Рішення
від 03.10.2018 по справі 816/2048/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2048/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевякова І.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Голубенко В.В.,

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Полтавській області, третя особа - ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант плюс", про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги:

- визнання протиправними та скасування рішень Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

№652869/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 30 від 31.10.2017 року);

№ 647551/41566051 від 13.04.2018 року (податкова накладна № 1 від 01.11.2017 року);

№652865/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 2 від 01.11.2017 року);

№652875/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 32 від 13.11.2017 року);

№652866/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 30 від 14.11.2017 року);

№649552/41566051 від 16.04.2018 року (податкова накладна № 31 від 14.11.2017 року);

№652868/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 37 від 15.11.2017 року);

- зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені та подані на реєстрацію ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД", в строки, визначені нормами діючого законодавства: № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року.

Під час розгляду справи суд

В С Т А Н О В И В:

14 червня 2018 року ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (надалі також - відповідач-1, ДФС України) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою від 19 червня 2018 року Полтавський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження, призначив підготовче судове засідання.

Своєю ухвалою від 20 серпня 2018 року суд:

- залучив до участі у справі № 816/2048/18 в якості другого відповідача ОСОБА_4 Управління ДФС у Полтавській області (надалі також - відповідач-2, ГУ ДФС у Полтавській області);

- замінив позивача ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант Плюс" на належного - ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (надалі також - позивач, ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД");

- залучив ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант Плюс" до участі у справі у якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (надалі також - третя особа, ТОВ "Квант Плюс").

У зв`язку із залученням другого відповідача належний позивач уточнив позовні вимоги та просив визнати протиправними і скасувати рішення саме ГУ ДФС у Полтавській області про відмову у реєстрації податкових накладних № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - також ЄРПН) відповідні податкові накладні.

17 вересня 2018 року Полтавський окружний адміністративний суд своєю ухвалою закрив підготовче провадження і призначив справу до судового розгляду по суті.

Аргументи учасників справи

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. За твердженням позивача, після зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" на вимогу фіскального органу були надані усі наявні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Проте, відповідні документи не були взяті до уваги, у зв'язку з чим прийняте рішення про відмову в реєстрації вказаних податкових накладних в ЄРПН.

З квитанцій про зупинення реєстрації та рішень про відмову в реєстрації незрозуміло, які саме недоліки відповідач виявив у первинних документах та в чому вони не відповідають закону. Позивачем також надані документи бухгалтерського обліку на підтвердження реальності та правомірності господарських операцій.

Представник відповідачів у наданому до суду відзиві на позов /а.с. 99-100 т.2/ проти задоволення позовних вимог заперечував, просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. При цьому посилався на правомірність та обґрунтованість спірних рішень. Зауважив, що позивачем разом з письмовими поясненнями не надано фіскальному органу усіх первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товару, зокрема: документи, які підтверджували реальне переміщення товару.

У своїй відповіді на відзив /а.с. 117-119 т.2/ позивач додатково наголошував, що ним вчинені всі необхідні дії для реєстрації податкових накладних: направлені відповідачу первинні документи щодо господарських операцій з ТОВ "Квант Плюс". Вказав, що відсутність товарно-транспортних накладних жодним чином не може впливати на встановлення реальності господарської операції з поставки товару.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Обставини справи, встановлені судом

Юридична особа - ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051; місцезнаходження: Полтавська область, м. Полтава, вул. Конституції, б. 13) зареєстрована 05 вересня 2017 року.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" за КВЕД 46.90 є неспеціалізована оптова торгівля.

17 травня 2017 року між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (постачальник) та ТОВ "Квант Плюс" (покупець) укладено Договір поставки № 0310-1/17 /а.с. 39-42 т.1/, який передбачав, що постачальник зобов`язується поставити та передати покупцю у власність товари виробничого призначення відповідно до Специфікацій та/або видаткових накладних, які є його невід'ємними частинами, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його.

На виконання умов вказаного договору складені видаткові накладні № 4 від 31.10.2017 /а.с. 43 т.1/, № 7 від 01.11.2017 /а.с. 78 т.1/, № 5 від 01.11.2017 /а.с. 112 т.1/, № 18 від 13.11.2017 /а.с. 145 т.1/, № 14 від 14.11.2017 /а.с. 179 т.1/, № 17 від 14.11.2017 /а.с. 214 т.1/, № 15 від 15.11.2017 /а.с. 247 т.1/.

Кожна поставка товару оплачена контрагентом позивача, на підтвердження чого надані копії платіжних доручень № 1200 від 16.11.2017 /а.с. 46 т.1/, № 1544 від 16.01.2018 /а.с. 81 т.1/, № 1545 від 16.01.2018 /а.с. 116 т.1/, № 1544 від 16.01.2018 /а.с. 147 т.1/, № 386 від 19.02.2018 /а.с. 148 т.1/, № 38 від 10.11.2017 /а.с. 222 т.1/.

За наслідками відповідної господарської операції складені акти прийому-передачі товару № 4 від 31.10.2017 /а.с. 44 т.1/, № 7 від 01.11.2017 /а.с. 79 т.1/, № 5 від 01.11.2017 /а.с. 113 т.1/, товарно-транспортні накладні, довіреності на отримання товару.

20 листопада 2017 року ТОВ "Квант Плюс" складені податкові накладні № 30 від 31.10.2017 року / а.с. 34 т.1/ на загальну суму 208 791 грн; № 1 від 01.11.2017 року /а.с. 68 т.1/ на загальну суму 5835 грн; № 2 від 01.11.2017 року /а.с. 102 т.1/ на загальну суму 2 267 грн 97 коп.; № 32 від 13.11.2017 року /а.с. 136 т.1/ на загальну суму 13 365 грн; № 30 від 14.11.2017 року /а.с. 170 т.1/ на загальну суму 13 365 грн.; № 31 від 14.11.2017 року /а.с. 205 т.1/ на загальну суму 3 134 грн 80 коп.; № 37 від 15.11.2017 року /а.с. 238 т.1/ на загальну суму 13 365 грн та подані на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - ЄРПН).

Після направлення для реєстрації податкових накладних автоматизованою системою ДФС України було направлено платнику Квитанції, у яких зазначено що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На виконання зазначених вимог позивачем через автоматизовану систему на адресу відповідача направлені документи, які включали первинні документи на підтвердження реальності господарської діяльності та відповідних господарських операцій між позивачем та ТОВ "Квант Плюс" за договором поставки № 0310-1/17, та повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК.

Однак відповідач, зробивши висновок про недостатність наданих документів для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних, та/або про надання копій документів, які складені з порушенням законодавства, прийняв рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

№652869/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 30 від 31.10.2017 року);

№ 647551/41566051 від 13.04.2018 року (податкова накладна № 1 від 01.11.2017 року);

№652865/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 2 від 01.11.2017 року);

№652875/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 32 від 13.11.2017 року);

№652866/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 30 від 14.11.2017 року);

№649552/41566051 від 16.04.2018 року (податкова накладна № 31 від 14.11.2017 року);

№652868/41566051 від 17.04.2018 року (податкова накладна № 37 від 15.11.2017 року).

Не погоджуючись з рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Норми права, які підлягають застосуванню

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, в редакції чинній на момент винесення оскаржуваного рішення, (надалі - ПК України), об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Висновки щодо правозастосування.

В даному разі у спірних правовідносинах Квитанції щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року містять зазначену інформацію про те, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2517. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Відповідно до запропонованого, позивачем складено та направлено відповідачу через автоматизовану систему повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення, а також первинну документацію на підтвердження реальності господарських операцій з ТОВ "Квант Плюс".

Однак відповідачем вказані документи та пояснення до уваги взяті не були, з посиланням на ненадання платником податків усіх первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товару, зокрема: документів, які підтверджували реальне переміщення товару.

З огляду на викладене, Комісією ГУ ДФС у Полтавській області прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» № 190 від 29.03.2017р. встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

Проте в рішеннях вказано, що їх підставою стало ненадання позивачем документів, які підтверджували реальне переміщення товару.

Необхідно зазначити, що по-перше квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, не містили чіткої вказівки на те, яку первинну документацію позивач повинен подати для здійснення їх реєстрації в ЄРПН.

Поряд з цим також не вбачається за можливе встановити, яких саме документів щодо транспортування товару відповідачу-2 не було достатньо для реєстрації відповідних податкових накладних, оскільки з матеріалів справи встановлено, що разом з повідомленнями щодо подачі документів позивачем подавались товарно-транспортні накладні, копії яких також позивачем додано до матеріалів справи.

Щодо відмови в реєстрації податкової накладної № 31 від 14.11.2017 року з підстав ненадання копії договору з перевізником та підтвердження перевезення піску, суд зазначає, що ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" не здійснювало переміщення товару і договори з перевізником не укладало, замовником послуг перевезення виступало ТОВ "Квант Плюс".

Отже, на думку суду, оскаржувані рішення не є обґрунтованими та не відповідають критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, що встановлені ст. 2 КАС України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про належне проведення господарської операції між позивачем та ТОВ "Квант Плюс", останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року; платник податку (позивач) має право податкового кредиту за господарськими операціями на підставі спірних податкових накладних.

Відтак, позовна вимога про скасування протиправних рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних підлягає задоволенню.

Також позивач просив зобов'язати відповідача-1 зареєструвати податкові накладні №30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року в ЄРПН.

Зважаючи на те, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної контролюючим органом обрано лише відповідність такої накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, а обґрунтованість даної підстави не знайшла свого підтвердження у ході судового розгляду справи, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року датою їх подання.

Беручи до уваги встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд дійшов до висновку про задоволення позову ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" повністю.

Розподіл судових витрат

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 12334 грн і суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 12334 грн.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (м.Полтава вул.Конституції, 13, ЄДРПОУ 41566051) до Державної фіскальної служби України (м.Київ, пл.Львівська, 8, ЄДРПОУ 39292197); Головного управління ДФС у Полтавській області (м.Полтава вул. Європейська, 4, ЄДРПОУ 39461639), третя особа: ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант Плюс" (м.Полтава, вул.Конституції, 43 ЄДРПОУ 31618527) задовольнити повністю.

Рішення ГУ ДФС у Полтавській області

№652869/41566051 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 31.10.2017 року;

№647551/41566051 від 13.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.11.2017 року;

№652865/41566051 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.11.2017 року;

№652875/41566051 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 32 від 13.11.2017 року;

№652866/41566051 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 14.11.2017 року;

№649552/41566051 від 16.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 14.11.2017 року;

№652868/41566051 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 37 від 15.11.2017 року

- визнати протиправними та скасувати.

Зобов"язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" № 30 від 31.10.2017 року; № 1 від 01.11.2017 року; № 2 від 01.11.2017 року; № 32 від 13.11.2017 року; № 30 від 14.11.2017 року; № 31 від 14.11.2017 року; № 37 від 15.11.2017 року.

Стягнути на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Квант Плюс" за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Полтавській області витрати зі сплати судового збору у сумі 12 334,0 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 16 жовтня 2018 року.

Головуючий суддя ОСОБА_5

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77189486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2048/18

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні