Ухвала
від 18.10.2018 по справі 923/1191/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

18 жовтня 2018 року м. Херсон Справа № 923/1191/17

Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. при секретарі судового засідання Степановій Н.Д., розглянувши справу

за заявою кредитора: Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (пр-т Ушакова, 75, м.Херсон, 73026, ідентифікаційний номер 39394259)

до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" (вул. Лесі Українки, буд. 27, смт Білозерка, Білозерський р-н, Херсонська обл., 75000, ідентифікаційний номер 35251859)

про визнання банкрутом

за участю учасників судового процесу:

від кредитора:

ГУ Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі - Шаповал Д.В., представник, довіреність № 152/9/21-22-10-05-04 від 21.05.2018;

від боржника: не прибув;

арбітражний керуючий Ващишина О.В.

в с т а н о в и в:

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 29.01.2018 суд порушив провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері".

Постановою Господарського суду Херсонської області від 24.05.2018 визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Лонжері" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру і призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Ващишину Оксану Вікторівну.

Ліквідатором у зв'язку із завершенням заходів з ліквідації банкрута подано до суду звіт та ліквідаційний баланс з клопотанням про їх затвердження та припинення провадження у справі. До звіту додано протокол засідання комітету кредиторів, яким схвалено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута. Також ліквідатором подано клопотання про затвердження його звіту про нарахування та виплату грошової винагороди за період з 24.05.2018 по 18.10.2018.

Ухвалою від 20.09.2018 дата підсумкового засідання змінена судом, розгляд звіту ліквідатора призначено на 18.10.2018.

Також ліквідатором подано клопотання про стягнення з ініціюючого кредитора сум за звітом про нарахування та виплату грошової винагороди та клопотання про його затвердження, з якого вбачається, що ліквідатором нараховано основної винагороди за час виконання обов'язків з розрахунку двох мінімальних заробітних плат на місяць на загальну суму 35 788,83 грн. та 9 646,44 грн. витрат, які не були сплачені йому.

В судовому засіданні ліквідатор підтримав заявлені клопотання, зазначивши, що під час здійснення ним заходів з ліквідації банкрута активів не виявлено, встановлено, що банкрут припинив господарську діяльність, усі майнові операції здійснювалися за межами строків позовної давності, у зв'язку з чим комітетом кредиторів погоджено звіт і ліквідаційний баланс, просить затвердити їх, ліквідувати юридичну особу банкрута та припинити провадження у справі.

Представник кредитора у судовому засіданні підтримав подані клопотання, просить затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, також загальний звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс, ліквідувати юридичну особу банкрута та провадження у справі припинити у зв'язку з документальним підтвердженням відсутності майна, зареєстрованого за банкрутом та відсутністю будь-яких перспектив щодо виявлення активів та безперспективності витребування активів навіть у разі їх виявлення.

Однак, заперечує проти задоволення клопотання про стягнення грошової винагороди та витрат ліквідатора з нього, оскільки таке стягнення суперечить чинному законодавству, зокрема ч.ч. 5, 6 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за якими передбачено сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у господарській діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника або за рахунок коштів фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Дослідивши звіт ліквідатора, думку представника кредитора з приводу звіту про виконану ліквідатором роботу, розглянувши подані ліквідатором додатки до звіту та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів.

Як вбачається із звіту ліквідатора та доданих матеріалів (том 4 а.с. 35-43) ліквідатором були направлені 15 запитів з метою проведення інвентаризації майна до контролюючих та реєструючих органів державної влади з питання виявлення будь-якого майна боржника. Однак, відповідей про наявність будь-якого майна або прав на майно або дозволів на його використання боржником не надходило.

Ліквідатор неодноразово звертався до керівника ТОВ "Лонжері" з питання передачі ліквідатору документації та речей товариства для забезпечення виконання повноважень на стадії ліквідаційної процедури. Однак, відповіді від керівника не надходило. За клопотанням ліквідатора ухвалою Господарського суду Херсонської області від 13.07.2018 у справі № 923/1191/17 зобов'язано керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" ОСОБА_3 (98465, АДРЕСА_1) передати ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишиній О.В. (вул.Відінська 8, оф.1, м. Рівне, 33023) необхідні для роботи ліквідатора речі, а саме: печатку, штамп, майно банкрута, бухгалтерську та іншу документацію товариства. Однак, відповіді від керівника не надходило.

Ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" проведено інвентаризацію активів ТОВ "Лонжері", згідно якої активі відсутні, про що складені відповідні акти.

Також ліквідатором проведена робота по закриттю рахунків, відкритих в банківських установах, зокрема подано заяву про закриття рахунків в ПАТ "Фідобанк":

- р/р 26002000362477 - українська гривня;

- р/р 26007050362477 - українська гривня.

Після оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури щодо ТОВ "Лонжері" на адресу ліквідатора не надходили заяви інших кредиторів із поточними кредиторськими вимогами до боржника.

Ліквідатор на виконання частини 9 статті 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" підготував звіти про свою діяльність станом на 25.06.2018, 24.07.2018, 27.08.2018, 17.09.2018.

Крім того, на виконання вимог ст. 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , арбітражний керуючий у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишина О.В. виконувала наступну роботу: вживала заходи для пошуку майна боржника та аналізу фінансово-господарську діяльності, інвестиційного становища боржника та його становища на ринку, надавала державному органу з питань банкрутства відомості, необхідні для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо порушеної справи про банкрутство, організовувала проведення інвентаризації майна боржника та виконувала інші повноваження, що передбачені Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Частиною 3 статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачено: якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

З аналізу вищезазначеної норми Закону вбачається, що звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

За таких обставин, вимоги кредиторів ТОВ Лонжері на суму 2 034 667,24 грн. вважаються погашеними.

Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому банкрутство, є підставою для закриття провадження у справі п.п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство.

На засіданні комітету кредиторів 11.10.2018 було схвалено звіт ліквідатора.

Судом вивчено наданий ліквідатором ліквідаційний баланс, згідно якого обліковується тільки кредиторська заборгованість перед бюджетом у сумі 2 034 667,24 грн., тобто сума заявлених кредиторських вимог єдиним кредитором (т. 4 арк.125).

Суд затверджує наданий ліквідатором ліквідаційний баланс. З боку єдиного кредитора будь-яких зауважень щодо змісту ліквідаційного балансу не надійшло.

Судом розглянуто клопотання ліквідатора щодо затвердження звіту нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі №923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 18.10.2018.

Як вбачається із розрахунку основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі № 923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 18.10.2018, проведеного з розрахунку дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим Ващишиною О.В. повноважень ліквідатора у справі №923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері", який є додатком до Звіту про основну грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишиної О.В. та витрати по справі № 923/1191/17 за період з 24.05.2018 по 18.10.2018: основна грошова винагорода арбітражного керуючого (ліквідатора) Ващишиної О.В. за період з 24.05.2018 по 18.10.2018 становить 35 788,83 грн., з них: за період з 24.05.2018 по 20.09.2018 - 28 983,35 грн.; за період з 21.09.2018 по 18.10.2018 -6 805,48 грн.

Ліквідатор в підтвердження надав розрахунок основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі №923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 20.09.2018, який міститься в матеріалах даної справи та є додатком до звіту про основну грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишиної О.В. та витрати по справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 20.09.2018.

Також ліквідатор надав розрахунок основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі №923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 21.09.2018 по 18.10.2018, який міститься в матеріалах даної справи та є додатком до звіту про основну грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишиної О.В. та витрати по справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 21.09.2018 по 18.10.2018.

Як вбачається із реєстру витрат по справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 18.10.2018, який є додатком до Звіту про основну грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" Ващишиної О.В. та витрати по справі за період з 24.05.2018 по 18.10.2018: витрати арбітражного керуючого Ващишиної О.В. за період з 24.05.2018 по 18.10.2018 становлять 9 649,44 грн., з них: за період з 24.05.2018 по 20.09.2018 - 9 513,44 грн.; за період з 21.09.2018 по 18.10.2018 - 136,00 грн.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту - Закон про банкрутство) арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом": ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Частиною 1 статті 98 Закону про банкрутство передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 115 Закону про банкрутство.

Відповідно до частин 1, 2 статті 115 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Частиною 3 статті 115 Закону про банкрутство грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.

Частиною 4 статті 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов'язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов'язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Відповідно до частини 5 статті 115 Закону про банкрутство: сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Тобто надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого відбувається на платній основі, оскільки безпосередньо Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлені мінімальні гарантії щодо оплати послуг арбітражного керуючого - ліквідатора на рівні двох мінімальних заробітних плат.

Звіт про основну грошову винагороду ліквідатора та витрати був погоджений комітетом кредиторів на засіданнях 17.09.2018 та 11.10.2018.

Із огляду на наданий звіт про нарахування грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатором ТОВ "Лонжері" Ващишиною О.В та норми чинного законодавства, суд затверджує зазначений звіт.

У зв'язку з виконанням арбітражним керуючим Вашишиною О.В. повноважень (ліквідатора) у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" основна грошова винагорода арбітражного керуючого (ліквідатора) Ващишиної О.В. за період з 24.05.2018 по 18.10.2018 на загальну суму 35 788,83 грн. та витрати арбітражного керуючого (ліквідатора) Ващишиної О.В. по справі №923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" за період з 24.05.2018 по 18.10.2018 на загальну суму 9 649,44 грн., - арбітражному керуючому Ващишиній О.В. не виплачувались за відсутності майна та грошових коштів у підприємства-банкрута, тому остання просить стягнути їх з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі як єдиного кредитора у справі.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого під час виконання повноважень у справі про банкрутство визначено положеннями ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За ч. 5 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Згідно з ч. 6 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Так, оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника. При цьому, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів на зборах кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 26 Закону про банкрутство, господарський суд вправі застосувати такий принцип до розподілу між кредиторами витрат, пов'язаних з проведенням ліквідаційної процедури (в тому числі на виплату грошової винагороди ліквідатора), за відсутності у боржника коштів від господарської діяльності, від реалізації його майна та рішення комітету кредиторів про утворення фонду для оплати грошової винагороди ліквідатору чи відшкодування його витрат, оскільки законодавцем виключається можливість безоплатного надання послуг арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

При цьому законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Закон про банкрутство визначає декілька джерел для здійснення оплати послуг ліквідатора, в тому числі і за рахунок коштів кредиторів.

Аналогічну правову позицію підтримує Верховний Суд у постанові від 01 серпня 2018 року у справі № 912/1783/16.

Зазначені висновки також випливають з усталеної практики Верховного Суду України (постанова від 24 квітня 2018 року у справі № 910/2923/15-г, постанова від 01 березня 2018 року у справі № 910/32824/15).

Вирішуючи питання щодо розміру оплати послуг арбітражного керуючого за конкретний період виконання ним повноважень ліквідатора, господарський суд має визначити, який саме період виконання арбітражним керуючим обов'язків ліквідатора підлягає оплаті, яка саме сума та з яких джерел підлягає до сплати на користь арбітражного керуючого, оскільки фактичне отримання арбітражним керуючим оплати послуг неможливо без затвердження ухвалою господарського суду розміру, періоду, джерела та порядку оплати послуг арбітражного керуючого.

При визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.

Саме такі висновки наведені й у постанові Верховного суду України від 01 березня 2018 року у справі № 910/32824/15.

Положеннями статті 115 Закону про банкрутство дозволяють визначення джерел з оплати грошової винагороди розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, як за рахунок особи, що ініціювала порушення провадження у справі про банкрутство, так за рахунок конкурсних кредиторів, які не припиняють своє існування, як юридичні (фізичні) особи по завершенню провадження у справі про банкрутство. Відтак, визначення судом у справі про банкрутство конкретних джерел оплати праці арбітражного керуючого поза межами активів боржника, має наслідком виконання такого судового рішення поза межами процедури банкрутства, яка припиняється затвердженням звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі про банкрутство.

Аналогічну правову позицію підтримує Верховний Суд у постанові від 24 квітня 2018 року у справі № 910/2923/15-г.

За приписами ч. 6 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Частиною 4 статті 236 ГПК України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно з ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Широке тлумачення Європейським судом з прав людини даної норми покладає на суд обов'язок захистити право особи (по даній справі конституційне право ліквідатора на оплату праці) в такий спосіб, щоб порушене, не визнане або оспорюване право отримало ефективний та справедливий спосіб захисту.

Суд прийшов до висновку, що підхід до інтересу кредитора при вирішенні питання про стягнення оплати послуг ліквідатора має відповідати положенням не лише Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", але й міжнародним правовим актам, забезпечувати в такий спосіб єдиний підхід до застосування положень закону про банкрутство, втілювати принципи правової визначеності та верховенства права.

Відсутність чіткого нормативного регулювання у профільному законі питання оплати праці ліквідатора за рахунок коштів кредиторів не може бути підставою для відмови у задоволенні вимог про оплату праці, які також ґрунтуються на положеннях нормативних актів, котрі мають вищу юридичну силу.

В силу ч. 1 ст.4 ГПК України, господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Так, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (ст. 3 Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (ст. 22 Основного Закону).

Крім того, статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

При цьому, відсутність виробничої діяльності боржника, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на оплату послуг арбітражного керуючого слід вважати, як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст.4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950р., а також інших міжнародних правових актів, та суперечить сг.43 Конституції України.

Таким чином, норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які визначають право арбітражного керуючого на оплату послуг, надання яких в рамках даної справи не заперечувалось, конкретизують положення Основного Закону, є правовою підставою для отримання арбітражним керуючим винагороди за виконану роботу.

Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити розпоряднику майна, ліквідатору в ході відповідних судових процедур, що застосовуються до боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, підсумкового звіту ліквідатора, арбітражним керуючим Ващишиною О.В. в статусі ліквідатора ТОВ "Лонжері" вчинено ряд дій та заходів у відповідності з вимогами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

При цьому будь-які скарги чи заперечення з боку кредитора у справі, інші обставини, які б свідчили про неналежне виконання ліквідатором своїх повноважень, в матеріалах справи відсутні.

Слід зазначити, що ліквідатор не є кредитором у даній справі та особою, яка заінтересована в банкрутстві та ліквідації ТОВ "Лонжері", а відтак вимоги по виплаті основної грошової винагороди ліквідатора безпідставно залишати без задоволення та вважати погашеними відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Таким чином, арбітражний керуючий Ващишина О.В. має право на оплату основної грошової винагороди та на відшкодування витрат за здійснення повноважень арбітражного керуючого (ліквідатора) у справі за рахунок майна (коштів) єдиного кредитора у справі.

Статтею 169 ГПК України встановлено, що при розгляді справи судом учасники справи викладають свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування щодо процесуальних питань у заявах та клопотаннях, а також запереченнях проти заяв і клопотань. Заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, або на вимогу суду заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі. Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Частиною 1 ст. 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Із огляду на викладене, суд дійшов до висновку про задоволення клопотання ліквідатора щодо стягнення суми основної винагороди та витрат на стадії ліквідаційної процедури з єдиного кредитора - Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі.

Вищезазначений аналіз чинного законодавства спростовує заперечення кредитора щодо задоволення цього клопотання.

Відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Згідно частини 2 зазначеної статті якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Відповідно до ч. 3 ст. 46 Закону про банкрутство, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 46 Закону про банкрутство є підставою для закриття провадження у справі згідно п. 6 ч. 1 ст. 83 цього Закону.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

За таких обставин звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, юридична особа - ліквідації і виключенню з Єдиного державного реєстру.

У зв'язку із затвердженням звіту і ліквідаційного балансу провадження у справі закривається.

Відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно ст. 34 Закону про банкрутство ліквідатор зобов'язаний забезпечити оформлення та збереженість документів банкрута та згідно ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" подати державному реєстратору довідку архіву про прийняття документів на зберігання.

На підставі викладеного, керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 ГПК України, суд

п о с т а н о в и в:

1.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" (вул. Лесі Українки, буд. 27, смт Білозерка, Білозерський р-н, Херсонська обл., 75000, ідентифікаційний номер 35251859).

2.Ліквідувати юридичну особу банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Лонжері" (вул. Лесі Українки, буд. 27, смт Білозерка, Білозерський р-н, Херсонська обл., 75000, ідентифікаційний номер 35251859) та припинити, виключити з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.

3. Вимоги усіх кредиторів визнати погашеними.

4. Провадження у справі закрити.

5.Затвердити звіт ліквідатора - арбітражного керуючого - Ващишиної Оксани Вікторівни про нарахування та виплату грошової винагороди за період з 24.05.2018 по 18.10.2018 на загальну суму 45 438,27 грн., із них 35 788,83 грн - основна грошова винагорода та 9 646,44 грн. - витрати по справі.

6.Стягнути з ініціюючого кредитора - Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (пр-т.Ушакова,75, м. Херсон, 73026, код ЄДРПОУ 39394259) на користь арбітражного керуючого Ващишиної Оксани Вікторівни (свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1753 від 23.03.2016), 33023, м.Рівне, вул. Відінська, 8, оф.1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1; Банк: ПАТ КБ Приватбанк , МФО 333391, рахунок №26206054700337 за виконання арбітражним керуючим Ващишиною О.В. повноважень ліквідатора у справі № 923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері" в період з 24.05.2018 по 18.10.2018 заборгованість на загальну суму 45 438,27 грн. (сорок п'ять тисяч чотириста тридцять вісім грн. 27 коп.), з них: 35 788,83 грн. - основна грошова винагорода арбітражного керуючого (ліквідатора) Ващишиної О.В. та 9 649,44 грн. - витрати по справі № 923/1191/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лонжері", понесені арбітражним керуючим (ліквідатором) Ващишиною О.В.

7.Видати наказ.

8.Зобов'язати ліквідатора арбітражного керуючого - Ващишину Оксану Вікторівну виконати вимоги законодавства щодо збереженості документів банкрута, надавши відповідну довідку державному реєстратору.

9.Ухвалу надіслати: кредитору, ліквідатору, державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, Головному управлінню юстиції у Херсонській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 255, 256 ГПК України.

Повний текст ухвали оформлено і підписано 25.10.2018

Суддя Л.М. Немченко

Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено25.10.2018
Номер документу77364673
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —923/1191/17

Постанова від 19.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 03.12.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 19.11.2018

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 18.10.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Судовий наказ від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 20.09.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 01.08.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 25.07.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 13.07.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні