Рішення
від 16.10.2018 по справі 813/2244/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2244/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,

представника позивача Штинди О.В.,

представник відповідача Шийовича С.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (далі - позивач, ТОВ Спец Оіл Сервіс ) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач-1, ГУ ДФС у Львівській області), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2, ДФС України), в якій, з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 657632/38540625 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 208 від 15.03.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю, на думку позивача, рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В обґрунтування зазначеного покликається на те, що в оскаржуваному рішенні щодо відмови у реєстрації податкової накладної взагалі не вказано, які саме порушення законодавства було здійснено під час подачі пояснень та копій документів. Стверджує, що зазначення з боку контролюючого органу про те, що було надано копії документів щодо транспортування не в повному обсязі не відповідає дійсності, оскільки з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс було надано увесь пакет документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 208. Також вказує на те, що ГУ ДФС у Львівській області було не враховано специфіку діяльності ТОВ Спец Оіл Сервіс , оскільки основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71.). Як вбачається з наданих на розгляд комісії контролюючого органу копій документів, пояснень платника податку ТОВ Спец Оіл Сервіс придбувало та згодом продавало товар - дизпаливо по одному й тому ж коду УКТЗЕД. Тому, за твердженням позивача, порушень в цій частині з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс бути не може. Таким чином, на думку позивача, оскільки ТОВ Спец Оіл Сервіс виконало усі передбачені чинним законодавством України вимоги по формуванню та реєстрації податкової накладної, оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 14.06.2018 відкрито загальне позовне провадження у справі.

30.08.2018 протокольною ухвалою суду залучено до участі у справі як відповідача-2 - ДФС України.

10.07.2018 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив такі задовольнити, посилаючись на доводи позовної заяви.

Відповідачі, ГУ ДФС у Львівській області та ДФС України позов не визнають.

Представник ГУ ДФС у Львівській області подав відзив на позовну заяву, в якому покликається на те, що позовні вимоги не враховують всіх обставин справи та не базуються на нормах чинного законодавства.

Представник ДФС України у судовому засіданні підтримав позицію ГУ ДФС у Львівській області, проти позовних вимог заперечив, просив у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, а також з'ясувавши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" зареєстроване як юридична особа 19.02.2013 року з присвоєнням ідентифікаційного коду 38540625. Основними напрямками господарської діяльності є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71).

Між ТОВ Спец Оіл Сервіс (постачальник за договором) укладено із Фермерським господарством Діамант Плюс (покупець за договором) договір поставки нафтопродуктів № 58-НП від 01.03.2018 (а.с. 22-23).

Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПК України ТОВ Спец Оіл Сервіс було складено податкову накладну № 208 від 15.03.2018 (а.с. 14) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як вбачається з податкової накладної № 208 від 15.03.2018 ТОВ Спец Оіл Сервіс поставило Фермерському господарству Діамант Плюс паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 4845 л. на загальну суму 109593,90 грн., в тому числі ПДВ - 18265,25 грн.

Згідно з отриманою через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України квитанцією від 30.03.2018 (а.с. 15), податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Повідомлено, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На виконання пп. 201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, ТОВ Спец Оіл Сервіс скерувало на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено з поясненнями від 17.04.2018 (а.с. 16). Позивач скерував копії таких документів: генерального договору 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, видаткової накладної № 15/03-1 від 15.03.2018, товарно-транспортної накладної № 15/03-1/174 від 15.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 16.03.2018, договір № 58-НП поставки нафтопродуктів від 01.03.2018, видаткової накладної № 204 від 15.03.2018, довіреності № 10 від 15.03.2018, товарно-транспортно накладної № Р204 від 15.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 15.03.2018, договору № 12 про надання транспортних послуг від 10.07.2015, акту здачі-прийняття робіт, банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 28.03.2018, декларації про відповідність від 09.01.2018, паспорту № 416 від 10.03.2018, сертифікату відповідності від 14.12.2017, договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017, акту надання послуг № 18 від 30.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 05.04.2018.

Рішенням комісії ДФС № 657632/38540625 від 19.04.2018 (а.с.11-12) було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018.

Відповідно до п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України рішення комісії ДФС № 657632/38540625 від 19.04.2018 позивач оскаржив до Державної фіскальної служби України.

Рішення комісії з питань розгляду скарг ДФС України № 2315/38540625/2 від 04.05.2018 (а.с.13) у задоволенні скарги відмовлено, а рішення комісії ДФС залишено без змін.

Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду.

Аналізуючи приписи законодавства у взаємозв'язку з обставинами даної справи, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

-відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

-чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

-реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

-дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

-наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

-наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

-наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

-факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

-наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

-дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку №1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п.12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. (п. 13 Порядку № 117).

У п. 14 Порядку № 117 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Згідно з п.16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісії контролюючих органів приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. (п. 20 Порядку № 117).

За приписами п.21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, позивач скерував контролюючому органу пояснення щодо податкової накладної № 208 від 15.03.2018, реєстрація якої була зупинена згідно з квитанцією від 30.03.2018 (а.с. 15), а також копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по даній податковій накладній.

Попри це, Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, незважаючи на надання відповідних документів, прийняла оскаржуване рішення, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018. При цьому підставою для такого рішення зазначено те, що надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства, а саме: надання копій документів щодо транспортування не в повному обсязі.

Перевіряючи правомірність оскаржуваного рішення, суд бере до уваги долучені до матеріалів справи докази, на підставі яких встановлено, що на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 208 від 15.03.2018 позивачем надано контролюючому органу копії таких документів:

-генеральний договір 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015 (а.с. 17-18) - на підтвердження факту наявності між позивачем та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ договірних відносин по переданню у власність ТОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі, дизельного палива;

-видаткова накладна № 15/03-1 від 15.03.2018 (а.с. 19) - на підтвердження факту набуття у власність з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс від ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ , палива дизельного ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 4845 л, який був потім проданий ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС ;

-товарно-транспортна накладна № 15/03-1/174 від 15.03.2018 (а.с.20) - на підтвердження факту перевезення та доставки до ТОВ Спец Оіл Сервіс перевізником ФОП ОСОБА_3, дизпалива загальним об'ємом 4845 л;

-банківська виписка по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 16.03.2018 (а.с. 21) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс на користь постачальника грошових коштів в розмірі 475000,00 грн., в тому числі, за згадане дизпаливо;

-договір № 58-НП поставки нафтопродуктів від 01.03.2018 (а.с. 22-23) - на підтвердження факту наявності між товариством та ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС договірних відносин по переданню у власність від ТОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі, дизпалива;

-видаткова накладна № 204 від 15.03.2018 (а.с. 24) - на підтвердження факту набуття у власність з боку ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС від ТОВ Спец Оіл Сервіс палива дизельного ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 3845 л на загальну суму 109593,90 грн., в тому числі ПДВ - 18265,65 грн.;

-довіреність № 10 від 15.03.2018 (а.с.25), якою директору ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС ОСОБА_4 надано повноваження на отримання від ТОВ Спец Оіл Сервіс дизпалива в кількості 4845 л;

-товарно-транспортна накладна № Р204 від 15.03.2018 (а.с.26) - на підтвердження факту перевезення та доставки до ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС палива дизельного загальним об'ємом 4845 л перевізником ФОП ОСОБА_3;

-банківська виписка по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 15.03.2018 (а.с. 27) - на підтвердження факту оплати з боку ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС грошових коштів за згадане дизпаливо;

-договір № 12 про надання транспортних послуг від 10.07.2015 (а.с. 28) - на підтвердження факту наявності між ТОВ Спец Оіл Сервіс та ФОП ОСОБА_3 договірних відносин по наданню транспортних засобів для перевезення вантажів в межах території України;

-акт здачі-прийняття робіт (а.с. 29) - на підтвердження факту виконання ФОП ОСОБА_3 своїх зобов'язань по вище згаданому договору на суму 2304,00 грн., в тому числі, по перевезенню дизпалива до ФГ ДІАМАНТ ПЛЮС в кількості 4845 л;

-банківська виписка по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 28.03.2018 (а.с. 30) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс на рахунок ФОП ОСОБА_3 грошових коштів в сумі 2304,00 грн., в т.ч., за перевезення згаданого дизпалива;

-декларація про відповідність від 09.01.2018 (а.с. 31);

-паспорт в„– 416 від 10.03.2018 9 (а.с.32);

-сертифікат відповідності від 14.12.2017 (а.с. 33);

-договір оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017 (а.с. 34) - на підтвердження факту наявності в ТОВ Спец Оіл Сервіс на праві користування трьох резервуарів для зберігання нафтопродуктів;

-акт надання послуг № 18 від 30.03.2018 (а.с.35) - на підтвердження факту виконання сторонами по договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017 своїх зобов'язань і обов'язок ТОВ Спец Оіл Сервіс сплатити грошові кошти за таку оренду в розмірі 10002,00 грн.;

-банківська виписка по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 05.04.2018 (а.с.36) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс на рахунок ТОВ РТ-Капітал грошових коштів в сумі 10002,00грн. за оренду резервуарів.

З зазначених документів, можна зробити висновок про наявність з постачальником договірних відносин на поставку дизпалива; поставку з боку постачальника, а отже, - набуття у власність ТОВ Спец Оіл Сервіс товару, який був пізніше проданий контрагенту, зазначеному у податковій накладній; якість та відповідність товару вимогам чинного законодавства України; перевезення та доставки до контрагента товару, що підтверджується товарно-транспортними накладними; проведення оплат з боку контрагента грошових коштів за поставлений товар (банківська виписка); отримання з боку контрагента відповідної кількості товару на відповідну суму грошових коштів; наявність в ТОВ Спец Оіл Сервіс необхідної матеріально-технічної бази, а саме - резервуарів для зберігання нафтопродуктів.

Таким чином, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд доходить переконання, що відповідач не мав правових підстав для відмови ТОВ Спец Оіл Сервіс у реєстрації податкової накладної №208 від 15.03.2018.

Щодо вимоги позивача зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ Спец Оіл Сервіс № 208 від 15.03.2018 датою її подання, суд зазначає наступне.

Згідно з приписами ч.ч. 3,4 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Пунктами 19, 20 Порядку № 1246, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин, суд вважає, що належним та ефективним способом порушених прав позивача буде зобов'язати відповідача ДФС України зареєструвати податкову накладну позивача № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

У силу ч.4 ст.242 КАС України, судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. (ст. 72 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Однак, всупереч обов'язку доказування, закріпленому у ст.77 КАС України, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено тих обставин, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Таким чином, за результатами системного аналізу приписів зазначеного законодавства у взаємозв'язку з обставинами даної справи, керуючись ст. 245 КАС України (повноваження суду при вирішенні справи), суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову повністю.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати. Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 657632/38540625 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 208 від 15.03.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (81551, Львівська область, Городоцький район, село Воля-Бартатівська, вул. Львівська, буд. 33-3; ідентифікаційний номер 38540625) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (81551, Львівська область, Городоцький район, село Воля-Бартатівська, вул. Львівська, буд. 33-3; ідентифікаційний номер 38540625) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 26.10.2018.

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено28.10.2018
Номер документу77411249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2244/18

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні