П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 296/3773/16-а
Головуючий у 1-й інстанції: Романченко Є.Ю.
Суддя-доповідач: Граб Л.С.
13 лютого 2019 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу приватної фірми "Гарде" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом приватної фірми "Гарде" до Виконавчого комітету Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 09.07.2014 №252 в частині, визнання дій протиправними,
В С Т А Н О В И В :
Приватна фірма "Гарде" (далі ПФ "Гарде") звернулася до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Житомирської міської ради, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила:
-визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.2014 № 252 "Про демонтаж тимчасових споруд" в частині демонтажу павільйону з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а, двох павільйонів по вул. Черняховського, 133 у м. Житомирі, які належать ПФ "Гарде";
-визнати протиправними дії Виконавчого комітету Житомирської міської ради щодо демонтажу павільйону з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а, двох павільйонів по вул. Черняховського, 133 у м. Житомирі, які належать ПФ "Гарде".
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до невірного вирішення справи, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.
В обгрунтуванні апеляційної скарги зазначено, що п.2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінрегіонбуду №244 від 21.10.2011, визначено виключний перелік підстав для демонтажу тимчасових споруд. При цьому, відповідно до приписів п.2.27 вказаного Порядку встановлено виключні умови анулювання дії паспорта прив'язки ТС. Однак, стосовно павільйону з літнім майданчиком, паспорт прив'язки взагалі не оформлявся, а відтак твердження, що вказаний об'єкт розміщений з відхиленням від паспорта прив'язки, безпідставні.
Законодавчими нормами, що діяли на момент надання дозволу на розміщення ТС, не вимагалось отримувати паспорт прив'язки на такі об'єкти.
Також, вказано, що рішенням 36 сесії 5 скликання Житомирської міськради №1129 від 23.12.2009 позивачу погоджено роміщення тимчасового об'єкта-павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул.Львівській,14-а у м.Житомирі.
При цьому ПФ "Гарде" рішенням відповідача від 22.01.2007 № 136 надано дозвіл на розміщення тимчасового павільйону згідно з проектом, до початку реконструкції вул.Московської. Проект розміщення затверджено Головним управлінням містобудування та архітектури 13.04.2007 та надано право розміщувати даний об'єкт безстроково-до початку реконструкції вул.Московської.
Між тим, відповідачем не надано жодного доказу проведення реконструкції вул.Московської.
Та обставина, що ТС не відповідає генеральному плану не є підставою для демонтажу павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул.Львівській,14-а у м.Житомирі. Крім того, вказаний об'єкт посадовими особами відповідача взагалі не перевірявся.
Скаржник звернув увагу на те, що рішення про демонтаж двох павільйонів по вул.Черняховського,133 у м.Житомирі, прийнято на підставі акту обстеження тимчасової споруди, який складений з порушеннями закону.
Апелянт вважає, що Виконавчий комітет Житомирської міської ради, приймаючи спірне рішення, перевищив свої повноваження, оскільки контроль за утриманням ТС в належному стані уповноважене здійснювати КП "Інспекція з благоустрою м.Житомира".
15.01.2019 від відповідача надійшов відзив на апеляційну скаргу, доводи якого аналогічні тим, які викладені в запереченні на позовну заяву.
Сторони, будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.
Від представника позивача надійшла заява про відкладення розгляду справи, мотивована тим, що представник відповідача, явка якого визнана судом обов'язковою, не може прибути в судове засідання, про що останнім подано заяву, а тому з метою забезпечення участі Виконавчого комітету Житомирської міської ради у справі, ПФ "Гарде" просить призначити розгляд справи на іншу дату.
Однак, до початку розгляду справи, від відповідача жодних заяв про відкладення розгляду справи не надходило.
Зважаючи на строки розгляду справи, визначені статтею 309 КАС України, те, що ухвалою від 29.01.2019 вже продовжено строк розгляду справи до 15 днів, відсутність на час розгляду апеляційної скарги обгрунтованих підстав щодо відкладення розгляду справи, колегія суддів приходить до висновку, що дані обставини унеможливлюють задоволення заяви ПФ "Гарде", а тому вважає, що апеляційний розгляд слід здійснити в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 22.02.2007 №136 ПФ "Гарде" надано дозвіл на розміщення тимчасового павільйону згідно з проектом, до початку реконструкції вул.Московської.
На замовлення ПФ "Гарде", ТОВ "Термолюкс" розроблено робочий проект розміщення тимчасового павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Львівській, 14-а, у м. Житомирі та креслення розпланування розміщення об'єкта замовника, який погоджено Головним управлінням містобудування та архітектури.
Рішенням 36 сесії 5-го скликання Житомирської міської ради від 23.12.2009 № 1129 погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури- пересувних малих архітектурних форм та стаціонарних малих архітектурних форм (висотою не вище ніж 4 метри, площею близько 30 кв. метрів), які не підлягають реєстрації в комунальному підприємстві "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" Житомирської обласної ради, з виконанням комплексного благоустрою прилеглої території, на землях міської ради, та укладення особистих строкових сервітутів, зокрема, ПФ "Гарде"-павільйону громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Львівська, 14-а. При цьому, в додатку до рішення термін укладення сервітуту з позивачем визначено 3 роки, або до початку реконструкції вул. Московської.
На підставі цього ж рішення між Житомирською міською радою та ПФ "Гарде" укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту від 16.11.2010 на територію площею 0,01445 га (для розміщення та обслуговування павільйону з літнім майданчиком).
Рішенням 40-ї сесії 5-го скликання Житомирської міської ради від 18.08.2010 № 1321 "Про погодження, надання дозволу на розміщення малих архітектурних форм та укладення особистих строкових сервітутів" погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури - пересувних малих архітектурних форм та стаціонарних малих архітектурних форм (висотою не вище ніж 4 метри, площею близько 30 кв. метрів), що не підлягають реєстрації в комунальному підприємстві "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" Житомирської обласної ради, з виконанням комплексного благоустрою прилеглої території, на землях міської ради, та укладення особистих строкових сервітутів, згідно з додатком.
Відповідно до п. 15 додатку до рішення міської ради від 18.08.10 № 1321, ПФ "Гарде" погоджено розміщення, надано дозвіл на розміщення тимчасових об'єктів архітектури, а саме- кіоску громадського харчування з літнім майданчиком по вул. Черняховського, 133, у м.Житомирі. Сервітут для обслуговування малої архітектурної форми (кіоск з літнім майданчиком) укладено на 5 років.
На підставі рішення сесії Житомирської міської ради від 18.08.2010 № 1321 між Житомирською міською радою та ПФ "Гарде" укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту від 15.10.2010 на територію площею 0,00565 га по вул. Черняховського, 133 (для розміщення та обслуговування раніше погодженого кіоску з літнім майданчиком).
17.08.2012 управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради ПФ"Гарде" видано паспорт прив'язки двох тимчасових павільйонів громадського харчування за адресою: м. Житомир, вул. Черняховського, 133, який дійсний до 17.08.2017.
09 липня 2014 року Виконавчим комітетом Житомирської міської ради прийнято рішення №252 "Про демонтаж тимчасових споруд", яким зокрема вирішено затвердити перелік тимчасових споруд на території міста Житомира, що підлягають демонтажу розміщених з відхиленнями від дозвільної/погоджувальної документації, згідно з додатком 2.
Згідно додатку 2 до рішення міськвиконкому від 09.07.2014 № 252 до переліку тимчасових споруд, розміщених на території міста Житомира з відхиленням від дозвільної/погоджувальної документації, що підлягають демонтажу входять: об'єкти ПФ "Гарде", а саме-павільйон з літнім майданчиком за адресою: вул. Львівська, 14-а, та два павільйони по вул. Черняховського, 133.
Не погоджуючись з вказавним рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.07.2014 № 252 у частині демонтажу тимчасових споруд, що належать ПФ "Гарде", прийнято на підставі та в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції на надаючи правову оцінку обставинам справи, виходить зі слідуючого.
Відповідно до частин 1, 3 статті 24 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.
Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Підпунктом 7 пункту "а" частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Спеціальним законом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, є Закон України від 06.09.2005 № 2807-IV "Про благоустрій населених пунктів".
Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що благоустрій населених пунктів-комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
В той же час, заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з частиною 2 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів зкрема належить: забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об'єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об'єктів тощо;
У частині 1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів зазначено, що до об'єктів благоустрою населених пунктів зокрема належать території загального користування- вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.16 Закону України Про благоустрій населених пунктів на об'єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.
Відповідно до статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Системний аналіз зазначених правових норм дає підстави для висновку, що відповідач наділений повноваженнями приймати рішення щодо організації благоустрою населених пунктів, в тому числі і рішення щодо демонтажу об'єктів, які належать до тимчасових споруд та знаходяться на території загального користування.
Частиною 2 статті 5 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI визначено, що вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.
В силу ч. 1 статті 17 вказаного Закону, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Частиною 4 статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, визначений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №244 від 21.10.2011 (далі Порядок №244).
Відповідно до визначення, наведеного в пункті 1.3 Порядку №244, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі-ТС)-одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
За правилами п.2.30 Порядку №244 у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.
Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 03.10.2012 № 416 "Про впорядкування розгляду деяких питань у сфері містобудування та архітектури у місті Житомирі" затверджено Правила з впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, згідно з додатком 4.
Пунктом 3.6 вказаних Правил передбачено, що у разі припинення або анулювання дії паспорта прив'язки ТС, спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури міської ради упродовж семи робочих днів письмово повідомляє власника такої ТС про те, що йому необхідно демонтувати ТС та виконати роботи з відновлення благоустрою на місці розміщення ТС.
П.п. 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 Правил унормовано, що контроль за утриманням ТС в належному стані, дотриманням вимог цих Правил та паспорту прив'язки здійснює комунальне підприємство "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради (далі - Інспекція), підрозділ по охороні об'єктів комунальної власності окремої роти міліції УДСО при УМВС України в Житомирській області (далі - Підрозділ по охороні об'єктів) та спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури міської ради у межах наданих повноважень.
У разі неналежного утримання ТС, порушення вимог паспорта прив'язки, цього рішення та діючого законодавства, Інспекцією, Підрозділом по охороні об'єктів вживаються заходи в межах наданих повноважень відповідно до діючого законодавства України.
Контроль за виконанням документів про правопорушення здійснює Інспекція та Підрозділ по охороні об'єктів.
У разі невиконання вимог, зазначених у документі про правопорушення, Інспекцією та Підрозділом по охороні об'єктів складається акт огляду ТС із зазначенням не усунутих порушень.
Акт складається в трьох примірниках, один з яких знаходиться в Інспекції, другий - в Підрозділі по охороні об'єктів, третій - у власника (користувача) ТС.
У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення тимчасової споруди, така ТС підлягає демонтажу.
З матеріалів справи слідує, що на виконання доручення першого заступника Житомирського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради від 02.07.2014 № 52, начальником відділу дизайну міського середовища управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради, провідним спеціалістом відділу дизайну міського середовища управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради, головним спеціалістом відділу контролю за укладанням договорів оренди землі управління регулювання земельних відносин міської ради, інспектором комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" міської ради, головним спеціалістом відділу торгівлі, громадського харчування та сфери послуг департаменту власності та ринкового регулювання міської ради, інспектором групи організації служби роти міліції охорони УДСО при УМВС України в Житомирській області здійснено перевірку споруд, розташованих за адресою: вул. Черняховського, 133 та вул. Львівська, 14-а.
За результатами перевірки 03.07.2014 складено акти обстеження тимчасової споруди по вул. Черняховського, 133, та обстеження тимчасової споруди по вул. Львівській, 14-а.
Так, Актом обстеження тимчасової споруди по вул. Львівській, 14-а, зафіксовано, що під час перевірки об'єкт функціонував. Фактично при обстеженні на місцевості встановлено, що споруда виготовлена частково з металопрофілю та деревини; параметри зовнішніх контурів об'єкту 13,00 х 8,50 (м) та літній майданчик - 9,50 х 4,90 (м), що не відповідає погодженому генеральному плану.
Отже, за результатами перевірки виявлено, що параметри тимчасової споруди, розташованої по вул. Львівській, 14-а в м.Житомирі не відповідають тим, які вказані в рішенні Житомирської міської ради №1129 від 23.12.2009 про надання дозволу на розміщення ТС, а саме-один павільйон площею 30 км.м. з літнім майданчиком 114,5 кв.м., що свідчить про самовільне встановлення тимчасової споруди.
Згідно Акту обстеження тимчасової споруди по вул. Черняховського, 133, на момент перевірки об'єкт був зачинений, не функціонував. Споруда одноповерхова з дерев'яних конструкцій: параметри зовнішніх контурів 9,90х12,40 (м), замість погоджених в паспорті прив'язки 11,05 х4,10 (м); не виконано благоустрій прилеглої території, що не відповідає оформленому паспорту прив'язки.
З оглянутого колегією суддів паспорту прив'язки від 17.08.2012 встановлено, що останній оформлено на дві стаціонарні тимчасові споруди, площею по 30 кв.м. кожна, тоді як позивачем встановлено одноповерхову споруду з дерев'яних конструкцій, площею 122,76 кв.м.
Вказані обставини не спростовані позивачем ні під час розгляду справи в суді першої ні апеляційної інстанцій. Також відсутні такі доводи в апеляційній скарзі.
В послідуючому, листом Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 04.07.2014 № 183/12 керівника ПФ "Гарде" повідомлено про те, що 03.07.2014 проведено перевірку тимчасових споруд за адресою: м.Житомир, вул. Черняховського, 133. В ході перевірки з'ясовано, що при встановленні об'єкту містобудування не дотримані вимоги паспорта прив'язки (параметри зовнішніх контурів 9,90х12,40 (м), замість погоджених в паспорті прив'язки 11,05х4,10 (м), а також не виконано благоустрій прилеглої до об'єкту території). У зв'язку з чим виданий управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради паспорт прив'язки від 17.08.2012 № 00000026ТС/12 на розміщення двох тимчасових павільйонів громадського харчування з виконанням благоустрою прилеглої території за адресою: м.Житомир, вул. Черняховського, 133, анулюється.
Таким чином, колегія суддів, зважаючи на те, що позивачем по вулиці вул. Львівській, 14-а збудовано тимчасову споруду, розміри якої не відповідають тим, які зазначені в дозвільному документі, з грубим відхиленням останнім від паспорту прив'язки тимчасової споруди в частині кількості об'єктів будівництва та параметрів забудови, що стало підставою для анулювання паспорта прив'язки на тимчасові споруди по вул. Черняховського, 133, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне рішення відповідача про демонтаж вищезазначених споруд є законним.
Стосовно тверджень позивача про те, що при прийнятті спірного рішення відповідач діяв поза межами повноважень, оскільки контроль за утриманням ТС в належному стані уповноважене здійснювати КП "Інспекція з благоустрою м.Житомира", колегія суддів звертає увагу, що порушення законодавства ПФ "Гарде в сфері містобудування виявлено саме посадовою особою комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира", а спірне рішення відповідача, прийняте в зв'язку з наявністю цих порушень.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу приватної фірми "Гарде" залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Граб Л.С. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2019 |
Номер документу | 79791142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні