Рішення
від 16.10.2018 по справі 1140/2011/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 року м. Кропивницький Справа № 1140/2011/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні адміністративну справу

позивач: приватне акціонерне товариство "Заваллівський графітовий комбінат" (26334, Кіровоградська область, Гайворонський район, смт. Завалля, вул. Жовтнева, 14, код ЄДРПОУ 00282056)

відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Академіка Корольова, 26, код ЄДРПОУ 39767636)

про визнання протиправним та скасування припису, -

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Заваллівський графітовий комбінат" (надалі - ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат") 11.07.2018 року звернулось до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (надалі - ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області) про визнання протиправним та скасування припису.

Позов мотивовано тим, що ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" отримало від ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області акт перевірки №216-ДК/357/АП/09/01-18 від 20.06.2018 року, акт обстеження земельної ділянки №216-ДК/507/АО/10/01/-18 від 20.06.2018 року та припис №216-ДК/0090Пр/03/01/-18 від 20.06.2016 про припинення порушення земельного законодавства. У вказаних документах зазначено, що ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" використовує земельну ділянку площею 318,095 га (кадастровий номер 3521155300:50:053:0007) без державної реєстрації права користування нею, чим порушено вимоги ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України. Позивач не погоджується з такими висновками відповідача, стверджуючи, що він користується земельною ділянкою на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КР №002196, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею 31.12.2001 року за №43 та є належним правовстановлюючим документом. З цих підстав позивач просить суд визнати протиправним та скасувати спірний припис №216-ДК/0090Пр/03/01/-18 від 20.06.2018 року.

Ухвалою судді від 23.07.2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Від відповідача до суду 09.08.2018 року надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, які мотивовані тим, що спірний припис прийнято повноважною посадовою особою та з дотриманням вимог чинного законодавства.

Позивач, який 19.07.2018 року змінив тип та найменування на приватне акціонерне товариство "Заваллівський графітовий комбінат", правом подачі відповіді на відзив не скористався.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Відкрите акціонерне товариство "Заваллівський графітовий комбінат" засноване на підставі рішення концерну "Укрцемент" від 25.10.1994 року №59/1-а, шляхом перетворення державного підприємства "Заваллівський графітовий комбінат" у відкрите акціонерне товариство відповідно до Указу Президента України №210/93 від 15.06.1993 року "Про корпоратизацію державних підприємств". (а.с. 17 - 42) Відомості про юридичну особу включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.09.2004 року. (а.с. 55 - 60) ОСОБА_1 видом його діяльності є добування корисних копалин та розроблення кар'єрів.

Відповідно до рішення Завалівської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області №174 від 27.12.2001 року ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" видано державний акт серії ІІ-КР №002196 на право постійного користування земельною ділянкою площею 448,51 га для обслуговування виробничо-побутових приміщень, кар'єру та скришних відвалів. Цей державний акт зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею 31.12.2001 року за №43. (а.с. 48 - 49)

На виконання вимог Закону України "Про акціонерні товариства", загальними зборами акціонерів ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" прийнято рішення, оформлене протоколом №17 від 18.05.2012 року, про приведення діяльності та установчих документів акціонерного товариства у відповідність з вимогами Закону України "Про акціонерні товариства". (а.с. 43 - 47). Виконуючи дане рішення акціонерів, позивач вніс зміни до статуту товариства та здійснив державну реєстрацію змін до установчих документів, перейменувавши юридичну особу з відкритого акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" на публічне акціонерне товариство "Заваллівський графітовий комбінат". Державна реєстрація змін до установчих документів ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" проведена 27.07.2012 року.

У червні 2018 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області ОСОБА_2 проведена перевірка дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою.

За результатами перевірки складено акт обстеження земельної ділянки №216-ДК/507/АО/10/01/-18 від 20.06.2018 року, а також акт перевірки №216-ДК/357/АП/09/01/-18 від 20.06.2018 року, якими встановлено, що ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" використовується земельна ділянка площею 318,095 га (кадастровий номер 3521155300:50:053:0007) із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що перебувають на території Заваллівської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами, без державної реєстрації права користування земельною ділянкою, чим порушено вимоги статей 125, 126 Земельного кодексу України. (а.с.12-13, 14-16)

За наслідками перевірки генеральному директору ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" видано припис №216-ДК/0090Пр/03/01/-18 від 20.06.2018 року, згідно з яким під час перевірки встановлено факт використання земельної ділянки без державної реєстрації права користування земельною ділянкою, чим порушено ст.ст.125, 126 ЗК України. Приписано в місячний термін усунути порушення земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки у відповідність до цільового призначення земельної ділянки. (а.с. 11).

Позивач, не погодившись з цим приписом, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що спірний припис є документом реагування, виданим позивачу посадовою особою відповідача під час здійснення перевірки дотримання вимог земельного законодавства.

Згідно зі статтею 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Відповідно до статті 188 ЗК України, частини 1 статі 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", частини 1 статті 19 Закону України "Про охорону земель" державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України (стаття 4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель").

Статтею 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: а) додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.

Відповідно до частини 4 статті 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.

Постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 року затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідно до цього Положення Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333 від 29.09.2016 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 року за №1391/29521, затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в області.

Згідно з цим Положенням Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане. Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Головні та провідні спеціалісти, які безпосередньо здійснюють державний нагляд (контроль), є одночасно державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель. (п.9 Положення)

Повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель передбачені статтею 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель". Згідно з вказаною нормою державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності тощо. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.

Як свідчать матеріали справи, посадовою особою відповідача при проведенні перевірки у сфері державного контролю за використанням та охороною земель встановлено факт порушення позивачем вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України - використання земельної ділянки площею 318,095 га (кадастровий номер 3521155300:50:053:0007) без державної реєстрації права користування земельною ділянкою.

Згідно зі статтею 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Статтею 126 ЗК України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Судом установлено, що спірна земельна ділянка площею 318,095 га (кадастровий номер 3521155300:50:053:0007) є частиною земельної ділянки, що була надана ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" у постійне користування за державним актом про право постійного користування землею серії ІІ-КР №002196 від 31.12.2001 року - ділянка №1 на плані зовнішніх меж землекористування. (а.с. 16, 50)

Згідно з пунктами 2, 10 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Державний земельний кадастр" №3613-VI від 07.07.2011 року земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом.

Документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цим Законом, є дійсними.

Відповідно до частини 3 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Конституційний Суд України у Рішенні від 22.09.2005 року №5-рп/2005 (справа про постійне користування земельними ділянками) вказав, що суб'єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Кодексом та іншими законами України, що регулюють земельні відносини. Підставою для виникнення права на земельну ділянку є відповідний юридичний факт. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, їх рівність перед законом, соціальну спрямованість економіки. ОСОБА_1 України гарантує кожному право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю відповідно до закону. Земельний кодекс України є одним із таких законів, норми якого встановлюють підстави набуття права на землю шляхом передачі ділянок у власність або надання їх у користування. Громадяни та юридичні особи не можуть втрачати раніше наданого їм права користування земельною ділянкою.

Цим Рішенням Конституційний Суд України визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення:

- пункту 6 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України щодо зобов'язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення;

- пункту 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну реформу" від 18 грудня 1990 року №563-XII з наступними змінами в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами і організаціями після закінчення строку оформлення права власності або права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою.

Отже, виданий ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" державний акт серії ІІ-КР №002196 на право постійного користування земельною ділянкою площею 448,51 га для обслуговування виробничо-побутових приміщень, кар'єру та скришних відвалів, реєстрація якого проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент його видачі, є дійсним та підтверджує право позивача на користування цієї земельною ділянкою.

Судом установлено, що за організаційно-правовою формою позивач є акціонерним товариством.

Згідно з частинами 3, 4 Закону України "Про акціонерні товариства", який набрав чинності 30.04.2009 року (у редакції Закону України від 03.02.2011 року) акціонерне товариство може бути створене шляхом заснування або злиття, поділу, виділу чи перетворення підприємницького (підприємницьких) товариства, державного (державних), комунального (комунальних) та інших підприємств у акціонерне товариство. Товариство вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.

Повне найменування акціонерного товариства українською мовою повинне містити назву його типу (публічне чи приватне) і організаційно-правової форми (акціонерне товариство).

У статті 5 цього Закону передбачено, що акціонерні товариства за типом поділяються на публічні акціонерні товариства та приватні акціонерні товариства. Зміна типу товариства з приватного на публічне або з публічного на приватне не є його перетворенням.

Відповідно до статті 79 Закону України "Про акціонерні товариства" акціонерне товариство припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим підприємницьким товариствам - правонаступникам (шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Добровільне припинення акціонерного товариства здійснюється за рішенням загальних зборів у порядку, передбаченому цим Законом, з дотриманням вимог, встановлених Цивільним кодексом України та іншими актами законодавства. Інші підстави та порядок припинення акціонерного товариства визначаються законодавством.

Пунктом 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства" (у редакції Закону України від 03.02.2011 року) передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:

1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;

2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.

Таким чином, ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" у зв'язку зі зміною найменування (типу) на ПАТ "Заваллівський графітовий комбінат" не припинило свою діяльність шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) та не передавало своє майна, права та обов'язки будь-яким іншим юридичним особам - правонаступникам.

Отже, первісно набуте ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" право на земельну ділянку зберігається і не потребує переоформлення правовстановлюючих документів у зв'язку зі зміною найменування (типу) позивача як юридичної особи.

Щодо вказівки у спірному приписі усунути порушення земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки у відповідність до її цільового призначення, суд зазначає, що згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за №1011/18306, землі, які за категорією відносяться до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за цільовим призначенням можуть використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами (код 11.01). Відтак, позивач використовує спірну земельну ділянку за цільовим призначенням.

Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У ході судового розгляду справи відповідачем не доведено факти вчинення позивачем порушень земельного законодавства, вказаних у спірному приписі №216-ДК/00902Пр/03/01/-18 від 20.06.2018 року, тому цей припис є безпідставним та необґрунтованим, а позов про визнання його протиправним та скасування слід задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, здійснені позивачем документально підтверджені витрати на оплату судового збору у сумі 1762 грн. слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" (26334, Кіровоградська область, Гайворонський район, смт. Завалля, вул. Жовтнева, 14, код ЄДРПОУ 00282056) до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Академіка Корольова, 26, код ЄДРПОУ 39767636) задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №216-ДК/00902Пр/03/01/-18 від 20.06.2018 року.

Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" (код ЄДРПОУ 00282056) понесені витрати зі сплати судового збору у розмірі 1762 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39767636).

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77151310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2011/18

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні