Постанова
від 12.01.2010 по справі 2а-462/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2010 р. м. Чернівці Справа № 2а-462/10/2470

17 год. 29 хв.

Чернівецький окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді Левицьк ого В.К.;

при секретарі судового зас ідання Маркуц Х.М.,

за участю представників ст орін:

позивача - Чмола І.І., за дові реністю;

відповідача - Зайцева О.О., за довіреністю,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні подання Державної податкової інспек ції у м. Чернівці до Приватног о підприємства «Лісконтракт »про проведення виїзної поза планової документальної пер евірки, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція у м. Чернівці (далі - заявник) звернулася до суду і з поданням про надання дозво лу проведення виїзної позапл анової документальної перев ірки Приватного підприємств а «Лісконтракт» (далі - відпов ідач).

Подання обґрунтоване тим, щ о на запит Державної податко вої інспекції у м. Чернівці за № 27308/23-308 від 11.08.2009 р. Приватним підп риємством «Лісконтракт» 21.08.2009 р. надано відповідь стосовно взаєморозрахунків відповід ача з суб' єктами підприємни цької діяльності ОСОБА_1, ОСОБА_2., ОСОБА_3., ОСОБ А_4., ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7.

Посилаючись на ч. 8 ст. 111 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» та п . 5.1 розділу V «Примірного поряд ку взаємодії органів державн ої податкової служби при опр ацюванні розшифровок податк ових зобов' язань та податко вого кредиту з податку на дод ану вартість у розрізі контр агентів» затвердженого Нака зом ДПА України № 226, пр осили надати дозвіл Державні й податковій інспекції у м. Че рнівці на проведення виїзної позапланової документально ї перевірки Приватного підпр иємства «Лісконтракт» за пер іод діяльності з 01.01.2006 р. по 30.09.2008 р . для перевірки достовірност і даних.

У судовому засіданні представник заявника поданн я підтримав в повному об' єм і, просив суд надати дозвіл на проведення виїзної позаплан ової документальної переві рки відповідача тривалістю 10 робочих днів з моменту всту пу судового рішення в законн у силу. В пояснення вказував н а те, що підставою для проведе ння позапланової виїзної пер евірки є виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від відповідача, який м ав правові відносини з суб' єктами підприємницької діял ьності ОСОБА_1, ОСОБА_2. , ОСОБА_3., ОСОБА_4., О СОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7 .

Відповідач письмових запе речень проти позову не надав , правом наданим ч. 2 ст. 51 КАС Укр аїни не скористався. В судово му засіданні представник від повідача проти позову запере чував, посилаючись на відсут ність підстав для проведення позапланової документально ї перевірки. Вказував на те, що позивачем не надано до суду п исьмові обґрунтування підст ав проведення позапланової п еревірки, дати її початку та з акінчення, документи, що свід чать про виникнення підстав для проведення такої перевір ки.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 12.01.2010 р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на стр ок не більше ніж п' ять днів, п ро що повідомлено сторонам п ісля проголошення вступної т а резолютивної частини. Оскі льки закінчення строку вигот овлення та підписання повног о тексту постанови припало н а вихідний день, повний текст постанови виготовлено та пі дписано судом 18 січня 2010 р., тобт о в перший робочий день після нього.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази по справі, су дом встановлено наступне.

11.08.2009 р. Державна податкова ін спекція у м. Чернівці, на підст аві п. 3 ст. 11 та п. 5 ч. 6 ст. 111 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні » направила на адресу Приват ного підприємства «Лісконтр акт» (58005, м. Чернівці, вул. Першот равнева, 6/1 А, код за ЄДРПОУ 33761995) з апит за № 27308/23-308 про надання інфо рмації до 21.08.2009 р. по взаємовідн осинах із приватними підприє мцями ОСОБА_1, ОСОБА_2., ОСОБА_3., ОСОБА_4., ОСОБА_ 5., ОСОБА_6., ОСОБА_7. за п еріод з 01.01.2006 р. по 30.09.2008 р. До відпов іді просили надати інформаці ю щодо фінансово-господарськ их відносин між ПП «Лісконтр акт» та вказаними підприємця ми, форм розрахунків та стан т аких розрахунків станом на 01.1 0.2008 р., наявність необхідних лі цензій (дозволів). Крім того, п росили до відповіді надати з авірені печаткою і підписом посадових осіб копії договор ів по взаєморозрахунках із п ереліченими підприємцями, ви даткових накладних, актів ви конаних робіт, що підтверджу ють зміст операцій, виписки і з банківських рахунків за пе ріоди, в яких здійснювалась о плата за відвантажену продук цію, інформацію про стан дебі торської та кредиторської за боргованості (а.с. 3).

Приватним підприємством « Лісконтракт» 21.08.2009 р. подано до Державної податкової інспек ції у м. Чернівці відповідь № 1 /09 із дорученням копій докумен тів на 24 аркушах, які отримані заявником, що підтверджуєть ся відміткою про отримання з а вхідним № 4461/10 (а.с. 4-5).

01.12.2009 р. заявник звернувся до с уду із поданням про надання д озволу Державній податковій інспекції у м. Чернівці на про ведення виїзної позапланово ї документальної перевірки П риватного підприємства «Ліс контракт» за період діяльнос ті з 01.01.2006 р. по 30.09.2008 р. для перевірк и достовірності даних, прове дення якої доручити головном у державному податковому рев ізору-інспектору відділу под аткового контролю аналітичн ої роботи управління податко вого контролю юридичних осіб Державної податкової інспек ції у м. Чернівці Іван юк І.О.

Розглянувши матеріали спр ави, встановивши фактичні об ставини в справі, на яких ґрун туються позовні вимоги та за перечення, дослідивши та оці нивши надані докази в сукупн ості, проаналізувавши законо давство, яке регулює спірні п равовідносини, суд дійшов ви сновку, що подання підлягає) з адоволенню повністю з огляду на таке.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (далі - Закон № 509-ХІІ) завда ннями органів державної пода ткової служби є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством тощо.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 11 цього Закону передбачено, що органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право, зок рема, здійснювати документал ьні невиїзні перевірки (на пі дставі поданих податкових де кларацій, звітів та інших док ументів, пов'язаних з нарахув анням і сплатою податків та з борів (обов'язкових платежів ) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів).

Згідно з п. 4 ст. 4 Закону Украї ни від 12.01.2005 р. № 2322-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посиленн я правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних п рав громадян на підприємниць ку діяльність, особисту недо торканність, безпеку, повагу до гідності особи, правову до помогу, захист)» Закон Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» доповнено, зо крема, статтею 111, якою визначе ні підстави і порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових та по запланових виїзних перевіро к своєчасності, достовірност і, повноти нарахування та спл ати податків і зборів (обов'яз кових платежів).

Відповідно до ч. 6 ст. 111 Закону № 509-ХІІ (в редакції Закону Укра їни від 25.03.2005 р. № 2505-IV) поза плановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наяв ності хоча б однієї з таких об ставин:

1) за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;

2) платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вій декларації, поданій плат ником податків, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;

4) платник податків подав у в становленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу д ержавної податкової служби п ід час проведення планової ч и позапланової виїзної перев ірки, в якій вимагає повного а бо часткового скасування рез ультатів відповідної переві рки;

5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту;

6) проводиться реорганізаці я (ліквідація) підприємства;

7) стосовно платника податкі в (посадової особи платника п одатків) у порядку, встановле ному законом, податковою міл іцією заведено оперативно-ро зшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позап ланової виїзної перевірки фі нансово-господарської діяль ності такого платника податк ів;

8) у разі, коли вищестоящий ор ган державної податкової слу жби в порядку контролю за дос товірністю висновків нижчес тоящого органу державної под аткової служби здійснив пере вірку документів обов'язково ї звітності платника податкі в або висновків акта перевір ки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та вия вив їх невідповідність вимог ам законів, що призвело до нен адходження до бюджетів сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Позапланова виї зна перевірка в цьому випадк у може ініціюватися вищестоя щим органом державної податк ової служби лише у тому разі, к оли стосовно посадових або с лужбових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планов у або позапланову виїзну пер евірку зазначеного платника податків, розпочато службов е розслідування або порушено кримінальну справу;

9) платником подано декларац ію з від'ємним значенням з под атку на додану вартість, яке с тановить більше 100 тис. гривен ь.

Згідно ч. 7 ст. 111 Закону (в реда кції Закону України від 12 січн я 2005 року № 2322-IV) позапланова виїз на перевірка може здійснюват ися лише на підставі рішення суду. Орган державної податк ової служби, який ініціює про ведення позапланової виїзно ї перевірки, подає до суду пис ьмове обгрунтування підстав даної перевірки та дати її по чатку і закінчення, склад осі б, які будуть проводити цю пер евірку, документи, які відпов ідно до частини шостої цієї с татті свідчать про виникненн я підстав для проведення так ої перевірки, інформацію про вид та кількість перевірок, п роведених органами державно ї податкової служби щодо суб 'єкта господарської діяльнос ті, а результати таких переві рок за попередні три роки, а та кож на вимогу суду - інші відом ості. У розгляді питання про н адання дозволу на проведення позапланової виїзної переві рки мають право брати участь представники суб'єкта госпо дарської діяльності. Повідом лення про місце, дату та час ро згляду питання про надання д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки напр авляється не пізніше ніж за т ри робочі дні до дати такого р озгляду.

Відповідно до п. 2 розділу 22 З акону України від 25 березня 2005 року № 2502-IV «Про внесення змін д о Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2005 рік» т а деяких інших законодавчих актів» внесено зміни до стат ті 111 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні».

Так, зокрема, зазначена стат тя Закону доповнено частиною сьомою такого змісту: «Позап лановими перевірками вважаю ться також перевірки в межах повноважень податкових орга нів, визначених законами Укр аїни "Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг", "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів", а в інших випадк ах - за рішенням суду».

Частина 8 ст. 111 Закону виклад ено в наступній редакції: «По запланова виїзна перевірка з дійснюється на підставі вини кнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням кері вника податкового органу, як е оформляється наказом». При цьому при доповнення ст. 111 Зак ону частиною сьомою і внесен ня подальших змін до частини вісім - дванадцять законод авцем не врегульовано питанн я щодо дії вже існуючої сьомо ї частини - вказівок ні щодо її виключення, ні щодо зміни н умерації частин у цій статті Закону не передбачено.

Отже, на сьогоднішній день і снує дві сьомі частини - і но ва, і та, що існувала до внесен ня змін.

Таким чином, суд вважає, що у разі виникнення будь-якої з о бставин, викладених у ч. 6 ст. 111 З акону України «Про державну податкову службу в Україні», позапланова перевірка може бути проведена за рішенням к ерівника податкового органу , оформленим наказом.

Рішення керівника податко вого органу є альтернативною підставою для проведення по запланової перевірки поруч і з рішенням суду, яке як підста ва передбачене цією нормою.

При цьому рішення суду як ви ключну підставу для проведен ня позапланової документаль ної перевірки необхідно розг лядати лише у випадках виник нення обставин, які прямо не з азначені у даній статті.

Як вбачається із матеріалі в справи заявник просить над ати дозвіл Державній податко вій інспекції у м. Чернівці на проведення виїзної позаплан ової документальної переві рки Приватного підприємства «Лісконтракт» за період дія льності з 01.01.2006 р. по 30.09.2008 р. для пер евірки достовірності даних о триманих від відповідача щод о правовідносин з суб' єктам и підприємницької діяльност і ОСОБА_1, ОСОБА_2., ОСО БА_3., ОСОБА_4., ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7.

Таким чином, виникнення у за явника потреби в перевірці д аних отриманих від відповіда ча щодо правовідносин з суб' єктами підприємницької діял ьності, на думку суду, є підста вою для проведення позаплано вої документальної перевірк и, оскільки така обставина пр ямо не зазначена в ст. 111 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» і дозв іл на проведення якої може бу ти надано тільки судом.

Відповідно до приписів ст. 1 11 Закону № 509-ХІІ суд може надат и дозвіл на проведення позап ланової виїзної перевірки тр ивалістю не більше 10 робочих д нів, а щодо суб' єктів малого підприємництва лише за наяв ності обґрунтованих підстав , інших ніж передбачено ч. 6 ст. 1 11 цього Закону.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституці ї України та ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.

Під час судового розгляду с прави заявник довів наявніст ь підстав для проведення виї зної позапланової документ альної перевірки Приватного підприємства «Лісконтракт» . Мотивація та докази, надані в ідповідачем у власних запере ченнях, не дають суду підстав для постановлення висновків , які б спростовували доводи з аявника та встановлені у спр аві обставини виникнення пот реби перевірки даних отриман их від відповідача щодо прав овідносин з суб' єктами підп риємницької діяльності.

З огляду на викладене, суд в важає що подання заявника пр о надання дозволу Державній податковій інспекції у м. Чер нівці на проведення виїзної позапланової документально ї перевірки Приватного підпр иємства «Лісконтракт» за пер іод діяльності з 01.01.2006 р. по 30.09.2008 р . для перевірки достовірност і даних підлягає задоволенню повністю.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 19 та 124 Конституц ії України, ст.ст. 9, 69-71, 160 - 165, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Подання Державної подат кової інспекції у м. Чернівці задовольнити повністю.

2.Надати дозвіл Державній по датковій інспекції у м. Черні вці на проведення виїзної по запланової документальної перевірки Приватного підпри ємства «Лісконтракт» (58005, м. Чернівці, вул. Першотр авнева, 6/1 А, код за ЄДРПОУ 33761995) за період діяльності з 01.01.2006 р. по 30 .09.2008р., з питань перевірки даних проведення взаєморозрахунк ів із приватними підприємцям и ОСОБА_1, ОСОБА_2., ОСО БА_3., ОСОБА_4., ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7 ., яку розпочати наступного дн я після набрання даною поста новою законної сили. Тривалі сть перевірки встановити про тягом 10 робочих днів, в п' яти денний робочий період.

3.До складу перевіряючих вкл ючити головного державного п одаткового ревізора-інспект ора відділу податкового конт ролю аналітичної роботи упра вління податкового контролю юридичних осіб Державної по даткової інспекції у м. Черні вці Іванюк Ірину Октавіанівн у.

Порядок та строки набранн я постановою законної сили т а її оскарження.

Постанова, набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду протя гом десяти днів з дня складан ня її в повному обсязі за прав илами, встановленими ст. ст. 185-1 87 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції з аяви про апеляційне оскаржен ня з наступним поданням прот ягом 20 днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суд ом 18 січня 2010 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2010
Оприлюднено17.06.2010
Номер документу7755375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-462/10/2470

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Постанова від 12.01.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Постанова від 12.01.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні