П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
25 жовтня 2018 р. Справа № 815/1659/18 Головуючий у суді І інстанції: ОСОБА_1
Суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду Семенюк Г.В., перевіривши апеляційну скаргу Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 р. по справі за позовом Обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельного кооперативу «Південна будівельна компанія» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування припису від 07.02.2017 року, постанову №37 від 17.02.2017 року, наказ №5 від 09.02.2017 року, -
встановив:
Позивач, звернувся до суду з позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області за результатом якого просив: - визнати протиправним та скасувати припис від 07.02.2017 року про зупинення з 08.02.2017 року підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про почато їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, складений Департамент ДАБІ в Одеській області; - визнати протиправною та скасувати Постанову ДАБІ в Одеській області № 37 від 17.02.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ОК «ЖБК «Південна будівельна компанія» ; - визнати протиправним та скасувати Наказ № 5 від 09.02.2017 року ДАБІ в Одеській області про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 05.10.2015 року № ОД 082152781235.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано припис від 07.02.2017 року про зупинення з 08.02.2017 року підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про почато їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, складений Департамент ДАБІ в Одеській області. Визнано протиправною та скасовано Постанову ДАБІ в Одеській області № 37 від 17.02.2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ОК «ЖБК «Південна будівельна компанія» . Визнано протиправним та скасовано Наказ № 5 від 09.02.2017 року ДАБІ в Одеській області про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 05.10.2015 року № ОД 082152781235.
Департамент Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції від 07 вересня 2018 року по справі № 815/1659/18 та в задоволені позову відмовити.
Так, згідно ч. 5 ст. 296 КАС України, до апеляційної скарги, зокрема, додається документ про сплату судового збору.
Однак апелянтом вказані вимоги не дотримано, оскільки матеріали апеляційної скарги документу про сплату судового збору за подання апеляційної скарги не містять.
Натомість, скаржник подав до суду апеляційної інстанції клопотання про відстрочити від сплати судового збору, до отримання платіжного доручення від Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві про сплату судового збору.
Згідно з частиною першою статті 133 КАС України в редакції Закону № 2147-VІІІ суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведені положення процесуального закону дають підстави для висновку, що звільнення від сплати судового збору, його відстрочення чи розстрочення є правом, а не обов'язком суду, при цьому суд, вирішуючи це питання, враховує майновий стан сторони.
Втім, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.
В той же час, статтею 44 КАС України передбачено обов'язок осіб, які беруть участь у справі (учасників справи) добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Таким чином, особа, яка має намір подати апеляційну скаргу, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії для виконання процесуального обов'язку дотримання вимог процесуального закону стосовно форми і змісту апеляційної скарги, в тому числі щодо надання документу про сплату судового збору.
Це стосується і суб'єктів владних повноважень, які мають однаковий обсяг прав та обов'язків поряд з іншими учасниками справи, однак фінансуються з Державного бюджету України, зокрема, в частині видатків на оплату судового збору, а тому відсутність у останніх коштів, призначених на цю мету не є підставою на відстрочення його сплати або звільнення від сплати такого.
До того ж, апелянт не надав жодних доказів на підтвердження вказаних ним у клопотанні доводів, а тому останнє задоволенню не підлягає.
Законом України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтями 3 та 4 Закону України Про судовий збір визначено об'єкти справляння судового збору та розміри ставок судового збору.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 4 вказаного Закону за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Враховуючи, що позовна заява містить вимоги немайнового характеру, то за подання апеляційної скарги в даному випадку належить сплатити судовий збір в сумі (5286,00*150%) = 7929, 00 грн.
Судовий збір за подачу апеляційної скарги до П'ятого апеляційного адміністративного суду повинно бути сплачено за наступними реквізитами:
Отримувач коштів: УК в м. Одесі/Приморський район/22030101
Код отримувача (ЄДРПОУ) 38016923
банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)
Код банку отримувача (МФО): 899998
Рахунок отримувача: 34315206081007;
Код класифікації доходів бюджету: 22030101
Відповідно до ч. 2 ст. 298 КАС, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Враховуючи вище викладене, апеляційна скарга Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 р. по справі № 815/1659/18, підлягає залишенню без руху з наданням апелянту строку для усунення зазначених недоліків.
Керуючись ст. 169, ст. 298 КАС України, суддя, -
УХВАЛИВ:
1.В задоволенні клопотання Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області про відстрочення від сплати судового збору за подачу апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 року, - відмовити. 2.Апеляційну скаргу Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 р. по справі № 815/1659/18, - залишити без руху. 3.Надати Департаменту Державної архітектурно-будівельної Інспекції в Одеській області десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення зазначених недоліків, а саме надання квитанції про сплату судового збору за подання апеляційної скарги. 4.Ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху невідкладно надіслати особі, що звернулася із апеляційною скаргою. 5.Роз'яснити апелянту, що вразі невиконання вимог Ухвали суду у встановлений строк, апеляційна скарга буде повернута. Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя: Семенюк Г.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2018 |
Оприлюднено | 26.10.2018 |
Номер документу | 77373323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні