Рішення
від 17.10.2018 по справі 0540/5962/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2018 р. Справа№0540/5962/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Голуб В.А.,

при секретарі - Прокопчук Я.М.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представника відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства «Донбасенерго» до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство Донбасенерго звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 07.06.2018 року начальником Слов'янського управління ГУ ДФС у Донецькій області винесено рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № НОМЕР_1 на загальну суму 917 096, 84 грн. Позивач вважає, що при винесенні спірного рішення відповідачем не враховано приписи Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , оскільки платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Таким чином, позивач просить спірне рішення визнати протиправним та скасувати.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає вимоги, викладені у позовній заяві, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню та просить суд відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що позивач надає звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Поряд з цим, представник відповідача зазначає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника податків. Отже, спірне рішення, на думку відповідача, є законним і не підлягає скасуванню.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25.07.2018 року у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, - відмовлено. Прийнято до розгляду позовну заяву Публічного акціонерного товариства Донбасенерго до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1 та відкрито провадження по справі № 0540/5962/18-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 0540/5962/18-а за правилами загального позовного провадження на 14 годину 00 хвилин 15.08.2018 року.

В судовому засіданні 15.08.2018 року Донецьким окружним адміністративним судом була оголошена перерва до 19.09.2018 року на 11:30 год. для надання сторонами додаткових доказів та клопотань, про що повідомлені особи, які беруть участь у справі.

Ухвалою суду від 19.09.2018 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства Донбасенерго до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1. Призначено судовий розгляд по суті на 10 годину 00 хвилин 17.10.2018 року.

Ухвалою суду від 17.10.2018 року заяву представників Публічного акціонерного товариства «Донбасенерго» про доповнення позовних вимог, - повернуто заявникам без розгляду.

Представники позивача у судовому засіданні просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У судовому засіданні представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Публічне акціонерне товариство Донбасенерго , зареєстрований у якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ: 23343582, знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Предславинська, буд. 34 А (а.с. 133-140).

Публічне акціонерне товариство Донбасенерго у своїй структурі, крім інших, має відокремлений підрозділ: структурну одиницю Електроремонт , яка не є юридичною особою, зареєстрована за кодом ЄДРПОУ 00131156 та знаходиться за адресою: 84180, Донецька обл., Слов'янський район, м. Миколаївка, вул. Січових Стрільців, буд. 9 та знаходиться на податковому обліку у Слов'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області, що не заперечується сторонами (а.с.141-142).

Відповідач, Головне управління ДФС у Донецькій області, є юридичною особою та у відповідності до норм Податкового кодексу України є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом, а також перевіряти достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.

Рішенням Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 07 червня 2018 року № НОМЕР_1 до структурної одиниці Публічного акціонерного товариства Донбасенерго Електроремонт застосовано штрафні санкції та нараховано пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 січня 2015 року до 29 вересня 2015 року в загальній сумі 917 096, 84 грн., з яких: штраф у розмірі 859 479,04 грн. та пеня у розмірі 57 617,80 грн. (а.с. 12-22).

Зазначене рішення від 07 червня 2018 року № НОМЕР_1 було оскаржено позивачем до Державної фіскальної служби України (а.с. 23-30).

Рішенням про результати розгляду скарги від 25 липня 2018 року вих. № 24525/6/99-99-11-02-02-25 оскаржуване рішення від 07 червня 2018 року № НОМЕР_1 залишено без змін, а скарга - без задоволення (а.с. 119-121).

Вказані суми штрафних санкцій відображені у картці особового рахунку структурної одиниці Публічного акціонерного товариства Донбасенерго Електроремонт (а.с.65-112).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VI від 08.07.2010 року (далі - Закон № 2464-VI).

Згідно з частиною другою статті 2 Закону № 2464-VI виключно цим Законом визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску, платники єдиного внеску, порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, розмір єдиного внеску, орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність, склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.

Відповідно до положень пункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VI. Частиною восьмою цієї статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Стаття 25 Закону № 2464-VІ регламентує заходи впливу та стягнення, і частиною першої цієї статті передбачено, що рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до частини десятої статті 25 Закону № 2464-VІ на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Частиною одинадцятою цієї статті передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції, зокрема за несвоєчасну сплату єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (у редакції Закону до 01 січня 2015 року - 10 відсотків).

Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02 вересня 2014 року (далі - Закон № 1669-VII), який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає, серед іншого, тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону № 2464-VІ, а саме підпункт б розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13 березня 2015 року) такого змісту: 9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .

Надаючи правову оцінку обставинам цієї справи, суд виходить з того, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону № 2464-VІ.

Так, дійсно, структурна одиниця Публічного акціонерного товариства Донбасенерго Електроремонт зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_1, яке в свою чергу відноситься до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція (розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України ).

З огляду на дію абзацу третього пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464-VІ відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Отже, позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції за умови перебування його на обліку органу доходів і зборів, розташованому на території населеного пункту, де проводилася така операція.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань позивач перебуває на обліку у Слов'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішення податкового органу прийняте 07 червня 2018 року відповідно до частини десятої статті 25 Закону № 2464-VІ, яка передбачає нарахування пені за кожний день прострочення платежу, та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VІ, яка передбачає накладення штрафу, зокрема за несвоєчасну сплату єдиного внеску.

Суд зазначає, що з огляду на вищенаведене, застосування до позивача штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску за 2015 рік є протиправним, а тому рішення підлягає скасуванню.

Поряд з цим, суд зауважує, що Закон № 2464-VІ не скасовує обов'язків платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а надає можливість на період антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

Суд виходить з того, що пункт 9-4 розділу VIII Закону № 2464-VІ є чинним на цей час, зміни безпосередньо до Закону № 2464-VІ щодо виключення або викладення в новій редакції тощо пункту 9-4 розділу VIII цього Закону не внесені, чим спростовуються доводи податкового органу щодо втрати чинності положень цього пункту.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Верховного Суду від 30.03.2018 року у зразковій справі № 812/292/18 (№Пз/9901/22/18) щодо нарахування пені та штрафів платникам податків, розташованих у зоні АТО.

Враховуючи наведене, рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 07.06.2018 року № НОМЕР_1 є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 13 756, 45 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 9 від 18.07.2018 року (а.с.3).

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача, у суду наявні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача сплаченого судового збору у розмірі 13 756, 45 грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 253-263, 293-295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Донбасенерго» (код ЄДРПОУ 23343582, 03150, м. Київ, вул. Предславинська, б. 34 "А") до Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130-ї Таганрозької дивізії, будинок 114) про визнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1, - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 07.06.2018 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 859 479,04 грн. (вісімсот п'ятдесят дев'ять тисяч чотириста сімдесят дев'ять гривень чотири копійки).

Стягнути з Головного управління ДФС у Донецькій області (за рахунок бюджетних асигнувань) на користь Публічного акціонерного товариства «Донбасенерго» суму судового збору у розмірі 13 756, 45 грн. (тринадцять тисяч сімсот п'ятдесят шість гривень сорок п'ять копійок).

Повний текст рішення складено 29.10.2018 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голуб В.А.

Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77468719
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення від 07.06.2018 року № НОМЕР_1

Судовий реєстр по справі —0540/5962/18-а

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні