ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 жовтня 2018 року № 826/5806/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства Таскомбанк
до Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної
адміністрації Панкової Олександри Євгенівни
третя особа ПАТ Українська залізниця
про визнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Позивач, в особі Публічного акціонерного товариства Таскомбанк (надалі - Позивач), звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Панкової Олександри Євгенівни (надалі - Відповідач), третя особа ПАТ Українська залізниця , в якому просить визнати протиправними дії Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Панкової Олександри Євгенівни щодо внесення 02.12.2016 року запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10701070033060039 щодо Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , зміна додаткової інформації Публічного акціонерного товариства Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40075815), а саме зазначення в розділі Інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою : Правонаступництво щодо ДП Донецька залізниця (код 01074957), ДЗ Дорожня лікарня станції Ясинувата ДП Донецька залізниця (код 01112451), ДЗ Дорожня лікарня станції Донецьк ДП Донецька залізниця (код 01112161), ДП Проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України (код 01095770) настає згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 року №604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника та скасувати запис Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Панкової Олександри Євгенівни щодо внесення 02.12.2016 року запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10701070033060039 щодо Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , зміна додаткової інформації Публічного акціонерного товариства Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40075815), а саме, зазначення в розділі Інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою : Правонаступництво щодо ДП Донецька залізниця (код 01074957), ДЗ Дорожня лікарня станції Ясинувата ДП Донецька залізниця (код 01112451), ДЗ Дорожня лікарня станції Донецьк ДП Донецька залізниця (код 01112161), ДП Проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України (код 01095770) настає згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 року №604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника .
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва 12.05.2017 р., відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання 31.07.2017 р.
У відповідності до Довідки про не здійснення фіксування судового засідання від 31.07.2017 р. розгляд справи відкладено до 14.08.2017 р.
Згідно Довідки про не здійснення фіксування судового засідання від 14.08.2017 р. розгляд справи відкладено до 11.09.2017 р. у зв'язку з перебуванням головуючого судді Федорчука А.Б. у відпустці.
В обґрунтування заявлених позовних вимог Позивач зазначає, що спірний запис державного реєстратора унеможливлює належний захист прав та інтересів АТ Таскомбанк у правовідносинах з ПАТ Українська залізниця , яке є правонаступником ДП Донецька залізниця ), а саме обов'язку щодо виконання кредитного договору, укладеного попередньо з ДП Донецька залізниця .
Представником Позивача подано до суду клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи. Заперечень на позовну заяву суду не надав.
Представник ПАТ Українська залізниця проти позовних вимог заперечує, при цьому зазначивши, що дії державного реєстратора щодо внесення запису є правомірними та не містять порушень, так як на даний час відсутній зв'язок між ПАТ Українська залізниця та ДП Донецька залізниця у зв'язку з проведенням в Луганській та Донецькій областях антитерористичної операції.
Враховую клопотання представника Позивача в судовому засіданні 11.09.2017 р. Судом прийнято рішення про розгляд справи в письмову провадженні на підставі частини четвертої статті 122 КАС України (в редакції, яка діяла станом на вересень 2017 р.).
Враховуючи те, що 15.12.2017 року набрала чинності нова редакція КАС України, суд зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Беручи до уваги те, що станом на дату прийняття рішення у справі вона знаходиться на стадії розгляду у письмовому провадженні, відповідно справа розглянута з урахуванням положень п. 10 ч. 1 ст. 4, ч. 4 та ч. 5 ст. 250 КАС України в редакції з 15.12.2017 року.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.
В С Т А Н О В И В:
Публічне акціонерне товариство Таскомбанк за кредитним договором №НК228 від 11.07.2012 року надало кредитні кошти у розмірі 5000000 дол. США Державному підприємству Донецька залізниця .
Як зазначає Позивач, у справі №910/6426/16 було розглянуто питання за позовом ПАТ Таскомбанк до ПАТ Українська залізниця та ДП Донецька залізниця про стягнення 5000000 дол. США заборгованості та 388889,45 дол. США заборгованості за процентами, а саме постановою Верховного суду України від 15.03.2017 року скасовано судові рішення попередніх інстанцій про задоволення позовних вимог ПАТ Таскомбанк про стягнення заборгованості з тих підстав, що судами не встановлено всіх обставин щодо правонаступництва ПАТ Українська залізниця прав та обов'язків ДП Донецька залізниця , оскільки згідно з інформацією у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про здійснення зв'язку з юридичною особою правонаступництво ПАТ Українська залізниця щодо ДП Донецька залізниця настає відповідно до постанови №604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника.
Так, з матеріалів справи вбачається, що 02.12.2016 року державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Панковою Олександрою Євгенівною вчинено реєстраційну дію щодо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №10701070033060039 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ; зміна додаткової інформації ПАТ Українська залізниця (код ЄДРПОУ 40075815).
Зокрема, в розділі Інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою державним реєстратором внесено наступний запис: правонаступництво щодо ДП Донецька залізниця (код 01074957), ДЗ Дорожня лікарня станції Ясинувата ДП Донецька залізниця (код 01112451), ДЗ Дорожня лікарня станції Донецьк ДП Донецька залізниця (код 01112161), ДП Проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України (код 01095770) настає згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 року №604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника .
Не погоджуючись із вказаними діями державного реєстратора Позивач звернувся до суду із даними позовними вимогами.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також, норми чинного законодавства, Суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.
Відповідно до преамбули Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" цей Закон визначає правові, економічні та організаційні особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі (далі - Товариство), управління і розпорядження його майном та спрямований на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави.
Пунктами 1 - 7 ст. 2 вищезазначеного Закону передбачено, що утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Утворення Товариства не потребує попереднього дозволу Антимонопольного комітету України. Товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту). Статут Товариства затверджується Кабінетом Міністрів України. Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту. Оприлюднення затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку підприємств залізничного транспорту, на базі яких утворюється Товариство, є офіційним повідомленням для кредиторів про припинення таких суб'єктів господарювання.
Постановою КМ України №200 від 25.06.2014 постановлено утворити публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" (далі - товариство), 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту (код згідно з ЄДРПОУ 00034045) (далі - Укрзалізниця), підприємств та установ залізничного транспорту загального користування (далі - підприємства), які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1 (п. 1 Постанови).
Додатком 1 вказаної Постанови визначено Перелік підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, на базі яких утворюється ПАТ Українська залізниця .
Кабінет Міністрів України 12.11.2014р. прийняв постанову №604, якою частково змінено пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014р. №200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" та установлено, що майно (активи, власний капітал та зобов'язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції (далі - майно), не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, що затверджуються Міністерством інфраструктури відповідно до пункту 5 зазначеної постанови, а відображається в балансі (крім зобов'язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до пункту 2 цієї постанови.
Пунктом 2 вказаної постанови доручено Комісії з утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" разом з Міністерством інфраструктури: 1) під час проведення інвентаризації та оцінки майна: сформувати окремі акти обліку активів, власного капіталу і зобов'язань державних підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, за даними фінансової звітності за видами активів, власного капіталу та зобов'язань у розрізі статей балансу на останню дату, на яку надавалася фінансова звітність; сформувати окремі акти обліку активів, які розміщені на тимчасово окупованій території і обліковуються на балансах підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на іншій території України; 2) після завершення тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та завершення проведення антитерористичної операції провести інвентаризацію та оцінку майна і за результатами подати пропозиції щодо зміни статутного капіталу публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" згідно із законодавством.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 735 затверджено Статут ПАТ Укрзалізниця .
Пунктом 1 Статуту передбачено, що ПАТ Укрзалізниця є юридичною особою, що утворена відповідно до Закону України Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування , постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 Про утворення публічного акціонерного товариства Українська залізниця .
Відповідно до п.12 Статуту Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту. Товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації.
Згідно з п.20, 21 Статуту Товариство має у власності майно, внесене до його статутного капіталу, та/або інше майно, набуте ним на підставах, що не заборонені законодавством. Товариство здійснює володіння, користування та розпорядження таким майном згідно з метою своєї діяльності з урахуванням вимог законодавства та цього статуту. За Товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження цим майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим статутом.
У відповідності до п.25, 26, 53, 54 Статуту засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно Товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу Товариства, здійснює Товариство. Єдиним акціонером Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Вищим органом є загальні збори акціонерів.
Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України. Функції вищого органу, які передбачені законодавством, цим статутом, а також внутрішніми документами Товариства, крім функцій, зазначених у п.56 цього статуту, здійснюються Кабінетом Міністрів України одноосібно.
Державну реєстрацію ПАТ Укрзалізниця було проведено 21.10.2015 року з внесенням відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (надалі також - ЄДР).
В подальшому, 02.12.2016 року державним реєстратором Панковою Олександрою Євгенівною Печерської районної в місті Києві державної адміністрації було вчинено реєстраційну дію за № 10701070033060039 з внесення змін до відомостей про юридичну особу ПАТ Укрзалізниця , яка не пов'язана із зміною установчих документів юридичної особи, відповідно до якої до інформації про ПАТ Укрзалізниця , яка міститься в ЄДР, в розділ Інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою в графі Інші відомості було внесено такий запис: Правонаступництво щодо ДП Донецька залізниця (код 01074957), ДЗ Дорожня лікарня станції Ясинувата ДП Донецька залізниця (код 01112451), ДЗ Дорожня лікарня станції Донецьк ДП Донецька залізниця (код 01112161), ДП Донецький проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України (код 01095770) настає згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 р. №604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника .
Відповідно до ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Частинами 1, 2 ст. 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно із п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003р. №755-IV (надалі - Закон №755-IV, в редакції станом на 02.12.2016 р.) державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: документів, що подаються заявником для державної реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі). Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Частиною 3 ст. 4 ст. 10 Закону №755-IV встановлено, що у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Припинення вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.
Отже, лише з моменту внесення до Єдиного державного реєстру запису припинення юридичної особи остання вважається такою, що припинилася, як суб'єкт господарювання, в той час як початок господарської діяльності новоутвореного товариства не є обставиною, з якою пов'язується перехід прав та обов'язків правопопередника до правонаступника в процедурі припинення. При цьому до правонаступника (у разі припинення шляхом злиття) переходять усі права та обов'язки припиненої юридичної особи лише з моменту внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису про припинення.
Реорганізація юридичної особи, як самостійний вид її припинення, передбачає проведення певної процедури та характеризується деякими особливостями. Так, зокрема, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ст. 104 Цивільного кодексу України); комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов'язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами (ст. 107 Цивільного кодексу України).
З аналізу норм права Суд приходить до висновку, що при реорганізації (злитті) юридичних осіб перехід прав і обов'язків до новоутвореної юридичної особи відбувається на підставі передавального акта, в якому про це має бути чітко зазначено.
Про необхідність затвердження таких передавальних актів йдеться й у постанові Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 р. № 200 "Про утворення Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".
Крім того, Суд звертає увагу, що в постановах Верховного Суду України від 08.02.2017, 22.02.2017 та 15.03.2017 по справам: № 910/8325/16, № 910/11196/16, № 910/9323/16, № 910/8349/16, № 910/10474/16, № 910/5096/16, 905/778/16, 910/6426/16, 910/8080/16, 910/7780/16, 910/5095/16, 910/7771/16, 910/5100/16, встановлено вищезазначені обставини.
Отже, внесення запису про внесення змін до відомостей про ПАТ Укрзалізниця , що стосуються відомостей про юридичну особу, до розділу Інформація для здійснення зв'язку з юридичною особою ЄДР не суперечить вимогам закону, а отже, позовні вимоги Позивача не підлягають задоволенню.
Позивач вважає, що ПАТ Українська залізниця вже являється правонаступником всіх прав та обов'язків ДП Донецька залізниця , а будь-які обмеження, в тому числі вказані державним реєстратором 02.12.2016 у розділі Інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою суперечать положенням чинного законодавства та є протиправними.
Суд звертає увагу Позивача, що до повноваження адміністративних судів не належить встановлення факту, що ПАТ Українська залізниця , являється правонаступником всіх прав та обов'язків ДП Донецька залізниця , дані обставини підлягають розгляду в порядку господарського судочинства.
Крім того, Суд звертає увагу, що спірний запис внесено на підставі вищезазначених постанов Кабінету Міністрів України за №200 та №604, які в судовому порядку не скасовані та на даний час є чинними.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
З урахуванням викладеного, Суд приходить до висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 2, 7, 9, 11, 44, 72-78, 79, 139, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог Публічному акціонерному товариству Таскомбанк (01032, м. Київ, вул. С. Петлюри, буд. 30) відмовити повністю.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2018 |
Оприлюднено | 29.10.2018 |
Номер документу | 77433684 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні