Рішення
від 18.10.2018 по справі 1640/2541/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2018 року м. ПолтаваСправа № 1640/2541/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Костіної А.В.,

представника позивача - Ковтуна Ю.І.,

представника відповідача - Бибик В.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Полтаваобленерго" до Хорольської міської ради Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення в частині, -

В С Т А Н О В И В:

18 липня 2018 року Публічне акціонерне товариство "Полтаваобленерго" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Хорольської міської ради Полтавської області про визнання протиправним та скасування пункту 1 в частині підпункту 7 пункту 2.4 Положення про порядок визначення орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженого рішенням Хорольської міської ради Полтавської області одинадцятої сесії сьомого скликання від 27 травня 2016 року №287 (додаток № 1) та пункту 2 відповідного рішення Хорольської міської ради Полтавської області.

Позовні вимоги позивач мотивує протиправністю оскаржуваного рішення, оскільки приймаючи пункт 1 рішення від 27.05.2016 №287 "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" в частині підпункту 7 пункту 2.4 Додатку №1 до рішення одинадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 27.05.2016 №287, а також пункт 2 вказаного рішення, Хорольська міська рада вийшла за межі своїх повноважень, порушила вимоги норм бюджетного та податкового законодавства України, зокрема, підпункт 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України щодо прийняття рішення менш ніж за шість місяців до початку бюджетного періоду. Відповідач ні нормативно, ні економічно не обґрунтував підстав зміни ставки орендної плати саме для орендарів-підприємств, пов'язаних з розподіленням електроенергії, природного та зрідженого газу, до розміру 10% нормативної грошової оцінки землі, тоді як Податковим кодексом України встановлено від 3% до 12% від нормативної грошової оцінки землі за погодженням сторін. Також, при прийняті спірного рішення в оскаржуваній частині відповідач не дотримався правових норм, які регулюють порядок прийняття регуляторного акту, зокрема, Хорольською міською радою повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту "Про затвердження Положення про Порядок визначення орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі", сам проект та прийняте рішення не були оприлюднені в газеті "Наш Хорол", яка є друкованим засобом масової інформації Хорольської міської ради, або у інших місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цим органом місцевого самоврядування.

Ухвалою суду від 08.08.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11:40 30.08.2018, проведення якого відкладалося на 10:00 20.09.2018, а у подальшому, в якому кілька разів оголошувалася перерва до 11:15 25.09.2018 та до 11:30 11.10.2018. При цьому, усною ухвалою в підготовчому засіданні 25.09.2018 судом було продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 календарних днів.

27.08.2018 до суду від Хорольської міської ради надійшов відзив на позов (а.с. 51-52), за змістом якого позов ПАТ "Полтаваобленерго" задоволенню не підлягає, оскільки ініціювання внесення змін до договорів оренди землі в частині зміни розміру орендної плати належить до компетенції сільської, селищної, міської рад і має здійснюватися шляхом прийняття відповідних рішень. Рішенням №287 одинадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 27.05.2016 "Про затвердження Положення про Порядок визначення орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" прийнято ставку орендної плати 10% нормативної грошової оцінки. Позивачем фактично визнано вказану ставку орендної плати, що підтверджується підписаним 23.07.2018 між Хорольською міською радою та ПАТ "Полтаваобленерго" договором на земельні ділянки в місті Хорол за ставкою 10%. Виходячи з викладеного, міською радою прийнята ставка орендної плати, яка не суперечить вимогам законодавства, а тому визнанню протиправним та скасуванню спірне рішення в оскаржуваній частині не підлягає.

30.08.2018 судом отримано відповідь ПАТ "Полтаваобленерго" на відзив, у якому підприємство вказує на не підтвердження відповідачем розміру орендної плати на рівні 10% будь-яким обґрунтованим розрахунком та наполягає на порушенні міською радою процедури прийняття оскаржуваного рішення (а.с. 67-73).

14.09.2018 до суду надійшла заява відповідача про пропущення позивачем строку звернення до суду та застосування до позовної заяви позовної давності (а.с. 82-83), за результатами розгляду якої судом постановлено ухвалу від 25.09.2018 про відмову у задоволенні вказаної заяви.

Згідно з додатковою інформацією, поданою представником Хорольської міської ради в ході підготовчого засідання 25.09.2018 (а.с. 109), оскаржуване рішення міської ради пройшло всі необхідні процедури щодо регуляторної діяльності, воно також було внесене відповідно до рішення дев'ятої сесії міської ради сьомого скликання від 15.04.2016 №231 в План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. Рішення дев'ятої сесії міської ради сьомого скликання від 15.04.2016 №231 та проект рішення дев'ятої позачергової сесії міської ради сьомого скликання від 15.04.2016 №233 оприлюднювався для обговорення в засобах масової інформації - в газеті "Наш Хорол" за 22.04.2016 №5-6 (76-77) та на сайті Хорольської міської ради. У встановлений термін зауважень до міської ради не надходило, у зв'язку з чим, у подальшому, Положення було затверджене одинадцятою сесією сьомого скликання (рішення від 27.05.2016 №287) та опубліковане в газеті "Вісті Хорольщини" за 10.06.2016 №24-25 та на сайті міської ради.

11.10.2018 позивачем до суду подано заперечення на додаткову інформацію міської ради (а.с. 132-137), у якому підприємство вказує на те, що рішення одинадцятої сесії Хорольської МР сьомого скликання від 27.05.2016 №287 є регуляторним актом, але всупереч вимогам частини п'ятої статті 12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" не було офіційно оприлюднено, як і проект регуляторного акта, в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, яким є газета "Наш Хорол", а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Ухвалою суду від 11.10.2018 підготовче провадження у даній справі закрито, призначено справу №1640/2541/18 до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні в приміщенні Полтавського окружного адміністративного суду на 10:40 18.10.2018.

Представник позивача у судовому засіданні 18.10.2018 позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 18.10.2018 проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши вступне слово представників учасників справи, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що ПАТ "Полтаваобленерго" (код ЄДРПОУ 00131819) зареєстроване в якості юридичної особи 26.05.1995, дата та номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 24.05.2005 1 588 120 0000 002314, що підтверджується випискою та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 26-27).

Одним з основних видів діяльності ПАТ "Полтаваобленерго" є розподілення електроенергії.

30.08.2005 між ВАТ "Полтаваобленерго" (орендар) та Хорольською міською радою (орендодавець) укладено договір оренди земельних ділянок, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 19055 кв.м., в тому числі: квартали №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, вул. Леніна, вул. Жовтнева 2, для виробництва та розподілу електроенергії, а також для експлуатації та обслуговування трансформаторних підстанцій (а.с. 17-20). Земельна ділянка передається в оренду разом з будівлями, ТП, опорами. Договір укладено на 25 років. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 1,5% нормативної грошової оцінки.

01.07.2014 між сторонами вказаного договору підписано додаткову угоду №2 до договору оренди земельних ділянок, зареєстрованого 30.08.2005 за №040556300015 у Хорольському районному відділі ПРФ центру ДЗК на площу - 1,9055 га, відповідно до якої, зокрема, змінено найменування орендаря з ВАТ "Полтаваобленерго" на ПАТ "Полтаваобленерго", а орендну плату визначено у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 21).

У подальшому, листом від 16.02.2018 №281/03-03 Хорольська міська рада направила на адресу ПАТ "Полтаваобленерго" проект додаткової угоди від 06.02.2018 №3 до договору оренди земельних ділянок від 30.08.2005 за реєстраційним №040556300015 зі змінами від 01.07.2014 згідно додаткової угоди №2 у двох примірниках для підписання (а.с. 22). В якості підстави для внесення змін до вказаного договору міська рада вказала прийняте 27.05.2016 одинадцятою сесією Хорольської міської ради сьомого скликання рішення №287 "Про затвердження Положення про Порядок визначення орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі".

Так, з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення та справляння орендної плати за земельні ділянки, створення сприятливих умов для раціонального використання земельних ділянок орендарями та забезпечення додаткових надходжень до міського бюджету платежів за оренду землі, орендодавцем яких, згідно із земельним законодавством, виступає Хорольська міська рада, посилаючись на Конституцію України, Земельний, Податковий та Цивільний кодекси України, Закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду землі", рішенням одинадцятої сесії сьомого скликання від 27.05.2016 №287 "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в місті Хоролі" (а.с. 86-88) міська рада вирішила:

- пунктом 1 рішення затвердити Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в місті Хоролі (додаток №1), підпункт 7 пункту 2.4 якого викладено в наступній редакції: "Розміщення та обслуговування об'єктів, пов'язаних з розподіленням електроенергії, природного та зрідженого газу - ставка орендної плати до нормативної грошової оцінки землі 10%";

- пунктом 2 рішення з 01.01.2017 внести зміни в пункт 7 таблиці розділу 13 "Орендна плата" додатку №3 до рішення шістдесят четвертої сесії міської ради шостого скликання від 20.01.2015 №10 "Про затвердження положень податку на майно" та привести у відповідність до пункту 7 таблиці розділу 2.4 даного Положення, виклавши пункт 7 в наступній редакції (додаток №2): "Розміщення та обслуговування об'єктів, пов'язаних з розподіленням електроенергії, природного та зрідженого газу - ставка орендної плати до нормативної грошової оцінки землі 10%".

За змістом проекту додаткової угоди від 06.02.2018 №3 змінено умови договору оренди земельних ділянок від 30.08.2005, що стосуються розміру орендної плати, їх викладено у такій редакції: "Орендна плата вноситься у формі та розмірі: у грошовій формі: у розмірі 10% нормативної грошової оцінки землі відповідно до довідки про грошову оцінку землі року, за який проводиться плата" (а.с. 23).

ПАТ "Полтаваобленерго" звернулось до Хорольської міської ради з листом від 08.05.2018 №06-50/7321, у якому просило останню винести на чергову сесію міської ради питання встановлення розміру орендної плати для земельних ділянок під об'єктами енергетики та залишити відсоток орендної плати на рівні 5 відсотків від нормативної грошової оцінки (а.с. 24).

Листом від 05.06.2018 №813/03-03 Хорольська міська рада на звернення від 08.05.2018 №06-50/7321 про розмір орендної плати повідомила ПАТ "Полтаваобленерго", що питання встановлення розміру орендної плати для земельних ділянок під об'єктами енергетики на рівні 5% від нормативної грошової оцінки на сорок п'ятій сесії сьомого скликання від 25.05.2018 не набрало необхідну кількість голосів (а.с. 25).

Позивач, не погодившись з пунктом 1 в частині підпункту 7 пункту 2.4 Положення про порядок визначення орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженого рішенням Хорольської МР одинадцятої сесії сьомого скликання від 27.05.2016 №287 (додаток №1) та повністю пунктом 2 вказаного рішення Хорольської міської ради, звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вимогам позивача, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з приписами статей 10, 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до частин першої, другої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як слідує з матеріалів справи, 27.05.2016 одинадцята сесія Хорольської міської ради сьомого скликання, посилаючись на приписи Конституції України, Земельного, Податкового та Цивільного кодексів України, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду землі", прийняла рішення №287 "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в місті Хоролі" (а.с. 86-88), яким, зокрема, змінено ставку орендної плати з розміщення та обслуговування об'єктів, пов'язаних з розподіленням електроенергії, природного та зрідженого газу, та встановлено її на рівні 10% нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.2003 №1160-IV (далі - Закон №1160-IV) регуляторний акт - це:

прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;

регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування , а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.

Виходячи з положень вказаної норми, за своїм змістом оскаржуване рішення є нормативно-правовим регуляторним актом, оскільки прийняте уповноваженим органом суб'єкта владних повноважень, змінює норми права, поширюється на невизначене коло осіб- платників орендної плати за землю, коло яких не є конкретно визначеним, оскільки рішення лише визначає коло суб'єктів, на які поширюється його дія, однак жодним чином не персоніфікує їх, та спрямоване на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб'єктами господарювання.

При зверненні до суду з даним позовом, протиправність та наявність підстав для скасування рішення від 27.05.2016 №287 в оскаржуваній частині ПАТ "Полтаваобленерго" мотивувало тим, що останнє суперечить вимогам податкового законодавства та прийнятне з порушенням встановленої процедури.

В ході розгляду справи представник позивача наполягав на скасуванні оскаржуваного рішення лише з підстав порушення відповідачем визначеної законодавством процедури прийняття цього рішення.

З цього приводу суд вважає за доцільне зазначити, що відповідно до частини першої статті 3 Закону №1160-IV дія цього Закону поширюється на відносини у сфері здійснення державної регуляторної політики та регуляторної діяльності.

За приписами статті 9 Закону №1160-IV кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.

У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта.

Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити: стислий виклад змісту проекту; поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції; інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п'ятою статті 13 цього Закону); інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань; інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями зауважень та пропозицій.

Частина п'ята статті 12 Закону №1160-IV передбачає, що регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Частинами першою - п'ятою статті 13 Закону №1160-IV визначено, що план діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет.

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет.

Звіт про відстеження результативності регуляторного акта оприлюднюється шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці цього регуляторного органу в мережі Інтернет.

При визначенні регуляторними органами друкованих засобів масової інформації, в яких публікуються документи, зазначені у частинах першій - третій цієї статті: надається перевага офіційним друкованим засобам масової інформації; забезпечується відповідність сфери компетенції регуляторного органу на відповідній території сфері розповсюдження друкованого засобу масової інформації.

Якщо в межах адміністративно-територіальної одиниці чи в населеному пункті не розповсюджуються друковані засоби масової інформації, а місцеві органи виконавчої влади, територіальні органи центральних органів виконавчої влади, органи та посадові особи місцевого самоврядування не мають своїх офіційних сторінок у мережі Інтернет, документи, зазначені у частинах першій - третій цієї статті, можуть оприлюднюватися у будь-який інший спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці чи до відповідної територіальної громади.

Особливості прийняття регуляторних актів органами та посадовими особами місцевого самоврядування визначає стаття 36 Закону №1160-IV.

За приписами вказаної статті регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акта не був оприлюднений .

У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.

Згідно детальної інформації про юридичну особу, органом управління Комунальної установи "Редакція газети Хорольської міської ради Наш Хорол" (код ЄДРПОУ 40857460) є Хорольська міська рада (а.с. 152-154).

Тобто, саме в газеті "Наш Хорол", як офіційному друкованому засобі масової інформації Хорольської міської ради, остання має оприлюднювати повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу.

В ході судового розгляду справи відповідач наполягав на тому, що повідомлення про оприлюднення проекту рішення "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" з метою одержання зауважень і пропозицій, сам проект рішення та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднювалися у визначеному законодавством порядку в друкованому засобі масової інформації Хорольської міської ради - газеті "Наш Хорол" за 22.04.2016 №5-6 (76-77), на підтвердження чого долучив до матеріалів справи копію зазначеної газети (а.с. 113).

Представник позивача в підготовчому засіданні вказав суду на невідповідність наданої відповідачем копії газети "Наш Хорол" за 22.04.2016 №5-6 (76-77) зовнішньому вигляду оригіналу цього видання.

В зв'язку з цим, судом було зобов'язано відповідача надати для огляду в судове засідання оригінал видання газети "Наш Хорол" за 22.04.2016 №5-6 (76-77).

На вимогу суду представник відповідача такого оригіналу в судове засідання не представив, просив суд вважати, що такий оригінал у відповідача відсутній, чим фактично визнав, що повідомлення про оприлюднення проекту рішення з метою одержання зауважень і пропозицій, сам проект рішення та відповідний аналіз регуляторного впливу у зазначеній газеті у встановленому законом порядку не оприлюднювалися.

Посилання представника відповідача на те, що на практиці такий документ як повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не оприлюднюється, судом оцінюються критично, оскільки про вказане повідомлення та вимоги до його оформлення йдеться у частині п'ятій статті 9 Закону №1160-IV.

Щодо зауважень міської ради відносно оприлюднення проекту рішення "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" на сайті Хорольської міської ради, що підтверджується відповідним скріншотом, то, на переконання суду, вказана обставина жодним чином не спростовує порушення міською радою процедури прийняття спірного рішення в оскаржуваній частині.

З цього приводу суд вважає за доцільне відмітити, що згідно з положеннями Закону №1160-ІV повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу можуть оприлюднюватися на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу лише у випадку відсутності офіційного друкованого засобу масової інформації у розробника цього проекту.

Також, в якості аргументу, що свідчить про дотримання Хорольською міською радою процедури прийняття спірного рішення в оскаржуваній частині, представник міської ради зазначив, що у зв'язку з ненадходженням зауважень до проекту рішення "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" Положення було затверджене одинадцятою сесією Хорольської міської ради сьомого скликання (рішення від 27.05.2016 №287) та опубліковане в газеті "Вісті Хорольщини" за 10.06.2016 №№24-25 (11286-11287) (а.с. 114).

Разом з тим, вказаний довід судом відхиляється, оскільки офіційним друкованим засобом масової інформації Хорольської міської ради є газета "Наш Хорол", будь-яких документальних доказів того, що зазначена газета у період затвердження Положення одинадцятою сесією Хорольської міської ради сьомого скликання (рішення від 27.05.2016 №287) не публікувалася, відповідачем до суду надано не було.

Крім того, наведене не спростовує не дотримання міською радою вимог частини першої статті 36, статті 9 та частини другої статті 13 Закону №1160-IV щодо необхідності оприлюднення повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

У відзиві на позов міська рада звернула увагу суду на підписання 23.07.2018 між нею, як орендодавцем, та ПАТ "Полтаваобленерго", як орендарем, договору оренди землі №2494, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії (4 опори ПЛ-10кВ), які знаходяться в м. Хорол по пров. Вишневому на території Хорольської міської ради Хорольського району Полтавської області (а.с. 53-55). При цьому, пунктом 9 вказаного договору сторони погодили, що орендна плата за земельні ділянки вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 10% від нормативної грошової оцінки.

З огляду на вказану обставину, відповідач наполягає на тому, що позивачем фактично визнано ставку орендної плати у розмірі 10% нормативної грошової оцінки.

З цього приводу слід зазначити, що у матеріалах справи наявний лист ПАТ "Полтаваобленерго" від 30.08.2018 №10-76/12925, адресований Хорольській міській раді. У зазначеному листі підприємство просить міську раду розглянути та підписати додаткову угоду №1 до договору оренди землі від 23.07.2018 №2454 з метою зменшення розміру орендної плати земельних ділянок з 10% до 5%. Вказаний лист разом з проектом додаткової угоди №1 з розрахунком розміру орендної плати направлені на розгляд до міської ради (а.с. 74-76) та на даний час перебувають на розгляді, як вказав представник відповідача.

Враховуючи викладене та зважаючи на прийняття спірного рішення в оскаржуваній частині з порушенням вимог частини першої статті 36, статті 9 та частини другої статті 13 Закону №1160-IV, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ПАТ "Полтаваобленерго".

При прийнятті рішення у даній справі судом враховано правовий висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений в постанові від 08.05.2018 у справі №461/8220/13-а (провадження № 11-241апп18).

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем в ході розгляду справи не доведено правомірності прийнятного ним рішення в оскаржуваній частині.

З огляду на викладене, позовні вимоги позивача належить задовольнити у повному обсязі.

Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Беручи до уваги те, що ПАТ "Полтаваобленерго" при зверненні до суду з даним позовом сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн, і суд дійшов висновку про задоволення його позовних вимог, сума судових витрат, яка підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Хорольської міської ради складає 1762,00 грн.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Публічного акціонерного товариства "Полтаваобленерго" (вул. Старий Поділ, 5, м. Полтава, Полтавська область, 36022, код ЄДРПОУ 00131819) до Хорольської міської ради Полтавської області (вул. Незалежності, 37, м. Хорол, Полтавська область, 37800, код ЄДРПОУ 22528612) про визнання протиправним та скасування рішення в частині задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним пункт 1 рішення Хорольської міської ради Полтавської області від 27 травня 2016 року №287 "Про затвердження Положення про Порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі в місті Хоролі" в частині пункту 7 таблиці розділу 2.4 Додатку №1 до рішення одинадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 27 травня 2016 року №287, та повністю пункт 2 рішення Хорольської міської ради Полтавської області від 27 травня 2016 року №287.

Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства "Полтаваобленерго" (вул. Старий Поділ, 5, м. Полтава, Полтавська область, 36022, код ЄДРПОУ 00131819) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Хорольської міської ради Полтавської області (вул. Незалежності, 37, м. Хорол, Полтавська область, 37800, код ЄДРПОУ 22528612).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 29 жовтня 2018 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено29.10.2018
Номер документу77432993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1640/2541/18

Рішення від 18.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні