Постанова
від 17.10.2018 по справі 140/2507/18
НЕМИРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 140/2507/18

Провадження № 3/140/982/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.10.2018 року м. Немирів

Суддя Немирівського районного суду Вінницької області Науменко С.М., за участю секретаря судового засідання Затишняка А.О. прокурора Литвинюка С.О. розглянувши матеріали, які надійшли з Управління захисту економіки у Вінницькій області про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючої за адресою ІНФОРМАЦІЯ_2, б. 7, Немирівського району Вінницької області, працює Ковалівська сільська рада Немирівського району на посаді: спеціаліст відділу житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин, громадянка України, паспорт серії АА № 812037 виданий 17.07.1998 року Ленінським РВ УМВС України у Вінницькій області

за ч.1 ст.172-6 КУпАП ,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, будучи відповідно до пункту б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог ч.1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , без поважних причин не своєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (надалі Декларація) за минулий рік, в чому вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Вказане правопорушення вчинене при наступних обставинах:

Відповідно до розпорядження № 38 від 26.07.2017 Про призначення на посаду ОСОБА_1В. ОСОБА_1 призначено на посаду спеціаліста відділу житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин Ковалівської сільської ради.

Згідно ст. 3 Закону ОСОБА_1, як спеціаліст відділу житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин Ковалівської сільської ради є суб'єктом декларування та зобов'язана подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно із ст. 45 Закону особи, зазначені у пункті 1 , підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст.12 Закону України Про запобігання корупції Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, іцо належать до його компетенції, обов'язкові для виконання нормативно-правові акти; ч.5 ст/12 Закотіу України Про запобігання корупції нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Нормативно- правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Нормативно-правові акти Національного агентства, які пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.

З метою єдиного підходу до виконання норм чинного антикорупційного законодавства Національне агенство з питань запобігання корупції своїм рішеннями № 2 від 10 червня 2016 Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 за №958/29008 та №3 від 10 червня 2016 Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 за №959/29089, надало роз'яснення щодо Закону України Про запобігання корупції .

Рішення № 3 Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 надає роз'яснення, щодо типів існування декларацій, коли слід їх подавати та який звітний період вони охоплюють. Таким чином Законом передбачено чотири типи декларацій суб'єкта декларування, а саме:

1)щорічна декларація, яка подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

2)декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається не пізніше дня такого припинення. Якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня, коли суб'єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення. Декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб'єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації. Під раніше поданими деклараціями розуміються як декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, так і декларації, що були подані відповідно до Закону України Про засади запобігання і протидії корупції ;

3)декларація суб'єкта декларування, який припинив діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

4)декларація суб'єкта декларування, який є особою, що претендує на зайняття посад, зазначених у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини першої статті 3 Закону, що подається до призначення або обрання особи на посаду; Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади участь у конкурсі), якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

За результатами моніторингу загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які розміщені на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції установлено, що ОСОБА_1 04.04.2018 в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно без поважних причин, подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (надалі Декларація) за минулий 2017 рік.

Згідно ст. 251 КУпАП проведено заходи з метою встановлення фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З метою встановлення фактичних даних 11.09.2018 було отримано від ОСОБА_1 пояснення в якому вона зазначила, що дійсно працює з 2017 року по теперішній час на посаді спеціаліста відділу житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин Ковалівської сільської ради. Про обмеження, що розповсюджуються на неї як спеціаліста відділу житлово- комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин Ковалівської сільської ради їй відомо.

ОСОБА_1 раніше подавались електронні декларації, а саме:

24.03.2017декларація (щорічна) за 2016 рік, 05.07.2017 декларація (кандидата на посаду).

У зв'язку з заповненням ОСОБА_1 раніше поданих електронних декларацій їй відомий порядок заповнення та подачі електронних декларацій.

Після заповнення щорічної електронної декларації ОСОБА_1 підтверджувала факт ознайомлення з вимогами антикорупційного законодавства та правильність зазначених нею відомостей у поданих деклараціях.

Під час надання пояснення ОСОБА_1 не вказала жодної об'єктивної причини та не надала жодного документу який би підтверджував наявність у неї об'єктивних причин, які б могли впливати на своєчасність подання декларації (щорічної) за 2017 рік.

До матеріалів долучено витяг з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування про послідовність дій користувача Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , які вчинила ОСОБА_1. Згідно відомостей, які містяться в даному документі ОСОБА_1 лише 04.04.2018 увійшла до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і почала заповняти декларацію (щорічну) за 2017 рік.

Таким чином, спеціаліст відділу житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури та комунальної власності, земельних відносин Ковалівської сільської ради ОСОБА_1, будучи відповідно п.п. б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон), суб'єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції 04.04.2018, тобто несвоєчасно без поважних причин подала шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацію за 2017 рік за формою, що визначається Національним агентством, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,

Згідно з ч. 1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть підривати авторитет державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, а отже не можуть бути визначені як малозначимі.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до п. 10 ст. 1 Закону правопорушення, пов'язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Датою вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією є гранична дата до закінчення якої необхідно було подати декларацію, тобто 01.04.2018 .

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП , визнала та погодилася з обставинами вчинення правопорушення, викладеними у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП .

Прокурор Литвинюк С.О. обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП .

Заслухавши пояснення ОСОБА_1, яка визнала свою вину у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП , прокурора Литвинюка С.О. та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП .

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП , підтверджується зібраними та дослідженими судом доказами.

Зокрема, протоколом про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст.172-6 КУпАП, № 223 від 25 вересня 2018 року, якими встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України Про запобігання корупції , відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП , роздрукованою з офіційного сайту Національного агентства з питань запобігання корупції відомістю про час подання декларації, письмовими поясненнями та іншими матеріалами справи в їх сукупності.

На підставі викладеного, ОСОБА_1 слід визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП .

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, пом'якшуючою відповідальність обставиною суд визнає щире розкаяння, відсутність обтяжуючих обставин, тому суд вважає доцільним застосувати адміністративне стягнення щодо неї у виді штрафу в мінімальному розмірі.

Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір в розмірі 352 грн. 40 коп.

Керуючись ч.1 ст. 172-6 , ст. 33 , 36 , 283 , 284 КУпАП , суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП , та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 352 грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Вінницької області через Немирівський районний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: (підпис)

З оригіналом вірно:

Суддя: С.М.Науменко

СудНемирівський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77365552
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —140/2507/18

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Постанова від 17.10.2018

Адмінправопорушення

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні