Рішення
від 22.10.2018 по справі 613/1360/17
БОГОДУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №613/1360/17 Провадження № 2-а/613/18/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2018 року м. Богодухів

Богодухівський районний суд Харківської області

у складі: головуючого судді Харченка С.М.,

при секретарі Мізяк М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Богодухові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Богодухівського об єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області про зобов язання здійснити перерахунки заробітку для обчислення пенсії та розміру пенсії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що він з 04.04.1984 року по 01.06.2004 року працював водієм в Богодухівському АТП-20333, яке було реорганізоване 04.01.1987 р. в Богодухівське АТП-16336, 30.07.1997 р. - в ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство , в січні 2011р. документи передано на зберігання до ПП Богодухівський народний архів , а 15.10.2013 р. було проведено держроеєстрацію його припинення, як юридичної особи. Наказом №124-1 від 17.10.1986 року позивачу було присвоєно кваліфікацію водія І класу (що підтверджується копією наказу та записом в трудовій книжці від 17.10.1986р.) В період з 28.06.1987р. до 12.11.1987 позивач перебував на спеціальних військових зборах при в/ч 19772, де приймав участь в роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та у зоні відчуження пропрацював два повні календарні місяці підряд серпень 1987р.- 31 день у Зоні №3 та вересень 1987р. - 27 днів у Зоні №3 та у ЗОК-3 дні . При виконанні робіт у зоні відчуження позивач отримав дозу радіоактивного опромінювання - 9,46 бер. Позивач вважає, що на даний час відповідачем пенсія нараховується йому невірно. Вважає, що для правильного обчислення розміру його пенсії необхідно провести судово-економічну експертизу обчислення розміру оплати прації за роботу, пов язану з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС згідно вимог п.8 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , затвердженого ПКМУ №1210 від 23.11.2011 року (де встановлено: Пенсії, призваних на військові збори військовозобов язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження ).

Уточнивши позовні вимоги, просить дії Богодухівського об єднаного управління ПФУ при проведенні розрахунку середньомісячного заробітку для обчислення пенсії ОСОБА_1 визнати протиправними; зобов язати Богодухівське об єднань управління ПФУ перерахувати з 23.05.2017 року заробіток для обчислення пенсії ОСОБА_1 по заробітній платі за серпень 1987 року в розмірі 2192,26 руб. Та за вересень 1987р. в розмірі 1993,69 руб., а також перерахувати з 23.05.2017р. розмір пенсії ОСОБА_1 з урахуванням раніше проведних виплат; допустити постанову до негайного виконання в межах суми стягнення за один місяць з 23.05.2017 року до 22.06.2017 року; відшкодувати судові витрати в розмірі сплати за експертизу.

Позивач - ОСОБА_1 у судове засідання не з явився, надав заяву, відповідно до змісту якої просить позов розглянути за його відсутності, зазначив, що позовні вимоги, з урахуванням уточнення підтримує в новному обсязі та просить задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_2, що діє на підставі довіреності, у судове засідання не з явилася, надала заяву відповідно до змісту якої просила позов розглянути за її відсутності, просила при ухваленні рішення врахувати подані нею заперечення на уточнений позов та відзив на позов. В задоволенні позову просила відмовити.

Згідно змісту заперечень проти позову ОСОБА_1 перебуває на обліку в Богодухівському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Харківської області та отримує пенсію по інвалідності в розмірі фактичних збитків як інвалід 2 групи, 1 категорії внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно статті 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, - У постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Призначення (перерахунок) пенсій здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади. ОСОБА_3 Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року 1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджено Порядок обчислення пенсій особам, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, яким визначено механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок). Згідно з Порядком заробітна плата для обчислення пенсій враховується у період роботи особи в зоні відчуження у 1986-1990 роках, а саме: пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержали за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня. ОСОБА_1 з 04.04.1984 року працював водієм в Богодухівському АТП-20333. В період з 28.06.1987 р. по 12.11.1987р. Позивач перебував на спеціальних військових зборах при в/ч 19772, де приймав участь в роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. 04.01.1987 року Богодухівське АТП-20333 було реорганізоване в Богодухівське АТП-16336, яке 30.07.1997 року реорганізовано в ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство . 15.10.201З року було проведено держреєстрацію припинення данного підприємства без визначення правонаступника. Згідно із статею 15 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи довідки про період роботи (служби) з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та заробітну плату за цей період видають підприємства, установи, організації за основним місцем роботи працівника або їхні правонаступники. Відповідно до ОСОБА_3 КМУ від 26 вересня 2012 року № 886 затверджено типове положення про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках. Згідно зазначеної постанови якщо підприємство ліквідоване без визначення правонаступника, а документи передані на зберігання до архіву, щоб отримати довідку про фактичну заробітну плату за роботу в зоні лчуження, особа має звернутися до уповноваженої особи районної державнбї адміністрації за місцем проживання, надавши пакет документів, необхідних для розгляду на комісії, та відповідну заяву.

Відповідно до змісту заперечень проти заяви про уточнення позовних вимог, представник Богодухівського об єднаного УПФУ зазначає, що Богодухівське об'єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області розглянувши заяву щодо уточнення позовних вимог адміністративного позову ОСОБА_1, не погоджується з доводами позивача та заперечує проти задоволення заяви щодо уточнення позовних вимог, з наступних підстав. Згідно до ст. 47 Кодексу адміністративного судочинства України позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви не пізніше ніж за п'ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження. Зміна підстав позову допускається лише у випадку зміни фактичних обставин справи, що сталася після закінчення підготовчого засідання або, якщо справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження - початку першого судового засідання при первісному розгляді справи. Оскільки, перше судове засідання було проведене 09 січня 2018 року - Позивачем при подачі заяви про уточнення позовних вимог порушено термін подачі даної заяви. Також, зазначає, що ОСОБА_1 з 04.04.1984 року працював водієм в Богодухівському АТП-20333. В період з 28.06.1987 р. по 12.11.1987р. Позивач перебував на спеціальних військових зборах при в/ч 19772, де приймав участь в роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. 04.01.1987 року Богодухівське АТП-20333 було реорганізоване в Богодухівське АТП-16336, яке 30.07.1997 року реорганізовано в ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство . Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство 15.10.2013 припинило свою діяльність без визначення правонаступника. Відповідно до ОСОБА_3 КМУ від 26 вересня 2012 року № 886 затверджено типове положення про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках. Регіональна комісія розглядає письмові заяви громадян України з числа інвалідів внаслідок каліцтва або захворювання і осіб, які втратили годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, про видачу довідки про заробітну плату, одержану за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у разі, коли підприємство, установу або організацію ліквідовано без правонаступника. Згідно зазначеної постанови якщо підприємство ліквідоване без визначення правонаступника, а документи передані на зберігання до архіву, то щоб отримати довідку про фактичну заробітну плату за роботу в зоні відчуження, особа має звернутися до уповноваженої особи районної державної адміністрації за місцем проживання, надавши пакет документів, необхідних для розгляду на комісії, та відповідну заяву. За результатами опрацювання поданих заявником документів регіональна комісія у місячний строк з дати реєстрації заяви приймає рішення про достатність підстав про видачі довідки про заробітну плату. Висновок комісійної судової економічної експертизи ХНДІСЕ від 22.05.2018р. № 8764/9376 не є правовою підставою для здійснення перерахунку органами Пенсійного фонду України. На підставі зазначеного висновку організація або регіональна комісія, якщо підприємство ліквідоване без визначення правонаступника, видає довідку, яка є підставою для розгляду органами Пенсійного фонду України питання проведення перерахунку пенсії. Органи Пенсійного фонду України не мають повноважень самостійно здійснювати будь-які розрахунки заробітної плати, а без довідки про заробітну плату визначати її розмір, що буде враховуватись для обчислення пенсії по інвалідності згідно Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . В зв язку з чим просить в задовленні заяви про уточнення позовних вимог адміністративного позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, суд вважає, що позовні вимоги обгрунтовані та підлягають частковому задоволенню з наступних підстав:

Судом установлено, що ОСОБА_1 є особою, постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідом 2 групи, ступінь втрати професійної працездатності за висновком МСЕК встановлена у розмірі 80% (а.с.17.18,19,20).

З 1984 року ОСОБА_1 працював у Богодухівському АТП-20333 на посаді водія автобуса (трудова книжка - а.с.8).

Згідно наказу по Богодухівському автотранспортному підприємству №124-Л від 17.10.1986 року ОСОБА_1 - водію автобуса - присвоєно кваліфікацію водія І класу (а.с.9-10)

Згідно Історичної довідки Богодухівське АТП -20333 з 04.01.1987 року було реорганізовано в Богодухівське АТП -16339, з 30.07.1997 року - ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство , в січні 2011 року документи передано на зберігання до ПП Богодухівський народний архів (а.с.12)

Згідно повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи №423 від 20.06.2017 року, 15 жовтня 2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців було внесено запис №14501170008000160 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ВАТ Богодухівське автотранспортне підприємство . (а.с.11)

Згідно Довідки Богодухівського районного військового комісаріату №106 від 12.11.2007 року ОСОБА_1 дійсно з 28 червня по 12 листопада 1987 року знаходився на спеціальних зборах при в/ч 19772.(а.с.13)

Під час виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 отримав дозу радіаційного опромінювання - 9,46 бер, згідно картки доз радіоактивного опромінювання - (а.с.14), внаслідок чого його визнано інвалідом 2-ї групи з втратою 80% працездатності безстроково, згідно довідки МСЕК серія ХАР-07 №009141 від 12.06.2008 - (а.с. 19).

4 липня 2017 року позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахунок йому пенсії.

5 липня 2017 року ОСОБА_1 Богодухівським об єднаним УПФУ Харківської області була надана відповідь, що з 01.01.2012 року розрахунок його пенсії проводиться згідно постанови КМУ від 23.11.2011 року №1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Станом на 04.07.2017 року розрахунок пенсії слідуючий: 3910,05 грн. - загальний розмір пенсії (4887,56 грн х 80%, де 4887,56 осучаснений середньомісячний заробіток за період з 01.08.1987 по 30.09.1987; 379,60 грн. - додаткове пенсія інваліду 2 групи внаслідок ЧК; 524,80 грн. - підвищення інваліду війни 2 групи; 50 грн. - підвищення ветеранам на прожиття; 4864,45 грн. - загальний розмір пенсії. Пенсія призначена згідно чинного законодавства, виплачується своєчасно в повному обсязі.

По справі була проведена судово-економічна експертиза (а.с.94-110), відповідно до висновку № 8764/9376 від 22 травня 2018 року якої, за умови, що суд вважатиме за можливе обчислювати заробіток ОСОБА_1 за роботу по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за серпень - вересень 1987 року по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці у зв'язку з проведенням робіт на території з підвищеним рівнем радіаційного забруднення, а премію обчислювати в максимальному розмірі - 60% від оплати праці за фактично відпрацьований час на цих роботах, заробітна плата, із розміру якої визначається пенсія, обчислена в сумі:

серпень 1987-2192,26руб.

вересень 1987- 1993,69руб.

Встановлено, що з 1984 року ОСОБА_1 (надалі - позивач) працював у Богодухівському АТП-20333 на посаді водія автобуса (трудова книжка - а.с.8). Згідно наказу від 17.10.1986 №124-л (а.с.9-10) йому присвоєно кваліфікацію водія 1-го класу.

Після аварії на Чорнобильській АЕС позивач був признаний Богодухівським військовим комісаріатом на спеціальні військові збори (довідка від 12.11.1987 №106 - а.с.13), які проходив у складі в/ч №19772 в період з 28.06.1987 по 12.11.1987. Під час виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 отримав дозу радіаційного опромінювання - 9,46 бер (картка доз радіоактивного опромінювання - а.с.14), внаслідок чого його визнано інвалідом 2-ї групи з втратою 80% працездатності безстроково (довідка МСЕК серія ХАР-07 №009141 від 12.06.2008 - а.с. 19).

Згідно нормативних актів, які діяли в період 1987, матеріальне забезпечення призваних на спеціальні військові збори військовозобов'язаних працівників підприємств, організацій, установ та колгоспів, які були направлені для виконання робіт з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, провадилось наступним чином.

Відповідно до Інструкції про порядок матеріального забезпечення громадян СРСР при призові на строкову військову службу та при проходженні служби у запасі (п.4), затвердженої ОСОБА_3 Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦСПС від 22.04.1982 №95/4-132:

За робітниками, службовцями та колгоспниками, що призвані на збори, зберігається середній заробіток як по основній, так і по роботі за сумісництвом за весь період зборів, включаючи час перебування у дорозі до військової частини і назад, а також посада (робота) .

Під середнім заробітком слід розуміти розмір заробітної плати робітника, розрахований із фактично нарахованого заробітку за попередній час. У період 987 середній заробіток вираховувався відповідно до норм ОСОБА_3 НКТ СРСР від 22.04.1930 №142 Про середній заробіток і оплату за неповний місяць , а також Основних положень по обліку праці та заробітної плати в промисловості та будівництві , затверджених Держкомпраці, Мінфіном СРСР ЦСУ СРСР від 27.04.1973 №75-АБ/89/10-8.

Норми вищенаведених законодавчих актів використовувались при обчисленні середнього заробітку робітника у випадках оплати за час службового відрядження, за час виконання державних та громадських обов'язків.

Робітникам, у яких розміри заробітної плати змінюються по місяцям, середній заробіток обчислюється із розрахунку останніх двох календарних місяців роботи (з 1-го по 1-ше число) перед тим місяцем, за який виплачується середній заробіток.

До числа виплат, які враховуються при обчисленні середнього заробітку відносяться: основна заробітна плата - погодинна, відрядна, акордна (тільки в урочний час), систематичні доплати та надбавки; місячні, квартальні премії (пропорційно відпрацьованому часу в місяцях, що враховуються); 2/12 річної винагороди з матеріального заохочення; оплата та доплата за понаднормові, якщо вини носять систематичний характер (понаднормові вважаються систематичними, якщо у кожному із останніх трьох місяців їх було понад 10 годин); доплата у нічний час; доплата за суміщення професій.

Згідно довідки Богодухівського військового комісаріату від 12.11.1987 №106 (а.с.13) позивач проходив спеціальні військові збори і приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з 28.06.1987 по 12.11.1987.

Враховуючи викладене, при обчисленні середнього заробітку застосовуються нарахування за фактично відпрацьований час у квітні та травні 1987року.

Матеріали справи містять відомості нарахування заробітної плати за квітень - травень 1987 (а.с.24-25), в яких відображено:

квітень 1987: відпрацьовано 22 робочих дня, нараховано 277,04руб., в тому числі: 84,42руб. - 13-та заробітна плата за 1986рік;

травень 1987: відпрацьовано 20 робочих днів, нараховано 156,75руб.

З урахуванням 2/12 13-ї заробітної плати, середньоденний заробіток обчислено в сумі 8,65 руб. (277,04 - 84,42)+156,75+(84,42:12х2) =(349,37+14,07):42 робочих дня (22+20).

Оплата праці військовозобов'язаних, які були призвані на спеціальні військові збори та направлені на роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 році, проводиться згідно норм ОСОБА_4 Міністрів СРСР від №1031, котрим встановлено, що на військовозобов'язаних, призваних на спеціальні військові збори та які безпосередньо приймали участь роботах з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, розповсюджено порядок оплати пр аці та виплати одноразової винагороди за місцем основної роботи, який І передбачено для робітників та службовців, що виконували такі роботи.

Тобто, оплата праці військовозобов'язаних, які були призвані на спеціальні військові збори та направлені на роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, проводилась на умовах, передбачених для робітників та службовців, які виконували такі роботи.

Враховуючи наведене, на військовозобов'язаних, які були призвані на спеціальні військові збори та направлені на роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, поширюються дія ОСОБА_3 Міністрів УРСР від 08.05.1986 168 (Постанова ЦК КПРС, ОСОБА_3 Міністрів СРСР та ВЦСПС від 07.05.1986 №524-156) та ОСОБА_4 Міністрів СРСР від 17.05.1986 №964-рс.

Таким чином, оплата праці військовозобов'язаних провадиться у такому порядку:

Відповідно до ст.72 Закону СРСР Про загальний військовий обов'язок від 12.10.1967, за військовозобов'язаними, які призвані на військові збори, зберігається середній заробіток за весь час їх проходження.

Пунктом 1 Постанови ЦК КПРС, Президії Верховної ОСОБА_4 СРСР, ОСОБА_4 Міністрів СРСР та ВЦСПС від 07.05.1986 №524-156 (ОСОБА_3 Міністрів УРСР від 08.05.1986 №168-5) передбачено підвищення тарифних ставок (посадових окладів) робітникам підприємств та організацій, що приймали участь у роботах, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС у 30-ти кілометровій зоні до 100%.

ОСОБА_3 Міністрів СРСР та ВЦСПС від 05.06.1986 №665-195 (ОСОБА_3 Міністрів УРСР та УК111ІРОФСОФА від 10.06.1986 №207-7) зазначено:

Встановили, що за робітниками, направленими для виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС та запобіганню забруднення навколишнього середовища, зберігається середня заробітна плата (за винятком пільг для робітників в районах Крайньої Півночі та прирівняних до них місцевостей).

Розповсюдили на працівників підприємств, організацій та установ, незалежно від відомчої підлеглості (включаючи осіб, що тимчасово переведені та відряджені), а також на військовослужбовців, військових будівельників, що зайняті на вказаних роботах, дію пунктів 1 (на період проведення цих робіт) та 10 Постанови ЦК КПРС, Президії Верховної ОСОБА_3 СРСР, ОСОБА_3 Міністрів СРСР та ВЦСПС від 07.05.1986 №524- 156.

Надали право керівникам Міністерств і відомств та їх заступникам проводити оплату праці працівникам, що зайняті на роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у відповідних зонах небезпеки, у розмірах, передбачених ОСОБА_4 Міністрів СРСР від 17.05.1986 №964.

Оплата праці робітників, що зайняті на роботах у третій, другій та першій зонах небезпеки, провадиться відповідно у чотирьох, трьох та двох кратному розмірах понад середньомісячну заробітну плату, виходячи із тарифної ставки посадового окладу), встановленої по основному місцю роботи.

Встановили робітникам підприємств, організацій та установ, що виконують роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС та запобіганню забруднення навколишнього середовища, додаткову оплату праці у нічний час у розмірі 35% годинної тарифної ставки (окладу) за кожний час роботи у нічний час та максимальний розмір премії - 60% тарифної ставки і окладу) на місяць.

Дозволили підприємствам, організаціям та установам залучати робітників на роботи, що пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, у вихідні та святкові дні з оплатою праці у подвійному розмірі.

Пільги, що передбачені цією ОСОБА_3, встановлюються з моменту аварії на ЧАЕС .

ОСОБА_3 Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦСЕІС від 07.05.1986 №153/10-43 зазначено:

Для робітників, безпосередньо зайнятих на роботах по усуненню наслідків аварії, в зоні іонізуючого випромінювання встановлюється:

- шестигодинний робочий день .

Згідно (мова оригіналу): разъяснений Госкомтруда СССР, МЭмЭ СССР и ЦК профсоюза робочих ЭС и ЭТП от 26.05.1986 Временный порядок оплаты труда работников предприятий, организаций и учреждений Минэнерго СССР занятых и участвующих в ликвидации последствий аварии на Чернобыльской АЭС и предотвращении загрязнения окружающей среды :

1. В соответствии с распоряжением Совета Министров СССР от 17.05.1986 для оплаты труда установлены зоны опасности (І, II, III) и зона особого контроля.

2. В указных зонах для всех работников установлен 6-ти часовый рабочий день.

3. Оплата труда работников предприятий, организаций и учреждений, занятых и участвующих в ликвидации последствий аварии, в пределах указанных пунктом 1 зон, производится по повышенным до 100% тарифным ставкам (сдельным расценкам) и должностным окладам, т.е. до 2-х кратного размера ставок (окладов).

4. Оплата труда работников предприятий, организаций и учреждений, временно переведенных и командированных для выполнения работ в III, II и I зонах опасности, производится соответственно в 4-х, 3-х, 2-х кратном размерах (в зоне особого контроля не более чем в однократном) сверх среднего заработка, сохраненного по основному мету работы, исходя из тарифной ставки (оклада), установленного по основному месту работы

. . .

Повышенная оплата в кратных размерах не образует новых тарифных ставок и должностных окладов, а является доплатой за особые условия работы .

Підвищення тарифних ставок при обчисленні оплати праці особам, які працювали на території радіоактивного забруднення, передбачено і статтею 37 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, постраждалих в наслідок Чорнобильської катастрофи №796-ХП (в редакції Закону від 28.02.1991).

Статтею 37 Закону зазначено, що військовослужбовцям, військовозобов'язаним, вільнонайманим, призваним на збори та направленим для ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи . . . понад середню заробітну плату виплачується підвищена оплата згідно із статтею 36 цього Закону за всі календарні дні роботи на підставі довідки, яка подається військовою частиною.

Стаття 36 вищевказаного Закону зазначає:

Оплата праці громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, проводиться по підвищеним тарифним ставкам (відрядним розцінкам) і посадовим окладам з урахуванням рівня радіоактивного забруднення ізотопами цезію, складності виконуваних робіт та умов праці у таких розмірах:

від 1 до 5 Ки/на квадратний км - на 20-30%

від 5 до 10 Ки/ на квадратний км - на 30-40%

від 10 до 15 Ки/на квадратний км - на 40-60%

від 15 до 30 Ки/на квадратний км - на 60-80% .

Матеріали справи містять дві довідки військових частин щодо днів виїздів позивача на роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та порядку оплати цих робіт.

Згідно довідки в/ч 52688 від 28.11.1996 №566/8/5604 (а.с.16) позивач приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в 1987 році:

липень: зона№3 - 16 днів (16-31);

зона №2 - 2 дня (14-15).

серпень: зона №3 - 31 день (1-31).

вересень: зона №3 - 27 днів (2-20, 23-30);

зона особого контролю - 3 дня (1,21, 22).

жовтень: зона №3 - 24 дня (1-7, 9-12, 14,15, 17-19,21-27, 29);

зона№1 - 7 днів (8, 13, 16, 20, 28, ЗО, 31).

листопад: зона№3 -4 дня (1-4).

Згідно довідки в/ч 19772 від 04.11.1987 №603 (а.с.15) за роботу з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС позивачу слід оплатити:

в 2-хкратному розмірі: за 20 днів липня та 3 дня вересня;

в 3-хкратному розмірі: за 7 днів жовтня;

в 5-тикратному розмірі: за 31 день серпня, 27 днів вересня та 28 днів жовтня-листопада.

Також під час робіт з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 році позивач отримав дозу радіаційного опромінювання - 9,46 бер. Вищенаведене підтверджує проведення робіт на території з підвищеним рівнем радіаційного забруднення і дає підстави підвищити встановлену годинну тарифну ставку мінімум на 40% (20%+60%): 2, тобто в 1,4 рази.

Згідно довідки № 412 (а.с.21), виданої ОСОБА_1 Богодухівським автотранспортним підприємством, його місячна тарифна ставка, як водія АТП- 16339 1 кваліфікаційного класу, складала 125,79руб.

Згідно розрахунково-платіжних відомостей за квітень - травень 1987, позивач відпрацював у квітні 22 робочих дня, у травні - 20 робочих днів, що відповідає кількості робочих днів квітня та травня 1987, встановлених при 8- мигодинному робочому дні та 5-ти денному робочому тижні згідно листа Міністерства праці та соціальної політики України від 16.01.1998 №01-3/93-02- 6 Табель робочого часу за 1986-1990 рік для використання в практичній роботі .

Годинна тарифна ставка складатиме - 0,727руб. (125,79 : 173,1), де:

173,1 - середньомісячна тривалість робочого часу при 8-мигодинному робочому дні та 5-тиденному робочому тижні.

Відповідно до роз'яснень Держкомпраці СРСР та секретаріату ВЦСПС від 16.01.1969 №1/2, робітникам, яким тарифна ставка встановлена при 8(7) годинному робочому дні, перерахунок тарифної ставки на 6-ти годинний робочий день провадиться у наступному порядку:

- годинна тарифна ставка при 8(7)-ми годинному робочому дні множиться на середню тривалість робочого часу в годинах при 8-ми годинному робочому дні (173,1) і ділиться на середню тривалість робочого часу в годинах при 6-ти годинному робочому дні (152,5).

Перерахована годинна тарифна ставка складає - 0,825руб. (0,727 х 173,1 : 152,5).

Перерахована та підвищена на 40% годинна тарифна ставка складатиме - 1,155руб. (0,825 х 1,4).

Положення про преміювання робітників, яке діяло на підприємстві у 1987 році, на дослідження не надано. У відповідь на клопотання експертів про його надання, листом Богодухівського районного суду від 31.05.2018 за вих.№4219/18 на адресу інституту надіслано довідку ПП Богодухівський народний архів від 31.05.2018 №31. У довідці зазначено, що архівні матеріали Богодухівського АТП-20333 (Богодухівське АТП-16339) не містять Положення про преміювання працівників підприємства та Графіка роботи підприємства на 1987 рік.

За таких умов, судові експерти вважають за можливе враховувати норми п.4 ОСОБА_3 Міністрів СРСР та ВЦСПС від 05.06.1986 №665-195 (ОСОБА_3 Міністрів УРСР та УКРСОВПРОФА від 10.06.1986 №207-7), де зазначено:

Встановили робітникам підприємств, організацій та установ, що виконують роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС та запобіганню забруднення середовища ... максимальний розмір премії - 60% тарифної ставки (окладу) на місяць та п. 1 ОСОБА_3 Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦСПС від 07.05.1986 №153/10-43 (мова оригіналу):

Работникам, непосредственно занятым на работах по ликвидации последствий аварии на Чернобыльской АЭС, премии, поощрения и вознаграждения начисляются в соответствии с действующими положениями на увеличенные согласно пункту 1 постановления ЦК КПСС, Президиума Верховного Совета ССР, Совета Министров ССР и ВЦСПС от 7 мая 1986г. .№524-156 тарифные ставки и должностные оклады. Установленные законодательством предельные размеры премий исчислять из указанных повышенных тарифных ставок (сдельных расценок) и должностных окладов .

Порядок розрахунку розміру премії надано і в роз'ясненнях Держкомпраці УРСР та УКРПРОФСОФА від 08.01.1987 №05/2-25-2, 03-51-8 з питань оплати праці та пільг для учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

У відповідності з цими роз'ясненнями:

Робітникам, безпосередньо зайнятим на роботах по усуненню наслідків аварії на ЧАЕС, премії нараховуються на тарифні ставки (відрядні розцінки) та посадові оклади з урахуванням їх підвищення та кратності .

Висновком встановлено, що за умови, що суд вважатиме за можливе врахувати вищезазначене, оплата праці ОСОБА_1 за роботу з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в період з по 12.11.1987 обчислюється по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці, а премія обчислюється в максимальному розмірі - 60% від оплати праці за фактично відпрацьований час на цих роботах.

Ухвалою Богодухівського районного суду Харківської області від 29.03.2018 визначено провести розрахунок заробітної плати для обчислення пенсії за роботу за два повні календарні підряд серпень - вересень 1987 з розшифруванням по видам витрат відповідно до граф Довідки про заробітну плату працівників за роботу в зонах відчуження в 1986-1990 роках , затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012 року №644.

Нa дослідження не надано Графік роботи підприємства на 1987 рік. За таких обставин, при обчисленні збереженого середнього заробітку за місцем основної роботи враховані робочі дні серпня - вересня 1987 року згідно листа Міністерства праці та соціальної політики України від 16.01.1998 №01-3/93-02- 6 Табель робочого часу за 1986-1990 рік для використання в практичній роботі .

Статтею 40 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи визначено, що військовозобов'язаним, призваним та направленим для ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, оплата праці провадиться за всі календарні дні роботи на підставі довідки, яка надається військовою частиною.

Враховуючи довідки в/ч 52688 від 28.11.1996 №566/8/5604 (а.с.16) та в/ч 19772 від 04.11.1987 №603 (а.с.15), які визначають дні виїздів на роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та порядок їх оплати, заробіток за серпень - вересень 1987 обчислюється з урахуванням наступних складових:

Збережений середній заробіток за період з 01.08.1987 по 30.09.1987 (включно).

2. Оплата в 5-кратному розмірі по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці за роботу в 3-й зоні небезпеки за 31 день серпня 1987 та 27 днів вересня 1987.

3. Доплата в 5-кратному розмірі по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці за роботу в 3-й зоні небезпеки у вихідні дні: 5 календарних днів серпня 1987 (2, 9, 16, 23, 30) та 4 календарні дні вересня 1987 (6, 13, 20, 27).

4. Оплата в 2-кратному розмірі по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці за роботу в ЗОК 3 дня (1, 21, 22 вересня 1987).

5. Доплата за 1-й клас водія в розмірі 15% оплати праці за фактично відпрацьований час по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці без врахування кратності оплати.

6. Премія за фактично відпрацьований час на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в розмірі 60%.

Оплата за серпень 1987

1.Збережений середній заробіток за період з 01.08.1987 по 31.08.1987 (21 робочий день) - 181,65руб. (8,65руб. х 21дн.).

2. Оплата в 5-кратному розмірі за 31 календарний день серпня 1987 роботи у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 1074,15руб. (6год. х Зідн. х 1,155руб. х 5кр.)

3. Доплата в 5-кратному розмірі за роботу у 5 вихідних днів (2, 9, 16, 23, ЗО серпня 1987) у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 173,25руб. (6год. х 5дн. х 1,155руб. х 5кр.)

4. Доплата за 1-й клас водія в розмірі 15% оплати праці за фактично відпрацьований час по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці без врахування кратності оплати - 32,22руб. (6год. х Зідн. х 1,155руб.) х 15%.

5. Премія за фактично відпрацьований час у зоні небезпеки в розмірі 60% -644,49руб. (6год. х Здн. х 1,155руб. х 5кр. х 60%).

Всього за серпень 1987- 2105,76руб. (181,65+1074,15+173,25+32,22+644,49).

Оплата за вересень 1987

1.Збережений середній заробіток за період з 01.09.1987 по 30.09.1987 (22 робочих дня) - 190,30руб. (8,65руб. х 22дн.).

2. Оплата в 2-кратному розмірі за 3 календарні дня (1, 21, 22 вересня 1987) роботи в ЗОК по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 41,58руб. (6год. х Здн. х 1,155руб. х 2кр.).

3.Оплата в 5-кратному розмірі за 27 календарних днів вересня 1987 роботи у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 935,55руб. (6год. х 27дн. х 1,155руб. х 5кр.)

4. Доплата в 5-кратному розмірі за роботу у 4 вихідних дня (6, 13, 20, 27 вересня 1987) у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 138,60руб. (6год. х 4дн. х 1,155руб. х 5кр.)

5. Доплата за 1-й клас водія в розмірі 15% оплати праці за фактично відпрацьований час по перерахованій та підвищеній годинній тарифній ставці без врахування кратності оплати - 32,18руб.

(6год. х Здн. х 1,155руб.) +(6год. х 27дн. х 1,155руб.) х 15%

6 Премія за фактично відпрацьований час у зонах небезпеки в розмірі 60% - 586,28руб. (41,58+935,55)х 60%.

Всього за вересень 1987 - 1924,49руб.

(190,30+41,58+935,55+138,60+32,18+586,28).

Враховуючи проведені розрахунки, оплата праці ОСОБА_1 по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в період з 01.08.1987 по 30.09.1987 обчислена в сумі:

серпень 1987 - 2105,76руб.

вересень 1987 - 1924,49руб.

Пенсії особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, обчислюються відповідно до норм Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , який затверджено постановою КМУ від 23.11.2011 № 1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . ОСОБА_3 набирає чинності з 1 січня 2012.

Порядком обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (надалі Порядок 1210), передбачено:

1. Цей Порядок визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - пенсії). Пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

2. Заробітна плата для обчислення пенсій враховується за будь-які 12 місяців підряд такої роботи.

3. У разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження:

1) з дня аварії не менш як 12 місяців підряд, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи в зазначеній зоні;

2) на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС не менш як 12 місяців у період з 26 квітня 1986 р. до 1 серпня 1987 p., за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи в зоні відчуження. Якщо така особа виводилася із зони Чорнобильської АЕС за медичними показниками у зв'язку з переопроміненням, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати за будь-який повний календарний місяць роботи на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС;

3) менш як 12 місяців підряд, пенсія обчислюється виходячи із заробітної плати за повні календарні місяці підряд у зоні відчуження;

4) менше календарного місяця у 1986 - 1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробітна плата за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Якщо дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітної плати проводиться у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні, нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності додається до суми обчисленої заробітної плати;

5. У разі коли кількість відпрацьованих днів у неповному календарному місяці роботи більш як 25,4, пенсія обчислюється виходячи із заробітної плати за фактично відпрацьований час.

7. Пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4,1 - 3). При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

8. В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу в зоні відчуження у 1986 - 1990 роках не може перевищувати 3 тис. карбованців .

Слід зазначити, що розмір пенсії особам, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, обчислюється з розрахункового (умовного) розміру заробітку за роботу з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в зонах відчуження відповідно до норм Порядку 1210, який вказується у довідці, що видається підприємством для обчислення пенсії.

Форма довідки про заробітну плату працівників за роботу в зонах відчуження в 1986 -1990 роках затверджена Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012 №644. Зразок форми надано у додатку до Наказу.

Розділ цієї довідки Заробітна плата працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, із якої визначається пенсія , містить наступні графи:

Збережений середній заробіток за дні роботи в зоні відчуження в 1986 -. 990 роках;

2. Оплата праці за тарифними ставками (відрядними розцінками, посадовими окладами) за дні роботи в зоні відчуження в 1986-1990 роках, яка зключає доплату за роботу в надурочний час, доплату за роботу у вихідні та святкові дні;

3.Премія за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках (з зазначенням показника преміювання, розміру премії та підстави її виплати);

4. Інші доплати та надбавки (за роботу у нічний час, за класність водіям тощо із зазначенням розміру та підстави виплати).

Розрахунок складових заробітної плати за час роботи ОСОБА_1 у серпні - вересні 1987 для заповнення граф довідки проведено наступним чином.

Серпень 1987.

Збережений середній заробіток за дні роботи в зоні відчуження за 31 день - 268,15руб. (8,65x31);

2. Оплата в 5-кратному розмірі за 31 календарний день серпня 1987 роботи у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 1074,15руб. (6год. х 31 дн. х 1,155руб. х 5кр.).

3. Доплата в 5-кратному розмірі за роботу у 5 вихідних днів (2, 9, 16, 23, ЗО серпня 1987) у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 173,25руб. (6год. х 5дн. х 1,155руб. х 5кр.)

4. Доплата за 1-й клас водія в розмірі 15% оплати праці за фактично відпрацьований час по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці без врахування кратності оплати - 32,22руб. (6год. х З дн. х 1,155руб.) х 15%.

5.Премія за фактично відпрацьований час у зоні небезпеки в розмірі 60% - 644,49руб. (6год. х З дн. х 1,155руб. х 5кр. х 60%).

Вересень 1987

1.Збережений середній заробіток за період з 01.09.1987 по 30.09.1987 (22 робочих дня) - 259,50руб. (8,65руб. х ЗОдн.).

2. Оплата в 2-кратному розмірі за 3 календарні дня (1, 21, 22 вересня 1987) роботи в ЗОК по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 41,58руб. (6год. х Здн. х 1,155руб. х 2кр.).

3.Оплата в 5-кратному розмірі за 27 календарних днів вересня 1987 роботи у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 935,55руб. (6год. х 27дн. х 1,155руб. х 5кр.)

4.Доплата в 5-кратному розмірі за роботу у 4 вихідних дня (6, 13, 20, 27 вересня 1987) у 3-й зоні небезпеки по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці - 138,60руб. (6год. х 4дн. х 1,155руб. х 5кр.)

5.Доплата за 1-й клас водія в розмірі 15% оплати праці за фактично відпрацьований час по перерахованій та підвищеній годинній тарифній ставці без врахування кратності оплати - 32,18руб.

(6год. х Здн. х 1,155руб.) +(6год. х 27дн. х 1,155руб.) х 15%

6. Премія за фактично відпрацьований час в зонах небезпеки в розмірі 60% - 586,28руб. (41,58+935,55)х60%.

Враховуючи вищевикладене та проведені розрахунки, в обсязі наданих документів, експертом надано наступний висновок: за умови, що суд вважатиме за можливе обчислювати заробіток ОСОБА_1 за роботу по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за серпень - вересень 1987 року по перерахованій та підвищеній на 40% годинній тарифній ставці у зв'язку з проведенням робіт на території з підвищеним рівнем радіаційного забруднення, а премію обчислювати в максимальному розмірі - 60% від оплати праці за фактично відпрацьований час на цих роботах, заробітна плата, із розміру якої визначається пенсія, обчислена в сумі:

серпень 1987 -2192,26руб.

вересень 1987 - 1993,69руб.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб єкта владних повноважень обов язок щодо доказування правомірності свого діяння, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Представник відповідача, не визнаючи позовні вимоги, не довів своєї позиції по справі, зокрема щодо правильності розміру середньомісячного заробітку, з якого виходив пенсійний фонд при обчисленні позивачу пенсії.

При цьому, суд розцінює критично письмові заперечення представника відповідача з приводу проведеної судової економічної експертизи № 8764/9376, а саме, щодо відсутності правової підстави для перерахунку органами Пенсійного фонду на підставі вищезазначеного висновку експерта та не вбачає сумнівів у правильності висновків експерта. На даний час підприємство, яке видавало довідку, не існує, але порушені права позивача необхідно відновити. Це зробити можливо тільки зобовязавши відповідача провести перерахунок його пенсії

З урахуванням зазначеного, оскільки в судовому засіданні встановлено, що пенсія позивачу нараховується у менших розмірах, ніж це передбачено законодавством, на даний час підприємство, яке видавало довідку про заробітну плату, не існує, а права позивача порушені, суд дійшов висновку про задоволення позову в частині визнання дій Богодухівського об єднаного Управління Пенсійного Фонду України Харківської області щодо відмови ОСОБА_1 в проведенні перерахунку та виплати державної пенсії у відповідності до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - незаконними та вважає необхідним зобов язати Богодухівське об єднане Управління Пенсійного Фонду України Харківської області провести перерахунок з 23 травня 2017 року розміру встановленої ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, державної пенсії з урахуванням висновку Судової економічної експертизи №8764/9376 від 22.06.2018 року Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. ОСОБА_5, та раніше проведених виплат.

Суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в частині зобов язання відповідача виконати постанову негайно, оскільки ст. 371 КАС України не передбачено негайного виконання постанов суду про визнання бездіяльності незаконною та зобов язання вчинити певні дії по перерахунку пенсії на підставі відповідної довідки.

У відповідності з ч.1 ст.139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Богодухівського об єднананого Управління Пенсійного Фонду України Харківської області на користь держави має бути стягнутий судовий збір.

Керуючись ст. 241-246, 250 КАС України , суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Богодухівського об єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області про зобов язання здійснити перерахунки заробітку для обчислення пенсії та розміру пенсії - задовольнити частково.

Адміністративний позов ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2, ІДН - НОМЕР НОМЕР_1) до Богодухівського об єднаного управління Пенсійного Фонду України Харківської області (місцезнаходження: Харківська область область, м.Богодухів пл.Поштова,7, код ЄДРПОУ - 22682483) про зобов язання здійснити перерахунки заробітку для обчислення пенсії та розміру пенсії - задовольнити.

Визнати дії Богодухівського об єднаного Управління Пенсійного Фонду України Харківської області щодо відмови ОСОБА_1 в проведенні перерахунку та виплати державної пенсії у відповідності до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - незаконними.

Зобов язати Богодухівське об єднане Управління Пенсійного Фонду України Харківської області провести перерахунок з 23 травня 2017 року розміру встановленої ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, державної пенсії з урахуванням висновку Судової економічної експертизи №8764/9376 від 22.06.2018 року Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. ОСОБА_5.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Богодухівського об єднананого Управління Пенсійного Фонду України Харківської області на користь держави судовий збір у розмірі 640 (шістсот сорок) гривень.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Повний текст рішення складено 22.10.2018 року.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги до Апеляційного адміністративного суду Харківської області через Богодухівський районний суд Харківської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну чистини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено в день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття рішення судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя

Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77277323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —613/1360/17

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Рішення від 22.10.2018

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

Рішення від 21.10.2018

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

Рішення від 12.10.2018

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Харченко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні