Постанова
від 26.10.2018 по справі 359/7254/18
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 3/359/3259/2018

Справа № 359/7254/18

М № 0543/12500/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2018 р. м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Бондаренко І.А., за участі представника Київської митниці ДФС ОСОБА_1В, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ст. 483 МК України, щодо громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, с. В. Любаша Костопільського району Рівненської області, керівника БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557); зареєстрованого за адресою: 33010, АДРЕСА_1; паспорт громадянина України серії СР № 434956, виданий 09.07.1998 року Рівненським МУ УМВС України в Рівненській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1,

в с т а н о в и в:

21.06.2017 на митну територію України через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Ягодин у зоні діяльності Волинської митниці ДФС на адресу БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557) ввезено товар гуманітарної допомоги одяг та речі, що були у використанні .

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є Helping Other (115 George Street, Edinburgh EH 2 4JN. U.K. Scotland) Шотландія.

Відповідно до графи 4 міжнародної автотранспортної накладної (CMR) № 270852 від 19.06.2017 місцем завантаження товару є Копенгаген, Данія. Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами AA6O43CM/AA1561XT.

Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України 21.06.2017 у якості підстави для переміщення Волинській митниці ДФС надано товаросупровідні документи, зокрема: книжка МДП (Carnet TIR) JX77758130 від 21.06.2017; міжнародна автотранспортна накладна (CMR) № 270852 від 19.06.2017; інвойс (invoice) № 73 від 23.08.2016.

23.06.2017 до відділу митного оформлення № 1 митного поста Святошин (Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Антонова, буд. 1-А) Київської митниці ДФС керівником ТОВ АВТ Імекс (03164, Україна, м. Київ, вул. Обухівська, 135, офіс 45, ЄДРПОУ 37098979) ОСОБА_4, який діяв на підставі договору Доручення на надання митно-брокерських послуг від 02.11.2016 № 115-11/2016, укладеного з БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЄЮ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557), з метою митного оформлення товару гуманітарної допомоги, подано в електронному вигляді митну декларацію типу ІМ 40 АА (далі - ЕМД) та прикріплені до неї товаросупровідні документи.

Поданій митній декларації з внутрішнім номером 2234 присвоєно реєстраційний номер UA125110/2017/410193 та 23.06.2017 здійснено митне оформлення товару гуманітарної допомоги одяг та речі, що були у використанні , загальною вагою брутто 14 960, 00 кг.

Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів ОСОБА_1 (вх. ДФС України від 14.03.2018 № 12194/5) надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 15.06.2018 № 18123/7/99-99-20-02-01-17.

Відповідно до отриманих від митних органів ОСОБА_1 копій документів (експортної декларації від 17.09.2017 № 17DK0066022E392292, інвойсу від 19.06.2017 № 52) встановлено, що товари одяг та речі, що були у використанні переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами AA6O43CM/AA1561XT, загальною вагою брутто 14 960, 00 кг. від компанії JM TRADING Slagelsegade 11, 2100 Kobenhavn (Копенгаген, Данія) на адресу ТОВ ДЕСПЕРАДО УКРАЇНА (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Індустріальна. 34) та вартість вищевказаних товарів становила 11 220, 00 Євро. (згідно з курсом Національного банку України на 21.06.2017 1 Євро - 29, 04451200 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість зазначених товарів в перерахунку на національну валюту становила 325 879, 43 грн.).

Таким чином, інформація, отримана від митних органів ОСОБА_1 в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що товари одяг та речі що були у використанні переміщені вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами AA6O43CM/AA1561XT, загальною вагою брутто 14 960, 00 кг. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії відправника, компанії одержувача та вартості експортованого товару.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - БЛАГОДIЙНА ОРГАНIЗАЦIЯ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника цієї юридичної особи перебував громадянин України ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА , громадянин України ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечувати надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, громадянин України ОСОБА_2 протягом 2017-2018 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У цьому зв'язку, працівниками митниці 12 липня 2018 складено протокол № 0543/12500/18 про порушення громадянином України ОСОБА_2 митних правил.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. До початку розгляду справи надав письмові пояснення згідно яких, останній не погоджується із протоколом про порушення митних правил. Будь-яких дій щодо незаконного переміщення товару він не здійснював та умислу на вчинення таких дій не мав, а матеріали справи не містять доказів, на підставі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ним дій, що порушують норми митного законодавства. Також вказав, що митним органом пропущені строки притягнення до адміністративної відповідальності. Просить провадження у справі закрити у зв'язку з відсутністю в його діях події та складу адміністративного правопорушення.

У судовому засіданні представник митниці протокол підтримав, та зазначив, що громадянин України ОСОБА_2 скоїв порушення митних правил, яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. В матеріалах справи міститься достатня кількість доказів його вини. З огляду на вказане, просить визнати останнього винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та накласти штраф у розмірі 100 % вартості товару та конфіскацію даного товару.

Суд заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, вважає, вину громадянина України ОСОБА_2, повністю доведеною.

В судовому засіданні встановлено, що 21.06.2017 на митну територію України через п/п Ягодин - Дорогуск м/п Ягодин у зоні діяльності Волинської митниці ДФС на адресу БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА (33010, Рівненська область, м. Рівне, вул. Дубенська, буд. 46, кв. (офіс) 64, ЄДРПОУ 40263557) ввезено товар гуманітарної допомоги одяг та речі, що були у використанні .

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є Helping Other (115 George Street, Edinburgh EH 2 4JN. U.K. Scotland) Шотландія.

Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами AA6O43CM/AA1561XT.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, способом, що утруднює виявлення.

Пунктом 5 ППВСУ Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил № 8 від 03.06.2005 передбачено, що незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю (ст. 201 КК (2341-14), ст. 352 МК (92-15) - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Використанням інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення предметів, можуть визнаватися, зокрема, приховування останніх у валізах, одязі, взутті, головному вбранні, речах особистого користування, на тілі або в організмі людини чи тварини, а також надання одним предметам вигляду інших (зміна їхніх зовнішніх ознак - форми та стану, упаковки, ярликів, етикеток тощо).

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.

Таким чином, обов'язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.

Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України 21.06.2017 у якості підстави для переміщення Волинській митниці ДФС надано товаросупровідні документи, зокрема: книжка МДП (Carnet TIR) JX77758130 від 21.06.2017; міжнародна автотранспортна накладна (CMR) № 270852 від 19.06.2017; інвойс (invoice) № 73 від 23.08.2016.

23.06.2017 з метою митного оформлення товару гуманітарної допомоги, подано в електронному вигляді митну декларацію типу ІМ 40 АА (далі - ЕМД) та прикріплені до неї товаросупровідні документи.

Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності БЛАГОДIЙНОЇ ОРГАНIЗАЦIЇ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів ОСОБА_1 (вх. ДФС України від 14.03.2018 № 12194/5) надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 15.06.2018 № 18123/7/99-99-20-02-01-17.

Відповідно до отриманих від митних органів ОСОБА_1 копій документів (експортної декларації від 17.09.2017 № 17DK0066022E392292, інвойсу від 19.06.2017 № 52) встановлено, що товар одяг та речі, що були у використанні переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами AA6O43CM/AA1561XT, загальною вагою брутто 14 960, 00 кг. від компанії JM TRADING Slagelsegade 11, 2100 Kobenhavn (Копенгаген, Данія) на адресу ТОВ ДЕСПЕРАДО УКРАЇНА (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Індустріальна. 34) та вартість вищевказаних товарів становила 11 220, 00 Євро. (згідно з курсом Національного банку України на 21.06.2017 1 Євро - 29, 04451200 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість зазначених товарів в перерахунку на національну валюту становила 325 879, 43 грн.).

Враховуючи вищезазначене, встановлені факти свідчать, що переміщення товару здійснено з поданням митниці як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії відправника, компанії одержувача та вартості експортованого товару.

Згідно з ч. 2 ст. 459 та п.7, п.43 ст.4 МК України суб'єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.

Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - БЛАГОДIЙНА ОРГАНIЗАЦIЯ ФОНД ОСОБА_3 ДОБРА , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника цієї юридичної особи перебував громадянин України ОСОБА_2.

Відповідно до ст. 23 КУпАП України адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, запобіганню вчинення нових правопорушень.

На підставі статті ст. 33 КУпАП України при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Пом'якшуючих та обтяжуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.

Вина правопорушника підтверджується, даними протоколу про порушення митних правил № 0543/12500/18 від 12.07.2018 року; митною декларацією ІМ-40; копією інвойсу з відповідним перекладом № 73 від 23.08.16, дарчим сертифікатом до інвойсу, актом про проведення огляду товарів та інших предметів, копією листа ДФС України про отримання відповіді з митних органів ОСОБА_5 від 15.06.2018 року з документами підтверджуючими вартість переміщеного товару і відправника та іншими матеріалами справи.

Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України в силу приписів статті 467 МК України відноситься до триваючих порушень митних правил, а тому початок строку накладення адміністративного стягнення слід рахувати саме з дня виявлення такого правопорушення. Станом на момент розгляду справи у суді строк накладення адміністративного стягнення не закінчився.

Своїми діями правопорушник громадянин України ОСОБА_2 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів одяг та речі що були у використанні через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, чим вчинив правопорушення, за яке передбачена відповідальність згідно ч. 1 ст. 483 МК України.

Крім того, суд звертає увагу на імперативні приписи ч. 1 ст. 483 МК України, з урахуванням яких, в разі відсутності дозвільних документів на переміщення товарів та недекларування товарів, які у разі підтвердження вчинення порушення митних правил, визначених указаною статтею, - підлягають обов'язковій конфіскації.

Зважаючи на викладене, матеріали справи, встановлені судом обставини, думку представника митниці та зазначені норми закону, суд дійшов висновку, що на правопорушника має бути накладено стягнення за ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 % вартості товару з конфіскацією товарів.

Згідно ч. 2 ст. 541 МК України, у разі неможливості конфіскації товарів, тканини полотняного переплетення, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів.

Саме таке стягнення суддя вважає достатнім для виправлення та належної поведінки громадянина України ОСОБА_2, в подальшому.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір слід стягнути з правопорушника, на якого накладено адміністративне стягнення, судовий збір в розмірі 352 грн. 40 коп.

Керуючись: п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , ст. 3, ч. 1 ст. 197, ст. 366, ч. 2 ст. 371, ч. 1 ст. 483 МК України, суддя,

п о с т а н о в и в:

Визнати винним ОСОБА_2, 09.04.1981 р. н., паспорт громадянина України серії СР № 434956, виданий 09.07.1998 року Рівненським МУ УМВС України в Рівненській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 100 % вартості товарів, а саме: 325879 (триста двадцять п'ять тисяч вісімсот сімдесят дев'ять) грн. 43 коп. на користь держави (одержувач: Борисп.УК/Бориспіль, ЄДРПОУ: 38007070, код банку (МФО): 899998, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), р/р: 31119106510004, КБК: 21081100), з конфіскацією товару безпосередніх предметів порушення митних правил в дохід Держави, а у разі відсутності такого товару стягнути штраф у розмірі 100 % вартості товару в сумі 325879 (триста двадцять п'ять тисяч вісімсот сімдесят дев'ять) грн. 43 коп.

Стягнути з громадянина України ОСОБА_2, 09.04.1981 р. н., паспорт громадянина України серії СР № 434956, виданий 09.07.1998 року Рівненським МУ УМВС України в Рівненській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, на користь державного бюджету України (отримувач коштів: Бориспільське управління Державної казначейської служби України; код отримувача (за ЄДРПОУ): 38007070; Банк одержувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО): 899998; рахунок отримувача: 31218206010004; кодкласифікації доходів бюджету: 22030101; призначення платежу: судовий збір, код ЄДРПОУ 26539653 Бориспільського міськрайонного суду Київської області) судовий збір в розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Постанова суду набрала законної сили


Суддя І.А. Бондаренко

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення26.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77509965
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/7254/18

Постанова від 30.09.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Орел Анатолій Іванович

Постанова від 26.07.2019

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Кабанячий Ю. В.

Постанова від 03.05.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Васильєва Маргарита Анатоліївна

Постанова від 26.10.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Бондаренко І. А.

Постанова від 14.09.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Бондаренко І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні