П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
——————————————————————
У Х В А Л А
23 жовтня 2018 р.
Справа № 815/165/18
Суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду Лук'янчук О.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Офісу великих платників податків ДФС на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2018 р. по справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТАЛЗЮКРАЙН КОРП ЛТД" до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
Судовим рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2018 року адміністративний позов ТОВ "МЕТАЛЗЮКРАЙН КОРП ЛТД" задоволено.
На зазначене рішення суду Офіс великих платників податків ДФС подав апеляційну скаргу.
Перевіривши апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 298 КАС України, а саме при поданні апеляційної скарги апелянтом пропущений строк звернення до суду та не надано доказів сплати судового збору відповідно до вимог ЗУ «Про судовий збір».
З матеріалів справи вбачається, що рішення Одеського окружного адміністративного суду прийнято 24.05.2018 року, а з апеляційною скаргою заявник звернувся вдруге 10.10 2018 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.
В апеляційній скарзі апелянт порушує питання про поновлення строку на апеляційне оскарження, в обґрунтування якого зазначив, що вперше апелянтом апеляційну скаргу подано в межах строку звернення на апеляційне оскарження, однак остання була повернута апелянту у зв'язку з несплатою судового збору, однак апелянт бажає скористатися своїм правом та повторно подати апеляційну скаргу, у зв'язку з чим просить поновити строк на апеляційне оскарження.
Так, суд зазначає, що подача апеляційної скарги через більш як місяць після її повернення Одеським апеляційним адміністративним судом не можна визнати своєчасною та обґрунтованою.
Вчасна первинна подача апеляційної скарги не означає, що після її повернення повторне звернення до суду можливе у будь-який довільний строк, без дотримання часових рамок, встановлених процесуальним законом, оскільки в такому разі порушуватиметься принцип юридичної визначеності.
Відповідно до ч.3 ст. 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених ст. 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
У зв'язку викладеним апеляційна скарга підлягає залишенню без руху з установленням скаржнику строку для зазначення інших причин пропуску строку на апеляційне оскарження та надання доказів поважності причин пропуску цього строку.
Також, апелянтом при подачі апеляційної скарги не надано доказів сплати судового збору відповідно до вимог Закону України «Про судовий збір».
Натомість в апеляційній скарзі заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору.
В обґрунтування клопотання апелянт зазначає, що рахунки податкового органу арештовані, а сума судового збору яка підлягає сплаті є дуже великою для податкового органу, а тому просять відстрочити сплату судового збору.
Вивчивши доводи клопотання суд приходить до висновку, що клопотання про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Зміст цієї статті передбачає право суду, а не обов'язок, на свій розсуд відстрочити, розстрочити, зменшити або звільнити від сплати судового збору.
Вказані положення адміністративного процесуального законодавства кореспондуються із приписами ст. 8 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VI.
Разом з цим, аналіз наведених норм показав, що єдиною підставою для вчинення судом зазначених у цих нормах дій є майновий стан заявника. Обґрунтування обставин, які свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір» пільги щодо сплати судового збору відносно апелянта не передбачені.
Водночас, оскільки скаржником не надано докази для відстрочення сплати судового збору, а також те, що скаржник ніяким чином не підтверджує та не обґрунтовує можливість сплатити судовий збір в майбутньому, за таких обставин підстави для застосування судом приписів ст. 133 КАС України, ст. 8 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VI відсутні.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, ставки судового збору складають 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У відповідності до положень ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на постанову суду судовий збір становить 150% ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
З урахуванням вимог вищезазначених норм Закону, розмір ставки судового збору, за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, в даному випадку, становить 659036,30 ( шістсот п'ятдесят дев'ять тисяч тридцять шість гривень) 30 коп.
Судовий збір за подачу апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду повинно бути сплачено за наступними реквізитами: Отримувач коштів: УК в м. Одесі/Приморський район/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, код банку отримувача (МФО): 828011, рахунок отримувача: 31212206781008, код класифікації доходів бюджету: 22030001
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються правила ст. 169 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя -
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання Офісу великих платників податків ДФС про відстрочення сплати судового збору відмовити.
Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС залишити без руху.
Надати апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги десять днів з моменту отримання даної ухвали суду.
Роз'яснити апелянту, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст.169 КАС України апеляційна скарга буде повернута скаржнику, а якщо заяву не буде подано у визначений строк або причини пропуску строку буде визнано судом не поважними то відповідно до ст. 299 КАС судом буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя: Лук'янчук О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2018 |
Оприлюднено | 26.10.2018 |
Номер документу | 77359667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Лук'янчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні