Рішення
від 11.10.2018 по справі 161/8889/18
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/8889/18

Провадження № 2-а/161/396/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2018 року місто Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області

в складі: головуючого - судді Філюк Т.М.,

за участю секретаря судового засідання Бортнюка А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Волинської митниці ДФС про визнання протиправною та скасування постанови по справі про порушення митних правил,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Волинської митниці ДФС про визнання протиправною та скасування постанови по справі про порушення митних правил.

Свої вимоги обгрунтовує тим, що постановою заступника начальника Волинської митниці ДФС - начальника управління протидії митним правопорушенням ОСОБА_2 від 30 серпня 2017 року у справі про порушення митних правил № 2593/20500/17 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушеня митних правил, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків неплаченої суми митних платежів, що становить 83228,46 гривень. Вказує, що про дану постанову дізнався 25 травня 2018 з телефонного дзвінка державного виконавця, який повідомив його про існування заборгованості у розмірі 83228,46 гривень, та накладення арешту на рухоме та нерухоме майно, а 29 травня 2018 року його представник ознайомився з матеріалами виконавчого провадження. Зазначає, що при митному оформлені транспортних засобів неправдивих відомостей для визначення їх митної вартості не подавав. Крім того, вважає, що відповідач виніс постанову за збігом шестимісячного строку притягнення до відповідальності, оскільки порушення є закінченим разовим правопорушенням, а не триваючим. Не погоджується з винесеною постановою, просить визнати її протиправною та скасувати, а провадження по справі закрити.

Від представника позивача ОСОБА_3 надійшла заява про розгляд справи за відсутності позивача та його представника. В попередніх судових засіданнях позовні вимоги підтримували у повному обсязі, просили задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився хоча був повідомлений належним чином. Як вбачається з відзиву надісланого представником Волинської митниці ДФС ОСОБА_4 вимоги не визнає у повному обсязі, просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки вважає, що в ході проведеної перевірки встановлено, що позивачем при переміщенні через митний кордон України та митному оформленні товару, надані документи, що містять неправдиві відомості, і як наслідок при декларуванні транспортних засобів була занижена митна вартість.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та перевіривши матеріали справи, оцінивши в сукупності зібрані у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

Частиною 2 ст. 286 КАС України визначено, що позовну заяву щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови).

Відповідно до ст. 121 КАС України , суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними.

Оскільки, позивач отримав оскаржувану постанову від 30 серпня 2017 року у справі про порушення митних правил № 2593/20500/17 , лише 29 травня 2018 року, а до суду звернувся 07 червня 2018 року, суд вважає, що строк звернення до суду з даним позовом не пропущений.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 2593/20500/17 посадовою особою м/п Луцьк Волинської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ40 ДЕ № 205070000/2014/027426, проведено митне оформлення товару автобус марки MERCEDES-BENZ ,моделі SPRINTER 308 , календарний рік виготовлення 2004, тип двигуна дизельний, об'єм двигуна 2148 см3, потужність 60 км, кузов номер WDB9036731R635136,призначений для перевезення пасажирів, маса в разі повного навантаження 3500 кг, категорія ТЗ-М2, кількість місць для сидіння, включаючи місце водія 20, колісна формула 4Х2, виробник « DAIMLER-CHRYSLER AG» .DE. Торгівельна марка: MERCEDES-BENZ ,що був у використанні, який відповідно до рахунку - фактури (invoice) від 01.06.2014 № 459-13 слідував з компанії « KORTA LP» LAS SUITE, 5 St. Vincent Street,Edinburg,EH 3 6SW, Scotland, UK в адресу ТзОВ Авто - Авангард , код ЭДРПОУ 38796522, м. Луцьк, вул. Карбишева,1.

За митне оформлення даного транспортного засобу при його митній вартості у 78049,01 грн. було сплачено митних платежів в загальній сумі 24 975,68 гривень.

02 вересня 2014 року посадовою особою м/п Луцьк Волинської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ40 ДЕ № 205070000/2014/034841, проведено митне оформлення товару MERCEDES-BENZ ,моделі SPRINTER 311 , календарний рік виготовлення 2005, тип двигуна дизельний, об'єм двигуна 2148 см3, потужність 80 км, кузов номер WDB9036731R817591,призначений для перевезення пасажирів, маса в разі повного навантаження 3500 кг, категорія ТЗ-М2, кількість місць для сидіння, включаючи місце водія 20, колісна формула 4Х2, виробник « DAIMLER-CHRYSLER AG» .DE. Торгівельна марка: MERCEDES-BENZ ,що був у використанні, який відповідно до рахунку - фактури (invoice) від 01.08.2014 № 144-13 слідував з компанії « CAMPUR LP» LAS SUITE, 5 St. Vincent Street,Edinburg,EH 3 6SW, Scotland, UK в адресу ТзОВ Авто - Авангард , код ЭДРПОУ 38796522, м. Луцьк, вул. Карбишева,1.

За митне оформлення даного транспортного засобу при його митній вартості у 100204,93 грн. було сплачено митних платежів в загальній сумі 32065,57 гривень.

02 грудня 2014 року посадовою особою м/п Луцьк Волинської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ40 ДЕ № 205070000/2014/053670, проведено митне оформлення товару MERCEDES-BENZ ,моделі SPRINTER 308 , календарний рік виготовлення 2005, тип двигуна дизельний, об'єм двигуна 2148 см3, потужність 60 км, кузов номер WDB9036731R808176,призначений для перевезення пасажирів дорогами загального користування,маса в разі повного навантаження 3500 кг, вантажопідйомність 650 кг, категорія ТЗ-М3, кількість місць для сидіння, включаючи місце водія 19, тип кузова автобус,

колісна формула 4Х2, не виготовлений на базі кузова легкового автомобіля. Виробник « DAIMLER-CHRYSLER AG» .DE. Торгівельна марка: MERCEDES-BENZ ,що був у використанні, який відповідно до рахунку - фактури (invoice) від 01.11.2014 № 382-13 слідував з компанії « CAMPUR LP» LAS SUITE, 5 St. Vincent Street,Edinburg,EH 3 6SW, Scotland, UK в адресу ТзОВ Авто - Авангард , код ЭДРПОУ 38796522, м. Луцьк, вул. Карбишева,1.

За митне оформлення даного транспортного засобу при його митній вартості у 81304,63 грн. було сплачено митних платежів в загальній сумі 26 017,48 гривень.

Судом встановлено відповідно до постанови заступника начальника Волинської митниці ДФС - начальника управління протидії митним правопорушенням ОСОБА_2 від 30 серпня 2017 року у справі про порушення митних правил № 2593/20500/17 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушеня митних правил, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків неплаченої суми митних платежів, що становить 83228,46 гривень (а.с. 6-8).

Як вбачається зі змісту вищевказаної постанови, ОСОБА_5 під час здійснення митного оформлення транспортних засобів вчинив дії спрямовані на неправомірне звільнення від сплати в повному обсязі митних платежів в сумі 27 742,82 гривні, тобто заявив в митних деклараціях неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості самого товару та надав з цією метою органу доходів і зборів документи, що містять такі відомості.

З копії матеріалів справи про порушення митних правил № 2593/20500/17 від 28.07.2017 року не вбачається підстав для складання протоколу про порушення митних правил, та притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відлповідвальності.

Аналіз досліджених у справі доказів свідчить, що підставою для складання протоколу про порушення митних правил та єдиним і головним доказом для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за передбачене ст.485 МК України правопорушення були одержані відповіді від Королівства Нідерландів.

Однак, з копії листа Митного інформаційного центру від 22.02.2017 року за вих.. № DIC 2016 50586 вбачається, що інформація надана з приводу належності автомобіля Mersedes Benz Sprinter , номер шасі якого, не збігається із автомобілями, щодо яких проводилось митне оформлення.

Статтею 485 МК України передбачена адміністративна відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги.

Зі змісту даної норми випливає, що склад порушення, передбаченого ст. 485 МК України обумовлює наявність в діях особи особливої мети - ухилення від сплати податків та зборів, або зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу.

Отже, об'єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановлено ст. 485 МК України , полягає у поданні неправдивих відомостей. Зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченого ст. 485 МК України , обов'язково повинен поєднуватися з умислом суб'єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків та зборів), тобто декларант або уповноважена ним особа на момент подачі декларації повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві відомості вплинули на розмір митних платежів, які необхідно сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару. Конкретизація диспозицією зазначеної статті спеціальної мети впливає й на конкретизацію спеціального суб'єкта вказаного адміністративного правопорушення, яким в даному випадку, з урахуванням вимог п. 8 ч. 1 ст. 4та ч. 8 ст. 264 МК України , може бути лише декларант або уповноважена ним особа.

У відповідності до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до статті 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно із статтею 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Орган доходів і зборів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов'язаний, зокрема, здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; проводити в порядку, визначеному статтями 345 - 354 цього Кодексу , перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.

Згідно із ст. 352 МК України посадовими особами органів доходів і зборів під час проведення перевірок можуть бути використані: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; отримані від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджені відомості щодо вартісних, кількісних або якісних характеристик, країни походження, складу та інших характеристик, які мають значення для оподаткування товарів, їх ввезення (пересилання) на митну територію України або на територію вільної митної зони чи вивезення (пересилання) за межі митної території України або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення; інші матеріали, отримані в порядку та спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами України.

З метою здійснення митного контролю органи доходів і зборів мають право направляти письмові запити та отримувати інформацію, щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через кордон України, випуску товарів та їх використання на митній території України. Для підготовки висновків можуть бути використані матеріали, отримані від суб'єктів зовнішньоекономічної на запит органу доходів і зборів в порядку ст. 334 МК України .

Аналіз наведених норм свідчить про можливість митного контролю після завершення митного оформлення за умови обґрунтованої підозри, що під час пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України було допущено порушення законодавства України.

Виходячи із закріпленого в ч. 4 ст. 129 Конституції України принципу змагальності і рівності сторін у судочинстві, обов'язок доказування законності застосування адміністративного стягнення при розгляді скарги громадянина в суді покладається на орган (посадову особу), яким винесено оскаржувану постанову.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів наявності в позивача інших документів, ніж ті, які подані до митного органу чи наявності в даних документів ознак підроблення, матеріалами справи не підтверджується та представником відповідача суду не представлено.

Згідно з ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Частиною першою ст. 487 МК України визначено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього кодексу , а в частині, що не регулюється ним,відповідно до законодавства про адміністративні правопорушення.

У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 531 МК України підставами для скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або припинення провадження у справі про порушення митних правил є відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил, а згідно з п. 3 ч. 1 ст. 531 МК України такою підставою є невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи.

Відтак, висновки митних органів в протоколі про порушення митних правил та в постанові про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності про те, що при переміщенні через митний кордон України та митному оформленні транспортних засобів, останнім надано неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості самого товару, неправдиві відомості про відправника та одержувача товару,та надання з цією метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, ґрунтуються на припущеннях посадових осіб, які складали протоколи та виносили постанови, та не підтверджено належними та допустимими доказами.

Отже, в діях позивача відсутній склад правопорушення передбачений ст. 485 МК України , оскільки у останнього не було умислу на здійснення правопорушення та останній не здійснював дій, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а тому постанова винесена заступником начальника Волинської митниці ДФС - начальником управління протидії митним правопорушенням ОСОБА_2 від 30 серпня 2017 року у справі про порушення митних правил № 2593/20500/17 щодо ОСОБА_1, якого визнано винним у вчиненні правопорушеня митних правил, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків неплаченої суми митних платежів, що становить 83228,46 гривень підлягає скасуванню.

Крім того, суд вважає, що відповідачем не пропущено строку притягнення позивача до відповідальності, оскільки така за статтею 485 МК України наступає з моменту виявлення, який співпадає з часом отримання відповіді на запит митних органів Королівства Нідерланди.

У відповідності до ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: залишити рішення суб'єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; скасувати рішення суб'єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); скасувати рішення суб'єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Отже, в ході судового розгляду встановлено, що оскаржувана постанова про притягнення позивача до відповідальності за порушення митних правил винесено з порушенням вимог МК України , в зв'язку з чим таку постанову слід скасувати, а провадження у справі про порушення митних правил закрити.

Також суд відмовляє в задоволені позовних вимог в частині визнання оскаржуваної постанови протиправною, оскільки повноваження суду за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності визначено ч. 3 ст. 286 КАС України , відповідно до якої такі повноваження в суду відсутні. Виходити за межі позовних вимог в цій частині суд не вбачає необхідності, оскільки прийшов до переконання, що оскаржувана постанова підлягають скасуванню.

Крім того, відповідно до ч.5. ст. 139 КАС України якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Керуючись ст. 62,129 КУ України, ст.ст.77,121,139, 242-247 , 286, КАС України,ст.ст. 54, 334,345-354, 485, 486, 487, 489, 531МК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Волинської митниці ДФС про визнання протиправною та скасування постанови по справі про порушення митних правил задовольнити частково.

Скасувати постанову заступника начальника Волинської митниці ДФС - начальника управління протидії митним правопорушенням ОСОБА_2 від 30 серпня 2017 року у справі про порушення митних правил № 2593/20500/17 про визнання ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України та накладення стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків неплаченої суми митних платежів, що становить 83228,46 гривень.

Справу про порушення митних правил № 2593/20500/17 від 28 липня 2017 року , передбачених ст.485 МК України , складену відносно ОСОБА_1 - закрити.

В решті вимог відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Позивач: ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1; РНОКПП НОМЕР_1).

Відповідач: Волинська митниця ДФС ( місцезнаходження:44350, Волинська область, Любомльський район, село Римачі, вулиця Призалізнична,13; ЄДРПОУ 39472698).

Суддя Луцького міськрайонного суду Філюк Т.М.

Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77187058
СудочинствоАдміністративне
Сутьпорушення митних правил

Судовий реєстр по справі —161/8889/18

Постанова від 29.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Рішення від 11.10.2018

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Філюк Т. М.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Філюк Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні