Рішення
від 18.10.2018 по справі 826/16207/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2018 року м. Київ №826/16207/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., розглянув-ши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора - приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Гречаної Руслани Тарасівни (далі - Державний реєстратор), за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖК Микитська слобода" (далі - ОСББ "ЖК Микитська слобода") про скасування державної реєстрації юридичної особи,

в с т а н о в и в:

У грудні 2017р. представник позивача за довіреністю ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом до Державного реєстратора, в якому просить скасувати державну реєстрацію юридичної особи - ОСББ "ЖК Микитська слобода".

В обґрунтування позову зазначила про незаконність прийняття відповідачем рішення про державну реєстрацію ОСББ "ЖК Микитська слобода" пославшись при цьому на ч. 1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприєм-ців", якою визначено підстави для відмови у проведенні державної реєстрації, та на п. 6 По-рядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердже-ного постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 №1521, згідно з яким орган дер-жавної реєстрації повертає заявнику документи у разі, коли в результаті перевірки виявлено, що ним подано не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства.

Невідповідність поданих Державному реєстратору документів представник позивача вбачає у тому, що дії представників ОСББ "ЖК Микитська слобода" в частині оформлення протоколу №1 Установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку, які відбулися 24.06.2017, і реєстрації цього ОСББ, суперечать ч. 9 ст. 6 Закону України "Про Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" і наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 №203, оскільки рішення прийнято за відсутності необхідної кількості співвласників.

Так, представник позивача зазначає, що у протоколі №1 Установчих зборів співвлас-ників багатоквартирного будинку від 24.06.2017, загальна кількість належних співвласникам квартир та нежитлових приміщень вказана 28664,27 кв.м., але згідно із сертифікатом серії ІУ №164161591561, виданим Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, загальна площа квартир - 35503,6 кв.м., площа вбудовано-прибудинкових та прибудинкових приміщень - 687,4 кв.м., у зв'язку з чим представник позивача стверджує, що при розрахунку кількості голосів треба було прийняти саме ці показники.

В якості доказів представник позивача надала до суду копії витягу з державного реєс-тру прав на нерухоме майно від 06.04.2017 №84424374, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.10.2017 №1003183746, сертифікату серії ІУ №164161591561, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 07.06.2016, протоколу №1 Установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку від 24.06.2017, інформаційної картки адміністративної послуги "Державна реєстрація створення юридичної особи".

Ухвалою суду від 26.04.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи без са-мостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСББ "ЖК Микитська слобода".

02 травня 2018р. до суду надійшов відзив відповідача на позов. Даний відзив надійшов з пропуском встановленого в ухвалі суду від 23.03.2018 15-денного строку з дня отримання відповідачем цієї ухвали (05.04.2018); поважних причин пропуску цього строку та/або заяв про продовження/поновлення цього строку відповідачем не заявлялося. Крім того, всупереч ч. 3, п. 2 ч. 4 ст. 162 КАС України та п. 3 ухвали суду від 23.03.2018 відповідачем не надано доказів надіслання (надання) відзиву іншим учасникам справи.

У зв'язку з цим та відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

30 квітня 2018р. до суду надійшов пояснення (відзив) третьої особи. Всупереч ч. 3, п. 2 ч. 4 ст. 162, ч. 2 ст. 165 КАС України та п. 3 ухвали суду від 23.03.2018 третьою особою не надано доказів надіслання (надання) пояснень (відзиву) іншим учасникам справи, у зв'язку з чим суд не бере їх до розгляду.

Клопотання позивача від 10.05.2018 про здійснення розгляду справи у судовому засі-данні з повідомленням сторін суд залишив без задоволення, зважаючи на те, що справа міс-тить декілька письмових доказів, поданих позивачем; необхідності призначення експертизи або виклику свідків суд не вбачає, а сторонами такі клопотання не подавалися; а також з огляду на зрозумілість наведених позивачем доводів і наданих доказів для надання їм право-вої оцінки.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини і відпо-відні їм правовідносини.

Позивач є власником квартири АДРЕСА_1, що підтверджується наявною у справі копією витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно від 06.04.2017 №84424374.

24 червня 2017р. відбулися Установчі збори співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 на яких, серед іншого, прийнято рішення про створення ОСББ "ЖК Микитська слобода", затвердження його статуту і надання повно-важень представнику Установчих зборів ОСОБА_4 щодо державної реєстрації Об'єд-нання, що підтверджується наявною у справі копією протоколу №1 Установчих зборів від 24.06.2017 (а.с. 19-23).

08 серпня 2017р. відповідачем проведено державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - ОСББ "ЖК Микитська слобода", про що у Єдиному держав-ному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зробле-но запис №10731020000034861 від 08.08.2017, що підтверджується наявною у справі копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громад-ських формувань від 28.10.2017 №1003183746, а також інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 12-15).

Спірні правовідносини виникли у сфері державної реєстрації юридичних осіб і сто-суються державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Законом України від 29.11.2001 №2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквар-тирного будинку" (у редакції, чинній на час проведення державної реєстрації) встановлено, що об'єднання є юридичною особою, що створюється відповідно до закону (ч. 6 ст. 4); державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації (ч. 14 ст. 6).

Як визначено у п.п. 4, 5, 8, абз. 5 п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (у редакції, чинній на час проведення державної реєстрації) (далі - Закон №755):

- державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадсь-кого формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповід-ного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої сим-воліки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом;

- державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус;

- заявник: засновник (засновники) або уповноважена ними особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

- суб'єкт державної реєстрації: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридич-них осіб та фізичних осіб-підприємців.

Як випливає із змісту вищенаведених законодавчих положень і ніким з учасників справи не заперечувалося, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є юридич-ною особою, створення якої підлягає державній реєстрації, що проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб, суб'єктом державної реєстрації, яких, серед іншого, є нотаріуси.

Частиною 1 ст. 17 Закону №755 визначено перелік документів, які подаються для дер-жавної реєстрації створення юридичної особи (крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування), який передбачає, серед іншого: примірник оригіналу (нотаріаль-но засвідчену копію) рішення засновників про створення юридичної особи з додатками; установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа.

Також, у п. 3 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирно-го будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 №1521 (який був чинним на час проведення державної реєстрації), було визначено, що для держав-ної реєстрації об'єднання уповноважена установчими зборами особа (заявник) подає безпо-середньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до органу державної реєстрації:

1) реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію об'єднання, оформлену за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку;

2) протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єд-нання та затвердження його статуту;

3) два примірники оригіналу і п'ять копій статуту об'єднання, оформлені згідно з вимо-гами законодавства;

4) список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники житлових (нежитлових) приміщень та заявник.

Пунктом 6 цього Порядку було передбачено, що орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповід-ність їх законодавству (абз. 2).

У разі позитивного результату перевірки орган державної реєстрації формує реєстраційну справу об'єднання і зазначає дату надходження документів у журналі обліку реєстраційних справ, який ведеться за формою, встановленою цим органом (абз. 3).

У разі коли в результаті перевірки виявлено, що заявником подано не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства, орган державної реєстрації повідомляє про це заявника і повертає йому документи. Після врахування зауважень заявник може подати документи повторно (абз. 4).

Позивач стверджує про невідповідність поданих відповідачу документів, а саме нена-лежне оформлення протоколу №1 Установчих зборів співвласників багатоквартирного бу-динку від 24.06.2017, що суперечить ч. 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" і наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 №203, оскільки рішення прий-нято за відсутності необхідної кількості співвласників, так як загальна кількість належних співвласникам квартир та нежитлових приміщень вказана у протоколі 28664,27 кв.м., а не 35503,60 кв.м. та 687,4 кв.м., як зазначено у сертифікаті серії ІУ №164161591561, виданим Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

Суд вважає безпідставними доводи позивача про невідповідність протоколу №1 Уста-новчих зборів від 24.06.2017 і відхиляє їх, виходячи з такого.

Частиною 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" встановлено, що рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Як визначено у ст. 1 цього Закону, співвласники багатоквартирного будинку (співвлас-ники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 №203, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.09.2015 за №1083/27528, затверджено форму протоколу зборів співвласників багатоква-ртирного будинку

Згідно з наявною у справі копією протоколу №1 Установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку від 24.06.2017, у розділі І. Загальна інформація та відповідно до вимог вищевказаного наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 №203 зазначено таке:

- загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку: 473;

- загальна площа належним їм квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: 28664,27 кв.м.;

- загалом у зборах та в письмовому опитуванні взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 266 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 16283,07 кв.м.

Позивачем надано до суду копію сертифікату серії ІУ №164161591561, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 07.06.2016 (а.с. 18), із змісту яко-го вбачається, що цим сертифікатом засвідчується відповідність закінченого будівництвом об'єкта: "Житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями по АДРЕСА_1" проектній документації та підтверджується його готовність до експлуатації. Сертифікат виданий на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації від 31.05.2016. Також у сертифікаті зазначено: загальна площа будинку - 48758,8 кв.м., загальна площа квартир - 35503,6 кв.м., житлова площа квартир - 15628,1 кв.м., кількість поверхів - 24, кількість квартир - 536, площа вбудованих, вбудовано-прибу-дованих та прибудованих приміщень - 687,4 кв.м., площа ТП РП - 60,54 кв.м.

Однак, вказаний сертифікат лише засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.

Оскільки даний сертифікат і зазначена у ньому характеристика об'єкта (показники площі) не підтверджує зареєстрованих речових прав на квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку, тому посилання позивача на цей сертифікат жодним чином не спростовує достовірність наведеної у протоколі №1 від 24.06.2017 інформації про кількість співвласників і належні їм площі квартир та/або нежитлових приміщень.

Інших доказів, які свідчать, що на час проведення Установчих зборів 24.06.2017, право власності було зареєстровано за усіма квартирами загальною площею 35503,6 кв.м. і нежит-ловими приміщеннями площею 687,4 кв.м., позивачем до суду не надано і про наявність таких доказів суд не повідомлено.

Таким чином, твердження позивача про необхідність врахування при проведенні Ус-тановчих зборів 36191 кв.м. (35503,6+687,4) і про помилковий розрахунок загальної кількості співвласників багатоквартирного будинку (28664,27 кв.м.) є безпідставними.

Згідно з копією протоколу №1 Установчих зборів від 24.06.2017, рішення порядку ден-ного: 1) вибори голови та секретаря установчих зборів; 2) створення ОСББ; 3) затвердження статуту ОСББ; 4) формування правління ОСББ, вибори членів правління; 5) формування ревізійної комісії ОСББ, вибори голови та членів ревізійної комісії; 6) надання повноважень представнику Установчих зборів щодо державної реєстрації ОСББ), прийняті за підсумками голосування, в результаті якого голосів "за" було набрано:

по 1 питанню - 252 співвласники (представники) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 15417,97 кв.м. (53,79%);

по 2 питанню - 253 співвласники (представники) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 15453,07 кв.м. (53,91%);

по 3 питанню - 237 співвласників (представників) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 14455,07 кв.м. (50,43%);

по 4 питанню - 248 співвласників (представників) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 14931,62 кв.м. (52,09%);

по 5 питанню - 242 співвласники (представники) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 14571,77 кв.м. (50,84%);

по 6 питанню - 249 співвласників (представників) загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 15093,97 кв.м. (52,66%).

Як вбачається, рішення порядку денного прийняті внаслідок набрання кількості голо-сів "за" більше ніж половина загальної кількості усіх співвласників багатоквартирного бу-динку (28664,27 кв.м.), що відповідає вимогам ч. 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" і спростовує твердження позивача про проти-лежне та про неналежне оформлення вказаного протоколу.

Суд відхиляє посилання позивача на ч. 1 ст. 27 Закону №755, якою були визначено підстави для відмови у проведенні державної реєстрації з мотивів невідповідності відомос-тей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені у документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичною особи, а також невідповідності установчих документів вимогам ч. 3 ст. 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, оскільки позивач посилається на редакцію Закону №755, яка втратила чинність 31.12.2015 і не діяла на час проведення відповідачем 08.08.2017 спірної державної реєстрації створення ОСББ "ЖК Микитська слобода".

Чинна, на час проведення державної реєстрації, редакція ч. 1 ст. 28 Закону №755 не передбачала таких підстав для відмови у державній реєстрації як невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, ві-домостям, які зазначені у документах, що подані для проведення державної реєстрації юри-дичною особи, а також невідповідності установчих документів вимогам ч. 3 ст. 8 цього Закону.

Щодо суперечливості документів вимогам Конституції та законів України, а також порушення порядку створення юридичної особи, то такі підстави для відмови у державній реєстрації передбачалися у п. 5 і п. 7 ч. 1 ст. 28 Закону №755, однак судом вище було зазна-чено про відповідність прийнятих Установчими зборами рішень вимогам ч. 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" і безпідставність дово-дів позивача про неналежне оформлення протоколу №1 Установчих зборів від 24.06.2017 і про прийняття рішень неповноважним складом Установчих зборів. Інших аргументів щодо невідповідності документів чи порядку створення юридичної особи позивачем не наведено.

З цих же мотивів суд відхиляє посилання позивача на п. 6 Порядку державної реєс-трації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабі-нету Міністрів України від 11.10.2002 №1521, яким передбачалося повернення заявнику документів у разі, коли в результаті перевірки виявлено, що ним подано не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства.

Таким чином, наявність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації ство-рення ОСББ "ЖК Микитська слобода", які були визначені у чинній на той час редакції ч. 1 ст. 28 Закону №755, а також для повернення документів, які були визначені у п. 6 вказаного Порядку, позивачем не доведено, а судом таких не встановлено.

Посилання позивача на положення Закону України "Про адміністративні послуги", якими передбачено надання адміністративної послуги (державна реєстрація створення юридичної особи) на підставі інформаційної і технологічної картки, а також надана до суду копія інформаційної картки, затверджена розпорядженням Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації (а.с. 24-29), суд не приймає до уваги, оскільки державна реєстрація проводилася нотаріусом, а не через Відділ (центр) надання адміністративних послуг районних у м. Києві державних адміністрацій.

Отже, зважаючи на помилковість доводів позивача і недоведеність нею тих обставин, на які вона посилається у підтвердження своїх вимог, суд вважає безпідставними твердження позивача про незаконність проведення відповідачем державної реєстрації створення ОСББ "ЖК Микитська слобода" і порушення прав чи інтересів позивача у сфері державної реєстра-ції. Водночас не згода позивача з діями ОСББ "ЖК Микитська слобода" чи уповноваженої Установчими зборами особи не стосується спірних правовідносин і не є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Враховуючи встановлені обставини справи і наведені мотиви, суд дійшов висновку про безпідставність вимоги про скасування державної реєстрації, у зв'язку з чим в задово-ленні адміністративного позову слід відмовити.

З огляду на відмову у задоволенні адміністративного позову, сплачений позивачем судовий збір стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 159-165, 241-246, 250 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити ОСОБА_1 у задоволенні адміністративного позову.

Позивач: ОСОБА_1;

03061, АДРЕСА_1.

Відповідач: Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу

Гречана Руслана Тарасівна; 01001, АДРЕСА_3.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖК Микитська слобода";

03061, м. Київ, вул. Героїв Севастополя, буд. 35-А, код ЄДРПОУ 41506191.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження ст. 255 КАС України.. Рішення суду може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293, 295-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня скла-дення повного судового рішення.

Суддя Д.А. Костенко

Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77280423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16207/17

Постанова від 23.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 23.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 18.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні