Рішення
від 16.10.2018 по справі 816/1859/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1859/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Крутько О.В.,

представників позивача - Балабанова Г.Л., Сиволап К.О.,

представника відповідача - Предибайло А.І.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтава-Сад" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

31 травня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Полтава-Сад" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 19.02.2018 №№ 0001601407, 0001611407, 0001621407.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що вважає спірні рішення неправомірними, прийнятими з порушенням чинного законодавства та такими, що підлягають скасуванню. Зазначив, що під час перевірки представнику контролюючого органу надано необхідні документи, які підтверджують правомірність формування податкового кредиту за спірні періоди.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги, просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог. У відзиві на позов наполягав на тому, що вважає спірні рішення правомірними, оскільки під час перевірки позивача встановлено, що на порушення вимог ст.198 Податкового кодексу України за рахунок не включення ПДВ від вартості придбаних легкових автомобілів, що оприбутковані на баланс ТОВ Полтава-Сад до податкового кредиту загальної декларації за відповідні звітні періоди, підприємством тим самим занижено загальну суму податкового кредиту загальної Декларації за 2016 рік, всього на суму 161 115,41 грн., в т.ч. по періодах: червень 2016р - 11 440,10 грн, липень 2016 року - 78 632,27 грн, серпень 2016р - 71 043,04 грн. Зазначив, що сума ПДВ в розмірі 211 783,28 грн. від вартості списаної (реалізованої) продукції власного виробництва підлягала включенню до загальної суми податкових зобов'язань Декларації спеціального режиму оподаткування за березень 2016 року. Також неправомірно включено до складу дозволеного податкового кредиту за відповідні звітні періоди суми ПДВ від вартості товарів по податковим накладним, що складені з порушенням діючого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2015, всього на суму 47 508,15 грн. /том 1 а.см. 135-140/.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що у відповідності із приписами пп. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, ст. 77, п. 82.1 ст. 82 Податкового кодексу України, а також на підставі плану-графіка перевірок на грудень 2017 року та направлень від 07.12.2017 №№ 3766, 3768, 3769, 3770, виданих ГУ ДФС у Полтавській області, проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Полтава-Сад (код 31034773) податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 30.06.2017, валютного за період з 01.01.2015 по 30.06.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.07.2014 по 31.12.2016, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

За наслідками проведеної перевірки ТОВ Полтава Сад відповідачем складено акт від 06.02.2018 № 172/16-31-14-07-08/31034773 /том 1 а.с. 53-120/, на підставі даних висновків якого ГУ ДФС Полтавській області винесено податкові повідомлення-рішення:

- №0001601407 від 19.02.2018, яким зменшено від'ємне значення суми податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 411182,00 грн. /том 1 а.с. 15/;

- №0001611407 від 19.02.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в загальному розмірі 990800,00 грн., в т.ч. основного платежу в розмірі 792 640,00 грн., штрафної санкції в розмірі 198160,00 грн. /том 1 а.с. 17/;

- №0001621407 від 19.02.2018, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 62 926,41 грн. /том 1 а.с. 19/.

ТОВ Полтава Сад подано скаргу до ДФС України, за результатами розгляду якої рішенням від 24.04.2018 № 14256/6/99-99-11-01-01-25 скасовано податкові повідомлення-рішення №№ 0001601407, 0001611407 від 19.02.2018 в частині завищення податкового кредиту декларації спеціального режиму оподаткування за жовтень 2015 року за рахунок включення сум ПДВ від вартості майна, отриманого за договорами фінансового лізингу та штрафна санкції у від повідній частині, а в іншій частині зазначені податкові повідомлення-рішення та податкове повідомлення-рішення № 0001621407 від 19.02.2018 залишено без змін, а скаргу частково задоволено /том 1 а.с. 144-153/.

Позивач не погодився із вказаними рішеннями та оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку спірним рішенням, суд дійшов до наступних висновків.

Згідно з вимогами визначеними п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Посадовими особами контролюючого органу встановлено той факт, що Товариство з обмеженою відповідальністю Полтава-Сад зареєстровано як суб'єкт спеціального режиму оподаткування.

Пунктом 209.2 статті 209 кодексу передбачено, що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей. Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України наведено поняття виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит. Зокрема, у відповідності до абз. а п.п. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України встановлено, що до виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, віднесено товари/послуги. які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

Таким чином, при визначенні напрямку декларування сум податку на додану вартість визначальним є безпосереднє використання придбаних товарів/послуг у виробництві сільськогосподарської продукції.

До того ж, на законодавчому рівні визначено види діяльності у сфері сільського господарства, до яких згідно абз. а п.п. 209.15.2 п. 209.15. ст. 209 Податкового кодексу України зокрема відноситься: виробництво продукції рослинництва, а саме рослинних культур, а також вирощування фруктів та овочів. квітів та декоративних рослин (у відкритих або закритих грунтах), грибів, насіння, прянощів, саджанців та водоростей, а також їх обробка, переробка та/або консервація.

Тому, п. 5 Розділу І Загальні положення Наказу Міністерства Фінансів України № 966 від 23.09.2014 (із змінами та доповненнями) "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", згідно якого: Платники податку, які згідно зі статтею 209 Розділу V Кодексу застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім Декларації 0110 "Загальна", подають податкову Декларацію з позначкою "121"/''122"/"123", яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період". До такої декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого вказаною статтею .

Зміст поняття діяльність у сфері сільського господарства викладено у п.п. 209.15.2 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України, абзацом в , де зазначено про можливість надання послуг 3 використанням лише сільськогосподарської техніки.

Придбаний позивачем автомобіль використовується у господарській діяльності підприємства, однак таке використання автомобіля ніяким чином не свідчить про безпосередній зв'язок із сільськогосподарським виробництвом, про що зокрема свідчить предмет договору від 01.07.2016 (автомобіль легковий). Відтак сума ПДВ з вартості придбання такого автомобіля має бути включена до загальної, а не скороченої, декларації з ПДВ .

Отже, придбані ТОВ Полтава-Сад легкові автомобілі, запасні частини до них та ПММ не призначені для їх безпосереднього використання у виготовленні сільськогосподарської продукції, а тому суми ПДВ від вартості таких придбань не підлягають включенню до Декларації спеціального режиму оподаткування за відповідні звітні періоди та порушують вимоги п.п. 209.15.1. п. 209.15. ст. 209 Податкового кодексу України.

На підставі вищенаведеного встановлено, що позивачем завищено суму дозволеного податкового кредиту за 2016 рік Декларації спеціального режиму оподаткування на суму 161115,41 грн., в т.ч. по періодах: червень 2016р. - 11440,10 грн., липень 2016р. - 78 632,27 грн., серпень 2016р. - 71 043,04 грн. :за рахунок включення ПДВ від вартості придбаних легкових автомобілів марки: ТОYОТА Land Cruiser, LEXUS LX 470, Ssang Yong ACTYON SPORTS А200XDISTD-1 МТ, ПММ та автозапчастин до них.

Із матеріалів справи встановлено, що ТОВ Полтава-Сад за червень -серпень 2016 року здійснило оприбуткування легкових транспортних засобів на Баланс підприємства (в бухгалтерському обліку у період за червень, липень, серпень 2016 року зроблено відповідні проведення: Д-Т 105 "Транспортні засоби" К-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками": 355 215,21 грн. - за серпень 2016 року; 393 161,36 грн. - за липень 2016 року; 57 200.50грн. - за червень 2016 року.) на підставі укладених договорів купівлі-продажу транспортних засобів:

- № 5341/2016/112551 від 10.06.2016, укладений між СП "Полтавська газонафтова компанія" код 20041662 - "Продавець" та ТОВ "Полтава-Сад" - "Покупець". За умовами договору Продавець зобов'язаний передати у власність Покупцеві транспортний засіб марки LEXUS LX 470, 2005 року випуску, колір сірий, свідоцтво про реєстрацію РСА 437400, номерний знак ВІ9779АС. За домовленістю сторін вартість транспортного засобу складає 331504,94 грн. без ПДВ;

- № 5341/2016/000245 від 26.07.2016, укладений між СП "Полтавська газонафтова компанія" код 20041662 - "Продавець" та ТОВ "Полтава-Сад" - "Покупець". За умовами договору Продавець зобов'язаний передати у власність Покупцеві транспортний засіб марки ТОYОТА Land Cruiser 4.2, 2006 року випуску, колір сірий, свідоцтво про реєстрацію РСА 657932, номерний знак ВІ2111АЕ. За домовленістю сторін вартість транспортного засобу складає 393161,36 грн без ПДВ. Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання;

- № Б/Н від 17.06.2016р., укладений між ТОВ "Агрофірма "Яковлівська" код 31148788 - "Продавець" та ТОВ "Полтава-Сад" - "Покупець". За умовами договору Продавець зобов'язаний передати у власність Покупцеві транспортний засіб марки Ssang Yong ACTYON SPORTS А200XDISTD-1 МТ, 2011 року випуску, колір чорний, номерний знак ВІ7694СЕ. За домовленістю сторін вартість транспортного засобу складає 57200,50 грн. без ПДВ. Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання.

Також на підставі видаткових накладних: № 7 від 22.08.2016 на суму 426258,24 грн в т.ч. ПДВ - 71 043,04 грн придбано автомобіль LEXUS LX 470, бензин А-95 в кількості 58 л, автошини 275х60х18 в кількості 8 шт.; № 9 від 18.07.2016 на суму 471 793,63 грн в т.ч. ПДВ - 78632,27 грн придбано автомобіль ТОYОТА Land Cruiser, дизельне пальне в кількості 96л. автошини 275/70 R-l6 в кількості 8шт.; № РН-0000007 від 17.06.2016 на суму 686 640,60 грн в т.ч. ПДВ - 11440,10 грн придбано автомобіль Ssang Yong ACTYON SPORTS A200XDISTD-1 5МТ всі придбані автотранспортні засоби оприбутковані на баланс ТОВ "Полтава-Сад".

Позивачем на підставі податкових накладних ПДВ від вартості легкових автотранспортних засобів включено до Декларації спеціального режиму оподаткування за червень, липень, серпень 2016 року, а саме:

- № 1 від 17.06.2016 ТОВ "Агрофірма "Яковлівська" на суму 68640,60 грн. в т.ч. ПДВ 11440,10 грн включено до Декларації спеціального режиму оподаткування за червень 2016 рок) (порядковий номер запису в Додатку 5 №138);

- № 94 від 18.07.2016 СП "Полтавська газонафтова компанія" код 20041662 на суму 471793,63 грн. в т.ч. ПДВ - 78632,27 грн. включено до Декларації спеціального режиму - оподаткування за липень 2016 року (порядковий номер запису в Додатку 5 № 14);

- № 110 від 22.08.2016 СП "Полтавська газонафтова компанія" код 20041662 на суму 426258,24 грн. в т.ч. ПДВ - 71 043,41 грн. включено до Декларації спеціального режиму оподаткування за серпень 2016 року ( порядковий номер запису в Додатку 5 № 15 ).

Оплата за отримані автотранспортні засоби здійснена з розрахункового рахунку (не спеціальний рахунок).

Надані позивачем документи не підтверджують факт використання легкових автомобілів безпосередньо у виробництві сільгосппродукції, як того вимагає визначення виробничих факторів , викладених у п. 209.15.1 п. 209.15. ст. 209 Податкового Кодексу України.

Тому включення до складу податкового кредиту декларації з ПДВ спеціального режиму оподаткування суми ПДВ від вартості придбаних легкових автомобілів суперечить умовам визначеним п.п. 209.15.1. п. 209.15 ст. 209 ПК України, за змістом яких виробничі фактори, за рахунок яких сформовано податковий кредит, це товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

Отже, враховуючи вищевикладене, на порушення вимог ст.198 Податкового кодексу України за рахунок не включення ПДВ від вартості придбаних легкових автомобілів, що оприбутковані на баланс ТОВ Полтава-Сад до податкового кредиту загальної декларації за відповідні звітні періоди, підприємством тим самим занижено загальну суму податкового кредиту загальної Декларації за 2016 рік, всього на суму 161 115,41 грн., в т.ч. по періодах: червень 2016р - 11 440,10 грн, липень 2016 р - 78 632,27 грн, серпень 2016р - 71 043,04 грн.

Згідно із абз. г п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до, та скласти не пізніше останнього дня звітного податкового періоду зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаних або виготовлених до 01.07.2015, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що господарською діяльністю платника податків.

Вказана позиція узгоджується із правовими висновками, викладеними в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 18.02.2015 у справі № К/800/53724/14 де зазначено, що при списанні товарно-матеріальних цінностей (в тому числі зіпсованих), які вже не можуть бути використані в межах його господарської діяльності, платник податків повинен був у періоді, в якому відбувається їх списання, здійснити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за основною ставкою та відобразити таку операцію у податковій звітності.

Проте, позивачем занижено податкові зобов'язання у Декларації спеціального режиму оподаткування за березень 2016 року на суму ПДВ від вартості сільгосппродукції, яка списана з балансу, але не включена до загальних обсягів реалізованої сільськогосподарської продукції власного виробництва, що є базою для нарахування податкових зобов'язань за відповідний звітний період, всього на 211783,28 грн.

Під час проведення перевірки відповідачем встановлено, що згідно даних звіту про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2016 рік (Форма 50-СГ), ТОВ Полтава-Сад у розділі 4 Звіту "Баланс продукції сільського господарства" відображено списання (гр. 10 "Інші витрати"): соняшнику - 654ц, що дорівнює - 65,4тн. = 65400 кг; сої - 562ц., що дорівнює - 56,2тн. = 56200кг; овочів - 270ц" що дорівнює - 27,0 тн. - 27000кг.

Документів, що засвідчують причини, правомірність та підстави проведеного списання перевірці не надано.

Згідно даних Декларації спеціального режиму оподаткування (№ 9060616651 від 20.04.2016 за березень 2016 року та даних Додатку №5 до неї), сума ПДВ від вартості списаної сільськогосподарської продукції в розмірі 211783,28 грн., включена до загальної суми податкового зобов'язання на підставі виписаних податкових накладних, в яких номенклатура списаної сільськогосподарської продукції частково не відповідає даним Звіту про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2016 рік (Форма 50-СГ).

Уточненим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку виправленням самостійно виявлених помилок (№9068188058 від 29.04.2016), ТОВ "Полтава Сад" здійснено коригування структури податкового зобов'язання за березень 2016 року, шляхом перенесення суми ПДВ від вартості списаної сільськогосподарської продукції в розмірі 21178 3грн із графи 4.1. "Нараховано податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПК до графи 1.1 "Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою". Податкові накладні на проведене коригування виписані: № 46/2 від 31.03.2016, № 47/2 від 31.03.2016.

Таким чином, загальна сума податкового зобов'язання за березень 2016 року залишилась не змінною.

Відповідно даних наступного Уточнюючого розрахунку: № 48 (№ 9165981507 від 13.09.2016) до податкової накладної № 46/2 від 31.03.2016 сума податкового зобов'язання, що нараховано на вартість списаної (реалізованої) сільськогосподарської продукції відсторнована (знята).

Відповідно даних наступного Уточнюючого розрахунку: № 49 № 9166005292 від 13.09.2016 до податкової накладної № 47/2 від 31.03.2016 сума податкового зобов'язання, що нараховано на вартість списаної (реалізованої) сільськогосподарської продукції відсторнована (знята).

При цьому, ч.1 ст.10 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні покладено обов'язок на підприємства проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Згідно приписів п.1 розділу І Положення про інвентаризацію активів і зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879 (далі Положення №879), визначено порядок проведення інвентаризації активів і зобов'язань та оформлення її результатів.

Так, пунктом 7 Положення №879 визначено, що проведення інвентаризації є обов'язковим перед складанням річної фінансової звітності у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (в день встановлення таких фактів).

Крім того, розділ ІІ Положення №879 затверджує порядок організації та основні правила проведення інвентаризації, зокрема:

п. 1 - для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника створюється інвентаризаційна комісія;

п. 5 - до початку перевірки фактичної наявності активів визначаються залишки на дату інвентаризації;

п. 7 - наявність активів при інвентаризації встановлюється шляхом обов'язкового підрахунку, зважування, обміру;

п. 14 - інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, звіряльні відомості оформлюються відповідно до вимог установлених Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджених Наказом Міністерства фінансів У країни від 05.06.1995 № 168/704 (із змінами);

п. 15 - інвентаризаційні описи застосовуються для фіксування наявності стану та оцінки активів підприємства;

п. 19 - після закінчення інвентаризації оформлені інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) здаються до бухгалтерської служби для перевірки, виявлення та відображення в обліку результатів інвентаризації.

Підпунктом 4.4. п. 4 Розділу ІІІ Положення №879 затверджено порядок інвентаризації запасів, у відповідності до вимог якого: "Виявлені під час інвентаризації непридатні або зіпсовані запаси вносяться до окремого інвентаризаційного опису, в якому вказується найменування відповідних запасів, їх кількість. причини, ступінь і характер псування, пропозиції щодо їх знецінення, списання або можливості використання цих предметів у господарській діяльності підприємства".

Також варто зазначити, що окрім наявних Розрахунків коригування кількісних і вартісних показників (Додаток 2 до податкової накладної), інших документів, які б підтверджували правомірність проведених у сторону зменшення коригувань податкового

зобов'язання за березень 2016 року, перевірці не надано.

В бухгалтерському обліку підприємства, відповідних записів (бухгалтерських проведень), що розкривають суть, підстави та підтверджують правомірність списання сільгосппродукції (по даних форми 50-СГ) проведеного підприємством та на підставі цього зменшення обсягів реалізованої (списаної) сільськогосподарської продукції, що є базою оподаткування, визначеною відповідно до п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України. перевірці не надано.

Зазначені в акті перевірки документи не можуть за змістом п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України вважатися документами для підтвердження даних податкового обліку і звітності.

Отже, на підставі вищевикладеного, сума ПДВ в розмірі 211 783,28 грн. від вартості списаної (реалізованої) продукції власного виробництва підлягала включенню до загальної суми податкових зобов'язань Декларації спеціального режиму оподаткування за березень 2016 року.

Проведеною перевіркою застосування суб'єктом господарювання пільгового режиму оподаткування по податку на додану вартість встановлено нецільове використання коштів на загальну суму 50 341,13 грн. Так, відповідно до п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України сума ПДВ нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів (послуг), не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, а за наявності залишку такої сучи податку для інших виробничих цілей.

Згідно Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум ПДВ за спеціальним режимом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 11 (надалі - Порядок No11), різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період за спец.режимними операціями перераховується сільськогосподарським підприємством із поточного рахунка на спеціальний рахунок у строки, встановлені для перерахування суми ПДВ до державного бюджету. Кошти використовуються для компенсації виробничих факторів.

В порушення вимог абз. 2 п.4 Порядку №11 кошти використані не за цільовим призначенням, а саме: ТОВ "Полтава-Сад" протягом періоду, який перевірявся, здійснено платежі зі спеціального рахунку ІІДВ за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО, що використаний для заправки легкових автомобілів, дана оплата не визнається компенсацією виробничих факторів згідно п.209.2 п.п. 209.15.1 п. 215.15 ст.209 Податкового кодексу України №, 2755-VI від 2 грудня 2010 року із змінами та доповненнями. Оплата здійснена ПММ в т.ч. за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО, оприбуткований згідно наступних видаткових накладних: за 2015 рік В/Н No РН-З10106 від 31.01.2015 всього на суму 39 575 грн в т.ч. ПДВ- 7 915 грн в т.ч, за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 550грн, крім того ПДВ - 110 грн; В/н № РН-280204 від 28.02.2015, всього на суму 18 690,84 грн, в т.ч. ПДВ - 3115,14 грн в т.ч, за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 916,67 грн, крім того ПДВ 183,33 грн.; 8/Н РН - 310710 від 31.07.2015, всього на суму 41040 грн, в т.ч. ПДВ - 6840 грн. в т.ч, за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 3 366,67 грн., крім того ПДВ 673,33 грн; В/н № РН-300918 від 30.09.2015, всього на суму 36660 грн в т.ч. ПДВ 6110 грн в т.ч. за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 7 312,52 грн, крім того ПДВ 462,50 грн; В/н № РН-31004 від 31.10.2015, всього на суму 105 294 грн. в т.ч. ПДВ 17549 грн в т.ч, за бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 4062,50 грн., крім того ПДВ 812,50 грн; В/н № РН-30104 від 30.11.2015, всього на суму 84 605,10 грн., в т.ч. ПДВ 14 100,85 грн в т.ч. За бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 784,25 грн., крім того ПДВ - 156,85грн. Всього за 2015 рік, ТОВ "Полтава-Сад" отримано та оприбутковано бензину підвищеної якості А-95 ЄВРО на суму 20 391,13 грн, в т.ч. ПДВ - 3 398,52 грн., який використаний для заправки легкового автотранспорту, вартість якого не відноситься до переліку виробничих факторів, як того вимагає п.п.209.15.1 п. 215.15.ст.209 Податкового кодексу України № 2755-VI від 2 грудня 2010 року (із змінами та доповненнями). За 2016 рік В/н № РН-301122 від 30.11.2016, всього на суму 225 303 грн в т.ч. ПДВ 37550,50 грн в т.ч. За бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 5 250 грн, крім того ПДВ - 1 050 грн; В/н № РН- 311030 від 31.10.2016, всього на суму 110 821,99 грн., в г.ч. ПДВ 18470,33 грн в т.ч. За бензин підвищеної якості А-95 ЄВРО - 19 708,33 грн, крім того ПДВ - 3 941,67грн.

Всього за 2016 рік, ТОВ "Полтава-Сад" отримано та оприбутковано бензину підвищеної якості А-95 ЄВРО на суму 29950 грн, в т.ч. ПДВ - 4 991,67 грн., який використаний для заправки легкового автотранспорту, вартість якого не відноситься до переліку виробничих факторів, як того вимагає п.п.209.15.1 п. 215.15.ст.209 Податкового кодексу України.

Оплата за отриманий бензин підвищеної якості здійснена зі спеціального рахунку № 2604961971 відкритого в ПАТ "Райффайзен Банк Аваль": П/д № 916 від 30.04.2015 на суму 40000 грн - оплата за ПММ; П/д № 1306 від 05.06.2015 на суму 50000 грн - оплата за ПММ; П/д № 9885 від 30.01.2017 на суму 76980 грн оплата за ПММ, автопослуги згідно рахунку б/н від 31.12.2016.

Відповідно до п.209.2 ст.209 ПКУ згідно із спеціальним режимом оподаткування сума ПДВ нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Відповідно до п.30.1 ст.30 ПКУ податкова пільга - передбачена податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п.30.2 цієї статті. Контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі. Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету.

Згідно п. 123.2 ст.123 Податкового кодексу У країни використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених п. 123.1 цієї статті, тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування пільги.

В порушення вимог п.201.1. п.п. і. ст. 209 Податкового кодексу України, згідно яких у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити ... і) код товару згідно УКТ ЗЕД для підакцизних товарів та товарів ввезених на митну територію України, а також приписів, викладених у наказі Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної , ТОВ Полтава-Сад завищено суму податкового кредиту за 2015 рік всього на 47 508,15 грн, а саме: за січень 2015 року - 1696,08 грн; лютий 2015 - 146,60 грн; березень 2015-18722,01 грн., квітень 2015 - 244,25 грн.; травень 2015 1430,87 грн., червень 2015 року 3341,71 грн., вересень 2015 року 20697,05 грн.; жовтень 2015 - 454,92 грн; грудень 2015 - 774,66 грн. за рахунок включення ПДВ від вартості отриманих товарно-матеріальних цінностей по податкових накладних, які складені з порушенням чинного законодавства внаслідок відсутності обов'язкового для заповнення реквізиту - коду УКТ 3ЕД.

Главою 53 Митного кодексу передбачено, що в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування та цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Статтею 215 Податкового кодексу України конкретизовано перелік підакцизних товарів та їх коли згідно УКТ ЗЕД. Класифікація товарів введених на митну територію України для цілей митного оформлення здійснюються згідно з вимогами Митного Кодексу. УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою митного тарифу України.

Наказом Міністерства Фінансів України віл 22.09.2014 №957 Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної (чинний на момент складання податкових накладних) передбачено, що податкова накладна є підставою для внесення суми податку на додану вартість до податкового кредиту отримувача, зареєстрованого як платник податку, за умови дотримання вимог щодо реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних та інших вимог, передбачених 3аконодавством. Не дає право отримувачу (покупцю) віднесення податку на додану вартість до податкового кредиту відповідного звітного періоду - порушення порядку її заповнення (п. 7 Порядку № 957).

Пунктом 15 вказаного вище Порядку № 957 передбачено, що до Розділу 1 податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме до графи 4 - код товару УКТ 3ЕД , що у свою чергу ТОВ Полтава-Сад не виконано.

У відповідності із положеннями, сформованими у наказі Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної графа 3 (в попередньому Порядку, затвердженому наказом № 957 від 22.09.2014, що діяв на час складання податкових накладних за 2014 рік зазначено графу 4) заповнюється у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, на всіх етапах постачання товарів.

Викладена позиція кореспондується в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 11.05.2016 по справі №К/800/11637/15, згідної якої товарами, ввезеними на митну територію України у розумінні пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України є товари, ввезені на митну територію у режимі імпорту, що засвідчено отриманою митною декларацією. Якщо предметом поставки с товар, що ввезений на митну територію України та не був підданий достатній переробці, на кожному етапів виписування податкової накладної продавець повинен відображати код УКТ ЗЕД цього товару, що має відповідати коду імпортованого товару згідно УКТ ЗЕД за митною декларацією, на підставі якої товар було випущено у вільний обіг.

Тому, позивачем неправомірно включено до складу дозволеного податкового кредиту за відповідні звітні періоди суми ПДВ від вартості товарів по податковим накладним, що складені з порушенням діючого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2015, всього на суму 47 508,15 грн.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що спірні рішення прийняті відповідачем правомірно, відповідно до функцій, передбачених ПК України, в межах наданих чинним законодавством повноважень.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи, що відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність прийнятих ним рішень, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ Полтава-Сад .

Згідно із статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтава-Сад" (вул. Облачна, 1, с. Розсошенці, Полтавський район, Полтавська область, 38751, код ЄДРПОУ 31034773) до Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014, код 39461639) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 26 жовтня 2018 року.

Суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено29.10.2018
Номер документу77433037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1859/18

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 02.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 02.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні