Рішення
від 19.10.2018 по справі 808/1738/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19 жовтня 2018 року 16 год. 55 хв.Справа № 808/1738/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Лазаренка М.С.,

за участю секретаря судового засідання Дєткова Р.О.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства Біо-Т

до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Приватне підприємство Укрбіотал-Проект

про визнання протиправними та скасування постанови і припису,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Біо-Т (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.04.2018 №9/1008-23.3/1359, винесену Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що підприємством на адресу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області 27.03.2018 подано в електронній формі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками стосовно будівництва очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області, в в якому зазначено усі передбачені законодавством відомості про цей об'єкт будівництва. Стверджує, що жодної інформації, яка б не відповідала дійсності, або була недостовірною, у зазначеному повідомленні підприємством не зазначалось. Відтак, вважає, що ПП Біо-Т не вчиняло правопорушення, визначеного п. 2. ч.2. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , а доводи викладені в оскаржуваній постанові не відповідають дійсності, є необґрунтованими і належними доказами не підтверджені.

24.07.2018 позивачем подана заява про зміну предмета позову, в якій останній просить суд визнати протиправними та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 18.04.2018 №7 та постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.04.2018 №9/1008-23.3/1359, яка прийнята судом до розгляду.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень у письмовому відзиві від 07.06.2018 вих. № 1008-23.4/1865 зазначив наступне. Під час перевірки встановлено, що у поданому ПП Біо-Т повідомленні про початок виконання будівельних робіт зазначено інформацію про документ, а саме Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки видані Відділом містобудування, архітектури та цивільного захисту населення Якимівської райдержадміністрації № 25 від 05.05.2017 (далі МБУ № 25 від 05.05.2017). Однак, вказані МБУ № 25 від 05.05.2017 видано для будівництва об'єкта Будівництво готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області , яким не передбачено будівництво очисних споруд. Зазначає, що ПП Біо-Т для будівництва об'єкта Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області містобудівні умови і обмеження земельної ділянки не надавались, для внесення змін до МБУ № 25 від 05.05.2017 позивач також не звертався. Відтак, вважаєё що ПП Біо-Т були вказані недостовірні дані в частині отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки в повідомленні про початок виконання будівельних робіт на об'єкт Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області . На підставі викладеного, просить суд у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

У відповіді на відзив ПП Біо-Т та у письмових поясненнях від 14.08.2018 зазначає, що відсутність конкретного позначення у наданих МБУ № 25 від 05.05.2017 очисних споруд для готельного комплексу, який зазначено у містобудівних умовах як об'єкт будівництва, не свідчить про необхідність отримання щодо цих очисних споруд нових містобудівних умов. Також, стверджує, що очисні споруди BIOTAL , які будуються за робочим проектом Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області , підпадають під законодавче визначення систем водовідведення і є елементом системи водовідведення, що забезпечує потребу основного функціонального призначення готельного комплексу, а тому отримання містобудівних умов для їх проектування та будівництва не потрібне.

Ухвалою суду від 24.05.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Ухвалами суду від 13.06.2018 та 16.07.2018 підготовче судове засідання у справі відкладалось.

Ухвалою суду від 14.08.2018 відкладено підготовче судове засідання та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яке не заявляє самостійних вимог на предмет спору ПП Укрбіотал-проект .

Ухвалою суду від 18.09.2018 закрито підготовче провадження у справі і призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні 19.10.2018 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, викладених вище.

Представник відповідач наполягав на відмові у задоволенні позовних вимог, з підстав викладених у відзиві.

Представник третьої особи у судове засідання 19.10.2018 не з'явився, у письмових поясненнях від 18.09.2018 посилається на те, що згідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житло-комунального господарства України від 06.11.2017 № 289 затверджено Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, зокрема на влаштування систем водовідведення. Стверджує, що очисні споруди BIOTAL , які будуються за робочим проектом Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області , підпадають під законодавче визначення систем водовідведення і є елементом системи водовідведення, що забезпечує потребу основного функціонального призначення готельного комплексу, а тому отримання містобудівних умов для їх проектування та будівництва не потрібне. На підставі викладеного вважає, що адміністративний позов ПП Біо-Т є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, повно та всебічно встановивши обставини справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, встановив наступне.

27.03.2018 ПП Біо-Т до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області подано в електронній формі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками стосовно будівництва очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області.

На підставі направлення від 02.04.2018 № 143 Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області, про що складено акт № 160/18.04.2018.

Під час перевірки встановлено, що у поданому повідомленні про початок виконання будівельних робіт на об'єкті Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області , зазначено інформацію про документ, а саме: Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Відділом містобудування, архітектури та цивільного захисту населення Якимівської райдержадміністрації № 25 від 05.05.2017. Однак, даний документ видано для будівництва об'єкта: Будівництво готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області , яким не передбачено будівництво очисних споруд. Згідно отриманої інформації, замовнику будівництва ПП Біо-Т для будівництва об'єкта будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул.. Приморський бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надавались. Для внесення змін до МБУ № 25 від 05.05.2017 замовник будівництва ПП Біо-Т не звертався до відділу містобудування, архітектури та цивільного захисту населення Якимівської райдержадміністрації. На думку Департаменту, вказане свідчить про наведення недостовірних даних в частині отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки замовником будівництва ПП Біо-Т в повідомленні про початок виконання будівельних робіт на об'єкт Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області .

18.04.2018 ПП Біо-Т видано припис № 7 про зупинення виконання будівельних робіт з будівництва очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області до оформлення права на виконання будівельних робіт в установленому порядку.

Також, 18.04.2018 відносно позивача складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності за п. 2 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .

27.04.2018 за результатами розгляду справи відповідачем винесено постанову про накладення на ПП Біо-Т штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 9/1008-23.3/1359.

Позивач, не погодившись із приписом № 7 від 18.04.2018 та постановою Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.04.2018 №9/1008-23.3/1359, звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямованість на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI (далі Закон № 3038-VI).

Відповідно до ст. 34 Закону № 3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок вико нання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незна чними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання буді- зельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітек турно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуа тацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у ви дачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Внесення даних до реєстру з прис воєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її отримання. Доступ користувачів до даних реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до ст. 36 Закону № 3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підго товчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747) (надалі - Порядок) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - пові домлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об'єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.

При цьому, відповідно до пункту 2 Порядку під реєстрацією у цьому Порядку розуміється вне сення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будіве льних робіт засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про по вернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр).

Відповідно до пункту 9 Порядку дані щодо надання (отримання), відмови у видачі чи анулювання (скасування), внесення змін до документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, вносяться Держархбудінспекцією до реєстру на підставі інформації, поданої відповідними органами дер жавного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її надходження.

Відповідно до пункту 8 Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.06.2011 № 92 (у редакції наказу Міністерства регіонального роз витку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.07.2015 № 165), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.07.2011 р. за № 885/19623 підставами для внесення Держархбудінспекці єю поданих органом державного архітектурно-будівельного контролю даних до реєстру є отримання цим органом: повідомлення; повідомлення про зміну даних у цьому повідомленні; декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація); повідомлення про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін до них у зв'язку з виявленими технічними помилками; скасування реєстрації повідомлення або декларації; прийняття рішення про видачу або анулювання дозволу, видачу сертифіката, повернення декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків; прийняття рішення про відмову у видачі дозволів чи сертифікатів.

Таким чином, визначена законодавством процедура подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт передбачає внесення цих повідомлень до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію за кінчених будівництвом об'єктів (надалі - реєстр). При цьому, обов'язок внесення до реєстру пові домлень про початок виконання будівельних робіт покладено саме на Відповідача.

Частиною 8 ст. 36 Закону № 3038-VI встановлено, що замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.

Відповідно до ч.2 ст. 39-1 Закону № 3038-VI у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Судом з'ясовано, що 27.03.2018 ПП Біо-Т подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області в електронній формі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками стосовно будівництва очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області.

Однак, 27.04.2018 року № 1008-23.5/1361 ПП Біо-Т від відповідача було отримано лист про розгляд повідомлення про початок виконання будівельних робіт з незначними наслідками (СС1), у якому зазначено, що відповідач повертає подане підприємством повідомлення про початок виконання будівельних робіт без реєстрації. В обґрунтування повернення повідомлення без реєстрації відповідач послався на недостатність наданої замовником інформації для реєстрації відповідного документу, а саме: відповідно до Реєстру виданих містобудівних умов та обмежень відділу містобудування, архітектури та цивільного захисту населення Якимівської РДА найменування об'єкту будівництва не узгоджується з найменуванням об'єкту на який було отримано МБУ № 25 від 05.05.2017; основні показники об'єкта зазначені не в повному обсязі відповідно до вимог ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .

Тобто, надіслане підприємством повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва: Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізької області , відповідачем до реєстру внесено не було, а відтак не набуло офіційного характеру.

Виходячи з наведеного та враховуючи те, що подане ПП Біо-Т повідомлення про початок виконан ня будівельних робіт не було зареєстроване відповідачем, то процедурно є неможливим встановлення в такому документі відповідності наведеної інформації (Ухвала Ви щого адміністративного суду України від 08.06.2016 у справі № К/800/31854/14).

Більш того, повертаючи повідомлення про початок виконання будівельних робіт без реєстрації, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області говорить про недостатність інформації в такому документі, посилаючись при цьому на ті самі підстави, які ним зазначені в якості недостовірних даних в постанові про накладення штрафу.

Вказані дії суб'єкта владних повноважень, на думку суду, є суперечливими та не можуть бути наслідками для різних процедурних аспектів розгляду повідомлення (повернення та встановлення обставин невідповідності наведеної інформації).

Щодо твердження відповідача про наведену у повідомлені недостовірність даних суд зазначає наступне.

Згідно з п.8 ч.1 ст. 1 Закону № 3038-VI містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону № 3038-VI перелік об'єктів будівництва, для проектування яких місто будівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Згідно з Переліком об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 № 289, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.11.2017 р. за № 1437/31305, до таких об'єктів зокрема відносяться: влаштування систем (у тому числі приладів обліку) опалення, вентиляції, водопостачання, водовідведення, газопостачання (включаючи спеціальне), силових та слабкострумових систем, які забезпечують потребу основного функціонального призначення будівель і споруд, а також дахових сонячних електростанцій (міні-електростанцій) (пункт 4).

При цьому, абз. 4 ст. 1 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення визначено, що водовідведення - це діяльність із збирання, транспортування та очищення стічних вод за допомогою систем централізованого водовідведення або інших споруд відведення та/або очищення стічних вод.

Відповідно до п. З Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, за тверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального госпо дарства України від 01.12.2017 № 316, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.01.2018 за № 56/31508 визначено, що: локальна каналізаційна мережа - система трубопроводів, каналів та/або лотків і споруд на них для збирання й відведення стічних вод з території споживача; локальні очисні споруди - споруди або пристрої для очищення стічних вод окремого споживача відповідно до вимог цих Правил та/або місцевих правил приймання; об'єкт споживача - окремо розташована територія споживача з відо кремленими системами водопостачання і водовідведення.

ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація зовнішні мережі та споруди основні положення проектування ви значає локальні (автономні) очисні споруди, як споруди та пристрої, що призначені для очищення стічних вод підприємства (абонента) перед їх скиданням в систему господарсько-побутової, виробничої або дощо вої каналізації чи використання в замкнутих схемах водного господарства підприємства.

Крім того, відповідно до пункту 2.24 Державних санітарних норм та правил утримання територій на селених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 17.03.2011 № 145, зареє строваним в Міністерстві юстиції України 05.04.2011 р. за № 457/19195 відведення стічних вод, що утвори лися в процесі господарсько-побутової і виробничої діяльності (крім шахтної, кар'єрної і дренажної води), повинно здійснюватися централізованою системою водовідведення.

У разі відсутності інженерних мереж міської (селищної, сільської) каналізації або розташування об'є ктів на відстані не менше ніж 500 м від найближчого колектора стічних вод необхідно передбачати кана лізування об'єктів на локальні очисні споруди, при цьому перевагу слід віддавати ґрунтовим методам біологічного очищення стічних вод.

Відповідно до робочого проекту: Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області , розробленого за замовленням нашого підприємства ПП Укрбіотал-Проект (10006, м. Житомир, вул. Героїв Пожежних, 66/35), на підставі якого здійснюється будівництво очисних споруд для нашого готельного комплексу, осно вна мета проекту будівництва - очищення господарсько-побутових стічних вод до нормативних показників, зменшення негативного впливу очисних споруд на навколишнє середовище шляхом впровадження сучасних, екологічно-небезпечних технологій BIOTAL .

Той факт, що очисна установка BIOTAL , проект будівництва якої розроблявся ПП Укрбіотал-Проект , є складовою частиною системи водовідведення, підтверджується листами підприємства-розробника та виробника цих установок - ТОВ UKRBIOTAL від 26.06.2018 № 91 та від 23.07.2018 № 99.

Таким чином, очисні споруди BIOTAL , які будуються за проектом Будівництво очисних споруд для готельного комплексу по вул. Приморський Бульвар, 146 в смт. Кирилівка Якимівського району Запорізької області , підпадають під законодавче визначення систем водовідведення і є елементом системи водовідведення, що забезпечує потребу основного функціонального призначення готельного комплексу, а тому отримання окремих містобудівних умов для їх проектування та будівництва не потрібне.

Тому, твердження Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про необхідність отримання нових містобудівних умов чи внесення змін до існуючих МБУ № 25 від 05.05.2017 не ґрунтуються на законі, а тому суд вважає їх безпідставними.

Відтак, зазначаючи у Повідомленні про початок виконання будівельних робіт Мітобудівні умови № 25 від 05.05.2017 ПП Біо-Т не зазначило недостовірних відомостей щодо відповідних містобудівних умов.

Відповідно до п. 2. ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Судом встановлено, що виявлене за результатами перевірки порушення у вигляді наведення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт зроблене відповідачем не у спосіб визначений законом (у повідомленні, яке не було зареєстровано в установленому порядку) та є невірним по суті, оскільки чинне законодавство не вимагає отримання окремих містобудівних умов для проектування та будівництва систем водовідведення, що забезпечує потребу основного функціонального призначення готельного комплексу.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що відповідачем не доведено обґрунтованість прийнятих оскаржуваних рішень, а відтак, припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 18.04.2018 №7 та постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.04.2018 №9/1008-23.3/1359 слід визнати протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

У зв'язку із викладеним, адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства Біо-Т до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Приватне підприємство Укрбіотал-Проект , про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 18.04.2018 №7.

Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.04.2018 №9/1008-23.3/1359.

Стягнути на користь Приватного підприємства Біо-Т судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 26.10.2018.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2018
Оприлюднено04.11.2018
Номер документу77582119
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1738/18

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 19.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 19.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні