Рішення
від 24.10.2018 по справі 826/15476/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 24 жовтня 2018 року                      № 826/15476/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом  Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення   доТовариства з обмеженою відповідальністю “ТРК ОЕ” про стягнення штрафу та пені у розмірі 13063,05 грн., ВСТАНОВИВ:           До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення  (далі також - позивач, Національна рада) до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТРК ОЕ” (далі також - відповідач ТОВ “ТРК ОЕ”), в якій просить стягнути з ТОВ “ТРК ОЕ” на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 13063 грн. 05 коп. за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019. Поле призначення платежу : +;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 29.06.2017 року №1142 без ПДВ.           Адміністративний позов обґрунтовано тим, що рішенням Національної ради від 29.06.2017 року № 1142 встановлено факт неподання ТОВ «ТРК ОЕ» інформації про структуру власності та зобов'язано у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення сплатити до Державного бюджету України штраф у розмірі 7917 грн. 00 коп. Станом на 05.10.2017 року ТОВ «ТРК ОЕ» не надало Національній раді документального підтвердження факту сплати штрафу. Оскільки ТОВ «ТРК ОЕ» у встановлений строк штраф не сплачено, позивачем прийнято рішення від 11.10.2017 року №1980 про звернення до суду щодо стягнення штрафу з ТОВ «ТРК ОЕ», м. Київ (НР №00176-м від 16.01.2014). Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.01.2018 року прийнято позовну заяву до провадження та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Встановлено відповідачу п'ятнадцять днів з дня вручення (отримання) цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.           Відповідачем у встановлений судом строк відзиву не надано. Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення винесено рішення №1142 від 29.06.2017 року про накладення штрафу на ТОВ «ТРК ОЕ», м. Київ. Пунктом 3 рішення встановлено ТОВ «ТРК ОЕ», м. Київ, у тридцяти денний термін з дня отримання цього рішення сплатити до Державного бюджету України штраф у розмірі 7917 грн. 00 коп. згідно з додатком до рішення, долученого позивачем до матеріалів справи. Відповідно до копії Списку №11079 згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих ф.103 відправника - Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та фіскального чеку ПАТ «Укрпошта», рішення №1142 від 29.06.2017 року направлено на адресу ТОВ «ТРК ОЕ» 04.07.2017 року. Станом на момент розгляду справи доказів сплати штрафу до суду не подано. Оскільки відповідачем в добровільному порядку зазначену суму заборгованості не сплачено, позивач звернувся до суду. Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 23 вересня 1997 року №538/97-ВР “Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення” (із змінами і доповненнями), Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами. Згідно з частиною 4 статті 7 Закону України від 21 грудня 1993 року №3759-ХІІ  “Про телебачення і радіомовлення” (із змінами і доповненнями) (далі - Закон України “Про телебачення і радіомовлення”), єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.           Стаття 70 цього ж Закону передбачає, що Національна рада здійснює  контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України “Про рекламу” щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію  щодо квоти демонстрування національних фільмів та щодо розповсюдження чи демонстрування телерадіоорганізаціями творів, розповсюдження і демонстрування яких заборонено законодавством про кінематографію.           У відповідності до статті 71 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб'єкти   господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів  місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову,  адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.           Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.                Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.               Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів  перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади. Згідно з положеннями частин другої, третьої та п'ятої статті 72 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.           Частиною шостою цієї ж статті встановлено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду  за позовом Національної  ради.             Відповідно до частини десятої статті 72 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” штраф не може накладатися, якщо з часу порушення законодавства, за яке  він може бути застосований, минуло більше одного календарного року. За неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону (абзац 4 частини 11 статті 72 Закону). Частиною дванадцятою статті 72 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” передбачено, що рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.           Згідно з приписами статті 75 цього Закону (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) з метою виконання рішення про застосування  санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення  на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.               Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про  прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом.              У рішенні про застосування санкції Національна рада може встановити термін усунення порушення.           У  разі  застосування  санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний   сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною  радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується  пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.                У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у  вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи. Таким чином, у разі не оскарження рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій, ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення, а за несвоєчасну сплату нараховується пеня. Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 29.06.2017 року №1142 “Про накладення штрафу на ТОВ “ТРК ОЕ”, м. Київ. З матеріалів справи встановлено, що рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 29.06.2017 року №1142 “Про накладення штрафу на ТОВ “ТРК ОЕ”, м. Київ визнано порушення відповідачем частини четвертої статті 12 та частини другої статті 59 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”, у зв'язку із чим пунктом 3 цього рішення до товариства застосовано штраф у розмірі 7  917,00 грн. Судом встановлено, що відповідно до копії Списку №11079 згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих ф.103 відправника - Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та фіскального чеку ПАТ «Укрпошта», рішення №1142 від 29.06.2017 року направлено на адресу ТОВ «ТРК ОЕ» 04.07.2017 року. В подальшому, рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1980 від 11.10.2017 року “Про звернення до суду про стягнення штрафу з ТОВ “ТРК ОЕ”, місто Київ визнано порушення останнім пункту 3 рішення Національної ради від 29.06.2017 року №1142 та вирішено звернутися до суду про стягнення штрафу, Управлінню фінансової та бухгалтерської служби доручено нарахувати ТОВ “ТРК ОЕ”, місто Київ, пеню за кожен день прострочення сплати. З наданого суду розрахунку суми заборгованості вбачається, що сума штрафу складає 7  917,00  грн., пеня (1 % суми штрафу за кожен день прострочення сплати) станом на 11.10.2017 року становить 5 146,05 грн., а разом – 13 063,05 грн. Наявність у відповідача заборгованості з відшкодування суми штрафу та нарахованої пені підтверджується доказами, наданими позивачем. Жодних доказів щодо неправомірності визначення розміру штрафу та нарахованої позивачем пені, неправомірності їх нарахування, а також доказів щодо погашення наявної у відповідача заборгованості у розмірі 13  063,05 грн. суду не надано. Згідно із статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Частиною другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Суд дійшов висновку, що позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності застосування до відповідача штрафу та нарахування пені, а також надано докази належного повідомлення ТОВ “ТРК ОЕ” про прийняте Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 29.06.2017 № 1142 “Про накладення штрафу на ТОВ “ТРК ОЕ”, м. Київ, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, наявні правові підстави для задоволення позову в повному обсязі. Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні. Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, – В И Р І Ш И В:            1. Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задовольнити.            2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “ТРК ОЕ” (04112, м. Київ, вул. Руданського, 4-6, офіс 10 код ЄДРПОУ 38910954) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2, код ЄДРПОУ 00063928) штраф та пеню у розмірі 13063 грн. 05 коп. за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019. Поле призначення платежу : +;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 29.06.2017 №1142 без ПДВ. Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII “Перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Відповідно до пункту 4 частини п'ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України: Позивач: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2, код ЄДРПОУ 00063928); Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю “ТРК ОЕ” (04112, м. Київ, вул.. Руданського, 4-6, офіс 10 код ЄДРПОУ 38910954 ). Суддя                                                                                                Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.10.2018
Оприлюднено29.10.2018
Номер документу77372623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15476/17

Рішення від 24.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 10.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні