Рішення
від 26.10.2018 по справі 1540/4257/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4257/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді - Бжассо Н.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження в м. Одеса адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна про стягнення суми податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна , за результатом розгляджу якого позивач просить суд: стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна (код ЄДРПОУ 38476995) суму з податку на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 286 944,20 грн. на бюджетний рахунок - 31111029015509, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 379977060, отримувач коштів УК у Ширяївському р-ні/14060100.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначив, що ТОВ Агро-Фортуна зареєстроване у Ширяївській районній державній адміністрації Одеської області 05.09.2013 року за № 15511020000000552. За даними ГУ ДФС в Одеській області, ТОВ Агро-Фортуна перебуває на обліку як платник податків у Лиманській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області (Ширяївське відділення) з 06.09.2013 року та зареєстроване за 153113142154. Станом на 20.06.2018 року, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість ТОВ Агро-Фортуна по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) перед бюджетом становить 286944 грн. 20 коп. Заборгованість виникла в результаті проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідача, за результатами якої винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 27.06.2017 року. У платника податків нараховувалась переплата до прийняття ППР, у зв'язку з чим сума податкового зобов'язання та штрафної санкції, яку ТОВ Агро-Фортуна повинна була сплатити становить 286 944,20 грн. У зв'язку із несплатою боржником заборгованості податковим органом було направлено рекомендованим листом 17.10.2017 року на адресу ТОВ Фортуна-Агро податкову вимогу № 21049-17 від 06.10.2017 року та вручено 25.10.2017 року.

Ухвалою суду від 07.09.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до судового розгляду на 02.10.2018 року.

У судовому засіданні 02.10.2018 року представник відповідача надав суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких вказав, що дирекція ТОВ Агро-Фортуна не згодна з висновком перевірки так, як за договором поставки № 02/09/16 від 02.09.2016 року відбулася поставка дизельного пального на адресу відповідача від ТОВ НАРМАДА ГРУП в кількості 89943 кг на загальну суму 1199208,37 грн., у тому числі ПДВ 239841,70 грн., що підтверджується наданими представником відповідача документами. У декларації з ПДВ за ІІІ квартал 2016 року відображено податковий кредит по ТОВ НОРМАДА ГРУП на суму 239841,70 грн., де ці податкові накладні зареєстровані. Придбане дизельне пальне було використане в господарській діяльності відповідача на сільськогосподарські цілі. У зв'язку з чим, ТОВ Агро-Фортуна просить суд відхилити рішення про стягнення податкового боргу та захистити ТОВ Агро-Фортуна як товаровиробника.

02.10.2018 року ухвалою суду, яка занесена до протоколу судового засідання, розгляд справи відкладено за клопотанням представника позивача для надання часу ознайомитися з письмовими запереченнями та матеріалами справи до 24.10.2018 року.

22.10.2018 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив, з огляду на яку, позивач зазначає, що відповідач не звернувся з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2017 року № НОМЕР_1, на підставі якого було нараховано суму податкового боргу. Отже, на момент звернення ГУ ДФС в Одеській області до суду зі стягненням податкового боргу дане грошове зобов'язання вважається узгодженим.

24.10.2018 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач до судового засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату,час і місце судового розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази в їх сукупності, суд робить наступні висновки.

15.06.2017 року посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області складено акт № 635/15-32-14-05/38476995 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агро-Фортуна .

На підставі висновків вказаного акта перевірки, ГУ ДФС в Одеській області прийнято ППР № НОМЕР_1 від 27.06.2017 року про збільшення ТОВ Агро-Фортуна суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 299803,00 грн.

Вказане ППР було направлене на адресу відповідача та отримане останнім 06.07.2017 року.

06.10.2017 року позивачем виставлено на адресу відповідача податкову вимогу № 21049-17, з огляду на яку загальна сума податкового боргу платника податків становить 286944,20 грн.

Вказана податкова вимога направлена на адресу відповідача та отримана останнім 25.10.2017 року.

Відповідно до довідки-розрахунку заборгованості до бюджету ОСОБА_1 станом на 07.09.2018 року, податковий борг відповідача становить 286944,20 грн.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Приписами пп.14.1.175, п.14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання;

Згідно положень пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов'язаний, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи

Відповідно до п.36.1, п.36.2, п.36.3 ст.36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Приписами п. 59.1, п.59.3 ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів на підтвердження факту оскарження у судовому або адміністративному порядку податкового-повідомлення рішення, а отже, враховуючи, що десятиденний строк для сплати суми нарахованого податкового зобов'язання з моменту отримання податкового повідомлення-рішення сплинув, позивачем правомірно виставлено податкову вимогу.

Згідно ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп. 20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до положень п.95.1, п.95.2, п.95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Суд зазначає, що не приймає доводи представника відповідача про незгоду з висновками перевірки та не надає оцінку наданим представником відповідача доказам, оскільки предметом даного спору є стягнення з відповідача суми узгодженого, але не сплаченого податкового зобов'язання, а не питання правомірності прийняття відповідачем податкового-повідомлення рішення за результатами перевірки відповідача.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, про наявність підстав для задоволення адміністративного позову ГУ ДФС в Одеській області.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 205, 243, 245, 246, 250, 263, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна про стягнення суми податкового боргу.

Стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна (код ЄДРПОУ 38476995) суму з податку на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 286 944,20 грн. (двісті вісімдесят шість тисяч дев'ятсот сорок чотири гривні двадцять копійок) на бюджетний рахунок - 31111029015509, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 379977060, отримувач коштів УК у Ширяївському р-ні/14060100.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Головне управління ДФС в Одеській області, адреса місцезнаходження: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044 , код ЄДРПОУ: 39398646.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Агро-Фортуна , адреса місцезнаходження: вул. Комплекс будівель та споруд, буд. 7, с. Старі Маяки, Ширяївський р-н., Одеська обл., 66833, код ЄДРПОУ 38476995.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Дата ухвалення рішення26.10.2018
Оприлюднено28.10.2018
Номер документу77411475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4257/18

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні