Рішення
від 16.10.2018 по справі 814/1388/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 р. справа № 814/1388/18

м. Миколаїв

          Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороз А. О. розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРМІНАЛ В", вул. Садова, 25-А, м. Миколаїв,54055

до відповідача: Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ,04053

про: визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Термінал » (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправним і скасувати рішення відповідача від 11.12.2017 р. №391843/38922309, від 12.12.2017 р. №401491/38922309, №401492/38922309, №401493/38922309, №401494/38922309, якими позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних від 11.11.2017 р. №25, від 12.11.2017 р. №126, №127, від 13.11.2017 р. №128, №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідача зареєструвати ці накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відмова відповідача в реєстрації податкових накладних не ґрунтується на приписах Податкового кодексу України (далі - ПК України), а надані ним документи спростовують припущення відповідача про ризиковість його господарської операції із його контрагентами.

У відзиві відповідач зазначив, що позивач не надав обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідача та неправомірності дій останнього.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Заяв і клопотань учасники справи суду не подавали.

Процесуальних дій у справі судом не вчинялось.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним з профільних видів діяльності позивача є оптова торгівля фруктами та овочами.

Між позивачем та ТОВ «Шелтон» був укладений договір оренди 75-НС від 01.09.2015 р., на підставі якого позивач орендує нежитлове приміщення загальною площею 22,6 кв. м. за адресою вул. Садова, 25А, м. Миколаїв, для здійснення господарської діяльності. Між позивачем та ТОВ «ОК-Торг» укладено договір суборенди №2017-10/1 від 01.10.2017 р., на підставі якого позивач орендує складські приміщення загальною площею 150 кв. м. за адресою вул. Кагатна, 10, м. Миколаїв, для здійснення господарської діяльності. Між позивачем та ТОВ «Фартлайм» укладено договір суборенди №01-01/17-1 від 01.01.2017 р., на підставі якого позхивач орендує складські приміщення загальною площею 150 кв. м. за адресою вул. Кагатна, 10/1, м. Миколаїв. Між позивачем та ТОВ «Юг Транс Логистик» укладено договір транспортного перевезення вантажів №5/2016 від 01.08.2016 р., на підставі якого на замовлення позивача контрагентом здійснюється транспортне перевезення товару та інші допоміжні послуги з перевезення.

В межах проведених господарських операцій були складені податкові накладні від 11.11.2017 р. №25, від 12.11.2017 р. №126, №127, від 13.11.2017 р. №128, №29 та подані на реєстрацію до відповідача. Відповідач прийняв податкові накладні, але їх реєстрація була зупинена на підставі ст. 201 п. 201.16. ПК України.

У квитанціях про реєстрацію податкових накладних вказано, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 р. № 567 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 753/30621 (далі - Критерії). За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах за УКТ ЗЕД 71.20.1. та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

01.12.2017 р. та 05.12.2017 р. позивач направив на адресу відповідача повідомлення за №17-21 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації яких зупинена, до яких додав документи на підтвердження господарських операцій із своїми контрагентами.

Рішеннями відповідача від 11.12.2017 р. №391843/38922309, від 12.12.2017 р. №401491/38922309, №401492/38922309, №401493/38922309, №401494/38922309 позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних. Як вбачається з цих рішень, підставою для їх прийняття слугувало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до ст. 201 п. 201.1. ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Статтею 201 п. 201.10. ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу ст. 201 п. 201.16. ПК України визначає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами ст. 74 п. 74.2. ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.1. ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно п. 6 Критеріїв, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, у 1,5 більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в ЄРПН, і переваження в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VІ Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН.

Суд зазначає, що, у квитанції, якими позивач був повідомлений про зупинення реєстрації податкових накладних, відсутні посилання на відповідний підпункт Критеріїв, що свідчить про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних.

Відповідно до положень ст. 201 п. 201.16. пп. 201.16.2. ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

На виконання вимог цієї норми позивач направив відповідачу документи на підтвердження операцій із контрагентами. Необхідно звернути увагу на те, що відповідач, після їх отримання, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.

Як зазначено у спірних рішеннях, відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкових накладних з підстав надання останнім документів, які складені з порушенням законодавства, а також, які є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відповідач повинен був вказати в чому саме йому вбачається порушення порядку складання документів, які подав позивач, або яких документів йому не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. В той же час, мотивування спірних рішень відповідача фактично повторює законодавче формулювання, без наведення конкретних обставин, які стали підставою для прийняття рішень.

З урахуванням викладеного, суд знаходить рішення відповідача від 11.12.2017 р. №391843/38922309, від 12.12.2017 р. №401491/38922309, №401492/38922309, №401493/38922309, №401494/38922309 про відмову у реєстрації податкових накладних протиправним і таким що підлягає скасуванню, із покладенням на відповідача обов'язку зареєструвати податкові накладні.

Позов задовольнити.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших судових витрат сторони суду не подавали. Позивач сплатив судовий збір в сумі 1762 грн. за платіжним дорученням №80 від 04.06.2018 р., в сумі 1762 грн. за платіжним дорученням №79 від 04.06.2018 р., в сумі 5286 грн. за платіжним дорученням 5286 грн. (загальний розмір сплаченого позивачем судового збору складає 8810 грн.) і з урахування задоволення позовних вимог, на підставі ст. 139 ч. 1 КАС України, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в розмірі 8810 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРМІНАЛ В" (вул. Садова, 25-А, м. Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 38922309) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) №391843/38922309 від 11.12.2017 р., №401491/38922309 від 12.12.2017 р., №401492/38922309 від 12.12.2017 р., №401493/38922309 від 12.12.2017 р., №401494/38922309 від 12.12.2017 р. про відмову в реєстрації податкових накладних №25 від 11.11.2017 р., №126 від 12.11.2017 р., №127 від 12.11.2017 р., №128 від 13.11.2017 р., №29 від 13.11.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №25 від 11.11.2017 р., №126 від 12.11.2017 р., №127 від 12.11.2017 р., №128 від 13.11.2017 р., № 29 від 13.11.2017 р

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРМІНАЛ В" (вул. Садова, 25-А, м. Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 38922309) судовий збір в сумі 8810 грн.

4. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

          

          Суддя                                                                                 А. О. Мороз

Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77151892
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —814/1388/18

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні