереження зелених насаджень. При цьому відповідач не забезпечив виконання своїх обов'язків, затвердивши проект, який містив суттєві відхилення від вказаних вимог. Позивач звертав увагу суду на те, що оскаржуваний наказ відповідача від 06.04.2017 року № 68 було затверджено лише кошторисну частину Робочого проекту, що суперечить вимогам законодавства та нормативних документів. Окрім того, позивачі звертали увагу суду на те, що оскаржуваним Наказом Відповідача від 06.04.2017 року № 68 було затверджено лише кошторисну частину Робочого проекту, що суперечить вимогам законодавства та нормативних документів.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.07.2018 року адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.07.2018 року, після залишення позову без руху, було відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого судового засідання на 07.08.2018 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.08.2018 року витребувано повторно у Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради належним чином засвідчених копії таких документів:

- наказ начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради № 68 від 06.04.2017 року про затвердження проекту реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську Дніпропетровської області;

- робочий проект реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську Дніпропетровської області (І та ІІ черги будівництва);

- акт обстеження зелених насаджень від 05.09.2017 року, на підставі якого було організовано видалення дерев та кущів;

- дозвіл на спил дерев;

- протокол позачергового засідання виконавчого комітету від 08.09.2017 року;

- рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 461 від 08.09.2017 року про надання дозволу ТОВ "СК Стройінвест" на видалення зелених насаджень, згідно проекту реконструкції площі Героїв.

07.08.2018 року по справі оголошено перерву до 30.08.2018 року.

29.08.2018 року від відповідача на виконання ухвали суду від 07.08.2018 року надійшли копії витребуваних документів.

30.08.2018 року в судовому засіданні представник позивача 1 звернувся до суду із клопотанням про зупинення провадження по справі № 0440/5191/18 для досягнення примирення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.08.2018 року задоволено клопотання позивача-1: Громадської організації "Наш Новомосковськ" зупинено провадження в адміністративній справі №0440/5191/18 до 24.09.2018 року до 11 год. 15 хв.

Ухвалами суду від 24.09.2018 року поновлено провадження та від Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради, втретє витребувано додаткові докази по справі, розгляд справи відкладено на 04.10.2018 року.

04.10.2018 року в судовому засіданні позивачі підтримали позовні вимоги, просили суд позов задовольнити. Також, представником позивача-2, у судовому засіданні, подано до суду додаткові письмові пояснення.

Представники відповідача, в судове засідання, жодного разу не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином, надсилали до суду клопотання про залучення доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.

05.09.2017 року затверджено акт обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню за адресою: площа Героїв у м.Новомосковську, згідно якого Комісією, призначеною рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 656 від 16.11.2016 року Про внесення змін до складу постійної комісії по обстеженню зелених насаджень, що підлягають видаленню у м. Новомосковськ , було оглянуто зелені насадження за адресою: м.Новомосковськ, площа Героїв, що пов'язано зі здійсненням реконструкції площі Героїв у м.Новомосковськ (згідно робочого проекту Реконструкція площі ім.Леніна в м.Новомосковську (І та II черги будівництва) ), проектом передбачено насадження нових 195 декоративних дерев та кущів, згідно проекту заявник зобов'язується здійснити благоустрій території (а.с. 99).

Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 08.09.2017 року за № 461, на виконання ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування , ст. 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів , відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045 Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах України (зі змінами), на підставі акту обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню від 05.09.2017 року, згідно проекту реконструкції площі Героїв в м.Новомосковську, надано дозвіл ТОВ СК Стройінвест на видалення зелених насаджень, згідно проекту реконструкції площі Героїв (а.с. 108).

14.09.2017 року Голова Громадської організації Наш Новомосковськ , звернувся з листом до В.о. міського голови Горошко С.Г., в якому просив призупинити видалення зелених насаджень.

19.10.2017 року на лист позивача- 2 , виконавчий комітет Новомосковської міської ради повідомив листом №3155, що КП Новомосковський комбінат комунальних підприємств , як балансоутримувач зелених насаджень на площі Героїв не заперечує проти пересаджень дерев силами громадян на інші території м. Новомосковська.

Також, у листі зазначено, що замовником реконструкції площі Героїв є департамент ЖКГ обласної державної адміністрації, будівельна організація - ТОВ СК Строінвест . Відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045, видалення зелених насаджень при будівництві нового об'єкта архітектури, реконструкції тощо здійснюється замовником будівництва. Отже, ГО Наш Новомосковськ , повідомлено про те, що доступ до проекту реконструкції площі героїв КП НККП не має і надати відповідь, які саме дерева за проектом підлягають видаленню виконавчий комітет Новомосковської міської ради, не може.

У судовому засіданні, представники позивача-1,2 звертали увагу суду на те, що проект реконструкції площі Героїв в м. Новомосковську на їх запити надано не було, а при проведенні робіт по видаленню дерев, відповідач посилався на наказ начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради № 68 від 06.04.2017 р., як на єдиний документ на підставі якого здійснюються роботи по видаленню дерев, кущів.

Також, у судовому засіданні представники позивача-1,2 посилались на те, що наказом відповідача затверджено лише кошторисну частину документації зі складу робочого проекту, а інші частини робочого проекту реконструкції - не затверджувалися. Разом з тим, кошторисна документація визначає лише розрахунок витрат матеріалів і ресурсів, а також вартість будівництва, а зміст будівництва визначається у інших частинах проекту. Тож, затвердження лише кошторисної документації, на думку позивачів, не відповідає законодавству.

Таким чином, позивачі вважають, наказ начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради за № 68 від 06.04.2017 року Про затвердження кошторисної частини проектної документації по робочому проекту Реконструкція площі Героїв у м. Новомосковську (I та II черги будівництва). Коригування. - є наказом яким затверджено робочий проект реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську Дніпропетровської області.

При цьому, суд встановив, що фактично позивачами оскаржується наказ, що не приймався відповідачем, наказ начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради за № 68 від 06.04.2017 року не стосується затвердження робочого проекту реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську Дніпропетровської області. В основу обґрунтування позову покладена незгода позивачів з процедурою видалення дерев та кущів, що була здійснена під час підготовчих робіт в рамках Реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську, а наказ № 68 від 06.04.2017 року, оскаржується позивачем формально не той, так як наказ № 68 від 06.04.2017 року Про затвердження кошторисної частини проектної документації по робочому проекту Реконструкція площі Героїв у м.Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування .

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає, що вирішуючи питання по суті оскаржуваного рішення слід виходити зі стадії прийняття рішення виконавчим комітетом Новомосковської міської ради в рамках реконструкції об'єкту благоустрою.

Підпунктом 1.1, 1.2, Розділу 1 Положення Про управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради , управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради утворене на підставі рішення VI сесії IV скликання міської ради від 06.01.2011 року №61 Про затвердження структури та кількісного складу органу місцевого самоврядування м. Новомосковська на 2011 рік.

Відповідно до ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ч.1 ст. 31 Закону України Про місцевого самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження: 1) організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

б) делеговані повноваження: 1) надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"; 2) організація роботи, пов'язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів; 3) здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу; 4) здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форм власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів;

5) організація охорони, реставрації та використання пам'яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників;

6) вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування;

7) здійснення державного контролю за дотриманням договірних зобов'язань забудовниками, діяльність яких пов'язана із залученням коштів фізичних осіб у будівництво багатоквартирних житлових будинків.

Згідно зі ст.9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Пунктом 5 ст.26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених ст. 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Частиною 1 ст.31 вказаного Закону передбачено, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Так, відповідно до частини 4 ст. 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", у редакції Закону № 1817, обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які:

1) за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення;

2) споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, - в частині міцності, надійності та довговічності будинків і споруд;

3) споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації.

Відповідно до п.п. 11.2, 13.3 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 р., для об'єктів I та II категорій складності проектування здійснюється: в одну стадію - стадія робочий проект (далі - стадія РП); у дві стадії - для об'єктів невиробничого призначення - стадія ескізний проект (далі - стадія ЕП), а для об'єктів виробничого призначення та лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури - стадія техніко-економічний розрахунок (далі - стадія ТЕР) та для обох - стадія РП. Матеріали стадій ТЕО (ТЕР), ЕП, П, РП та Р передаються замовнику генпроектувальником (проектувальником) на паперових носіях у чотирьох примірниках, субпроектувальником - генпроектувальнику в п'ятьох примірниках та на електронних носіях.

Проектна документація затверджується відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 560 від 11.05.2011 р. (п. 21 зазначеного Порядку).

Реконструкція об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації та, у разі необхідності, відповідно до звіту проведеної експертизи такої проектної документація, яка, як в паперовому вигляді, так і на електронних носіях, повинна зберігатись у замовника будівництва.

Відповідно до п. 11 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ч. 1 ст. 1 Закону України Про архітектурну діяльність проектна документація (проект) - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.

У відповідності до ч. 2 ст. 7 Про архітектурну діяльність проект об'єкта архітектури завіряється підписом і скріплюється особистою печаткою головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають кваліфікаційний сертифікат.

Згідно ст. 8 Про архітектурну діяльність робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об'єкта архітектури виконується відповідно до державних стандартів, норм і правил на підставі затвердженого проекту. Робоча документація для будівництва або авторський нагляд за її розробкою виконуються за участю архітектора - автора затвердженого проекту відповідно до укладеного договору на розроблення проекту цього об'єкта архітектури.

Відповідно до п. 10 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого Мінрегіонрозвитку наказом №45 від 16 травня 2011 р. (далі - Порядок) склад та зміст проектної документації об'єктів будівництва на всіх стадіях проектування визначаються згідно з будівельними нормами і мають бути достатніми для оцінки проектних рішень та їх реалізації.

У відповідності до п. 18 Порядку проектна документація на будівництво об'єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.

Згідно п. 4.10 ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво проектна документація має бути виготовлена з урахуванням усіх нормативних актів та документів, чинних на час передання її у виробництво.

Відповідно до п. 11.2 Порядку та п. 4.8.1. ДБН А.2.2-3-2014 для об'єктів І та II категорій складності проектування здійснюється в одну стадію - стадія робочий проект.

Згідно п. 20 Порядку оформлення проектної документації має відповідати державним стандартам щодо проектної документації на будівництво об'єктів.

У відповідності до п.8.1., 8.2 ДБН А.2.2-3-2014 робочий проект розробляється для технічно нескладних об'єктів, а також об'єктів із застосуванням проектів повторного використання.

Робочий проект є інтегруючою стадією проектування і складається з двох частин затверджувальної та робочої документації. Склад та зміст затверджувальної частини наведений в додатках Д Склад проекту (затверджувальної частини РП) на будівництво об'єктів невиробничого призначення та Е Склад проекту (затверджувальної частини РП) на будівництво об'єктів виробничого призначення та лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури . Для виконання будівельних робіт видається робоча документація в повному обсязі.

Згідно п. 9.2 ДБН А.2.2-3-2014 склад робочої документації викладено в довідковому додатку Ж Склад робочої документації (Р) : робочі креслення, паспорт опоряджувальних робіт, кошторисна документація, специфікація обладнання, виробів та матеріалів, опитувальні аркуші та габаритні креслення на відповідні види обкладання та виробів, робоча документація на будівельні вироби, ескізні креслення загальних видів нетипових виробів.

Склад, обсяг та зміст кошторисної документації визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1 Правила визначення вартості Будівництва .

Відповідно до п.п. 5.8.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості Будівництва зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва розробляється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, Р, СР за формою, наведеною в додатку И, і затверджується в установленому порядку.

Згідно п.п. 5.9.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості Будівництва зведення витрат затверджується в складі проектної документації на будівництво.

Таким чином, розробка та затвердження кошторисної документації є складовою частиною робочої документації.

Відповідач затвердив кошторисну частину по робочому проекту Реконструкція площі Героїв у м. Новомосковську (I та II черги будівництва). Коригування. , розробка та затвердження кошторисної документації є складовою частиною робочої документації, яка визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1 та затверджується в складі проектної документації на будівництво.

У відповідності до акту-передачі документації від 05.04.2017 року відповідачем документація необхідна для виконання робіт по реконструкції площі ім.Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування передана в повному обсязі Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва облдежадміністрації в особі начальника договірного відділу - заступника начальника управління регіонального розвитку та будівництва департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської, а саме:

-Робочий проект Реконструкція площі ім.Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Пояснювальна записка (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том1 Архітектурна частина (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 2 Архітектурно-будівельна частина (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 3 Будівництво фонтану (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 4 зовнішнє водопостачання та каналізування. Зливова каналізація (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 5 Дендроплан. Система поливу (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 6 Електротехнічні рішення. Відеоспостереження (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 7 Кошторисна документація (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- Робочий проект Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) Том 8 Кошторисна документація (3 екземпляри у паперовому вигляді);

- комплект проектно-кошторисної документації Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) (1 екземпляр на електронному носії);

- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по робочому проекту Реконструкція площі ім. Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування) № 217-Е-17/В від 29.03.2017 року.

Відповідно до п. 4 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року № 560, згідно ДБН А.2.2-3-2014, Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради, було затверджено наказ № 68 від 06.04.2017 року Про затвердження кошторисної частини проектної документації по робочому проекту Реконструкція площі Героїв у м. Новомосковську (I та II черги будівництва). Коригування. .

Суть позовних вимог Громадського об'єднання Наш Новомосковськ та ОСОБА_6 зумовлена непогодженням позивачів з вирізкою зелених насаджень на площі Героїв в м.Новомосковську Дніпропетровської області, що була здійснена під час передпроектної підготовки з реконструкції об'єкту благоустрою - Реконструкція площі ім.Леніна в м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Корегування та фактично, підтверджена актом обстеження зелених насаджень від 05.09.2017 р., що підлягають видаленню за адресою: площа Героїв у м. Новомосковську, за яким разом підлягає зрізуванню: 130 дерев та 38 кущів, який був наданий відповідачем. Тобто, фактично 130 дерев та 38 кущів було зрізано.

Процедура видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту визначена в Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045.

У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України Про місцеве самоврядування в Україні , Про архітектурну діяльність , Про благоустрій населених пунктів і Про регулювання містобудівної діяльності .

Видалення зелених насаджень, відповідно до п.2 зазначеного Порядку здійснюється у разі:

-будівництва об'єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

-знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;

-ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

-відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

-проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

-досягнення деревом вікової межі;

-провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

-ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

У відповідності до п.3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045, видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку); на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

Підставою для прийняття рішення компетентним органом, відповідно до п.4 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою (далі - заявник).

Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.

Під час формування складу комісії компетентний орган протягом двох днів після надходження заяви надсилає запити до територіального органу Держекоінспекції, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі в роботі комісії.

Територіальний орган Держекоінспекції та заінтересовані організації у п'ятиденний строк після надходження запиту надсилають компетентному органу в письмовій формі повідомлення про включення свого представника до складу комісії.

Після надходження повідомлень компетентний орган протягом трьох днів затверджує склад комісії. У разі надходження повідомлень про відмову від участі представників територіального органу Держекоінспекції та заінтересованих організацій склад комісії затверджується без таких представників.

У процесі визначення стану зелених насаджень та відновної вартості зелених насаджень, які видаляються на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , до складу комісії включається представник фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території.

Комісія у п'ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (далі - акт), за формою, затвердженою Мінрегіоном.

Відновна вартість зелених насаджень визначається згідно з методикою, затвердженою Мінрегіоном.

У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з'ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному комісією акті.

Кожному члену комісії надається один примірник акта. У разі відсутності представника територіального органу Держекоінспекції у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до територіального органу Держекоінспекції.

Голова комісії готує в п'ятиденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначається інформація про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і залишаються на земельній ділянці.

Компетентний орган у місячний строк після надходження зазначеного проекту рішення про видалення зелених насаджень приймає відповідне рішення і видає наступного дня заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Ордер на видалення зелених насаджень (п.5 Порядку) компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Методику визначення відновної вартості зелених насаджень і зразок ордера затверджує Мінрегіон.

Відновна вартість зелених насаджень, що належать до комунальної власності, сплачується до відповідного місцевого бюджету.

Між тим, сплата відновної вартості зелених насаджень, відповідно до п.6 Порядку не проводиться у разі будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) житлових будинків, об'єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, благоустрою та інших об'єктів будівництва, що споруджуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету (п.6 Порядку).

Реконструкція площі Героїв в м.Новомосковську Дніпропетровської області проводиться за рахунок коштів державного бюджету, а тому підстави для нарахування та сплати відновної вартості зелених насаджень відсутні.

Видалення зелених насаджень на площі Героїв м. Новомосковська пов'язано із здійсненням реконструкції площі Героїв, згідно робочого проекту "Реконструкція площі ім.Леніна в м. Новомосковську (І та II черги будівництва)". Проектом передбачене видалення існуючих зелених насаджень (130 дерев та 38 кущів), та насадження нових 195 декоративних дерев та 2942 кущів. Пересаджування існуючих зелених насаджень проектом не заплановане. Сума, передбачена в проектній документації на озеленення' площі -7,8 млн.грн.

Балансоутримувачем об'єктів благоустрою на площі Героїв є комунальне підприємство "Новомосковський комбінат комунальних підприємтв" м. Новомосковська, яке до початку будівництва і займалось демонтажем об'єктів благоустрою та пересаджуванням зелених насаджень, які вважало за необхідне.

16.11.2016 року комітетом Новомосковської міської ради прийняте рішення, яким затверджено склад постійної комісії по обстеженню зелених насаджень, що підлягають видаленню на території м.Новомосковська.

Цією комісією 05.09.2017 року обстежено зелені насадження, які підлягають видаленню за адресою площа Героїв в м.Новомосковську та складено акт за відповідною формою. За висновком вказаного акта, видалення зелених насаджень здійснюється у зв'язку з реконструкцією площі та насадженням нових дерев.

Вказаний акт затверджено Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області.

Як було встановлено вище, замовником реконструкції площі Героїв є департамент ЖКГ Дніпропетровської облдержадміністрації, будівельна організація - ТОВ СК Строінвест .

У зв'язку з тим, що фінансування реконструкції площі Героїв здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, рішенням сесії Новомосковської міської ради від 16.03.2017 року № 366 права замовника для здійснення реконструкції площі Героїв в м.Новомосковську передано до департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації. Вищевказаним департаментом проведена тендерна процедура та визначено переможця - ТОВ "СК "Стройінвест". Замовником одержано дозвільна документація про початок виконання будівельних робіт.

За результатами обстеження та з урахуванням процедури, за наслідками позачергового засідання виконавчого комітету Новомосковської міської ради 08.09.2017 року виконавчим комітетом Новомосковської міської ради прийняте рішення № 461 Про видалення зелених насаджень в м.Новомосковську та видано ордер на видалення зелених насаджень № 2, яким зобов'язано ТОВ СК Стройінвест провести благоустрій та озеленення.

В свою чергу, відповідач не надав пояснень щодо змісту робочого проекту реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську, що містить суперечливі дані щодо кількості дерев, які підлягають видаленню.

Ордер № 2 від 18.09.2017 року на видалення дерев є ненормативним актом одноразового застосування та вичерпав свою дію фактом його виконання та/або закінчення строку його дії: строк дії ордеру від 18.09.2017 року №2 закінчився 20.09.2018 року.

Суд вважає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання, що узгоджується з позицією, викладеною в рішенні Конституційного суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009. При чому вони не можуть бути скасовані як самим органом місцевого самоврядування, так і судом.

Отже, рішення про видалення дерев та кущів №461 від 08.09.2017 року, на підставі якого видано ордер, оформлене під час виконання будівельних робіт в рамках реконструкції об'єкту благоустрою. Рішення виконано, а ордер, фактично вичерпав свою дію, після видалення дерев та кущів.

Згідно з ч.1 ст.37 Закону №3038-VI (в редакції закону, яка діяла на момент даних правовідносин) право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється. За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

ТОВ СК Стройінвест отримало, дозвіл ДАБК у Дніпропетровській області на виконання будівельних робіт за № ДП 112172270390 від 15.08.2017 року, який містить дані про те, що виконувані роботи відносяться до класу наслідків СС2.

Позивачем надано відеозапис на підтвердження обурення громадськості з приводу видалення зелених насаджень, відсутності погоджень із громадськістю реконструкції площі Героїв у м. Новомосковськ, ані шляхом громадських слухань, ані оприлюднення проекту до його затвердження та на підтвердження поведінки начальника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради стосовно повідомлення інформації про затвердження проекту реконструкції, суд зазначає про таке.

У судовому засіданні представники позивачів-1,2 зазначили, що на відео начальник УЖКГ та КБ Новомосковської міської ради на питання щодо затвердження проекту реконструкції площі, повідомляє, що він такий проект не затверджував, а згодом визнав, що затверджував.

Однак, відповідачем надано наказ № 68 від 06.04.2017 року, згідно якого начальник УЖКГ та КБ Новомосковської міської ради Сігіда С.Ю. затвердив кошторисну частину проектної документації по робочому проекту реконструкція площі Героїв у м. Новомосковську (І та ІІ черги будівництва).

Враховуючи вищевикладене, фактично в основу обґрунтування позову покладена, незгода позивачів з процедурою видалення дерев та кущів, що була здійснена під час підготовчих робіт в рамках Реконструкції площі Героїв у м. Новомосковську, а наказ № 68 від 06.04.2017 року про затвердження робочого проекту реконструкції площі Героїв у м.Новомосковську Дніпропетровської області, що оскаржується позивачем формально не існує. Наказ № 68 від 06.04.2017 року стосується затвердження кошторисної частини проектної документації по робочому проекту Реконструкція площі Героїв у м.Новомосковську (І та ІІ черги будівництва). Коригування .

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до чч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Завданням адміністративного судочинства, згідно з частиною 1 статті 2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги позивача-1: Громадської організації "Наш Новомосковськ" та позивача-2: ОСОБА_6, не підлягають задоволенню.

Згідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 11, 23, 69, 71, 86, 94, 122, 128, 158-163, 254 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову позивача 1: Громадської організації "Наш Новомосковськ", позивача-2: ОСОБА_6 до Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради про визнання протиправним та скасування наказу № 68 від 06.04.2017 року - відмовити.

Позивач-1: Громадська організація "Наш Новомосковськ" (51200, м. Новомосковськ, вул. Калнишевського, 4, код ЄДРПОУ 39436178).

Позивач-2: ОСОБА_6 (51200, АДРЕСА_1 код ОКПП НОМЕР_1).

Відповідач: Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Новомосковської міської ради (51200, м. Новомосковськ, вул. Українська, 12, код ЄДРПОУ 37734076).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 12 жовтня 2018 року.

Суддя В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77150157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/5191/18

Постанова від 25.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Постанова від 21.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Постанова від 21.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 04.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Рішення від 04.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні