ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/3721/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Макарика В.Я.
суддів - Большакової О.О., Глушка І.В.
за участю секретаря судового засідання - Гнідець Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року (головуючий суддя в суді першої інстанції Сакалош В.М., м. Львів, повний текст рішення складено та підписано 26.10.2018 року) у справі №813/2244/18 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
30 травня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 657632/38540625 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 208 від 15.03.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 657632/38540625 від 19.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 208 від 15.03.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" (81551, Львівська область, Городоцький район, село Воля-Бартатівська, вул. Львівська, буд. 33-3; ідентифікаційний номер 38540625) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" (81551, Львівська область, Городоцький район, село Воля-Бартатівська, вул. Львівська, буд. 33-3; ідентифікаційний номер 38540625) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем Головним управлінням ДФС у Львівській області подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апелянт свої вимоги мотивує тим, що суд першої інстанції не враховано те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №117 визначено встановлено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (п. 18 Постанови КМУ №117). У спірному рішенні суд першої інстанції зазначено, що відповідачем не вказано саме, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, оскільки у затвердженій формі рішення Наказом №567 не передбачено таких обставин. Апелянт звертає увагу на те, що позивачем було скеровано документи в порушення Закону України Про електронні документи та електронний документообіг оскільки два з чотирьох документів, надісланих позивачем на адресу відповідача як додаток до пояснень про розблокування податкової накладної пошкоджені та не відкриваються. На підтвердження вказаного відповідачем подано витяг з журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН/РК є належним доказом порушення позивачем Закону України Про електронні документи та електронний документообіг .
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу за вх. №К-1570/19 від 28 січня 2019 року в якому зазначає, що рішення суду першої інстанції є законне, обґрунтованим та мотивованим, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Позивач вважає, що наведені апелянтом у апеляційній скарзі підстави та обставини для скасування оскаржуваного рішення суду є надуманими, а тому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" зареєстроване як юридична особа 19.02.2013 року з присвоєнням ідентифікаційного коду 38540625. Основними напрямками господарської діяльності є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71).
Між ТОВ "Спец Оіл Сервіс" (постачальник за договором) укладено із Фермерським господарством "Діамант Плюс" (покупець за договором) договір поставки нафтопродуктів № 58-НП від 01.03.2018.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПК України ТОВ "Спец Оіл Сервіс" було складено податкову накладну № 208 від 15.03.2018 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З податкової накладної № 208 від 15.03.2018 видно, що ТОВ "Спец Оіл Сервіс" поставило Фермерському господарству "Діамант Плюс" паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 4845 л. на загальну суму 109593,90 грн., в тому числі ПДВ - 18265,25 грн.
Згідно з отриманою через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України квитанцією від 30.03.2018, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Повідомлено, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
На виконання пп. 201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, ТОВ "Спец Оіл Сервіс" скерувало на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено з поясненнями від 17.04.2018 (а.с. 16). Позивач скерував копії таких документів: генерального договору 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, видаткової накладної № 15/03-1 від 15.03.2018, товарно-транспортної накладної № 15/03-1/174 від 15.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 16.03.2018, договір № 58-НП поставки нафтопродуктів від 01.03.2018, видаткової накладної № 204 від 15.03.2018, довіреності № 10 від 15.03.2018, товарно-транспортно накладної № Р204 від 15.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 15.03.2018, договору № 12 про надання транспортних послуг від 10.07.2015, акту здачі-прийняття робіт, банківської виписки по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 28.03.2018, декларації про відповідність від 09.01.2018, паспорту № 416 від 10.03.2018, сертифікату відповідності від 14.12.2017, договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017, акту надання послуг № 18 від 30.03.2018, банківської виписки по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 05.04.2018.
Рішенням комісії ДФС № 657632/38540625 від 19.04.2018 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018.
Позивачем оскаржено відмову у реєстрації накладної №208 до ДФС України, де рішення комісії з питань розгляду скарг ДФС України № 2315/38540625/2 від 04.05.2018 у задоволенні скарги відмовлено, а рішення комісії ДФС залишено без змін.
Відповідно до пп. "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).
Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
-відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
-чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
-реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
-дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
-наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
-наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
-наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
-факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
-наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
-дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку №1246).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).
Відповідно до п.12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. (п. 13 Порядку № 117).
У п. 14 Порядку № 117 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Згідно з п.16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Комісії контролюючих органів приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. (п. 20 Порядку № 117).
За приписами п.21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач скерував контролюючому органу пояснення щодо податкової накладної № 208 від 15.03.2018, реєстрація якої була зупинена згідно з квитанцією від 30.03.2018 (а.с. 15), а також копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по даній податковій накладній.
Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, незважаючи на надання відповідних документів, прийняла оскаржуване рішення, яким відмовила в реєстрації податкової накладної № 208 від 15.03.2018 зазначаючи, що надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства, а саме: надання копій документів щодо транспортування не в повному обсязі.
На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 208 від 15.03.2018 позивачем надано контролюючому органу копії таких документів:
-генеральний договір 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015 (а.с. 17-18) - на підтвердження факту наявності між позивачем та ТОВ "АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ" договірних відносин по переданню у власність ТОВ "Спец Оіл Сервіс" нафтопродуктів, в тому числі, дизельного палива;
-видаткова накладна № 15/03-1 від 15.03.2018 (а.с. 19) - на підтвердження факту набуття у власність з боку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від ТОВ "АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ", палива дизельного ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 4845 л, який був потім проданий ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС";
-товарно-транспортна накладна № 15/03-1/174 від 15.03.2018 (а.с.20) - на підтвердження факту перевезення та доставки до ТОВ "Спец Оіл Сервіс" перевізником ФОП ОСОБА_4, дизпалива загальним об'ємом 4845 л;
-банківська виписка по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 16.03.2018 (а.с. 21) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" на користь постачальника грошових коштів в розмірі 475000,00 грн., в тому числі, за згадане дизпаливо;
-договір № 58-НП поставки нафтопродуктів від 01.03.2018 (а.с. 22-23) - на підтвердження факту наявності між товариством та ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" договірних відносин по переданню у власність від ТОВ "Спец Оіл Сервіс" нафтопродуктів, в тому числі, дизпалива;
-видаткова накладна № 204 від 15.03.2018 (а.с. 24) - на підтвердження факту набуття у власність з боку ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" від ТОВ "Спец Оіл Сервіс" палива дизельного ДП-3-Євро5-ВО,3,ІІІ за кодом УКТ ЗЕД 2710194300 загальним об'ємом 3845 л на загальну суму 109593,90 грн., в тому числі ПДВ - 18265,65 грн.;
-довіреність № 10 від 15.03.2018 (а.с.25), якою директору ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" ОСОБА_5 надано повноваження на отримання від ТОВ "Спец Оіл Сервіс" дизпалива в кількості 4845 л;
-товарно-транспортна накладна № Р204 від 15.03.2018 (а.с.26) - на підтвердження факту перевезення та доставки до ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" палива дизельного загальним об'ємом 4845 л перевізником ФОП ОСОБА_4;
-банківська виписка по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 15.03.2018 (а.с. 27) - на підтвердження факту оплати з боку ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" грошових коштів за згадане дизпаливо;
-договір № 12 про надання транспортних послуг від 10.07.2015 (а.с. 28) - на підтвердження факту наявності між ТОВ "Спец Оіл Сервіс" та ФОП ОСОБА_4 договірних відносин по наданню транспортних засобів для перевезення вантажів в межах території України;
-акт здачі-прийняття робіт (а.с. 29) - на підтвердження факту виконання ФОП ОСОБА_4 своїх зобов'язань по вище згаданому договору на суму 2304,00 грн., в тому числі, по перевезенню дизпалива до ФГ "ДІАМАНТ ПЛЮС" в кількості 4845 л;
-банківська виписка по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 28.03.2018 (а.с. 30) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" на рахунок ФОП ОСОБА_4 грошових коштів в сумі 2304,00 грн., в т.ч., за перевезення згаданого дизпалива;
-декларація про відповідність від 09.01.2018 (а.с. 31);
-паспортНОМЕР_1 від 10.03.2018 9 (а.с.32);
-сертифікат відповідності від 14.12.2017 (а.с. 33);
-договір оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017 (а.с. 34) - на підтвердження факту наявності в ТОВ "Спец Оіл Сервіс" на праві користування трьох резервуарів для зберігання нафтопродуктів;
-акт надання послуг № 18 від 30.03.2018 (а.с.35) - на підтвердження факту виконання сторонами по договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017 своїх зобов'язань і обов'язок ТОВ "Спец Оіл Сервіс" сплатити грошові кошти за таку оренду в розмірі 10002,00 грн.;
-банківська виписка по рахунку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" від 05.04.2018 (а.с.36) - на підтвердження факту оплати з боку ТОВ "Спец Оіл Сервіс" на рахунок ТОВ "РТ-Капітал" грошових коштів в сумі 10002,00грн. за оренду резервуарів.
Суд першої інстанції із зазначених документів, дійшов вірного висновоку про наявність з постачальником договірних відносин на поставку дизпалива; поставку з боку постачальника, а отже, - набуття у власність ТОВ "Спец Оіл Сервіс" товару, який був пізніше проданий контрагенту, зазначеному у податковій накладній; якість та відповідність товару вимогам чинного законодавства України; перевезення та доставки до контрагента товару, що підтверджується товарно-транспортними накладними; проведення оплат з боку контрагента грошових коштів за поставлений товар (банківська виписка); отримання з боку контрагента відповідної кількості товару на відповідну суму грошових коштів; наявність в ТОВ "Спец Оіл Сервіс" необхідної матеріально-технічної бази, а саме - резервуарів для зберігання нафтопродуктів.
Суд апеляційної інстанції дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, відповідач не мав правових підстав для відмови ТОВ "Спец Оіл Сервіс" у реєстрації податкової накладної №208 від 15.03.2018.
Згідно з приписами ч.ч. 3,4 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Пунктами 19, 20 Порядку № 1246, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Врахувавши наведене вище, належним та ефективним способом порушених прав позивача є зобов'язання відповідача ДФС України зареєструвати податкову накладну позивача № 208 від 15.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Взявши до уваги викладене, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення суду першої інстанцій є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, висновки суду є правильними, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року у справі №813/2244/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В. Я. Макарик судді О. О. Большакова І. В. Глушко Повний текст постанови складений 21 лютого 2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2019 |
Номер документу | 79997438 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні