Герб України

Постанова від 29.10.2018 по справі 296/5522/17

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 296/5522/17

Головуючий у 1-й інстанції: Липа В.А.

Суддя-доповідач: Мацький Є.М.

29 жовтня 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Охрімчук І.Г. Капустинського М.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Корольовського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської Ради на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року (рішення прийнято у м. Житомирі, дату складання повного тексту рішення та час його прийняття не зазначено) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Корольовського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської Ради про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

I. ПРОЦЕДУРА

1.ОСОБА_2 13.07.2017 р. звернувся до Корольовського районного суду м.Житомира з позовом, в якому просив :

-- Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира розповсюдження листів щодо ОСОБА_2 про повернення надміру нарахованих коштів.

-- Зобов"язати Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира відкликати листи щодо ОСОБА_2 про повернення надміру нарахованих коштів.

2. Ухвалою Корольовського районного суду м. Житомира від 17 липня 2017 року відкрито провадження у справі.

3. Ухвалою Корольовського районного суду м. Житомира від 19 лютого 2018 року справу №296/5522/17 передано за підсудністю до Житомирського окружного адміністративного суду.

4. Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 21 березня 2018 року прийнято справу до провадження та призначено судове засідання за правилами спрощеного позовного провадження.

5. Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року позовні вимоги задоволено.

-- Визнано неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира розповсюдження листів щодо ОСОБА_2 про повернення надміру нарахованих коштів.

-- Зобов"язано Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира відкликати листи щодо ОСОБА_2 про повернення надміру нарахованих коштів.

6. Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира 26.06.2018 року подало апеляційну скаргу.

7. 20.08.2018 року ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду апеляційна скарга залишена без руху в зв"язку з несплатою судового збору.

8. 6.09.2018 року ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду відкрито апеляційне провадження.

9. 30.09.2018 р. в зв"язку із ліквідацією Житомирського апеляційного адміністративного суду справу передано за підсудністю до Сьомого апеляційного адміністративного суду.

10. Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2018 року справу призначеного до розгляду в порядку письмового провадження без виклику сторін.

II. АРГУМЕНТИ СТОРІН.

11. Позивач є ліквідатором аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії та інвалідом війни 3 групи , що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1-ї категорії серії НОМЕР_1 від 21.07.2009 року та посвідченням інваліда 3-ї групи серії НОМЕР_2 від 19.11.2012 року.

12. В листах від 21.06.2017 року, адресованих директору КП "ЖТКЕ", директору ТОВ "Житомиргаззбут", начальнику ПАТ "ЕК"Житомиробленерго" Житомирського РЕМ, директору КП ВЖРЕП №16 Житомирської міської ради, директору КП "КАТП-0628", директору КП "Житомирводоканал" відповідач вказав: В зв'язку з виявленням помилки при видачі посвідчення інваліда війни 3 групи на виконання розпорядження голови Корольовської районної ради м.Житомира від 16.06.2017 №26-а, просимо привести у відповідність нарахування пільг вищевказаному пільговику з моменту видачі посвідчення - 19.11.2012 року (а.с.57-62).

13. Вважаючи зазначені дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

14. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив, що в оскаржуваних листах в них не зазначено, що позивач втратив право на статус інваліда війни, взагалі немає посилання з якого питання стосується розпорядження голови Корольовської районної ради м.Житомира від 16.06.2017 року №26-а, у відповідності до якого відповідач просить привести у відповідність нарахування пільг.

15. Не додано до вказаного листа і копії даного розпорядження, а тому, враховуючи наявність на руках у позивача посвідчення інваліда 3-ї групи серії НОМЕР_2 від 19.11.2012 року, суд дійшов до висновку про неправомірність дій відповідача у розповсюдженні зазначених листів.

16. Відповідач зазначив, що діяв у межах повноважень визначених чинним законодавством.

17. Відмітив, що управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира рішенням тимчасової комісії щодо перевірки законності встановлення статусу та видачі посвідчень інвалідів війни за період з 01 січня 2005 р. по 31 березня 2013 р. вирішили позбавити ОСОБА_2, статусу інваліда війни 3 групи та вилучити у нього видане управлінням посвідчення інваліда війни 3 групи, оскільки, в десятиденний термін позивач не надав довідку про залучення його до складу формувань Цивільної оборони.

18. У зв'язку з цим, відповідачем були надіслані листи до житлово-комунальних установ міста з проханням привести у відповідність нарахування пільг позивачу.

III. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

19. Позивач є ліквідатором аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії та інвалідом війни 3 групи , що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1-ї категорії серії НОМЕР_1 від 21.07.2009 року (а.с.3) та посвідченням інваліда 3-ї групи серії НОМЕР_2 від 19.11.2012 року (а.с.4 зворотній бік).

20. Розпорядженням голови Корольовської районної ради м.Житомира від 16.06.2017 року № 26-а / а.с. 91/, в якому зафіксовано факт незаконного встановлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни 3 групи і запропоновано начальнику управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м.Житомира усунути вказані порушення чинного законодавства.

21. 20.06.2018 р. на засіданні тимчасової комісії щодо перевірки законності встановлення статусу та видачі посвідчень інвалідів війни за період з 1 січня 2005 року по 31 березня 2013 року прийнято рішення про позбавлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни 3 групи. / а.с. 89/.

22. В листах від 21.06.2017 року, адресованих директору КП "ЖТКЕ", директору ТОВ "Житомиргаззбут", начальнику ПАТ "ЕК"Житомиробленерго" Житомирського РЕМ, директору КП ВЖРЕП №16 Житомирської міської ради, директору КП "КАТП-0628", директору КП "Житомирводоканал" апелянт просив привести у відповідність нарахування пільг вищевказаному пільговику з моменту видачі посвідчення - 19.11.2012 року (а.с.57-62).

IV. ОЦІНКА СУДУ

23. Апеляційний Суд, перевіривши і обговоривши доводи апеляційної скарги, виходячи з меж апеляційного перегляду, визначених статтею Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.

24. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

25. Апеляційний судом достовірно встановлено, що позивач був позбавлений статусу інваліда війни 3 групи згідно розпорядженням голови Корольовської районної ради м.Житомира від 16.06.2017 року № 26-а / а.с. 91/, в якому зафіксовано факт незаконного встановлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни 3 групи і запропоновано начальнику управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м.Житомира усунути вказані порушення чинного законодавства.

26. 20.06.2018 р. на засіданні тимчасової комісії щодо перевірки законності встановлення статусу та видачі посвідчень інвалідів війни за період з 1 січня 2005 року по 31 березня 2013 року прийнято рішення про позбавлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни 3 групи. / а.с. 89/.

27. Вказані рішення суб"єкта владних повноважень ОСОБА_2 не оскаржені і є чинними.

28. Правила видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранам війни регулюються Положенням про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни, що затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 1994 р. № 302 (далі Положення №302).

29. Відповідно до п. 2 Положення № 302 посвідчення є документом, що підтверджує статус ветеранів війни та інших осіб, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", на основі котрого надаються відповідні пільги і компенсації.

30. Пунктом 13-1 Положення № 302 встановлено, що у разі виникнення підстав, за якими особа втрачає право на статус, визначений Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", видане їй раніше посвідчення вилучається уповноваженим на видачу посвідчень органом, з повідомленням органу, який видав таке посвідчення.

31. Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

32. Таким чином, на думку суду, апелянт, направляючи листи підприємствам - надавачам пільг на комунальні послуги ОСОБА_2, діяв в межах своїх повноважень, так як позивачем не були оскаржені в судовому порядку розпорядження голови Корольовської районної ради м.Житомира та протокол від 20.06.2018 р. засідання тимчасової комісії щодо перевірки законності встановлення статусу та видачі посвідчень інвалідів війни за період з 1 січня 2005 року по 31 березня 2013 року.

33. Висновки суду першої інстанції про те, що вищевказане розпорядження не стосується позивача, не відповідають матеріалам справи.

V. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ.

34. Відповідно до ч.1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

35. Колегія суду дійшла висновку, що суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, неповно з"ясував обставини, що мають значення для справи, а тому рішення підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

36. Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

37. Судом встановлено, вищевказаних витрат апелянт не поніс, а тому підстав для розподілу судових витрат немає.

38. Відповідно до ст.157 КАС України суд може скасувати заходи забезпечення позову з власної ініціативи.

39. В зв"язку з тим, що суд скасовує рішення суду першої інстанції, та відмовляє в задоволенні позовних вимог, підстави для забезпечення позову, встановлені ухвалою судді Корольовського районного суду м.Житомира від 17.07.2017 року, відпали і тому підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Корольовського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської Ради задовольнити повністю.

Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Корольовського району Департаменту соціальної політики Житомирської міської Ради про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії скасувати.

Прийняти нову постанову.

Відмовити ОСОБА_2 в задоволенні позовних вимог.

Скасувати заходи забезпечення позову, встановленні ухвалою судді Корольовського районного суду м.Житомира від 17 липня 2017 року.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 29 жовтня 2018 року.

Головуючий Мацький Є.М. Судді Охрімчук І.Г. Капустинський М.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77471299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —296/5522/17

Постанова від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 29.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Рішення від 29.05.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Корольовський районний суд м. Житомира

Бондарчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні