Рішення
від 25.10.2018 по справі 813/2163/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2163/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Василько А.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідачів ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» (далі - ТОВ «Спец Оіл Сервіс» , позивач) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач 1), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» звернулося з позовом у якому згідно заяви про збільшення позовних вимог просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666315/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №240 від 05.04.2018 року в ЄРПН;

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666273/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №241 від 05.04.2018 року в ЄРПН;

-зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладу №240 від 05.04.2018 року та податкову накладну №241 від 05.04.2018 року датою їх подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» отримало рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області про відмову у реєстрації податкової накладної №240 від 05.04.2018 року та №241 від 05.04.2018 року з підстав не надання платником податку копій документів: договори, довіреності акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Вважає вказані рішення протиправними, оскільки до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено подано пояснення та належні документи на підтвердження господарських операцій.

Ухвалою від 29.05.2018 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 19.06.23018 року.

19.06.2018 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 16.07.2018 року.

16.07.2018 року судове засідання відкладено на 13.09.2018 року.

13.09.2018 року судове засідання відкладено на 02.10.2018 року.

02.10.2018 року протокольною ухвалою суду залучено до справи відповідача ОСОБА_3 фіскальну службу України та відкладено судове засідання на 25.10.2018 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задоволити.

Представник відповідачів проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважає, що Комісією прийняті рішення від 25.04.2018 року №666273/38540625 та від 25.04.2018 року №666315/38540625 про відмову у реєстрації податкових накладних у зв'язку із не наданням платником податку копій документів: договори, довіреності акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Вважає, що ПН/РК від 05.04.2018 року №240 та від 05.04.2018 року №241 відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріям ризиковості платника податків» .

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами ( код КВЕД 46.71).

20.12.2017 року між ТОВ Нафтотрейд Ресурс (постачальник) та ТОВ «Спец Оіл Сервіс» (покупець) укладено договір поставки нафтопродуктів оптовими партіями №9-ШК/24-12, відповідно до якого постачальник зобов'язується постачати покупцю нафтопродукти партіями, в подальшому іменовані товар, а покупець зобов'язується прийняти товар від постачальника та оплатити його вартість на умовах даного договору.

Відповідно до п.1.3 вказаного Договору асортимент та кількість товару (об'єм товарної партії) погоджується сторонами у видаткових накладних на товар.

Відповідно до п.3.1 Договору після погодження сторонами асортименту, кількості та ціни товару (товарної партії) постачальник надає за видатковою накладною покупцю картку(и) на пальне WOG встановленої форми відповідного номіналу (далі по тексту - картка(и) на пальне або картка(и). Картка на пальне виготовляється на паперовому носії; глянцевому паперовому носії, заламінованого плівкою; пластиковому носії. Містить емблему торгової марки WOG , вказівку на вид (марку) товару та номінал. На картку нанесено штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Передача покупцю карток на пальне WOG здійснюється по місцезнаходженню офісу постачальника уповноваженій особі покупця. Факт передачі карток на пальне від постачальника покупцю підтверджується підписанням сторонами видаткової накладної на товар.

21.12.2017 року між ТОВ «Спец Оіл Сервіс» (продавець) та ПП Автоінтерлогістик (покупець) укладено договір купівлі-продажу карток №ШК-01, відповідно до якого продавець зобов'язується передати покупцю картку(и) на пальне WOG встановленої форми відповідного номіналу (далі по тексту - картка(и) на пальне або картка(и)), а покупець зобов'язується оплатити їх вартість, яка вказана в рахунку, виставленому продавцем та отримати їх. Картка на пальне має бути виготовлена на паперовому носії; глянцевому паперовому носії, заламінованого плівкою; пластиковому носії, містить емблему торгової марки WOG , вказівку на вид (марку) пального та номінал. На картку нанесено штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту.

Відповідно до п.2.1 Договору продавець зобов'язується після оплати з боку покупця в строк, не пізніше 2 робочих днів, передати покупцеві названі у п.1.1 картку/картки на пальне.

Згідно п.3.1 Договору оплата товарів покупцем здійснюється за договірною ціною, яка вказана у рахунках, виставлених продавцем, шляхом перерухуванням грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця протягом 1 банківського дня з моменту виставлення рахунку або в строк, визначений в самому рахунку.

05.04.2018 року позивачем на виконання ст.201 Податкового кодексу України було складено в електронному вигляді та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №240 та №241.

Згідно податкових накладних №240 та №241 від 05.04.2018 року позивач постав ПП Автоінтерлогістик товар - паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО2710194300 кількістю 10000 літрів та газ вуглеводний скраплений паливний, марки СПБТ УКБ ЗЕД НОМЕР_1 на загальну суму 317 400,00 гривень (податкова накладна №241), а також бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, УКТ ЗЕД 2710 12 4512 та бензин автомобільний Mustang 92-Євро-5 за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_2 на загальну суму 16638,00 грн. (

податкова накладна №240).

23.04.2017 року позивачем отримано квитанції, в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України, оскільки податкові накладні відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Додатково запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.

25.04.2018 року комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийнято рішення №666273/38540625 та №666315/38540625 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04.05.2018 року позивач звернувся до відповідача із скаргами на зазначені рішення, однак рішенням комісії з питань розгляду скарг від 08.05.2018, скарги позивача залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу без змін.

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Згідно з п.201.1. ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", &q?и:;Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

01.01.2018 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" №2245-VIII від 07.12.2017. Вказаним Законом, пункт 201.16. Податкового кодексу України викладено в новій редакції, за якою: "Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".

На виконання вказаної норми Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 від 21.02.2018 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (надалі - Постанова КМУ №117).

Пунктом 3. Порядку зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН/РК не підлягають моніторингу та реєструються в ЄРПН за умови відповідності одній із цих ознак:

- ПН, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

- обсяг постачання, зазначений в ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН ПН/РК, становить менше 500 тис. грн. та керівник платника обіймає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

- одночасно значення показників D та P мають такі розміри: D &? ; 0,03, P &?р; P м х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником в ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК;

P - сума ПДВ, зазначена платником у ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;

P м - найбільша місячна сума ПДВ, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником в ЄРПН за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховує ДФС станом на перше число календарного місяця і 10 числа платник може переглянути зазначений показник в електронному кабінеті.

Пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Як вбачається із змісту квитанції №9074115128 та №9074112829 контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6. п.1. «Критеріїв ризиковості платника податку» .

Згідно з пп.1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

1)платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

2)дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

3)платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

4)платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

5)платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

6)платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

7)наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Відповідно до п.п. 14-16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.

24.04.2018 року на підтвердження реальності господарської операції позивач надав контролюючому органу ДФС України письмові пояснення та копії первинних документів.

Згідно пояснення позивача 05.04.2018 року ТОВ «Спец Оіл Сервіс» поставив ПП Автоінтерлогістик товар-паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО2710194300 кількістю 10000 літрів та газ вуглеводний скраплений паливний, марки СПБТ УКБ ЗЕД НОМЕР_1 на загальну суму 317 400,00 гривень (податкова накладна №241), а також бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, УКТ ЗЕД 2710 12 4512 та бензин автомобільний Mustang 92-Євро-5 за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_2 на загальну суму 16638,00 грн. (

податкова накладна №240), згідно видаткових накладних №234 та №235 від 05.04.2018 року. Оплата за дані товари поступила 05.04.2018 року згідно платіжного доручення №582 від 05.04.2018 року.

Матеріалами справи підтверджено, що вищевказані товари позивач придбав у ТОВ Нафтотрейд Ресурс згідно договору поставки №9-ШК/24-12 від 20.12.2017 року від 20.12.2017 року, видаткових накладних №421155, №421148 та №420775 від 05.04.2018 року. Оплата за товар здійснена 05.04.2018 року згідно платіжного доручення №3856.

Купівля-продаж товару здійснювалася у формі карток, які не потребують окремого зберігання з особливостями, як це встановлено для нафтопродуктів як таких (наявність резервуарів тощо). Крім того, продаж таких карток не вимагає обов'язкового їх перевезення спецтранспортом, а відтак товаро-транспортна накладна не потрібна.

Крім того, позивачем на підтвердження реальності вчинення господарської операції було надано: договір №9-ШК/24-12 від 20.12.2017 року, додаток до договору №9-ШК/24-12 від 20.12.2017 року у вигляді списку заправок де можливий обмін карток, видаткова накладна №420775 від 05.04.2018 року, видаткова накладна №421148 від 05.04.2018 року, видаткова накладна №421155 від 05.04.2018 року, договір купівлі-продажу №ШК-01 від 21.12.2017 року, видаткові накладні №240 та №241 від 05.04.2018 року, банківські виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс , довідка про власний транспорт позивача, штатний розпис позивача, що був ведений у дію 01.12.2017 року.

Незважаючи на це, комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2018 року №666273/38540625 та №666315/38540625.

Відповідно до п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд зазначає, що рішення відповідача 1 про відмову у реєстрації податкових накладних містить формальну підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме не надання копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством, однак в оскаржуваних рішеннях не зазначено, якими мотивами керувалася Комісія ГУ ДФС у Львівській області, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Позивачем надано необхідні документи, які засвідчують факт поставки нафтопродуктів, проведення оплати за поставлений товар, отримання з боку контрагента відповідної кількості товару на відповідну суму грошових коштів.

Суд також зазначає, що відмова у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У спірних правовідносин відповідач діяв не у спосіб, передбачений законом.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб'єктом владних повноважень, а відтак позов належить задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666315/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №240 від 05.04.2018 року в ЄРПН. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666273/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №241 від 05.04.2018 року в ЄРПН. Зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладу №240 від 05.04.2018 року та податкову накладну №241 від 05.04.2018 року датою їх подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.14, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666315/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №240 від 05.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №666273/38540625 від 25.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №241 від 05.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №240 від 05.04.2018 року та податкову накладну №241 від 05.04.2018 року датою їх подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» (79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б, оф.310, код ЄДРПОУ 38540625) 3 524 грн. 00 коп. сплаченого судового збору.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» (79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б, оф.310, код ЄДРПОУ 38540625) 1 762 грн. 00 коп. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 02.11.2018.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2018
Оприлюднено04.11.2018
Номер документу77581843
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2163/18

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 25.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні