ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2018 року м. Одеса Справа № 1540/3491/18
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Айскомпані» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.05.2018р. № 752430/39425302, від 31.05.2018р. № 752431/39425302, від 31.05.2018р. № 752436/39425302, від 31.05.2018р. № 752435/39425302, від 31.05.2018р. № 752440/39425302, від 31.05.2018р. № 752433/39425302, від 31.05.2018р. № 752434/39425302, від 31.05.2018р. № 752439/39425302, від 31.05.2018р. № 752438/39425302, від 31.05.2018р. № 752437/39425302, від 31.05.2018р. № 752432/39425302, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ «Айскомпані» № 41 від 16.03.2018р., № 50 від 19.03.2018р., № 68 від 26.03.2018р., № 70 від 26.03.2018р., № 71 від 27.03.2018р., № 76 від 29.03.2018р., № 77 від 29.03.2018р., № 52 від 19.03.2018р., № 53 від 19.03.2018р., № 57 від 21.03.2018р., № 82 від 30.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в Одеській області (далі - Комісія) від 31.05.2018р. № 752430/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 41 від 16.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії, від 31.05.2018р. № 752431/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 50 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752436/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 68 від 26.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752435/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 70 від 26.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752440/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 71 від 27.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752433/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 76 від 29.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752434/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 77 від 29.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752439/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 52 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752438/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 53 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752437/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 57 від 21.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752432/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 82 від 30.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно зазначених Рішень, підставою відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання платником податку договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Однак, TOB "Айскомпані" не погоджуєтьсяі із зазначеними Рішеннями через їх протиправність, безпідставність, необґрунтованість, необ'єктивність та невідповідність фактичним обставинам й нормам діючого податкового законодавства.
Представник ГУ ДФС в Одеській області надав до суду письмовий відзив, який мотивований тим, що позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкові накладні № 41 від 16.03.2018р., № 50 від 19.03.2018р., № 68 від 26.03.2018р., № 70 від 26.03.2018р., № 71 від 27.03.2018р., № 76 від 29.03.2018р., № 77 від 29.03.2018р., № 52 від 19.03.2018р., № 53 від 19.03.2018р., № 57 від 21.03.2018р., № 82 від 30.03.2018р. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена. Також, даними квитанціями запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової. Надалі платник податку направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, за рішеннями комісії ГУ ДФС в Одеській області від 31.05.2018р. №752430/39425302, від 31.05.2018р. №752431/39425302, від 31.05.2018 р. №752436/39425302, від 31.05.2018 р. №752435/39425302, від 31.05.2018 р. №752440/39425302, від 31.05.2018 р. №752433/39425302, від 31.05.2018 р. №752434/39425302, від 31.05.2018 р. №752439/39425302, від 31.05.2018 р. №752438/39425302, від 31.05.2018 р. №752437/39425302, від 31.05.2018р. №752432/39425302, №662391/38803018 від 24.04.2018 року, №662389/38803018 від 24.04.2018 року, №662390/38803018 від 24.04.2018 року відмовлено у реєстрації податкових накладних. Так, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-УШ було внесено ряд суттєвих змін до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю. Надалі, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-УІІ1 пункт 200.16 статті 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. На час винесення оскаржуваних Позивачем рішень процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію / відмову у реєстрації регламентована: Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями); Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом - Постанова № 117); Наказом Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 року № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (зі змінами та доповненнями). У відповідності до вимог п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Пунктом 14 даного Порядку встановлено, що Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п. 19 Порядку). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 20 Порядку). Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п. 21 Порядку). В оскаржуваному рішеннях Комісії ДФС України було чітко зазначено саме які документи не було надано позивачем, а саме: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків. З огляду на не надання позивачем разом із повідомленнями, всіх необхідних документів, ГУ ДФС в Одеській області прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Таким чином, рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, - є повністю обґрунтованим.
Представник ДФС України надав до суду письмовий відзив, аналогічний за змістом з відзивом ГУ ДФС в Одеській області.
Ухвалою суду від 27.06.2018 року відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
Дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що профільним та основним видом діяльності TOB "Айскомпані" є оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами в рамках якого TOB "Айскомпані" здійснювався продаж своїм контрагентам-покупцям молочних продуктів та харчових виробів попередньо придбаних TOB "Айскомпані" у своїх контрагентів-постачальників.
Для забезпечення ведення своєї фінансово-господарської діяльності, між TOB "Айскомпані" та його контрагентами-постачальниками укладалися договори на постачання та придбавалися молочні продукти та харчові вироби для наступного їх продажу своїм контрагентам-покупцям, з метою отримання прибутку.
Так між позивачем та його контрагентами-покупцями, були укладені наступні договори, а саме:
20.01.2017 року укладено договір №18/39 з Реабілітаційний центр Вікторія ;
04.02.2016 року укладено договір №04/12 з ПП Фрегат-2002 ;
15.05.2017 року укладено договір №2 з ТОВ Прод-Юг ;
31.01.2017 року укладено договір №1 з ТОВ Продукт-Постачання ;
01.07.2015 року укладено договір №5 з ПП Олімпія Сервіс .
Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до 201.10. ст.201 Податкового кодексу України (надалі, ПКУ) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Отже, TOB "Айскомпані" за правилом першої події та у відповідності до норм ПКУ було виписано та направлено на реєстрацію до Реєстру наступні податкові накладні:
№41 від 16.03.2018р. на загальну суму 12214,16 грн. в тому числі ПДВ у сумі 2035,69 грн. (Реабілітаційний центр Вікторія);
№50 від 19.03.2018р. на загальну суму 15921,50 грн. в тому числі ПДВ у сумі 2653,58 грн. (ПП Фрегат-2002 );
№68 від 26.03.2018р. на загальну суму 14048 грн. в тому числі ПДВ у сумі 2341,33 грн. (ТОВ Прод-Юг );
№70 від 26.03.2018р. на загальну суму 1923,40 грн. в тому числі ПДВ у сумі 320,57 грн. (ТОВ Продукт-Постачання );
№71 від 27.03.2018р. на загальну суму 16504,55 грн. в тому числі ПДВ у сумі 2750,76 грн. (Реабілітаційний центр Вікторія);
№76 від 29.03.2018р. на загальну суму 7553,52 грн. в тому числі ПДВ у сумі 1258,92 грн. (ПП Олімпія сервіс );
№77 від 29.03.2018р. на загальну суму 11363,40 грн. в тому числі ПДВ у сумі 1893,90 грн. (ПП Олімпія сервіс );
№52 від 19.03.2018р. на загальну суму 17019,25 грн. в тому числі ПДВ у сумі 2836,54 грн. (ТОВ Прод-Юг );
№53 від 19.03.2018р. на загальну суму 66884,69 грн. в тому числі ПДВ у сумі 11147,45 грн. (ТОВ Прод-Юг );
№57 від 21.03.2018р. на загальну суму 47462,59 грн. в тому числі ПДВ у сумі 7910,43 грн. (ТОВ Прод-Юг );
№82 від 30.03.2018р. на загальну суму 2517,84 грн. в тому числі ПДВ у сумі 419,64 грн. (ПП Олімпія сервіс ).
По всім цим виписаним накладним контрагентам-покупцям у реєстрації було відмовлено в Єдиному реєстрі податкових накладних органом ДФС.
Так рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.05.2018р. № 752430/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 41 від 16.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752431/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 50 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752436/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 68 від 26.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752435/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 70 від 26.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752440/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 71 від 27.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752433/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 76 від 29.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752434/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 77 від 29.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752439/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 52 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752438/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 53 від 19.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752437/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 57 від 21.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії від 31.05.2018р. № 752432/39425302 відмовлено у реєстрації податкової накладної TOB "Айскомпані" № 82 від 30.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (далі Порядок №117) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 12)
Згідно до п. 14,16 Порядку 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнято органом ДФС, але реєстрацію їх зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.
Підставою для зупинення всіх податкових накладних зазначено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи реальність здійснених операцій позивача із своїми контрагентами- покупцями та контрагентами-постачальниками та підставність складання податкових накладних позивачем, усі обставини таких господарських операцій були детально та повно викладені у відповідних Поясненнях до податкових накладних № 41 від 16.03.2018р., № 50 від 19.03.2018р., № 68 від 26.03.2018р.. № 70 від 26.03.2018р.. № 71 від 27.03.2018р., № 76 від 29.03.2018р„ № 77 від 29.03.2018р., № 52 від 19.03.2018р., № 53 від 19.03.2018р.. № 57 від 21.03.2018р.. № 82 від 30.03.2018р., які подавалися позивачем до органу ДФС разом із підтверджуючими зазначені обставини документами, а саме, договорами з постачальниками та покупцями, накладними, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, платіжними дорученнями.
Так позивачем були надані наступні документи:
По рішенню від 31.05.2018р. № 752430/39425302, були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 41 від 16.03.2018р.;
податкова накладна № 41 від 16.03.2018р. покупцю Реабілітаційний центр "Вікторія ";
повідомлення щодо подачі документів;
договір поставки з покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія" №18/39 від 20.01.2017р.;
видаткова накладна № 2056 від 16.03.2018р. з покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія ";
платіжне доручення № 240 від 20.03.2018р. про сплату товару покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія ";
договір поставки № 23/1015 від 23.10.2015р. з постачальником TOB "Торговий дім "Малороганський";
податкова накладна від постачальника TOB "Торговий дім "Малороганський ";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкових накладних постачальником;
накладна на відвантаження від постачальника TOB "Торговий дім "Малороганський";
товарно-транспортна накладна на перевезення товару від постачальника TOB "Торговий дім "Малороганський";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику TOB "Торговий дім "Малороганський".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752431/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
пояснення до податкової накладної № 50 від 19.03.2018р.;
податкова накладна №. 50 від 19.03.2018р. покупцю ПП "Фрегат-2002";
договір поставки з покупцем ПП "Фрегат-2002" №04/12 від 04.02.2016р.;
видаткова накладна №2116 від 19.03.2018р. з покупцем ПП "Фрегат-2002";
платіжне доручення № 1284 від 29.03.2018р. про сплату товару покупцем ПП "Фрегат-2002";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником ;
накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
товарно-транспортна накладна на перевезення товару від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752436/39425302, були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 68 від 26.03.2018р.;
податкова накладна № 68 від 26.03.2018р. покупцю TOB "Прод-Юг";
повідомлення щодо подачі документів;
договір поставки з покупцем TOB "Прод-Юг " №2 від 15.05.2017р.;
видаткова накладна № 2301 від 26.03.2018р. з покупцем TOB "Прод-Юг ";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька
маслосирбаза ";
податкова накладна від постачальника ПАТ " Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПНпро реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження №96558 від 13.02.2018р. від постачальника ПАТ
"Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
товарно-транспортна накладна на перевезення товару від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
договір поставки №237 від 17.07.2017р. з постачальником ПП "Дживальдіс" податкова накладна від постачальника ПП "Дживальдіс";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником ПП "Дживальдіс";
видаткова накладна № 8302 від 26.03.2018р. від постачальника ПП "Дживальдіс"; платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПП Дживальдіс ;
По рішенню від 31.05.2018р. № 752435/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 70 від 26.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна №70 від 26.03.2018р. покупцю TOB "Продукт-Постачання"; договір поставки з покупцем TOB "Продукт-Постачання " №1 від 31.01.2017р.;
видаткова накладна № 2291 від 26.03.2018р. з покупцем TOB "Продукт-Постачання";
платіжне доручення №311 від 02.04.2018р. про сплату товару покупцем TOB "Продукт-Постачання";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ " Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза"; товарно-транспортна накладна на перевезення товару від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
По рішенню від 31.05.2018р. №752440/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної №71 від 27.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна №71 від 27.03.2018р. покупцю Реабілітаційний центр "Вікторія";
договір поставки з покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія" №18/39 від 20.01.2017р.;
видаткова накладна №2324 від 27.03.2018р. з покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія";
платіжне доручення №229 від 30.03.2018р. про сплату товару покупцем Реабілітаційний центр "Вікторія";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
договір поставки № 23/1015 від 23.10.2015р. з постачальником TOB "Торговий дім " Малороганський";
податкова накладна від постачальника TOB "Торговий дім "Малороганський"; витяг з ЄРПН про реєстрацію податкових накладних постачальником;
видаткова накладна на відвантаження від постачальника TOB "Торговий дім "Малороганський";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ " Хмельницька маслосирбаза".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752433/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 76 від 29.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна № 76 від 29.03.2018р. покупцю ПП "Олімпія Сервіс";
договір поставки з покупцем ПП "Олімпія Сервіс" №5 від 01.07.2015р.; видаткова накладна №2390 від 29.03.2018р. з покупцем ПП "Олімпія Сервіс";
платіжне доручення №213 від 12.04.2018р. про сплату товару покупцем ПП "Олімпія Сервіс";
договір поставки №288/16-м від 24.03.2016р. з постачальником ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
видаткова накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Первомайський
молочноконсервний комбінат";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752434/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
пояснення до податкової накладної №77 від 29.03.2018р.;
податкова накладна №77 від 29.03.2018р. покупцю ПП "Олімпія Сервіс";
договір поставки з покупцем ПП "Олімпія Сервіс " №5 від 01.07.2015р.;
видаткова накладна № 2391 від 29.03.2018р. з покупцем ПП "Олімпія Сервіс";
платіжне доручення № 213 від 12.04.2018р. про сплату товару покупцем ПП
"Олімпія Сервіс";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ " Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником ;
накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752439/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної №52 від 19.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна №52 від 19.03.2018р. покупцю TOB "Прод-Юг";
договір поставки з покупцем TOB "Прод-Юг" №2 від 15.05.2017р;
видаткова накладна № 2133 від 19.03.2018р. з покупцем TOB "Прод-Юг";
платіжне доручення № 194 від 29.03.2018р. про сплату товару покупцем TOB "Прод-Юг";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза ";
податкова накладна від постачальника ПАТ " Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження № 96558 від 13.03.2018р. від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
договір поставки №237 від 17.07.2017р. з постачальником ПП "Дживальдіс" податкова накладна від постачальника ПП "Дживальдіс";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником ПП "Дживальдіс";
видаткова накладна №7598 від 15.03.2018р. та № 7599 від 19.03.2018р. від постачальника ПП "Дживальдіс";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПП "Дживальдіс".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752438/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 53 від 19.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна № 53 від 19.03.2018р. покупцю TOB "Прод-Юг";
договір поставки з покупцем TOB "Прод-Юг" №2 від 15.05.2017р.;
видаткова накладна № 2137 від 19.03.2018р. з покупцем TOB "Прод-Юг";
платіжне доручення № 194 від 29.03.2018р. про сплату товару покупцем TOB "Прод-Юг";
договір дистриб'юції №806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ " Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження № 96558 від 13.03.2018р. від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
договір поставки №288/16-м від 24.03.2016р. з постачальником ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
видаткова накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
договір дистриб'юції №159 від 10.03.2016р. з постачальником ПАТ "Юрія";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Юрія";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
видаткова накладна від постачальника ПАТ "Юрія";
товарно-транспортна накладна на перевезення товару постачальником ПАТ "Юрія";
платіжні доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Юрія".
По рішенню від 31.05.2018р. № 75243 7/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 57 від 21.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна № 57 від 21.03.2018р. покупцю TOB "Прод-Юг";
договір поставки з покупцем TOB "Прод-Юг" №2 від 15.05.2017р.;
видаткова накладна № 2173 від 21.03.2018р. з покупцем TOB "Прод-Юг";
платіжне доручення №194 від 29.03.2018р. про сплату товару покупцем TOB "Прод-Юг";
платіжне доручення № 201 від 30.03.2018р. про сплату товару покупцем TOB "Прод-Юг";
договір дистриб'юції № 806 від 14.03.2016р. з постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
накладна на відвантаження №96558 від 13.03.2018р. від постачальника ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
товарно-транспортна накладна на перевезення товару постачальником ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Хмельницька маслосирбаза";
договір дистриб'юції №159 від 10.03.201бр. з постачальником ПАТ "Юрія";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Юрія";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
видаткові накладні від постачальника ПАТ "Юрія";
товарно-транспортні накладні на перевезення товару постачальником ПАТ "Юрія";
платіжні доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Юрія ".
По рішенню від 31.05.2018р. № 752432/39425302 були надані:
квитанція від 15.04.2018р.;
пояснення до податкової накладної № 82 від 30.03.2018р.;
повідомлення щодо подачі документів;
податкова накладна № 82 від 30.03.2018р. покупцю ПП "Олімпія Сервіс";
договір поставки з покупцем ПП "Олімпія Сервіс" №5 від 01.07.2015р.;
видаткова накладна №2424 від 30.03.2018р. з покупцем ПП "Олімпія Сервіс";
платіжне доручення №213 від 12.04.2018р. про сплату товару покупцем ПП "Олімпія Сервіс";
договір поставки №288/16-м від 24.03.2016р. з постачальником ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
податкова накладна від постачальника ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
витяг з ЄРПН про реєстрацію податкової накладної постачальником;
видаткова накладна на відвантаження від постачальника ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат";
платіжне доручення про сплату за товар постачальнику ПАТ "Первомайський молочноконсервний комбінат".
Суд зазначає, що всі підтверджуючи документи додані до пояснень наявні в матеріалах справи.
А отже, надано усі первинні документи, що оформлені в рамках договорів поставки та які не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст.198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (наказ Мінфіну від 24.05.1995р.№88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, а отже, засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено (копії надаються до позову).
Відповідно до п. 21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Проте, незважаючи на надання зазначених пояснень та копій підтверджуючих документів, органом ДФС були прийняті оскаржувані рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних TOB "Айскомпані" № 41 від 16.03.2018р., № 50 від 19.03.2018р., № 68 від 26.03.2018р., № 70 від 26.03.2018р., № 71 від 27.03.2018р., № 76 від 29.03.2018р., № 77 від 29.03.2018р., № 52 від 19.03.2018р., № 53 від 19.03.2018р., № 57 від 21.03.2018р., № 82 від 30.03.2018р. із зазначенням про те, що підставою відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання платником податку договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПКУ 201.16. реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, враховуючи надання позивачем до органу ДФС пояснень та копій усіх перелічених ДФС підтверджуючих документів, у відповідача відсутні були підстави для зупинення реєстрації та відмови у реєстрації податкових накладних.
А отже, з урахуванням вищевикладеного, суд доходить висновку, що оскаржувані рішення, є протиправними та порушують права і інтереси TOB "Айскомпані", а тому підлягають скасуванню.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Та відповідач - як суб'єкт владних повноважень не довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваних рішень.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.9, 139, 241-246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Айскомпані» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 31.05.2018р. № 752430/39425302, від 31.05.2018р. № 752431/39425302, від 31.05.2018р. № 752436/39425302, від 31.05.2018р. № 752435/39425302, від 31.05.2018р. № 752440/39425302, від 31.05.2018р. № 752433/39425302, від 31.05.2018р. № 752434/39425302, від 31.05.2018р. № 752439/39425302, від 31.05.2018р. № 752438/39425302, від 31.05.2018р. № 752437/39425302, від 31.05.2018р. № 752432/39425302, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ «Айскомпані» №41 від 16.03.2018р., №50 від 19.03.2018р., №68 від 26.03.2018р., №70 від 26.03.2018р., №71 від 27.03.2018р., №76 від 29.03.2018р., №77 від 29.03.2018р., №52 від 19.03.2018р., №53 від 19.03.2018р., №57 від 21.03.2018р., №82 від 30.03.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного отримання, податкові накладні №41 від 16.03.2018р., №50 від 19.03.2018р., №68 від 26.03.2018р., №70 від 26.03.2018р., №71 від 27.03.2018р., №76 від 29.03.2018р., №77 від 29.03.2018р., №52 від 19.03.2018р., №53 від 19.03.2018р., №57 від 21.03.2018р., №82 від 30.03.2018р. подані ТОВ «Айскомпані» .
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Айскомпані» (код ЄДРПОУ 39425302, місцезнаходження: 65058, АДРЕСА_1) витрати по сплаті судового збору у сумі 19382 грн. сплачені по платіжному дорученню №2568 від 12.07.2018р.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст..255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуванням положень п.15-5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Іванов Е.А.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2018 |
Оприлюднено | 24.10.2018 |
Номер документу | 77300091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні