Рішення
від 24.10.2018 по справі 804/5373/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2018 року Справа № 804/5373/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Терра Д (код ЄДРПОУ 38200207; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ШОСЕ ЗАПОРІЗЬКЕ, будинок 37) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428; 49004, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ПРОСПЕКТ ОЛЕКСАНДРА ПОЛЯ, будинок 2), третя особа - Кам'янська міська рада (код ЄДРПОУ 24604168; 51931, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, ОСОБА_2 КАЛНИШЕВСЬКОГО, будинок 2) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

Обставини справи: 22.06.2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю Терра Д звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_3 Держгеокадастру у м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області, третя особа - Кам'янська (Дніпродзержинська) міська рада, в якому просить:

- визнати незаконними дії ОСОБА_3 Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області щодо невиконання рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року № 1339-64/VІ при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земель м. Дніпродзержинська, а саме: не застосування при розрахунку нормативної грошової вартості земельної ділянки, яка передана в оренду ТОВ Терра Д коефіцієнту Км 3 з максимальним значенням 0,5;

- зобов'язати ОСОБА_3 Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210400000:01:011:0435), яка розташована за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське (Дніпродзержинськ), бульвар Будівельників, 27-А, із зазначенням сукупного коефіцієнту Км 3 на рівні 0,5 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є орендарем земельної ділянки площею 1,6455 на підставі договору оренди від 05.01.2015 №13011 укладеного з Дніпродзержинською міською радою. Орендна плата напряму залежить від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. З спірного витягу вбачається, що сукупний коефіцієнт Км3 дорівнює 1,02 замість 0,5, як встановлено рішенням Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ". Таким чином, нормативна грошова оцінка була неправомірно завищена ОСОБА_3 Держгеокадастру у м.Дніпродзержинську Дніпропетровської області у кілька разів, що в значній мірі позначиться на розмірі орендної плати за земельну ділянку.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.10.2016р. відкрито провадження у справі (суддя Степаненко В.В.).

Ухвалою суду від 02.02.2017 року, суд зупинив провадження в адміністративній справі №804/5373/16.

Розпорядженням №1484 д від 17.05.2018 року у зв'язку із відрахуванням судді Степаненко В.В. зі штату суду, було призначено повторний автоматизований розподіл справи №804/5373/16 провадження та згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу було розподілено судді Сидоренко Д.В.

З 15.12.2017 року діє нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 10 Розділу VII "Перехідні положення" якого визначено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Ухвалою суду від 21.05.2018 року, суд прийняв справу до свого провадження, поновив провадження у справі та призначив до розгляду в підготовчому засіданні.

Ухвалою суду від 05.07.2018 року суд допустив заміну відповідача ОСОБА_3 Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40027871; 51900, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, ПРОСПЕКТ ВАСИЛЯ СТУСА, будинок 10/12) правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428; 49004, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ПРОСПЕКТ ОЛЕКСАНДРА ПОЛЯ, будинок 2).

Судом встановлено, що згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено зміни щодо перейменування третьої особи - Дніпродзержинська міська рада, на Кам'янська міська рада.

22.08.2018 року від відповідача надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що згідно технічної документації на території м.Дніпродзержинськ визначено 16 локальних факторів, які можуть вплинути на загальне значення коефіцієнту КмЗ, як і інші локальні фактори, що можуть потенційно бути виявлені в м.Дніпродзержинську вже були враховані на стадії визначення коефіцієнту Км2. В попередній редакції рішення ради єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який в добутку дорівнює 0,64, застосований конкретно лише до двох локальних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (0,8) та у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (0,8). У рішенні Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64 визначено сукупний (добуток множення) коефіцієнт Км3 на рівні 0.5 однак не визначається саме із яких сукупних локальних факторів складається Км3 на рівні 0.5. Отримати добуток коефіцієнту Км3 у розмірі 0,5 взагалі неможливо. Так, при прийнятті коефіцієнту Км3 на рівні 0.5 як єдиного сукупного (добутку) коефіцієнту, який буде застосовуватись, не були враховані локальні, які визначені технічною документацією з нормативною грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ, і їх добуток однозначно буде більшим від 0,5, але використанню підлягає нічим не обґрунтований Км3, який встановлений оскаржуваним рішенням ради. Територіальні органи Держгеокадастру - центрального органу державної виконавчої влади не мають права керуватись протиправними рішеннями органу місцевого самоврядування, яке не відповідає Порядку, затвердженому спільним наказом Державного комітету України із земельних ресурсів, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р.

Також в матеріалах справи міститься пояснення третьої особи - Кам'янської міської ради, в яких зазначено, що 08.07.2015 року Дніпродзержинською міською радою прийнято рішення №1339-64 "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ", яким вирішено внести зміни та пункт 1.1 рішення викласти у наступній редакції "1.1. Для всіх земельних ділянок міста, крім земельних ділянок зазначених у п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який дорівнює 0,5". Таким чином, значення коефіцієнту Км3 встановлено від 0,5 до 1. Дане рішення не визнано судом незаконним та не скасовано, тобто є діючим та таким, що підлягає виконанню.

03.09.2018 року від позивача надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 11.09.2018 року закрито підготовче провадження та призначено до судового розгляду справи по суті.

В судове засідання сторони не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до п.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин та керуючись приписами ч.9 ст.205 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу по суті в порядку письмового провадження та на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказах. На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд,-

ВСТАНОВИВ :

05.01.2015р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕРРА Д" та Дніпродзержинською міською радою укладений договір оренди земельної ділянки №13011.

Згідно предмету договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: бульв.Будівельників, 27А, місто Дніпродзержинськ, кадастровий номер: 1210400000:01:011:0435, згідно з планом земельної ділянки, що додається.

Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.11.2014 №1144-57/VI.

Згідно з п.2.1, п.5.1 Договору оренди земельна ділянка передається в оренду для розміщення багатофункціонального центру.

Пунктом 5.2 цього договору встановлено, що цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Відповідно до п.4.2 Договору оренди, обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Згідно з п.4.4 цього Договору, розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством (п.4.4.3).

Рішенням Дніпродзержинської міської ради №842-38/VI від 12.07.2013р. Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 м2 в розмірі 199,64 грн. та введено в дію з 01.01.2014р.

Відповідно до п.1.1 рішення Дніпродзержинської міської ради №842-38/VI від 12.07.2013р. для всіх земельних ділянок у правобережній частині міста, крім ділянок зазначених у п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3 з урахуванням локальних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (0,8) та у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (0,8), який в сукупності (добутку) дорівнює 0,64.

Згідно з п.1.3 цього рішення, сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який дорівнює 1 застосовується на земельних ділянках, які надані в користування промисловим підприємствам, що є джерелами забруднення.

З метою встановлення економічно обґрунтованої плати за землю, поліпшення умов розвитку підприємницької діяльності та вирішення соціальної напруги з приводу сплати земельних платежів 08.07.2015р. Дніпродзержинською міською радою прийнято рішення №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ .

Відповідно до пункту 1.1 рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI для всіх земельних ділянок міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, якій дорівнює 0,5 .

Судом також встановлено, що ОСОБА_3 Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області здійснено розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: бульвар Будівельників, 27-А, місто Дніпродзержинськ, кадастровий номер 1200400000:01:011:0435, який оформлено у вигляді витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №261/86-16 від 30.01.2016р., відповідно до змісту якого розмір сукупного коефіцієнту Км3 складає 1.02 .

Окрім того, в матеріалах справи містяться відомості, що постановою Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 27.11.2017 року у справі №208/3026/16а-а (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/71481508), адміністративний позов Керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури до Кам'янської міської ради Дніпропетровської області, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: відділ Держгеокадастру у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області, Приватне підприємство фірма Бомонд про визнання рішення незаконним задоволено повністю, поновлено строк на оскарження рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року №842-38/ VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ ; визнано рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року №842-38/ VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ незаконним та нечинним з моменту його прийняття з відновлення в редакції рішення Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013 року №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ станом на 08.07.2015 року.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2018 року у справі №208/3026/16-а (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/73103477), апеляційну скаргу Приватного підприємства фірма "Бомонд" задоволено частково. Постанову Заводського районного суду м.Дніпродзержинська від 27 листопада 2017 р. в адміністративній справі № 208/3026/16-а(2-а/208/209/16) скасовано, адміністративний позов Керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури залишено без розгляду.

Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, на час винесення рішення у справі, рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ є чинним.

Преамбулою Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 р. №1378-IV(далі - Закон №1378-IV) встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Тобто, нормативна грошова оцінка залежить від доходу, який можна отримати від передбаченого використання конкретної земельної ділянки.

Згідно зі ст.5 Закону №1378-IV залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормами ст.18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до положень статей 20 та 23 Закону №1378-IV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативно грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється як витяг з технічної документації з нормативно грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативно грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок, чинний на час формування спірного витягу) .

Пунктом 3.1 Прядку встановлювалось, що в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно з п.3.2 Порядку населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.

Відповідно до п.3.3 вищевказаного Порядку нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = --------- х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 N 783 Про проведення індексації грошової оцінки земель .

Пунктом 3.6 Порядку встановлено, що коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, (9) де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій. Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Пунктом 3.10 Порядку було встановлено, що вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за відповідною формулою.

Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 3.7, при цьому добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Відповідно до п.4 Порядку за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, згідно з додатком 2.

На час винесення рішення по справі, механізм визначення нормативної грошової оцінки земель врегульовано Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики України та продовольства України, від 25.11.2016 №489.

Згідно пункту 1.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Відповідно до розділу "II Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою :Км = Км1 х Км2 х Км3,

де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Відповідно до пункту 10 Порядку №489, вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн=Цнз*Кф*Км3.

Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Згідно зі ст.15 Закону № 1378-IV підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.23 Закону № 1378-IV витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру затвердженого постановою КМУ від 14.01.2015 року №15 "Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру".

Відповідно до пп.36 п.4 даного Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Згідно з ч.1 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР(далі - Закон №280/97-ВР) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ст.73 Закону №280/97-ВР акти ради сільського, селищного, міського голови, голови районної вмісті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Зважаючи на те, що рішенням Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , яке станом на час розгляду справи є чинним, встановлено, що для всіх земельних ділянок міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки слід застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, якій дорівнює 0,5, а також враховуючи, що земельна ділянка, надана в оренду позивачу, не належить до земельних ділянок, зазначених в п.1.3 рішення міської ради (не є земельною ділянкою, яка надана в користування промисловим підприємствам, що є джерелами забруднення), здійснення розрахунку нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки відповідачем із застосуванням єдиного сукупного (добуток) коефіцієнту Км3, якій дорівнює 0,64, є протиправним.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Саме ці критерії є визначальними при перевірці на правомірність рішень та дій органів державної влади, що визначено ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Згідно із ч.1 ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Таким чином, рішенням Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року №1339-64-VІ "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ" в силу наведених положень є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що невиконання відповідачем рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015 року №1339-64-VІ "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ" року суперечить вимогам законодавства, а тому такі дії слід визнати незаконними.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, аналізуючи вищевказані норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "Терра Д" є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в загальному розмірі 2756,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №346 від 19.09.2016 року. Інших документально підтверджених судових витрат, матеріали справи не містять.

Згідно Виписки про зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України, судовий збір у розмірі 2756,00 грн. сплачений згідно платіжного доручення №346 від 19.09.2016 року зараховано на казначейський рахунок.

Приймаючи до уваги задоволення позову в повному обсязі, суд вважає за необхідне присудити здійснені позивачем судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2756,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до частини 5 статті 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 132, 139, 143, 241, 243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Терра Д (код ЄДРПОУ 38200207; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ШОСЕ ЗАПОРІЗЬКЕ, будинок 37) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428; 49004, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ПРОСПЕКТ ОЛЕКСАНДРА ПОЛЯ, будинок 2), третя особа - Кам'янська міська рада (код ЄДРПОУ 24604168; 51931, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, ОСОБА_2 КАЛНИШЕВСЬКОГО, будинок 2) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії щодо не застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 1210400000:01:011:0435), яка розташована за адресою: бульвар Будівельників, 27А, місто Дніпродзержинськ, та знаходиться у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю Терра Д відповідно до договору оренди від 05.01.2015р. №13011, єдиного сукупного (добуток) коефіцієнту Км3, який дорівнює 0,5, відповідно до рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ .

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю Терра Д Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210400000:01:011:0435), яка розташована за адресою: бульвар Будівельників, 27А, місто Дніпродзержинськ, розраховану із застосуванням єдиного сукупного (добуток) коефіцієнту Км3, який дорівнює 0,5, відповідно до рішення Дніпродзержинської міської ради від 08.07.2015р. №1339-64/VI Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013р. №842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ .

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Терра Д (код ЄДРПОУ 38200207; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ШОСЕ ЗАПОРІЗЬКЕ, будинок 37) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2756,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428; 49004, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ПРОСПЕКТ ОЛЕКСАНДРА ПОЛЯ, будинок 2).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2018
Оприлюднено24.10.2018
Номер документу77329817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5373/16

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 30.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 30.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 24.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні