33/99
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.07.06 р. Справа № 33/99
Господарський суд Донецької області, у складі головуючого судді Новикової Р.Г., при секретарі судового засідання Казеці О.А,, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали:
за позовом: Прокурора Олександрівського району Донецької області в інтересах держави в особі Степанівської сільської ради с. Степанівка
до: Державного підприємства "Добропіллявугілля" м. Добропілля
за участю третьої особи на боці позивача без самостійних вимог: Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Добропілля
про: стягнення заборгованості зі сплати податку на землю у розмірі 103695грн.21коп.
за участю представників:
від позивача: не з'явився
від відповідача: не з'явився
від третьої особи: Шумара А.М. - за дов. від 01.01.2006р.
Прокурор: Гармашова Ї.В. - посвідч. №2004
СУТЬ СПОРУ: Прокурор Олександрівського району Донецької області звернувся в інтересах держави в особі Степанівської сільської ради с. Степанівка до Державного підприємства "Добропіллявугілля" м. Добропілля із позовом про стягнення заборгованості зі сплати податку на землю у розмірі 97789грн.
В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на порушення відповідачем вимог Закону України "Про сплату за землю" щодо своєчасності сплати земельного податку до місцевого бюджету.
Відповідно до листа Олександрівського районного відділу земельних ресурсів №24 від 20.03.2006р. у користуванні Відособленого підрозділу “Шахта “Піонер” Державного підприємства “Добропіллявугілля” знаходиться 131,45га землі на території Степанівської сільської ради.
Як зазначено у довідці №722 від 29.05.2006р., наданої позивачем до суду, Відособлений підрозділ “Шахта “Піонер” Державного підприємства “Добропіллявугілля” не сплачував земельний податок в 2002р. та 2003р.
У відзиві №01/465 від 26.04.2006р. відповідач визнав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.
Згідно листа Олександрівського відділення Добропільської об'єднаної податкової інспекції №353/10/19-013-3 від 21.03.2006р. станом на 21.03.2006р. у Відособленого підрозділу “Шахта “Піонер” Державного підприємства “Добропіллявугілля” наявна заборгованість зі сплати податку за землю у розмірі 146048грн.98коп.
В акті звіряння від 01.03.2006р. між Відособленим підрозділом “Шахта “Піонер” Державного підприємства “Добропіллявугілля” та Степанівською сільською радою с. Степанівка, підписаному представниками обох сторін без зауважень та заперечень, розмір заборгованості підприємства із вказаного податку становить 97789грн.
У засіданні від 13.06.2006р. прокурором було надано до суду клопотання позивача про зупинення провадження у справі на підставі пункту 4 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України для надання додаткових документів.
В судове засідання від 04.07.2006р. надане уточнення прокурором заявлених вимог, згідно якого внаслідок звіряння розрахунків між позивачем, відповідачем та третьою особою без самостійних вимог на боці позивача сума заборгованості зі сплати земельного податку з 01.01.2002р. по 01.03.2006р. становить 103695грн.21коп.
Ухвалою від 12.04.2006р. було відкрите провадження в адміністративній справі №33/99 та призначене попереднє зсідання на 27.04.2006р.
У попередньому судовому засіданні суддею були роз'яснені процесуальні права та обов'язки позивачу, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України, а також можливість щодо примирення згідно статті 113 вказаного кодексу.
Позивач не відмовився від адміністративного позову. Також позивач не скористався можливістю примирення, передбаченою статтею 113 Кодексу адміністративного судочинства України.
За наслідками підготовчого провадження 27.04.2006р. була постановлена ухвала про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду на 18.05.2006р.
У судовому засіданні від 18.05.2006р. головуючим були роз'яснені процесуальні права та обов'язки відповідачу, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі статті 150 Кодексу адміністративного судочинства було оголошено перерву до 30.05.2006р.
Ухвалою від 30.05.2006р. судом було залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на боці позивача Добропільську об'єднану державну податкову інспекцію м. Добропілля та відкладено розгляд справи на 07.06.2006р.
В подальшому, на підставі статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи був відкладений на 13.06.2006р. Ухвалою від 13.06.2006р. на підставі клопотання позивача провадження у справі було зупинене до 03.07.2006р. для надання, особами які беруть участь у справі, додаткових матеріалів. Ухвалою від 04.07.2006р. провадження поновлене та викликано представників сторін на 04.07.2006р.
Під час судового розгляду були досліджені: лист Олександрівського відділення Добропільської ОДШ від 21.03.2006р.; лист Олександрівського районного відділу земельних ресурсів №24 від 20.03.2006р.; акт звіряння розрахунків від 01.03.2006р.; довідка Степанівської сільської ради №475 від 22.03.2006р.; довідка Степанівської сільської ради №476 від 22.03.2006р.; відзив №01/465 від 26.04.2006р.; Статут Державного підприємства "Добропіллявугілля"; довідка Степанівської сільської ради №722 від 29.05.2006р.; пояснення Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Добропілля від 30.06,2006р. (із додатками).
Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін, прокурора та третьої особи без самостійних вимог на боці позивача господарський суд встановив наступне.
Прокурором Олександрівського району в інтересах Степанівської сільської ради заявлено позов про стягнення заборгованості станом на 01.03.2006р. в рахунок погашення податкового зобов'язання з податку на землю (територія Степанівської сільради Олександрівського району) з Державного підприємства "Добропіллявугілля" на загальну суму у розмірі 97789грн.
В подальшому прокурор уточнив заявлені вимоги та наполягав на стягненні заборгованості зі сплати податку на землю за період з 01.01.2002р. по 01.03.2006р. у розмірі 103695грн.21коп.
Оподаткування землі здійснюється відповідно до Закону України "Про плату за землю" в редакції Закону №378/96-ВР від 19.09.1996 року (із змінами і доповненнями), який визначає різний механізм справляння земельного податку в залежності від того, встановлена чи ні грошова оцінка землі, а також ставки земельного податку окремо для різних категорій земель, визначених Земельним кодексом України.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" №378/96-ВР від 19.09.1996 року (далі - Закон) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.
Згідно зі ст. 5 Закону, об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, в тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, що ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
У відповідності з ст. 14 Закону юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку в порядку, визначеному цим Законом за формою, встановленою Головною державною податковою інспекцією України, щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого подають дані відповідній державній податковій інспекції.
Грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України (ст. 23 Закону). ,
Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України №2768-111 від 25.10.2001 року (далі - Кодекс) землі України поділяються на категорії за основним цільовим призначенням. Віднесення земель до тих чи інших категорій згідно із статтею 20 Кодексу здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. У Кодексі (глави 5-13) надано визначення земель за їх категоріями.
Зокрема, до земель промисловості (стаття 66 Кодексу) належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд, промислових, гірничо - добувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративне -побутових будівель, інших споруд.
Розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, а відведення земельних ділянок здійснюється з урахуванням черговості їх освоєння.
Платежі за землю зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
Згідно зі статтею 69 Бюджетного кодексу України №2542-111 від 21.06.2001р. до доходів місцевих бюджетів належать 60 відсотків плати за землю - для бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань.
Згідно із пунктом 8 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" №1251-XII від 25.06.1991р. до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належить плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).
Відповідно до статті 20 Закону України "Про систему оподаткування" №1251-ХІІ від 25.06.1991р. контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Порядок подання податкового розрахунку земельного податку, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України №434 від 26.10.2001р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.11.2001 р. за №963/6154).
Згідно із пунктом 1 вказаного Порядку юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов'язання щодо земельного податку в порядку та за ставками, визначеними Законом України "Про плату за землю".
Розрахунок податку складається на підставі даних державного земельного кадастру за станом на 1 січня поточного року і щороку подається власниками землі та/або землекористувачами до органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 лютого поточного року з розбивкою річної суми земельного податку рівними частками за місяцями, а землекористувачами - виробниками товарної сільськогосподарської і рибної продукції - з розбивкою річної суми на дві рівні частки.
До податкового розрахунку додаються наступні додатки: додаток 1 - "Відомості про наявність документів на землю"; додаток 2 - "Звіт про пільги на земельний податок"; додаток 3 - "Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки сільськогосподарського призначення"; додаток 4 - "Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки населених пунктів, яким встановлено грошову оцінку"; додаток 5 -"Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки населених пунктів, яким не встановлено грошову оцінку"; додаток 6 - "Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів".
Додаток 1 до Розрахунку є обов'язковим для всіх платників податку. Додаток 2 подається власниками землі та землекористувачами, які мають пільги щодо сплати земельного податку. Додатки 3-6 подаються в залежності від наявності земельних ділянок відповідної категорії та від того, встановлена чи ні їх грошова оцінка.
Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податку, вважається узгодженим з дня подання Розрахунку земельного податку до державного податкового органу і не може бути оскаржене платником в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається з довідки Степанівської сільської ради №722 від 29.05.2006р. сума заборгованості зі сплати податку на землю виникла з 2002р.
У 2002 році на податковому обліку знаходилось Державне відкрите акціонерне товариство "Шахта "Піонер" дочірнє підприємство Державної холдингової компанії "Добропіллявугілля".
Згідно Наказу Міністерства палива та енергетики України "Про реорганізацію ВАТ ДХК "Добропіллявугілля" №92 від 21.02.2003р., було реорганізовано дане державне товариство та його дочірні підприємства шляхом їх злиття І на їх базі створено Державне підприємство "Добропіллявугілля" (розпорядження Добропільського міського голови про державну реєстрацію №74р від 11.03.2003р.).
Наказом ДП "Добропіллявугілля" "Про створення відособлених підрозділів ДП "Добропіллявугілля" №2 від 01.04.2003р. у складі вказаного підприємства були створені відособлені підрозділи, у т.ч. Відособлений підрозділ "Шахта "Піонер".
Наказом Міністерства палива та енергетики України "Про створення ДП "Донецька вугільна коксівна компанія" №493 від 18.08.2004р. припинено діяльність ДП "Добропіллявугілля" шляхом приєднання до складу ДП "Донецька вугільна коксівна компанія" та згідно Наказу Міністерства палива та енергетики "Про створення ДП "Донецька вугільна енергетична компанія" №492 від 18.08.2004р., Відособлений підрозділ "Шахта "Піонер" був виділений зі складу ДП "Добропіллявугілля" і приєднаний до складу ДП "Донецька вугільна енергетична компанія".
Наказом Міністерства палива та енергетики України "Про реорганізацію ДП "Донецька вугільна енергетична компанія" №237 від 26.05.2005р. та "Про реорганізацію ДП "Донецька вугільна коксівна компанія" №238 від 26.05.2005р. припинено процедуру зупинення діяльності ДП "Добропіллявугілля" та відновлено його господарську діяльність.
Крім того, Наказом ДП "Добропіллявугілля" №1 від 31.05.2005р. відновлено та затверджено з 01.06..2005р. склад підпорядкованих підрозділів ДП "Добропіллявугілля", до якого також входить Відокремлений підрозділ "Шахта "Піонер" і проведено перереєстрацію відособлених підрозділів на відокремлені підрозділи.
Станом на 27.07.2005р. заборгованість по платі за землю на території Степанівської сільради Відокремленого підрозділу "Шахта "Піонер" ДП "Добропіллявугілля" склала 78939грн.59коп., у т.ч. 67868грн.93коп. - основного платежу та 11070грн.66коп. -пені, згідно Акту податків та зборів по ДП "Добропіллявугілля" від 27.07.2005р.
Податкову заборгованість за період 2002 - .2005р.р. з податку на землю, яка віднесена до Степанівської сільради Олександрівського району, передано Відокремленому підрозділу "Шахта "Піонер" ДП "Добропіллявугілля" відповідно до Акту прийому-передачі податкового боргу перед бюджетом станом на 15.08.2005р. на загальну суму у розмірі 93226грн.11коп., у тому числі 79191грн.58коп. - основного платежу, 11167грн.90коп. пені, 2866грн.63коп. – залишок штрафних фінансових санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань згідно податкових повідомлень-рішень: №0003771840/0 та №0003781840 від 01.11.2004р. на підставі Акту перевірки №78/23-1/32186934 від 29.10.2004р. з питань своєчасної сплати узгоджених податкових зобов'язань ДП "Добропіллявугілля" за період з 04.04.03р. по 26.08.04р. і податкового повідомлення-рішення №0000041840/0 від 31.01.05р. на підставі Акту перевірки №2/15-1/32186934 від 31.01.05р. з питань своєчасної сплати узгоджених податкових зобов'язань ДП "Добропіллявугілля" за період з 27.08.04р. по 28.01.05р.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та відповідачем був складений та підписаний без зауважень чи заперечень акт звіряння розрахунків зі сплати податку за землю, згідно якого сума боргу перед місцевим бюджетом становить 127142грн.97коп.
Відповідно до розрахунку суми заборгованості, наданого податковим органом, який є контролюючим органом зі сплати цього податку, до складу суми позову увійшли податкові зобов'язання за період з 01.01.2002р. по 01.03.2006р., а саме - 62017грн.23коп. -залишок податкової заборгованості основного платежу згідно Акту прийому-передачі податкового боргу перед бюджетом до Відокремленого підрозділу "Шахта "Піонер" від 15.08.05р.; сума 40132грн.96коп - заборгованість згідно податкових розрахунків з даного податку: №3946 від 30.07.05р.; сума 1545грн.02коп. - штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог податкового законодавства (згідно податкових повідомлень-рішень: №0000052340/0 від 10.02.06р. на суму 1036грн.40коп. та №0000062340 від 10.02.06р. на суму 508грн.62коп.)
Таким чином, станом на 01.03.2006р. Відокремлений підрозділ "Шахта "Піонер" ДП "Добропіллявугілля" за період 01.01.2002р. по 01.03.2006р. має податкову заборгованість з податку на землю по території Степанівської сільради Олександрівського району на загальну суму у розмірі 103695грн.21коп.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення вимог прокурора Олександрівського району Донецької області в інтересах держави в особі Степанівської сільської ради с. Степанівка до Державного підприємства "Добропіллявугілля" м. Добропілля за участю третьої особи на боці позивача без самостійних вимог: Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Добропілля про заборгованості зі сплати податку на землю за період з 01.01.2002р. по 01.03.2006р. у розмірі 103695грн.21коп.
Керуючись статтями Закону України "Про плату за землю" №378/96-ВР від 19.09.1996 року, положеннями Земельного кодексу України, нормами Порядку подання податкового розрахунку земельного податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №434 від 26.10.2001 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.11.2001 р. за №963/6154), статтями 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 14, 15, 23, 48,
50, 69-71, 79, 81, 82, 86, 87, 89, 94, 98, 107, 110, 111, 114, 121, 122-170, 254, Прикінцевими та Перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Прокурора Олександрівського району Донецької області в інтересах держави в особі Степанівської сільської ради с. Степанівка Олександрівського району Донецької області до Державного підприємства „Добропіллявугілля” м. Добропілля за участю третьої особи без самостійних вимог: Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Добропілля про стягнення заборгованості зі сплати податку за землю за період з 01.01.2002р. по 01.03.2006р. у розмірі 103695грн.21коп- задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Державного підприємства „Добропіллявугілля” м. Добропілля (85000, м. Добропілля, проспект Шевченка, буд. 2, ЗКПО 32186934, МФО 334118) на користь Степанівської сільської ради с. Степанівка(84031, Олександрійський район, с. Степанівка, ЗКПО 24165148, МФО 834016) суму заборгованості зі сплати податку за землю за період з 01.01.2002р. по 01.03.2006р. у розмірі 103695грн.21коп.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя
Надруковано 6 примірників: 1 - позивачу; 1 - відповідачу; 2 - прокуратурі; 1 - третій особі на боці позивача без самостійних вимог; 1 - до справи
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 771970 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні