ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2018 року м. Житомир справа № 296/3773/16-а
категорія 6.1
Житомирський окружний адміністративний суд
у складі: судді Романченка Є.Ю.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Приватної фірми "Гарде" до Виконавчого комітету Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 09.07.2014 №252 в частині, визнання дій протиправними,
встановив:
У квітні 2016 року Приватна фірма "Гарде" звернулася до Корольовського районного суду м. Житомира з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.14 № 252 "Про демонтаж тимчасових споруд" в частині демонтажу тимчасових споруд, які належать ПФ "Гарде", та визнання дій протиправними.
Ухвалою Корольовського районного суду м. Житомира від 20.06.2016 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання в справі, за правилами, передбаченими Кодексом адміністративного судочинства України (у редакції, до 15.12.2017).
Ухвалами Корольовського районного суду м. Житомира від 06.07.2016 та від 11.08.2016 Приватній фірмі "Гарде" було відмовлено в задоволенні клопотань про забезпечення позову.
25.09.2017 Приватною фірмою "Гарде" подано до Корольовського районного суду м. Житомира уточнений позов. В уточненому позові позивач просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.2014 № 252 "Про демонтаж тимчасових споруд" в частині демонтажу павільйону з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а, двох павільйонів по вул. Черняховського, 133, у м. Житомирі, які належать Приватній фірмі "Гарде";
- визнати протиправними дії Виконавчого комітету Житомирської міської ради щодо демонтажу павільйону з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а, двох павільйонів по вул. Черняховського, 133, у м. Житомирі, які належать Приватній фірмі "Гарде".
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач указував, що прийняте рішення в частині демонтажу двох павільйонів по вул. Черняховського, 133, та павільйону з літнім майданчиком по вул. Львівській, 14-а, які належать приватній фірмі "Гарде", є незаконним, необґрунтованим і винесеним з грубим порушенням норм чинного законодавства, з порушенням регламенту Виконавчого комітету Житомирської міської ради. Позивач стверджував, що має всю необхідну дозвільну документацію на розміщення тимчасових споруд як по вул. Черняховського, 133, так і по вул. Львівській, 14-а у м. Житомирі, а тому підстави для демонтажу, викладені в оскаржуваному рішенні відсутні.
01 лютого 2018 року відповідачем до Корольовського районного суду м. Житомира подано заперечення на позов, у якому вказано, що оскаржуване рішення Виконавчого комітету міської ради є законним, тобто таким, що прийняте у межам компетенції, у спосіб, встановлений законом, та не є таким, що порушує права позивача.
01 лютого 2018 року, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватної фірми "Гарде" до Виконавчого комітету Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, керуючись ст.ст. 20,29,30, пп. 10 п. 1 розд. VII "Перехідні положення" КАС України, Корольовським районним судом м. Житомира постановлено ухвалу, якою вказану справу передано на розгляд до Житомирського окружного адміністративного суду.
До Житомирського окружного адміністративного суду ухвала разом зі справою № 296/3773/16-а надійшла 01.03.2018.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 07.03.2018 прийнято до провадження адміністративну справу № 296/3773/16-а, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 02.04.2018.
02.04.2018 судом задоволено клопотання представника позивача та оголошено перерву в підготовчому засіданні до 11.04.2018.
11.04.2018 справа в підготовчому засіданні не слухалася, оскільки від представника ПФ "Гарде" надійшла заява про відкладення розгляду справи через хворобу. Наступне засідання в справі призначено на 18.04.2018.
18 квітня 2018 р. представником позивача подано клопотання про відкладення розгляду справи та відповідь на відзив.
18.04.2018 за результатами підготовчого засідання, судом, без виходу до нарадчої кімнати, постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті, яку занесено секретарем судового засідання до протоколу судового засідання. Судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 08.05.2018.
У зв'язку з неможливістю вирішення справи в судовому засіданні 08.05.2018, судом оголошено перерву до 15.05.2018, яку продовжено до 31.05.2018.
31 травня 2018 р., у зв'язку з неявкою представника позивача без поважних причин судом продовжено перерву в судовому розгляді до 13.06.2018.
В судове засідання 13 червня 2018 року представники сторін не прибули, хоча про час, дату та місце судового розгляду справи були повідомлені вчасно та належним чином. Представник позивача подала заяву про розгляду справи без їх участі. Представник відповідача направила клопотання з проханням розглядати справу за відсутності представника Виконавчого комітету Житомирської міської ради. Також у клопотанні просила відмовити у задоволенні позову в повному обсязі з підстав, викладених у відзиві та усних поясненнях представника.
Зважаючи на відсутність перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні та приймаючи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, судом постановлено протокольну ухвалу про подальший розгляд справи в письмовому провадженні.
Перевіривши матеріали справи, усебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заперечення і відповідь на відзив, об'єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Установлено, що рішенням 36 сесії 5-го скликання Житомирської міської ради від 23.12.2009 № 1129 погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури - пересувних малих архітектурних форм та стаціонарних малих архітектурних форм (висотою не вище ніж 4 метри, площею близько 30 кв. метрів), які не підлягають реєстрації в комунальному підприємстві "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" Житомирської обласної ради, з виконанням комплексного благоустрою прилеглої території, на землях міської ради, та укладення особистих строкових сервітутів, зокрема, Приватній фірмі "Гарде" - павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а. При цьому в додатку до рішення термін укладення сервітуту з позивачем визначено 3 роки, або до початку реконструкції вул. Московської.
На підставі цього ж рішення між Житомирською міською радою та ПФ "Гарде" укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту від 16.11.2010 на територію площею 0,01445 га (для розміщення та обслуговування павільйону з літнім майданчиком).
Робочий проект розміщення тимчасового павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Львівській, 14-а, у м. Житомирі та креслення розпланування розміщення об'єкта замовника - ПФ "Гарде" погоджено Головним управлінням містобудування та архітектури, про що свідчить лист від 13.04.2007 № 12/520.
Рішенням 40-ї сесії 5-го скликання Житомирської міської ради від 18.08.2010 № 1321 "Про погодження, надання дозволу на розміщення малих архітектурних форм та укладення особистих строкових сервітутів" погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури - пересувних малих архітектурних форм та стаціонарних малих архітектурних форм (висотою не вище ніж 4 метри, площею близько 30 кв. метрів), що не підлягають реєстрації в комунальному підприємстві "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" Житомирської обласної ради, з виконанням комплексного благоустрою прилеглої території, на землях міської ради, та укладення особистих строкових сервітутів, згідно з додатком.
Відповідно до п. 15 додатку до рішення міської ради від 18.08.10 № 1321, Приватній фірмі "Гарде" погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури, а саме кіоску громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Черняховського, 133, м.Житомир. Сервітут для обслуговування малої архітектурної форми (кіоск з літнім майданчиком) укладено на 5 років.
На підставі рішення сесії Житомирської міської ради від 18.08.2010 № 1312 між Житомирською міською радою та ПФ "Гарде" укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту від 15.10.2010 на територію площею 0,00565 га по вул. Черняховського, 133 (для розміщення та обслуговування раніше погодженого кіоску з літнім майданчиком).
17.08.2012 Приватній фірмі "Гарде" управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради видано паспорт прив'язки двох тимчасових павільйонів громадського харчування за адресою: м. Житомир, вул. Черняховського, 133. Дійсний до 17.08.2017.
09 липня 2014 року Виконавчим комітетом Житомирської міської ради прийнято рішення №252 "Про демонтаж тимчасових споруд", яким вирішено затвердити перелік тимчасових споруд на території міста Житомира, що підлягають демонтажу:
1.1. самовільно розміщених, згідно з додатком 1;
1.2 розміщених з відхиленнями від дозвільної/погоджувальної документації, згідно з додатком 2.
За змістом додатку 2 "Перелік тимчасових споруд, розміщених на території міста Житомира з відхиленням від дозвільної/погоджувальної документації, що підлягають демонтажу" до рішення міськвиконкому від 09.07.2014 № 252 об'єкти ПФ "Гарде", а саме павільйон з літнім майданчиком за адресою: вул. Львівська, 14-а, та два павільйони по вул. Черняховського, 133, підлягають демонтажу.
Рішення прийнято з метою дотримання вимог законодавства та усунення порушень у сфері благоустрою і утримання об'єктів благоустрою м. Житомира в належному естетичному та санітарному стані, у зв'язку з відсутністю відомостей про наявність будь - якої дозвільної/погоджувальної документації на розміщення об'єктів, на підставі Законів України "Про місцеве самоврядування" (п. 7 ч. 1 ст. 30), "Про благоустрій населених пунктів", наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності", рішення Житомирської міської ради від 29.03.2012 № 325 "Про затвердження правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі".
Вирішуючи спір по суті, суд ураховує, що відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на момент розгляду та вирішення спору, далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 143 Конституції України (у редакції, чинній на час прийняття спірного рішення), територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (зі змінами та доповненнями).
Згідно зі ч. 1 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення, далі - Закон № 280/97-ВР), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад наведені у главі 2 Закону № 280/97-ВР.
У статті 30 Закону № 280/97-ВР визначені повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку.
Відповідно до положень підпункту 7 пункту "а" статті 30 Закону № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради (ч. 6 ст. 59 Закону № 280/97-ВР).
Згідно зі абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;
У статті 10 згаданого Закону визначені повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів.
За змістом п.п. 1, 10 ч. 2 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об'єктів благоустрою.
Відповідно до приписів частини другої статті 18 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: утримувати в належному стані об'єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об'єктів територію;
Частиною першою статті 26 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що благоустрій присадибної ділянки проводиться її власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки може на умовах договору, укладеного з органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.
В силу приписів п. 1.3 розд. І Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 N 244, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 р. за N 1330/20068 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Порядок), тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Згідно зі п. 1.10 розд. І та п. 2.1 розд. ІІ Порядку, для розміщення групи ТС (але не більше п'яти) розробляється єдиний паспорт прив'язки ТС з прив'язкою кожної окремої ТС з відображенням благоустрою прилеглої території та інженерного забезпечення (на топографо-геодезичній основі М 1:500). Підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС.
Пунктом 2.10 розд. ІІ Порядку визначено, що паспорт прив'язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
У відповідності до п.п. 2.21, 2.22 розд. ІІ Порядку, відхилення від паспорта прив'язки ТС не допускається. Відновлення благоустрою замовником є обов'язковим.
Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 03.10.2012 № 416 "Про впорядкування розгляду деяких питань у сфері містобудування та архітектури у місті Житомирі" було затверджено, зокрема, Правила з впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, згідно з додатком 4.
Вказані Правила діяли на момент прийняття відповідачем спірного рішення.
Пунктом 3.6 Правил з впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 03.10.2012 № 416, передбачено, що у разі припинення або анулювання дії паспорта прив'язки ТС, спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури міської ради упродовж семи робочих днів письмово повідомляє власника такої ТС про те, що йому необхідно демонтувати ТС та виконати роботи з відновлення благоустрою на місці розміщення ТС.
Відповідно до п.п. 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 згаданих Правил, контроль за утриманням ТС в належному стані, дотриманням вимог цих Правил та паспорту прив'язки здійснює комунальне підприємство Інспекція з благоустрою м. Житомира Житомирської міської ради (далі - Інспекція), підрозділ по охороні об'єктів комунальної власності окремої роти міліції УДСО при УМВС України в Житомирській області (далі - Підрозділ по охороні об'єктів) та спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури міської ради у межах наданих повноважень. У разі неналежного утримання ТС, порушення вимог паспорта прив'язки, цього рішення та діючого законодавства, Інспекцією, Підрозділом по охороні об'єктів вживаються заходи в межах наданих повноважень відповідно до діючого законодавства України. Контроль за виконанням документів про правопорушення здійснює Інспекція та Підрозділ по охороні об'єктів. У разі невиконання вимог, зазначених у документі про правопорушення, Інспекцією та Підрозділом по охороні об'єктів складається акт огляду ТС із зазначенням не усунутих порушень. Акт складається в трьох примірниках, один з яких знаходиться в Інспекції, другий - в Підрозділі по охороні об'єктів, третій - у власника (користувача) ТС. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення тимчасової споруди, така ТС підлягає демонтажу.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що відповідач наділений повноваженнями приймати рішення щодо демонтажу та здійснювати відповідний демонтаж щодо об'єктів, які належать до тимчасових споруд у разі виявлення підстав, передбачених законодавством.
У контексті наведеного суд зауважує, що 03 липня 2017 року, на виконання доручення першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради від 02.07.2014 № 52, начальником відділу дизайну міського середовища управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради, провідним спеціалістом відділу дизайну міського середовища управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради, головним спеціалістом відділу контролю за укладанням договір оренди землі управління регулювання земельних відносин міської ради, інспектором комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" міської ради, головним спеціалістом відділу торгівлі, громадського харчування та сфери послуг департаменту власності та ринкового регулювання міської ради, інспектором групи організації служби роти міліції охорони УДСО при УМВС України в Житомирській області здійснено перевірку споруд, розташованих за адресою: вул. Черняховського, 133 та вул. Львівська, 14-а.
За результатами перевірки 03.07.2014 складено акти обстеження тимчасової споруди по вул. Черняховського, 133, та обстеження тимчасової споруди по вул. Львівській, 14-а.
У акті обстеження тимчасової споруди по вул. Черняховського, 133, вказано, що на момент перевірки об'єкт був зачинений, не функціонував. Споруда одноповерхова з дерев'яних конструкцій: параметри зовнішніх контурів 9,90х12,40 (м), замість погоджених в паспорті прив'язки 11,05 х4,10 (м); не виконано благоустрій прилеглої території - що не відповідає оформленому паспорту прив'язки.
Актом обстеження тимчасової споруди по вул. Львівській, 14-а, зафіксовано, що під час перевірки об'єкт функціонував. Фактично при обстеженні на місцевості встановлено, що споруда виготовлена частково з металопрофілю та деревини; параметри зовнішніх контурів об'єкту 13,00 х 8,50 (м) та літній майданчик - 9,50 х 4,90 (м), що не відповідає погодженому генеральному плану.
Листом Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 04.07.2014 № 183/12 керівника Приватної фірми "Гарде" повідомлено про те, що 03.07.2014 проведено перевірку тимчасових споруд за адресою: м.Житомир, вул. Черняховського, 133. В ході перевірки з'ясовано, що при встановленні об'єкту містобудування не дотримані вимоги паспорта прив'язки (параметри зовнішніх контурів 9,90х12,40 (м), замість погоджених в паспорті прив'язки 11,05х4,10 (м), а також не виконано благоустрій прилеглої до об'єкту території). У зв'язку з чим виданий управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради паспорт прив'язки від 17.08.2012 № 00000026ТС/12 на розміщення двох тимчасових павільйонів громадського харчування з виконанням благоустрою прилеглої території за адресою: м.Житомир, вул. Черняховського, 133, анулюється.
Матеріалами справи доказів у спростування виявлених під час обстеження тимчасових споруд ПФ "Гарде" недоліків не містять.
Також слід указати, що доводи представника позивача про порушення Виконавчим комітетом Житомирської міської ради процедури прийняття рішення від 09.07.2017 № 252 "Про демонтаж тимчасових споруд" не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи, зважаючи на таке.
Регламент виконавчого комітету Житомирської міської ради на момент прийняття спірного рішення було затверджено рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 07.04.2011 № 260.
Відповідно до п. 5.1 Регламенту виконавчого комітету Житомирської міської ради, основною формою роботи виконкому є його засідання. Засідання виконкому скликаються міським головою, а у випадках, перед бачених статтею 53 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради у перший та третій четвер щомісячно.
Предметом розгляду на засіданнях виконкому можуть бути:
- питання, віднесені законодавством до компетенції виконавчих органів міської ради, здійснення делегованих повноважень;
-питання, розгляд яких відбувається у зв'язку із прийняттям органами державної влади, міською радою, органами судової влади та прокуратури актів, що вимагають прийняття рішень виконкомом;
- питання, що виникли внаслідок непередбачених подій, явищ тощо і вимагають прийняття рішень виконкомом;
- інші питання, внесені на розгляд виконкому у встановленому порядку.
Згідно зі п. 5.2 згаданого Регламенту, засідання виконкому проводяться відповідно до порядку денного, що складає сектор з організації протокольної роботи відділу діловодства, контролю та господарського забезпечення міської ради, та погоджується керуючим справами із міським головою за 3 дні до засідання.
На засідання виконавчого комітету вноситься, як правило, не більше двох основних запланованих питань. Основні заплановані питання - це питання, що стосуються однієї із найважливіших проблем життєдіяльності міста або значної кількості членів територіальної громади, або вимагають для свого розв'язання значних ресурсів. Такі питання готуються заздалегідь на підставі затвердженого плану роботи виконкому. Організація підготовки основних запланованих питань для розгляду на засіданнях виконкому ( у день засідання виконавчого комітету) здійснюється сектором з організації протокольної роботи, членами робочої групи (п.п. 5.4, 5.7 Регламенту виконавчого комітету Житомирської міської ради).
В пункті 5.8 Регламенту виконавчого комітету Житомирської міської ради визначено, що додаткові питання на засідання виконавчого комітету вносяться у виключних випадках, що стосуються наступних питань: фінансових, аварій них (надзвичайних) ситуацій, важливих політичних подій, виконання рішень суду, документів прокурорського реагування та інших питань при наявності у членів виконкому підготовлених документів, з якими вони повинні бути ознайомлені заздалегідь до засідання виконкому. Вносити додаткові питання до порядку денного засідання виконкому можуть тільки члени виконкому. Рішення про включення додаткових питань у порядок денний приймається членами виконкому шляхом голосування.
Згідно із п. 6.15 вказаного Регламенту, рішення виконкому може прийматись без обговорення, якщо до проекту рішення не надійшли зауваження і на цьому не наполягає жоден член виконавчого комітету.
Пунктом 6.17 Регламенту виконавчого комітету Житомирської міської ради передбачено, що рішення, прийняті на засіданні виконкому, у ході обговорення яких були зроблені зауваження, внесені доповнення та зміни, упродовж трьох днів після засідання остаточно редагуються і візуються відповідними посадовими особами і через сектор з організації протокольної роботи відділу діловодства, контролю та господарського забезпечення міської ради подаються на підпис міському голові.
Додатки до рішення підписуються керуючим справами виконавчого комітету та візуються відповідними керівниками виконавчих органів міської ради.
Доручення виконавчого комітету оформляються протокольно, доводяться до відома виконавців, які інформують виконком про хід їх виконання.
Як видно зі змісту порядку денного засідання Виконавчого комітету міської ради 09 липня 2014 року, доповідь начальника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради щодо демонтажу тимчасових спору було включено до цього порядку.
Зі змісту протоколу засідання виконавчого комітету Житомирської міської ради № 16 від 09.07.2014 слідує, що на засіданні було заслухано начальника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради щодо демонтажу тимчасових споруд та прийнято проект рішення за основу. В подальшому члени виконавчого комітету підтримали пропозиції члена робочої групи виконавчого комітету міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування та начальника Управління архітектури та дизайну міського середовища міської ради та доповнили проект рішення підпунктами 1.1 та 1.2, зокрема останній викласти у такій редакції: "1.2 розміщених з відхиленнями від дозвільної /погоджувальної документації, згідно з додатком 2". За наслідками голосування присутніх на засіданні членів міськвиконкому Рішення № 252 було прийнято.
Таким чином, суд дійшов переконання, що рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.2014 № 252 у частині демонтажу тимчасових споруд Приватної фірми "Гарде" прийнято на підставі та в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 ст. 77 згаданого Кодексу).
Отже, поряд з тим, що на суб'єкта владних повноважень, у випадку, якщо він є відповідачем в адміністративній справі, покладено обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, Кодексом адміністративного судочинства України на кожну сторону, в не залежності від того чи є вона суб'єктом владних повноважень, покладено обов'язок щодо доведення обставин на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене та предмет спору у даній справі, враховуючи завдання адміністративного судочинства України, суд вважає, що позов Приватної фірми "Гарде" про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.2014 № 252 в частині демонтажу тимчасових споруд, які належать ПФ "Гарде" та дій щодо демонтажу необхідно залишити без задоволення.
Зважаючи на висновок суду про відмову в задоволенні позову в повному обсязі, а також ураховуючи положення ст. 139 КАС України, судові витрати понесені позивачем у вигляді сплати судового збору стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 77, 90, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні позову Приватної фірми "Гарде" (10014, м.Житомир, вул. Млинова, 26, код ЄДРПОУ 20426577) до Виконавчого комітету Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, майдан С.П. Корольова, 4/2, код ЄДРПОУ 04053625) про визнання протиправним та скасування рішення від 09.07.2014 №252 в частині, визнання дій протиправними відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2018 |
Оприлюднено | 26.10.2018 |
Номер документу | 77370968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні