Ухвала
від 25.10.2018 по справі 1540/3937/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/3937/18

УХВАЛА

25 жовтня 2018 року м. Одеса

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Гуманенко В.О.

За участю сторін:

Від позивача: Зарицький Д.В. - за довіреністю

Від відповідача та третьої особи: Захарченко А.О. - за довіреністю

Розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача та клопотання представника відповідача про передачу справи до іншого суду у справі №1540/3937/18 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННА ВИНОКУРНЯ" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа Одеське управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових-повідомлень рішень,-

ВСТАНОВИВ:

06 серпня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННА ВИНОКУРНЯ", в якій позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові-повідомлення рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №0001954906 від 14 травня 2018р., №0001924906 від 14 травня 2018р., №0001944906 від 14 травня 2018р.

Ухвалою суду від 10.08.2018 року, відкрите провадження у справі №1540/3937/18, розгляд справи вирішено проводити в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 28.08.2018 року.

У зв'язку з неявкою учасників справи 28.08.2018 року до суду підготовче засідання було перенесено на 19.09.2018 року.

У підготовчому засіданні 19.09.2018 року за клопотанням представника відповідача про надання додаткових доказів по справі було оголошено перерву до 04.10.2018 року.

Ухвалою суду від 04.10.2018 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Одеське управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (65058, м. Одеса, проспект Шевченка, 15/1).Продовжено строк підготовчого провадження у справі №1540/3937/18 на тридцять днів та оголошено переру у підготовчому засіданні до 25.10.2018 року.

22 жовтня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про передачу справи до іншого суду (вх.№31482/18). В обгрунтування клопотання представник зазначив, що позовна заява була подана позивачем до Одеського окружного адміністративного суду виходячи з того, що Акт перевірки позивача, як і оскаржувані податкові-повідомлення рішення складались працівниками Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (з зареєстрованим місцезнаходженням 65058, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, проспект Шевченка, будинок 15/1), який є відокремленим підрозділом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби. Однак такий висновок позивача був помилковим у зв'язку з тим що Одеське управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (відокремлений підрозділ відповідача) - не є юридичною особою, а відповідно до ч. 2 ст. 26 Кодексу адміністративного судочинства України позови до юридичних осіб пред'являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом. З огляду на зазначене, посилаючись на ч.1 ст. 25 КАС України, представник позивача просить суд передати адміністративну справу №1540/3937/18 з Одеського окружного адміністративного суду на розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києв за територіальною юрисдикцією (підсудністю).

24 жовтня 2018 року від представника відповідача до суду надійшло клопотання (вх.№ЕП/5957/18), в якому, посилаючись на положення ст.ст. 25,29, 44, представник відповідача просив суд передати адміністративну справу №1540/3937/18 на розгляд до Херсонського окружного адміністративного суду. Обґрунтовуючи клопотання, представник зазначив, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Публічне акціонерне товариство Південна винокурня зареєстровано за адресою 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Горького, 28А. При цьому, хоча відповідачем по справі є Офіс ВПП ДФС, перевірка здійснювалась працівниками його відокремленого структурного підрозділу, а саме Одеським управлінням Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, яке розташовано за адресою 65058, м. Одеса, up.. Шевченка, 15/1. Представник відповідача вважає, що для додержання принципу доступу до суду, дану справу слід передати до Херсонського окружного адміністративного суду, оскільки у разі необхідності залучення в якості свідків або як представників працівників Одеського управління Офісу ВПП ДФС, які здійснювали перевірку для надання пояснень по справі, у них не будуть виникати труднощі для прибуття до вищевказаного суду. На думку представника відповідача, у разі передачі справи за місцезнаходженням відповідача - до Окружного адміністративного суду м. Києва у останніх та у самого позивача буде відсутній належний доступ до правосуддя.

У підготовчому засіданні 25.10.2018 року представник позивача підтримав клопотання про передачу справи до Окружного адміністративного суду міста Києва та заперечував проти клопотання представника відповідача про передачу справи до Херсонського окружного адміністративного суду.

Представник відповідача заперечував проти задоволення клопотання представника позивача про передачу справи до іншого суду та просив суд передати справи до Херсонського окружного адміністративного суду.

Розглянувши вищезазначені клопотання представника позивача та представника відповідача про передачу справи до іншого суду, суд дійшов наступного.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з ч.1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, та просити суд про їх захист шляхом, зокрема, визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Судом встановлено, що предметом розгляду даної справи є правомірність податкових-повідомлень рішень Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №0001954906 від 14 травня 2018р., №0001924906 від 14 травня 2018р., №0001944906 від 14 травня 2018р., складених Одеським управлінням Офісу ВПП ДФС.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, вищевказані оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі Акту "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННА ВИНОКУРНЯ" (код ЄДРПОУ 00413558), щодо правильності нарахування та сплати до бюджету України податку на додану вартість, податку на прибуток та інших обов'язкових платежів по взаємовідносинам з ТОВ "Продсистем Компані" (код 40627720) за період березень-червень 2017 року та ТОВ "Рінгмонт Інвест" (код 40740007) за період лютий 2017 року" від 23.04.2018. №29/28-10-49-14/00413558, який складено посадовими особами відокремленого структурного підрозділу (Одеське управління Офісу ВПП ДФС) Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична особа Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39440996) зареєстровано 14.10.2014 року

(номер запису: 1 073 102 0000 027393) за адресою: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11Г.

З наявної в матеріалах справи копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.01.2017 року №1002007479 та копії наказу ДФС України від 12.07.2018 року №447 "Про затвердження Переліку відокремлених структурних підрозділів Офісу великих платників податків ДФС" вбачається, що Одеське управління Офісу ВПП Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ ВП: 40980109) є відокремленим структурним підрозділом Офісу Великих платників податків та не зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як окрема юридична особа.

Відповідно до ч.1 ст. 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.

Частиною 2 статті 26 КАС України встановлено, що позови до юридичних осіб пред'являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Таким чином, оскільки відповідачем у даній справі є Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, який, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань знаходиться за адресою: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11Г та з урахуванням волевиявлення позивача щодо передачі даної справи до Окружного адміністративного суду міста Києва, суд відмовляє у задоволенні клопотання представника відповідача про передачу адміністративної справи №1540/3937/18 на розгляд до Херсонського окружного адміністративного суду.

Суд відхиляє доводи представника відповідача щодо відсутності належного доступу до суду в учасників справи у разі передачі даної справи на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва та вважає їх неспроможними, оскільки вони ґрунтуються на припущеннях та оціночних судженнях.

З огляду на вищевикладене суд дійшов до висновку, що дана справа має вирішуватись Окружним адміністративним судом міста Києва за територіальною підсудністю, що визначається за вибором позивача та відповідно до ч.2 ст.26 КАС України.

Відповідно до ч.ч.1, 5, 6, 8 ст.29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо: 1) до початку розгляду справи по суті задоволено клопотання відповідача, зареєстроване у встановленому законом порядку, місце проживання (перебування) якого раніше не було відоме, про передачу справи за місцем його проживання (перебування); 2) при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду; 3) після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду ; 4) після задоволення відводів (самовідводів) чи в інших випадках неможливо утворити новий склад суду для розгляду справи; 5) ліквідовано або з визначених законом підстав припинено роботу адміністративного суду, який розглядав справу; 6) однією із сторін у справі є суд, в якому розглядається справа, або суддя цього суду; 7) справа підлягає розгляду як зразкова у порядку, визначеному статтею 290 цього Кодексу. Питання про передачу адміністративної справи, крім випадків, визначених пунктами 4 - 6 частини першої цієї статті, розглядається судом у порядку письмового провадження або, за ініціативою суду, в судовому засіданні. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання. Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4 - 6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено. Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Згідно із положеннями ст.30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана. Справа, прийнята адміністративним судом до свого провадження з додержанням правил підсудності, повинна бути ним розглянута і в тому випадку, коли в процесі розгляду справи вона стала підсудною іншому адміністративному суду.

Виходячи з наведеного, Одеський окружний адміністративний суд передає справу №1540/3937/18 на розгляд Окружного адміністративного суду м.Києва, задовольняючи клопотання представника позивача.

Керуючись ст.ст. 25, 26, 29, 30, 241-243, 248, 250, 256, 295 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника відповідача про передачу справи №1540/3937/18 до Херсонського окружного адміністративного суду відмовити.

Клопотання представника позивача про передачу справи до Окружного адміністративного суду м. Києва - задовольнити.

Передати справу №1540/3937/18 на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва (01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1).

Копію ухвали невідкладно направити учасникам справи.

Справу №1540/3937/18 направити до Окружного адміністративного суду міста Києва не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Повний текст ухвали складено та підписано 29.10.2018 року.

Суддя М.М. Аракелян

Справа № 1540/3937/18

УХВАЛА

(вступна та резолютивна частина)

25 жовтня 2018 року м.Одеса

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Гуманенко В.О.

За участю сторін:

Від позивача: Зарицький Д.В. - за довіреністю

Від відповідача та третьої особи: Захарченко А.О. - за довіреністю

Розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача та клопотання представника відповідача про передачу справи до іншого суду у справі №1540/3937/18 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "ПІВДЕННА ВИНОКУРНЯ" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа Одеське управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових-повідомлень рішень,-

Керуючись ст.ст. 25, 26, 29, 30, 241-243, 248, 250, 256, 295 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника відповідача про передачу справи №1540/3937/18 до Херсонського окружного адміністративного суду відмовити.

Клопотання представника позивача про передачу справи до Окружного адміністративного суду м. Києва - задовольнити.

Передати справу №1540/3937/18 на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва (01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1).

Копію ухвали невідкладно направити учасникам справи.

Справу №1540/3937/18 направити до Окружного адміністративного суду міста Києва не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Повний текст ухвали буде складено та підписано протягом п'яти днів.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення25.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77469462
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових-повідомлень рішень

Судовий реєстр по справі —1540/3937/18

Ухвала від 27.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні