ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 червня 2010 року 17:20 № 2а-6074/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання Поліщук О.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі міста Києва про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.01.2010р. №0000302303 Товариство з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" звернулося в суд з позовом про визнання протиправним та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.01.2010 р. № 0000302303 в розмірі 7 820,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що, на думку позивача, відповідачем, порушуючи норми податкового законодавства України, було винесені незаконне рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідач в жодне судове засідання не з'явився, хоча й був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Будь-яких клопотань, пояснень чи заперечень по суті спору суду не надав.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих позивачем, пояснень його представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Новий Ринок" зареєстроване Дарницькою районною в місті Києві державною адміністрацією 25.02.1999 р. (код ЄДРПОУ 30300691), є платником податків.
Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі міста Києва було проведено перевірку за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
У результаті зазначеної перевірки, відповідачем були виявлені порушення позивачем норм податкового законодавства, а саме: п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", про що було складено акт від 27.01.2010 р. № 37/26/51/23/30300691.
Так, перевіркою встановлено, що позивач, як суб'єкт господарювання, не забезпечив щоденний друк фіскальних звітних чеків на реєстраторах розрахункових операцій, а саме нероздруковані були звіти за: 31.10.2009 р., 01.11.2009 р., 07.11.2009 р., 08.11.2009 р., 14.11.2009 р., 15.11.2009 р., 21.11.2009 р., 22.11.2009 р., 28.11.2009 р., 29.11.2009 р., 05.12.2009 р., 06.12.2009 р., 12.12.2009 р., 13.12.2009 р., 19.12.2009 р., 20.12.2009 р., 26.12.2007 р., 27.12.2009 р., 31.12.2009 р., 16.01.2010 р., 17.01.2010 р., 23.01.2010 р., 24.01.2010 р.
На підставі результатів перевірки, що засвідчено актом від 27.01.2010 р. № 37/26/51/23/30300691, відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідачем було прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.10.2010 р. № 0000302303, яким визначено до сплати позивачу суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 7 820,00 грн.
Судом під час розгляду адміністративної справи встановлено, що позивач по справі, використовуючи надане йому п.п. 5.2.2. п. 5.2. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" право адміністративного оскарження рішення податкових органів, звертався зі скаргами до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва та Державної податкової інспекції у м. Києві, які були залишені без розгляду, оскільки подані не у встановленому порядку.
Позиція позивача ґрунтувалась на тому, що відповідно до наказів Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" від 24.12.2008 р. № С-16/1, від 23.11.2009 р. № С -16 та від 05.01.2010 р. № С -8 для працівників товариства встановлений неповний робочий час -шестигодинний робочий день з вихідними днями: субота та неділя. В той же час, відповідно до наказів від 03.01.2009 р. № С-К та від 04.01.2009 р. № С-К визначено режим роботи самого товариства - щоденно з 08.00 год. до 19.00 год. з понеділка по суботу; неділя - з 08.00 год. по 18.00 год. Отже, у зв'язку з тим, що у вихідні дні працівники товариства -позивача не працювала, реєстратори розрахункових операцій знаходилися у вимкненому стані.
Таким чином, позивач вважав, що такий режим роботи працівників товариства звільняє саме Товариство з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" від обов'язку друкування фіскальних чеків у вихідні дні, що є помилковим та не приймається судом до уваги виходячи з наступного.
Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
У разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій, згідно п. 4 ст. 17 зазначеного Закону, до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Суд звертає увагу на те, що законодавством чітко визначено, що обов'язок щоденного друку фіскальних звітних чеків покладається на суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про підприємництво" суб'єктами підприємницької діяльності можуть бути: громадяни України, інших держав, особи без громадянства, не обмежені законом у правоздатності або дієздатності; юридичні особи всіх форм власності; об'єднання юридичних осіб, що здійснюють діяльність в Україні на умовах угоди про розподіл продукції.
Отже, працівники Товариство з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" не є відокремленими суб'єктами підприємницької діяльності, а являються лише його штатними одиницями, тому застосування відповідачем штрафних санкцій до позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю юридичної особи згідно оспорюваного рішення від 29.01.2010р. № 0000302303 є обґрунтованим.
З огляду на зазначене Окружний адміністративний суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників позивача, вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 97, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Новий" відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2010 |
Оприлюднено | 25.10.2018 |
Номер документу | 77362158 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні