Копія
Справа № 822/1399/18
РІШЕННЯ
іменем України
01 листопада 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі ГУДФС в Хмельницькій області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, Товариства з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест" про вилучення в дохід держави алкогольних напоїв,
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.
Заступник прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі ГУДФС в Хмельницькій області звернувся в суд з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, Товариства з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест", в якому просить суд вилучити (конфіскувати) в дохід держави не марковану марками акцизного податку алкогольну продукцію в кількості 168 скляних пляшок "Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia" (вино), вилучену та описану при проведенні 04.01.2018 санкціонованого обшуку гаражного приміщення, розташованого у АДРЕСА_1 і залишену на відповідальне зберігання у складських приміщеннях Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що при проведенні 04.01.2018 санкціонованого обшуку гаражного приміщення, розташованого у АДРЕСА_1, яке належить на праві приватної власності ТОВ Ока Інвест та використовується на підставі договору оренди нежитлового приміщення № 25 від 01.07.2016 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 виявлено та вилучено 168 скляних пляшок алкогольних напоїв Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia (вино), без наявності марок акцизного податку встановленого зразка.
Виявлена рідина у скляних пляшках різної місткості та найменування, описана у загальній кількості 168 скляних пляшок, залишена на зберігання у складських приміщеннях Головного управління ДФС в Хмельницькій області.
Позивач зазначає, що фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 здійснено незаконне зберігання алкогольних напоїв без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, що є порушенням вимог п.п. 222.1.3 п. 222.1 ст. 222, п. 226.1, п. 226.2, п. 226.6, п. 226.9 ст. 226, п. 228.9 ст. 228 Податкового кодексу України та ст. 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95. А тому, як наслідок, вказана вище немаркована алкогольна продукція підлягає вилученню (конфіскації), на підставі п. 228.3 ст. 228 Податкового кодексу України, у дохід держави. Просить позовні вимоги задовольнити.
Відповідачі відзив на позовну заяву у наданий їм строк не подали.
30.10.2018 року прокурор та представник позивача направили заяви про розгляд справи в письмовому проваджені. Позовні вимоги підтримали повністю.
Відповідачі в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися своєчасно та належним чином.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.09.2018 відкрито провадження в даній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.09.2018 вирішено розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 30.10.2018 вирішено розгляд справи провести в порядку письмового провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
22 грудня 2017 року ухвалою Хмельницького міськрайонного суду по справі №686/25461/17 задоволено клопотання слідчого з ОВС другого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Хмельницькій області та надано дозвіл на проведення обшуку у третьому гаражному приміщенні зліва, розташованому в АДРЕСА_1, у його підсобних приміщеннях та на прилеглій до нього території, яке використовується ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_3, з метою відшукання та вилучення незаконно виготовлених алкогольних напоїв під виглядом горілки, розлитих в картонні коробки типу "beg-in-box", скляні та ПЕТ-пляшки без марок акцизного податку, чорнових записів щодо об'ємів придбання та реалізації незаконно виготовленої алкогольної продукції, а також інших речей та документів, що можуть мати зна чення доказів здійснення незаконного придбання з метою збуту, транспортування та зберігання з цією ж метою незаконно виготовлених алкогольних напоїв.
04 січня 2018 року посадовими особами другого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Хмельницькій області, на підставі ухвали слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду від 22 грудня 2017 року, проведено обшук у третьому гаражному приміщенні зліва, розташованому в АДРЕСА_1, у його підсобних приміщеннях та на прилеглій до нього території.
В результаті проведеного обшуку посадовими особами ГУ ДФС у Хмельницькій області виявлено 168 скляних пляшок алкогольних напоїв Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia (вино), без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, про що складено Протокол обшуку від 04.01.2018.
Виявлену продукцію податковим органом упаковано в 21 поліетиленовий пакет сірого кольору, зв'язано нитками, оклеєно стрічками паперу білого кольору з відтисками печатки з написом "№ 23 Слідче управління фінансових розслідувань Головне управління ДФС у Хмельницькій області", підписано понятими і учасниками слідчої дії, та вилучено з обігу на зберігання у складських приміщеннях Головного управління ДФС в Хмельницькій області.
11 січня 2018 року старшим слідчим з ОВС другого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Хмельницькій області, у зв'язку із розслідуванням кримінального провадження № 32017240000000036, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 28.09.2017, у присутності понятих, проведено огляд вилучених 04.01.2018 при проведенні санкціонованого обшуку в третьому гаражному приміщенні, розташованому у АДРЕСА_1, алкогольних напоїв в загальній кількості 168 скляних пляшок Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia (вино), без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, про що складено Протокол огляду від 11 січня 2018 року.
Пункт 228.3 ст. 228 Податкового кодексу України визначає повноваження контролюючого органу самостійно звертатися до суду для винесення рішення про вилучення алкогольних напоїв без наявності марок акцизного податку встановленого зразка.
Проте, податковий орган не звертався із відповідними матеріалами до суду, внаслідок чого, з метою захисту інтересів держави з позовом до суду звернувся заступник прокурора.
IV. ОЦІНКА СУДУ
Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв забороняється, що передбачено ст. 226 п. 226.11. Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Податкового кодексу України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
У п. 226.3 ст. 226 ПК України визначено, що виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється марками акцизного податку, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України (п. 226.5 ст. 226 ПК України).
Відповідно до п. 226.6 ст. 226 Податкового кодексу України маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом етилового спирту понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць.
При цьому, в силу вимог п. 226.7 ст. 226 ПК України кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" маркування алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, які реалізуються в Україні, здійснюється таким чином: на лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, які реалізуються через торговельну мережу, в доступній для споживача формі згідно з чинним законодавством про мови вказуються: загальна та власна назви виробу; найменування виробника (у разі зміни найменування виробника у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство виробник має право зазначати на етикетці своє попереднє найменування протягом 18 місяців з дня зміни його найменування у зв'язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство); знак для товарів і послуг; географічна назва місця виготовлення виробу, якщо найменування виробника не відображає місця розташування суб'єкта господарювання; вміст спирту (% об.); місткість посуду; вміст цукру (якщо це регламентується нормативними документами); позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України).
Згідно п. 226.9 ст. 226 ПК України вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Згідно із п. 228. 2 ст. 228 Податкового кодексу України контроль за наявністю марок акцизного податку на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання та продажу, а також у разі ввезення таких товарів на митну територію України здійснюють відповідні контролюючі органи.
Пунктом 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючим органом у вказаній сфері є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
За п. 228.3 ст. 228 Податкового кодексу України у разі виявлення фактів ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування та продажу на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, контролюючі органи, зазначені у пункті 228.2 цієї статті, вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).
Відповідно до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року за № 1251, у разі виявлення фактів порушення порядку ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування та продажу на митній території України алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка контролюючі органи вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).
Вилучення товарів у дохід держави здійснюється на підставі постанови суду, що передбачено ст. 228 п. 228.3. Податкового кодексу України. Вилучені в дохід держави (конфісковані) етиловий спирт та алкогольні напої підлягають знищенню або промисловій переробці відповідно до Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року №1340.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, що в ході проведення посадовими особами другого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Хмельницькій області санкціонованого обшуку гаражного приміщення, розташованого у АДРЕСА_1, яке належить на праві приватної власності ТОВ Ока Інвест та використовується на підставі договору оренди нежитлового приміщення № 25 від 01.07.2016 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 виявлено 168 скляних пляшок алкогольних напоїв Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia (вино), без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, які в подальшому відповідно до вимог п. 228.3 ст. 228 ПК України були вилучені посадовими особами контролюючого органу.
Разом з тим, органи державної фіскальної служби в особі Головного Управління ДФС у Хмельницькій області своєчасно не виконали вимоги п.п. 228.2, 228.3 ст. 228 Податкового кодексу України. Алкогольну продукцію без марок акцизного податку вилучили, але з відповідним позовом до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію) не звертались.
З метою захисту інтересів держави, що полягають у недопущенні подальшого вільного обігу немаркованих акцизними марками товарів, з позовом до суду звернувся прокурор в інтересах держави в особі органу, уповноважено державою здійснювати функції у спірних правовідносинах Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Статтею 131-1 Конституції України, на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Частиною 4 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також визначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, позивач довів, а відповідачі не спростували доводи позовної заяви щодо зберігання фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест" алкогольних напоїв без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, внаслідок чого позовні вимоги заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі ГУДФС в Хмельницькій області належить до задоволення.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
За таких обставин, беручи до уваги відсутність витрат суб'єкта владних повноважень пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, відсутні підстави для стягнення судових витрат з відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі ГУДФС в Хмельницькій області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, Товариства з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест" про вилучення в дохід держави алкогольних напоїв - задовольнити.
Вилучити (конфіскувати) у фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та Товариства з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест", в дохід держави, алкогольну продукцію без наявності марок акцизного податку встановленого зразка в кількості 168 скляних пляшок "Reggiano Tretorri Lambrusco Denominazione Di Origine Controllata 75cl, 11% vol. Integralmente Prodotto ed Imbottigliato da CCR soc.coop.agricola Campegine (RE) Italia" (вино), яка вилучена та описана при проведенні 04.01.2018 санкціонованого обшуку гаражного приміщення, розташованого у АДРЕСА_1, та залишену на відповідальне зберігання у складських приміщеннях Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Заступник прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі ГУДФС в Хмельницькій області (пров. Військоматський, 3, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 02911102) Відповідачі:Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, 31340 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) Товариство з обмеженою відповідальністю "Ока Інвест" (Проспект Миру, буд. 76, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ - 39041589)
Головуючий суддя /підпис/ Д.Д. Гнап "Згідно з оригіналом" Помічник судді В.М. Огороднік
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 02.11.2018 |
Номер документу | 77536704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні