Рішення
від 22.10.2018 по справі 913/369/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2018 року м.Харків Справа № 913/369/18

Провадження №14/913/369/18

Господарський суд Луганської області у складі головуючого судді Лісовицького Є.А.

за участю секретаря судового засідання Рвачова О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Заступника керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області, в інтересах держави в особі органів, уповноважених здійснювати функції держави у відповідних правовідносинах:

позивача-1: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, м.Київ,

позивача-2: Міністерство освіти і науки України, м. Київ,

до відповідача-1: Державний заклад Луганський національний університет імені Тараса Шевченко в особі відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка", м.Рубіжне Луганської області

відповідача-2: Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", м.Сєвєродонецьк Луганської області,

про визнання недійсним рішень тендерного комітету та визнання недійсним договору про закупівлю товару за бюджетні кошти

У засіданні брали участь:

від органу прокуратури: Полякова С.О., прокурор відділу прокуратури Харківської області, службове посвідчення №048615 від 10.11.2017;

від позивача-1: представник не прибув;

від позивача-2: представник не прибув;

від відповідача-1: Старченко І.В., представник на підставі довіреності №20 від 13.09.2018; Горелік В.О., представник на підставі довіреності №16 від 22.06.2018;

від відповідача-2: Дегтяр О.П., представник на підставі довіреності №11 від 26.12.2017.

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі органів, уповноважених здійснювати функції держави у відповідних правовідносинах Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та Міністерство освіти і науки України до відповідачів Державного закладу Луганський національний університет імені Тараса Шевченко в особі відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка", Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", в якій просить суд:

1. Визнати недійсним рішення тендерного комітету Відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" оформлене протоколом № 27 від 12 березня 2018 року про затвердження змін до річного плану закупівель щодо закупівлі "Газове паливо (Природний газ) (Код ДК 021 - 2015:09120000-6 - Газове паливо)" та щодо застосування переговорної процедури закупівлі щодо закупівлі "Газове паливо (Природний газ) (Код ДК 021 - 2015:09120000-6 - Газове паливо)".

2. Визнати недійсним рішення тендерного комітету Відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" оформлене протоколом №28 від 14 березня 2018 року щодо проведення переговорів з представником від учасника щодо переговорної процедури закупівлі "Газове паливо (Природний газ) (Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо)".

3. Визнати недійсним рішення тендерного комітету Відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" оформлене протоколом №29 від 16 березня 2018 року про намір укласти договір щодо закупівлі "Газове паливо (Природний газ) (Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо)".

4. Визнати недійсним договір №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018, укладений між Відокремленим підрозділом "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", на загальну суму 1 703 027,20 грн., у тому числі ПДВ - 283 837, 87 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що Сєвєродонецькою місцевою прокуратурою Луганської області під час вивчення інформації оприлюдненої на офіційному веб-порталі публічних закупівель "Prozorro", а саме оголошення тендерного комітету ВП "Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка" про проведення переговорної процедури закупівлі №UА-2018-03-16-000482-а предметом якої є "природний газ" Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо очікуваною вартістю 1 703 027,20 грн. (з ПДВ) об'ємом 140 000 метрів кубічних (ціна 1000 кубометрів газового палива -12164,48 грн.), встановлено суттєві порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII, а саме: порушення умов застосування переговорної процедури на підставі п.4 ч.2 ст. 35 Закону України "Про публічні закупівлі".

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.08.2018 підтверджено підстави представництва заступника керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі органів, уповноважених здійснювати функції держави у спірних відносинах Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та Міністерство освіти і науки України з заявленими позовними вимогами. Також вказаною ухвалою відкрито провадження у справі №913/369/18. Суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначити на 27.08.2018 о 10 год. 30 хв.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 27.08.2018 підготовче засідання відкладено на 17.09.2018 о 10 год. 30 хв.

У судовому засіданні 17.09.2018 було оголошено перерву в підготовчому засіданні до 01.10.2018, 14 год. 45 хв.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.10.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу №913/369/18 до судового розгляду по суті на 22.10.2018.

Позивач - 1 - Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, в письмових поясненнях позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на те, що у Листі - роз'ясненні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Щодо здійснення закупівель філіями та участі філій у процедурах закупівель за №3302-06/31458-07 від 30.09.2016 зазначено, що філії та представництва юридичних осіб, які не мають статусу юридичних осіб, не можуть від свого імені виступати замовником у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до норм Закону України Про публічні закупівлі .

Таким чином, позивач -1 звертає увагу на те, що відповідач -1 не міг від свого імені виступати замовником у процедурі закупівлі товару та укладати як замовник договір №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018 відповідно до норм Закону України Про публічні закупівлі .

Окрім цього, вказаним листом роз'яснено, що в рамках договору постачання природного газу споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару. Послуги з розподілу природного газу надаються споживачу на підставі та умовах договору розподілу природного газу, що укладається між споживачем та оператором газорозподільної системи відповідно до типового договору розподілу природного газу, затвердженого регулятором.

Всі споживачі природного газу, у тому числі бюджетні установи та організації, мають право вільно обирати постачальника природного газу, якщо таким постачальник отримав в установленому порядок ліцензію на право провадження даного виду господарської діяльності, на підставі Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності .

Порушення відповідачем -2 переговорної процедури закупівлі унеможливлює раціональне та ефективне використання державних коштів, спричиняє істотну шкоду інтересам держави та територіальній громаді району, а укладення сторонами спірного договору про закупівлю товарів за державні кошти з порушенням відповідної процедури грубо порушує інтереси держави, а їх виконання може призвести до неналежного та неефективного використання бюджетних коштів, що не відповідатиме меті Закону України Про публічні закупівлі та принципам, за якими мають здійснюватися публічні закупівлі.

Позивач - 2 - Міністерство освіти і науки України, в письмових поясненнях, просить суд прийняти об'єктивне та законне рішення, оскільки склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет були затверджені наказом від 12.09.2016 №110-0, що вчинялось відповідно до ст. 11 розділу 3 Закону України Про публічні закупівлі , тому позивач -2 вважає, що тендерний комітет відповідача -1 мав всі законні повноваження для роботи та приймав рішення про проведення закупівель і укладання договору в повній відповідності з нормами чинного законодавства.

Відповідачі в наданих відзивах та додаткових письмових поясненнях просять відмовити в задоволенні позову, посилаючись на його необґрунтованість.

Зокрема, відповідач-1 зазначив, що цим пунктом не встановлюється предмет закупівлі, а визначаються параметри ціни. Так, в закупівлі №UA-2018-01-10-000918- b в п. 3.1 розділу III "Ціна постачання природного газу" проекту договору (додаток 4 до тендерної документації) була визначена структура ціни, а в закупівлі №UA-2018-02-21-001089-b структура ціни відсутня. Жодним нормативним актом в істотних умовах договору не передбачена наявність структури ціни. Тому, твердження про невідповідність предмета закупівлі в ідентифікаторах закупки №UA-2018-01-10-000918-b та №UA-2018-02-21-001089-b, на думку відповідача-1, є необгрунтованими.

Згідно п.4 ч. 2 ст. 35 Закону № 922 тендерний комітет прийняв рішення про застосування переговорної процедури закупівлі та укладення договору закупівлі товару за бюджетні кошти №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018 з ТОВ "Луганськгаз Збут" в обсязі 140000 куб.м (на момент укладання договору майже закінчився опалювальний сезон, тому була зменшена потреба в натуральних показниках) на суму 1703027,20 грн. До того ж відповідно до Постанови НКРЕКП № 773 від 15.06.2017 ТОВ "Луганськгаз Збут" має ліцензію на постачання природного газу на території України.

Коледж має право укладати господарські угоди та розраховуватись за ними. Коледж має реєстраційні рахунки в органах державного казначейства, а кошти загального та спеціального фондів використовує відповідно до кошторису. Кошти на оплату комунальних послуг коледж отримує від Міністерства освіти і науки України (через Державну казначейську службу України у м. Рубіжному Луганської області.), а не ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка".

Відповідачем -2 зазначено, що маючи намір придбати згідно ДК 021:2015:09120000-6 - Газове паливо (Природний газ) з урахуванням потреби споживання природного газу в натуральних показниках 180000 куб.м орієнтовною сумою 1703027,20 грн. протягом 2018 року, тендерний комітет Коледжу двічі застосував відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону одну з процедур, а саме: відкриті торги (закупівлі з ідентифікаторами №UА-2018-01-10-000918-b та №UА-2018- 02-21-001089-b).

Тільки після того, як тендерний комітет Коледжу був вимушений двічі відмінити тендер через відсутність достатньої кількості учасників, тендерний комітет Коледжу, в повній відповідності з вимогами Закону, було застосовано переговорну процедуру закупівлі. Таким чином, застосування переговорної процедури закупівлі тендерним комітетом Коледжу було здійснено у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Щодо предмету закупівлі під час проведення тендерної закупівлі відповідач-2 зазначив, що порядок визначення предмету закупівлі затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578 (далі - Порядок).

Згідно з п. 1 розділу II Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Так, в закупівлях з ідентифікаторами №UА-2018-01-10-000918-b та №UА-2018-02- 21-001089-b, що проводились Коледжем та по яким було відмінено проведення торгів у зв'язку з відсутністю достатньої кількості учасників предметом закупівлі було зазначено, згідно ДК 021:2015:09120000-6 - Газове паливо (Природний газ).

Крім того, відповідач-2 зазначив, що в закупівлях №UА-2018-01-10-000918-b та №UА-2018-02-21-001089-b у додатку 4 до тендерної документації розділом 1 "Предмет Договору" визначено предмет закупівлі, а саме: товар: Газове паливо (Природний газ) (код за ДК 021:2015:09120000-6 - Газове паливо), кількість товару: 180000 куб. м. Тому, вказаним пунктом не встановлюється предмет закупівлі, а лише визначаються параметри ціни.

Так, в закупівлі №UА-2018-01-10-000918-b в п. 3.1. розділу III "Ціна постачання природного газу" проекту договору (додаток 4 до тендерної документації) була вказана структура ціни, а в закупівлі №UА-2018-02-21-001089-b структура ціни відсутня.

Фактично ціна на природний газ як у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-01-10-000918-b так і у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-02-21-001089-b є однаковою і у першому випадку і у другому містить у собі витрати на транспортування природного газу магістральними трубопроводами.

Крім цього, ціна на природний газ, її структура не є технічними та якісними характеристиками предмету закупівель - природного газу. Згідно до п.п.2.1. додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-01-10-000918-b так і у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-02-21-001089-b якість газу, має відповідати вимогам, установленим стандартами та технічним умовам щодо його якості.

Жодним чинним нормативно-правовим актом України в істотних умовах договору не передбачена наявність структури ціни.

В той же час, відповідачами зауважено, що коледж має окремі ознаки юридичної особи зі збереженням ліцензованого обсягу та державного замовлення на підготовку фахівців з акредитованих спеціальностей та включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і поставлений на податковий облік. Веде відокремлений баланс, який є складовою частиною зведеного балансу Університету, має реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, гербову печатку та штампи зі своєю назвою.

Матеріально-технічну базу та фінанси Коледжу, які належать до державної форми власності, складають основні фонди, обігові кошти та інші матеріальні і фінансові цінності, вартість яких відображається у фінансовому звіті Коледжу, який є складовою частиною зведеного балансу Університету.

Фінансування Коледжу здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, а також додаткових джерел фінансування.

Довіреністю за №48 від 05.10.2015 директору Коледжу Гореліку Володимиру Олександровичу надані повноваження представляти інтереси ВП "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" в усіх підприємствах, установах, організаціях та укладати господарські договори, що стосуються діяльності коледжу. Довіреність була чинна до 30.07.2018.

У відповідності до ст. 11 розділу III Закону, наказом директора коледжу за №110-0 від 12.09.2018 затверджено склад тендерного комітету з посадових осіб коледжу та положення про тендерний комітет. Протоколом №1 від засідання тендерного комітету здійснено розподіл обов'язків членів тендерного комітету.

Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства України тендерний комітет Коледжу мав всі законні повноваження для роботи та приймав рішення про проведення закупівель і укладення договору в повній відповідності з нормами чинного законодавства.

Заступник керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської у відповіді на відзиви відповідачів зазначив, що не погоджується з доводами відповідачів, з наступних підстав.

Зазначений Закон передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч.1 ст.36 Закону).

Так, Законом чітко та однозначно визначено, що замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби, держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна, або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.

У свою чергу, відповідно до Положення про Відокремлений підрозділ "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка", затвердженого Ректором ДЗ Луганського національного університету ім. Т. Шевченка (далі - Положення), відповідач-1 є вищим закладом І рівня акредитації у складі Державного закладу Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, що здійснює підготовку фахівців відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів згідно з ліцензією, яку має університет.

Пунктом 1.11 Положення передбачено, що ВП "Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є. Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка" має лише окремі ознаки юридичної особи зі збереженням ліцензованого обсягу та державного замовлення на підготовку фахівців з акредитованих спеціальностей та включений до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців і поставлений на податковий облік. Веде окремий баланс, який є складовою частиною зведеного балансу ДЗ Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, має реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, гербову печатку та штампи зі своєю назвою.

У Листі-роз'ясненні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо здійснення закупівель філіями та участі філій у процедурах закупівель" за №3302-06/31458-07 від 30.09.2016 зазначено, що філії та представництва юридичних осіб, які не мають статусу юридичних осіб, не можуть від свого імені виступати замовником у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до норм Закону.

Таким чином, головна організація може створювати тендерні комітети або визначати уповноважену особу (осіб) у філіях, представництвах та інших відокремлених підрозділах з метою забезпечення ефективного безперервного функціонування роботи замовника та його підрозділів як єдиного цілого.

Зазначений лист не встановлює норм права, носить рекомендаційний та інформаційний характер та одночасно посилається на норми чинного законодавства (Цивільний процесуальний кодекс України).

Отже договір про закупівлю від імені юридичної особи-замовника підписують керівники філій та представництв на підставі довіреності, виданої відповідно до чинного законодавства та відповідно до якої він представляє інтереси юридичної особи але не відокремленого підрозділу, який не є юридичною особою.

У зазначеному випадку замовником може виступати саме юридична особа, яка здійснює закупівлю через уповноважений належним чином відокремлений підрозділ.

Таким чином, відповідач-1 не міг від свого імені виступати замовником у процедурі закупівлі товару №ГА-2018-03-16-000482-а та укладати як замовник договір № 2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018 відповідно до норм Закону.

В судове засідання 22.10.2018 прибули лише представники прокуратури та та відповідачів. Представники сторін надали усні пояснення та заперечення з приводу предмета та підстав заявлених позовних вимог, а також поданих документів.

Представник прокуратури підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов. Представники відповідачів підтримали викладені в наданому відзиві та додаткових запереченнях доводи, просили відмовити в позові.

Позивачі були належним чином повідомлений про час та місце судових засідань. Однак, участі своїх повноважних представників в судовому засіданні не забезпечили.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд встановив наступне.

10.01.2018 Відокремленим підрозділом Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (далі ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка ) на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Рrozorro оприлюднене оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі № UA -2018-01-10-000918- b предметом якої є природний газ Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо очікуваною вартістю 1780380,00 грн. (з ПДВ) об'ємом 180 000 метрів кубічних.

25.01.2018 ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка відмінені закупівля у зв'язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.

21.02.2018 Відокремленим підрозділом Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (далі ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка ) на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Рrozorro оприлюднене оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі № UA -2018-02-21-001089-b предметом якої є природний газ Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо очікуваною вартістю 1566000,00 грн. (з ПДВ) об'ємом 180 000 метрів кубічних.

08.03.2018 ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка відмінені закупівля у зв'язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.

16.03.2018 Відокремленим підрозділом Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (далі ВГІ Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка ) на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Рrozorro оприлюднене оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі №UA-2018-03-16-000482-а предметом якої є природний газ Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо очікуваною вартістю 1 703 027,20 грн. (з ПДВ) об'ємом 140 000 метрів кубічних (ціна 1000 кубометрів газового палива -12164,48 грн.).

Тендерним комітетом ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка 16.03.2018 прийнято рішення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю Луганськгаз Збут (далі - ТОВ Луганськгаз Збут ) про закупівлю Газове паливо (Природний газ) (Код ДК 021-2015:09120000-6 - Газове паливо) за переговорною процедурою (скороченою) та оприлюднено зазначене рішення на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель Рrozorro (повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури №иА-2018-03-16-000482-а).

За результатами чого, між ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка та ТОВ Луганськгаз Збут укладено V 2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018 (далі - Договір) про поставку товару та оприлюднено звіт про результати проведення процедури закупівлі №UA-2018-03- 16-000482-а на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Prozorro .

Згідно розділу першого Договору, предметом Договору є природний газ, який Постачальник - ТОВ Луганськгаз Збут зобов'язується передати у власність Споживачу -ВП Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т. Шевченка , в обсягах (відповідно до п.1.2 Договору Постачальник передає Споживачу природний газ в планових річних обсягах постачання газу до 140 000 куб.м.), строках (відповідно до п. 11.1 Договору набуває чинності з дати його підписання та, відповідно до ч.3 статті 631 ЦК України, поширює свою діяльність на відносини, що склались між сторонами в частині постачання природного газу з 01.03.2018 по 31 грудня 2018 року, а частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення), порядку та на умовах, що визначені цим Договором.

Пунктом 3.1. Договору зазначено, що розрахунки за поставлений Споживачеві газу здійснюється за ціною за одиницю товару, яка становить 12 164, 48 грн. з ПДВ, в тому числі ГІДВ - 2 027,41 грн.

Відповідно до п. 3.5 Договору, загальна сума Договору складається із місячних сум вартості газу поставленого Споживачеві за даним Договором. Орієнтовна сума на момент дії Договору складає 1 703 027,20 грн., у тому числі ПДВ - 283 837, 87 грн.

Рішення прийняте на засіданні тендерного комітету щодо застосування переговорної процедури закупівлі природного газу на 2018 рік, відображено в протоколі №27 від 12 березня 2018' року та розміщене на веб-порталі Уповноваженого органу (переговорна процедура №UA-2018-03-16-000482-a).

Крім того, на виконання умов договору сторони уклали додаткові угоди до договору від 02.04.2018, від 13.04.2018, від 18.04.2018, від 02.05.2018, від 07.05.2018, від 21.06.2018 за якими було зменшені планові обсяги постачання газу по місяцях і які становлять 4,618 тисяч кубічних метрів.

Разом з цим, сторони погодили викласти п.3.5 договору в наступній редакції: Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та складає 56175,59 грн. у тому числі ПДВ - 9362,60 грн.

Оцінивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов до наступного.

Правові засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України Про публічні закупівлі (надалі - Закон).

Метою даного Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Положеннями ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі", визначено, що він застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

На підставі ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за принципами: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивної та упередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.

За приписами ст. 11 цього Закону для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Уповноважена особа (особи) здійснює свою діяльність на підставі укладеного з замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника. Уповноважена особа повинна мати вищу освіту. Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. Примірне положення про тендерний комітет та уповноважену особу (осіб) затверджується Уповноваженим органом.

Матеріали справи свідчать, що згідно п.1.11 Положення Про відокремлений підрозділ Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченко коледж має окремі ознаки юридичної особи зі збереженням ліцензованого обсягу та державного замовлення на підготовку фахівців з акредитованих спеціальностей та включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і поставлений на податковий облік. Веде відокремлений баланс, який є складовою частиною зведеного балансу університету, має реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, гербову печатку та штампи зі своєю назвою.

Відповідно до п.2.4 Положення Державний заклад Луганський національний університет імені Тараса Шевченка , в структуру якого входить коледж, зокрема оголошує конкурс на посаду директора коледжу, організовує вибори, затверджує та звільняє з посади директора коледжу; згідно з чинним законодавством делегує повноваження директору коледжу для безпосереднього управління його діяльністю.

Згідно витягу з наказу №552-ВК від 05.10.2015 Про укладання трудових відносин укладено трудові відносини з Гореліком В.О. на посаді директора Відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченко як з обраним за конкурсом та за рекомендацією Вченої ради університету на умовах контракту з 05.10.2015 по 30.06.2018 із наданням права підпису на документах про освіту і студентських квитках, фінансових документах, наказ і завіряти печаткою коледжу.

Крім того, 05.10.2015 довіреністю №48 Державний заклад Луганський національний університет імені Тараса Шевченка в особі директора Савченка С.В. надано директору Відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченко повноваження представляти інтереси відокремленого підрозділу в усіх підприємствах, установах, організаціях, об'єднаннях України всіх форм власності та укладати господарські договори, що стосуються діяльності відокремленого підрозділу, договори з АЦСК ІДД, договори у сфері освітньої діяльності, з правом підпису, у тому числі контракти з Міністерством освіти і науки України про розміщення державного замовлення на підготовку/перепідготовку фахівців.

Довіреність чинна до 30.07.2018.

Крім того, як вже було встановлено судом, 16.03.2018 Відокремленим підрозділом Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка на веб-порталі електронної системи публічних закупівель Рrozorro оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі №UA-2018-03-16-000482-а з очікуваною вартістю 1 703 027,20 грн.

Таким чином, умови тендерної документації про проведення переговорної процедури закупівлі №UA-2018-03-16-000482-а відповідають вимогам положень ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі", якими визначено, що закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.

З урахуванням викладеного, суд відхиляє доводи прокурора щодо неможливості відповідача - 1 від свого імені виступати замовником у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг, оскільки Відокремлений підрозділ Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченко , з урахуванням приписів Положення про відокремлений підрозділ, є замовником у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг в розумінні п. 9 частини 1 статті 1 Закону України Про публічні закупівлі .

Також слід зазначити, що згідно з п.п. 9, 18 ч. 1 ст. 1 Закону України Про публічні закупівлі предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; замовниками є органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів.

Відповідно до п. 2 розділу II Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини 1 статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник , затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Згідно з приписами ч. 5 ст. 259 Господарського кодексу України складовою частиною національної системи класифікації є національні класифікатори. Національні класифікатори та процедури їх розроблення затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.

Національний класифікатор України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749, призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів , робіт і послуг за бюджетні кошти.

Статтею 4 Закону України Про публічні закупівлі передбачено обов'язок здійснення закупівель відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п'яти днів з дня їх затвердження.

У пунктах 3, 4, 6, 7 форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 р. № 490 Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель зазначається: конкретна назва предмета закупівлі; коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності); розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі; процедура закупівлі.

Судом встановлено, що предмет закупівлі товарів замовник (відповідач - 1) визначив згідно з п.32 ч.1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.15 №922-VIII (далі - Закон № 922) та на підставі ДК 021:2015 за показником четвертої цифри основного словника цього класифікатора із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

В закупівлях з класифікаторами №UA-2018-01-10-000918-b та №UA-2018-02- 21-001089-b, що були проведені ВП РПК ім.. О.Є.Порай-Кошиці ЛНУ ім. Т.Г. Шевченка та по яким було відмінено проведення аукціону у зв'язку з недостатньою кількістю учасників, в тендерній документації та в електронних документах зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015:09120000-6 - Газове паливо (Природний газ).

Даний предмет закупівлі відповідає додатку 4 до тендерної документації та в розділі 1 Предмет Договору визначено предмет закупівлі, а саме: товар Газове паливо (Природний газ) (код за ДК 021:2015: 09120000-6 - Газове паливо в кількість товару 180000 куб. м.

Аналізуючи доводи, викладені в матеріалах справи, щодо визначення предмета закупівлі згідно п.3.1 додатку 4 до тендерної документації, суд звертає увагу що цими положеннями пунктів тендерної пропозиції не встановлювався предмет закупівлі, а визначалися параметри ціни товару (предмета закупівлі).

Відтак, відповідно до п.31 ст.1 Закону України "Про ринок природного газу" від 09.04.2015 № 329-VIII (зі змінами) (далі - Закон №329) визначено, що природний газ є товарною продукцією.

Пунктом 32 ч.1 ст.1 Закону №922 встановлено, що, товари - це продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Порядок визначення предмета закупівлі затверджено Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 17.03.2016 № 454 (із змінами) (далі - Порядок №454). Відповідно до п.5 р.ІІ Порядку №454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги, пов'язаної з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.

Відповідно до Постанови НКРЕКП від 15.12.2016 №2259 (із змінами та доповненнями) для споживачів, які приєднані до мереж підприємств з газопостачання та газифікації встановлені диференційовані тарифи на транспортування природного газу магістральними трубопроводами ПАТ УКРТРАНСГA3 , відповідно до територій ліцензованої діяльності підприємств з газопостачання та газифікації, зокрема, по Луганській області - це ПАТ Луганськгаз в розмірі 10,60 грн. без ПДВ. Вартість тарифу на транспортування магістральними трубопроводами складає 0,12% від вартості ціни на природний газ.

Фактично ціна на природний газ як у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-01-10-000918-b так і у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-02-21-001089-b є однаковою і у першому випадку і у другому містить у собі витрати на транспортування природного газу магістральними трубопроводами.

Крім цього, ціна на природний газ, її структура не є технічними та якісними характеристиками предмету закупівель - природного газу. Згідно до п.п.2.1. додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-01-10-000918-b так і у додатку 4 до тендерної документації по Закупівлі UA-2018-02-21 -001089-Ь якість газу, має відповідати вимогам, установленим стандартами та технічним умовам щодо його якості.

В той же час, з прийняттям з прийняттям Законів України Про ринок природного газу та Про ліцензування видів господарської діяльності , постачання природного газу здійснюється на підставі ліцензії та не розподіляється на регульований та нерегульований тариф.

Відповідно до положень Закону України Про ринок природного газу ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб'єктів природних монополій, та за принципами: 1) забезпечення високого рівня захисту прав та інтересів споживачів природного газу, у тому числі забезпечення першочергового інтересу безпеки постачання , природного газу, зокрема шляхом диверсифікації джерел надходження природного газу; 2) вільної торгівлі природним газом та рівності суб'єктів ринку природного газу незалежно від держави, згідно із законодавством якої вони створені; 3) вільного вибору постачальника природного газу.

Перелік суб'єктів господарської діяльності, які мають ліцензії з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифами розміщено на офіційному сайті НКРЕКП - http://www.nerc.gov.ua.

Таким чином, будь-який суб'єкт господарювання, що мав діючу ліцензію, мав змогу брати участь у закупівлях, однак публічні закупівлі від 10.01.2018 та від 21.02.2018 були відмінені саме через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій.

За умовами ч.ч.1, 2 ст. 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.

Відповідно до частини 1 статті 35 Закону України Про публічні закупівлі переговорною процедурою закупівлі є процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

За пунктом 4 частини 2 цієї статті переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

За аналізом вищевикладених норм та змістом пп.3.1 і 3.2 додатку 4 до тендерної документації суд дійшов висновку, що відповідачем -1- Відокремлений підрозділ Рубіжанський політехнічний коледж ім. О.Є.Порай-Кошиці Луганського національного університету ім. Т.Г. Шевченка вірно застосовано переговорну процедуру закупівлі, оскільки замовником двічі було відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмети двох перших закупівель, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасників не відрізнялись від вимог, що були визначені відповідачем -1 у тендерній документації .

Щодо позовної вимоги про визнання недійсним договору №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018, укладений між Відокремленим підрозділом "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", на загальну суму 1 703 027,20 грн., у тому числі ПДВ - 283 837, 87 грн., суд враховує наступне.

Відповідно до пп. 12 п. 3.2 Статуту Державного закладу Луганський національний університет імені Тараса Шевченка , затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17.03.2017 року за № 409, у встановленому законодавством порядку створювати факультети, інститути, кафедри, коледжі, філії; навчальні, методичні, наукові, дослідницькі, інші центри; лабораторії та інші структурні підрозділи.

Відповідно до п.1.3. Положення про Відокремлений підрозділ Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського Національного університету імені Т.Шевченка , відокремлений підрозділ створений відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №400 від 06.07.2005 Про зміну статусу Рубіжанського політехнічного технікуму імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка і є правонаступником Рубіжанського політехнічного технікуму імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка.

Згідно п.1.11 Положення коледж має окремі ознаки юридичної особи зі збереженням ліцензованого обсягу та державного замовлення на підготовку фахівців з акредитованих спеціальностей та включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і поставлений на податковий облік. Веде відокремлений баланс, який є складовою частиною зведеного балансу університету, має реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, гербову печатку та штампи зі своєю назвою.

Відповідно до п.2.4 Положення Державний заклад Луганський національний університет імені Тараса Шевченка , в структуру якого входить коледж, зокрема оголошує конкурс на посаду директора коледжу, організовує вибори, затверджує та звільняє з посади директора коледжу; згідно з чинним законодавством делегує повноваження директору коледжу для безпосереднього управління його діяльністю.

Згідно Витягу з наказу Державного закладу Луганський національний університет імені Тараса Шевченка №552-ВК від 05.10.2015 Про укладання трудових відносин укладено з Гореліком В.О. трудові відносини на посаді директора Відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка як з обраним за конкурсом та за рекомендацією Вченої ради університету на умовах контракту з 05.10.2015 по 30.06.2018 із наданням права підпису на документах про освіту і студентських квитках, фінансових документах, наказах і завіряти печаткою коледжу.

05.10.2015 Державним закладом Луганський національний університет імені Тараса Шевченка було видано довіреність №48 на ім'я директора Відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка . Відповідно до вказаної довіреності директору коледжу надано право, зокрема представляти інтереси коледжу в усіх підприємствах, установах, організаціях, об'єднаннях України всіх форм власності та укладати господарські договори, що стосуються діяльності відокремленого підрозділу. Довіреність видана до 30.07.2018.

Згідно ч.3 ст. 244 ЦК України довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі.

Відповідно до ст. 95 ЦК України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.

Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності.

Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Відповідно до п. 1.7 постанови Пленуму ВГСУ "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" № 18 від 26.12.2011 відповідно до чинного законодавства, зокрема, Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про господарські товариства", "Про акціонерні товариства", "Про банки і банківську діяльність", юридичні особи для здійснення своїх функцій мають право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами.

Коло повноважень відокремленого підрозділу юридичної особи стосовно здійснення у господарському суді повноваження сторони у справі від імені цієї особи визначається установчими документами останньої, положенням про відокремлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, або довіреністю, виданою нею ж у встановленому порядку керівникові цього підрозділу. При цьому, слід мати на увазі, що стороною у справі є юридична особа, від імені якої діє відокремлений підрозділ, і рішення приймається саме стосовно підприємства чи організації - юридичної особи, але в особі її відокремленого підрозділу, наприклад: "Стягнути з підприємства "А" в особі його відокремленого підрозділу - філії № 1 на користь організації "Б" в особі її Н-ської філії таку-то суму".

Зважаючи на наведене, філії не є самостійними учасниками цивільних (господарських) відносин, отже, не є самостійними суб'єктами і договірних відносин.

Тобто самостійно (від свого імені) філії не можуть укладати господарські договори. Філії на дотримання вимог законодавства мають діяти винятково від імені юридичних осіб, представляти їх інтереси. Відповідно, філія (точніше, її керівник, який діє на підставі довіреності, яку видала юридична особа), не володіючи правосуб'єктністю, може укладати угоди лише від імені юридичої особи, що її створила. Своєю чергою, юридична особа має право видати довіреність на дії саме від свого імені.

Таким чином, з урахуванням вищезазначених норм та положень, з урахуванням положень 1.7 постанови Пленуму ВГСУ "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" № 18 від 26.12.2011 договір №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018 мав бути укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю Луганськгаз Збут (відповідач -2) та Державним закладом Луганський національний університет імені Тараса Шевченко в особі Директора відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є.Порай -Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (відповідач - 1).

Згідно з ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Частиною 7 ст. 179 ГК України передбачено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до ст. 638 ЦК України та ст. 180 ГК України договір вважається укладеним, якщо між сторонами досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов (предмету, визначених законом необхідних умов для договорів даного виду та визначених за заявою сторін умов).

Статтею 1 Закону передбачено, що договір про закупівлю - це договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.

Визнання договору недійсним є одним із способів захисту, який застосовується судом у випадках та порядку, визначених цивільним законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Статтею 203 ЦК України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання недійсним договору №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018, укладеного між Відокремленим підрозділом "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", на загальну суму 1 703 027,20 грн., у тому числі ПДВ - 283 837, 87 грн.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог Заступника керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області, в інтересах позивача-1: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, позивача-2: Міністерство освіти і науки України, до відповідача-1: Державний заклад Луганський національний університет імені Тараса Шевченко в особі відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка", відповідача-2: Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", про визнання недійсним рішень тендерного комітету та визнання недійсним договору про закупівлю товару за бюджетні кошти.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, у разі часткового задоволення позову покладається на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 129, 233,238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позов Заступника керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області, в інтересах Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, та Міністерства освіти і науки України, до Державного закладу Луганський національний університет імені Тараса Шевченко в особі відокремленого підрозділу "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка", та Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", про визнання недійсним рішень тендерного комітету та визнання недійсним договору про закупівлю товару за бюджетні кошти - задовольнити частково.

2. Визнати недійсним договір №2018/Б-СЕВ/38 від 27.03.2018, укладений між Відокремленим підрозділом "Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай-Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченка" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськгаз Збут", на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів (для забезпечення потреб установ та організацій, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів) на загальну суму 1 703 027,20 грн., у тому числі ПДВ - 283 837, 87 грн.

3. Стягнути з Державного закладу Луганський національний університет імені Тараса Шевченко (92703, Луганська область, місто Старобільськ, площа Гоголя, будинок 1, код ЄДРПОУ 02125131) в особі Відокремленого підрозділу Рубіжанський політехнічний коледж імені О.Є. Порай - Кошиці Луганського національного університету імені Тараса Шевченко (93000, Луганська область, м.Рубіжне, провулок Клубний, 12, код ЄДРПОУ 33702395) на користь Прокуратури Луганської області (93408, м. Сєвєродонецьк, вулиця Богдана Ліщини, 27, код ЄДРПОУ 02909921) на р/р 35211068000839, банк: ДКСУ м.Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02909921, код класифікації доходів бюджету - 2800 - витрати зі сплати судового збору в сумі 881 грн. 00 коп. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Луганськгаз Збут (93400, Луганска область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Гагаріна, будинок 87, кімната 307, код ЄДРПОУ 40268230) на користь Прокуратури Луганської області (93408, м. Сєвєродонецьк, вулиця Богдана Ліщини, 27, код ЄДРПОУ 02909921) на р/р 35211068000839, банк: ДКСУ м.Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02909921, код класифікації доходів бюджету - 2800 - витрати зі сплати судового збору в сумі 881 грн. 00 коп. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

5. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Дане рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено - 29 жовтня 2018 року.

Суддя Є.А.Лісовицький

Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено29.10.2018
Номер документу77431488
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/369/18

Рішення від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 27.08.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 01.08.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні