ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2018 рокуЛьвів№ 857/788/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ільчишин Н.В.,
суддів Довгополова О.М., Коваля Р.Й.,
за участі секретаря судового засідання Федак С.Р.,
розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Вишневецького 3 на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року (головуючого судді Мірінович У.А.) ухвалене у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в м. Тернопіль у справі №819/530/18 за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Вишневецького 3 до Тернопільської міської ради, треті особи які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління соціальної політики Тернопільської міської ради, Приватне підприємство Вікторія-1 про скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
ОСББ Вишневецького 3 22.03.2018 року звернулося в суд з уточненим позовом до Тернопільської міської ради, треті особи які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління соціальної політики Тернопільської міської ради, Приватне підприємство Вікторія-1 в якому просить скасувати рішення комісії з питань надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг Тернопільської міської ради від 12.03.2018 протокол № 5.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року відмовлено в задоволенні позову.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Вишневецького 3 подало апеляційну скаргу, яку обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позов, посилаючись на те що, ними прийнято рішення, яке оформлене протоколом № 1 від 20.12.2017, що управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління з 01.01.2018 та про необхідність повідомлення ПП Вікторія-1 про відмову від отримання послуг. Листом від 29.12.2017 № 3 ПП Вікторія -1 , управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. Надалі, позивач листом з додатками від 17.01.2018 № 5 звернувся до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради щодо надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком співвласникам об'єднання. Після чого, комісія з питань надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг Тернопільської міської ради своїм рішенням, яке оформлене протоколом № 2 від 25.01.2018, вирішила надати пільги та субсидії ОСББ Вишневецького 3 починаючи з 01.01.2018. Однак, відповідач 26.02.2018 прийняв рішення, яке оформлене протоколом № 4, яким вирішив призупинити рішення від 25.01.2018 протокол № 2 про відшкодування пільг та субсидій ОСББ Вишневецького 3 з 01.01.2018, мотивуючи тим, що мешканцями будинку № 3 по вул. Вишневецького не розірвано договірні відносини з ПП Вікторія-1 про надання їм послуг з утримання будинку та прибудинкової території відповідно до вимог чинного законодавства. Надалі, 12.03.2018 відповідач прийняв рішення, яке оформлене протоколом № 5, яким вирішив здійснювати відшкодування пільг та субсидій по ОСББ Вишневецького 3 з 01.04.2018, мотивуючи тим, що ОСББ Вишневецького 3 було подано звернення від 17.01.2018 про відмову від надання послуг щодо утримання, обслуговування, управління будинком та прибудинковою територією до ПП Вікторія-1 двомісячний термін якого закінчується 17.03.2018. А тому, оскільки у зверненні від 17.01.2018 позивач неодноразово повідомляв ПП Вікторія-1 , що управління багатоквартирними будинком здійснює об'єднання через свої органи управління з 01.01.2018 та про розірвання договору співвласників будинку з ПП Вікторія-1 з 01.01.2018.
Відповідач та треті особи подавали відзив на апеляційну скаргу, в яких викладено заперечення щодо змісту і вимог апеляційної скарги.
В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 апеляційну скаргу підтримали з підстав зазначених у ній, просили рішення суду першої інстанції скасувати та задовольнити позовні вимоги.
Представники відповідача та третьої особи управління соціальної політики Тернопільської міської ради ОСОБА_3 та третьої особи ПП Вікторія-1 ОСОБА_4 в судовому засіданні апеляційного суду заперечили доводи апеляційної скарги просили рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Відповідно до приписів частини 3 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, відповідно до рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 317 від 28.02.2011 ПП Вікторія-1 надає послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Зазначені послуги надавались також буд. № 3 по бульв. Д.Вишневецького в м. Тернополі.
13.07.2017 на установчих зборів власників квартир багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, бульвар Д. Вишневецького, 3 прийнято рішення, яке оформлене протоколом № 1, що управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління після реєстрації ОСББ Вишневецького 3 .
В подальшому, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Вишневецького 3 зареєстроване як юридична особа 25.09.2017 та перебуває на обліку в Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області з 25.09.2017, як платник податків, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Листом від 28.09.2017 № 1 позивач повідомив ПП Вікторія-1 про те, що в будинку № 3 по бульварі ОСОБА_5 в м. Тернополі, 25.09.2017 було зареєстровано ОСББ Вишневецького 3 та управління багатоквартирним будинком буде здійснюватися через ОСББ Вишневецького 3 . Водночас у зазначеному листі позивач також просив ПП Вікторія-1 підготувати та підписати акт прийому - передачі багатоквартирного будинку № 3 до ОСББ та передати усю технічну документацію відповідно до статті 6 Закону № 2866-III.
Також, на загальних зборах ОСББ Вишневецького 3 прийнято рішення, яке оформлене протоколом № 1 від 20.12.2017, згідно якого вирішили, що управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління з 01.01.2018 та ПП Вікторія -1 повідомити про відмову від отримання послуг, щодо утримання, обслуговування, управління будинком та прибудинковою територією, та датою припинення послуг прийняти 31.12.2017.
Листом від 29.12.2017 № 3 позивач повідомив ПП Вікторія- 1 , що згідно рішення, яке оформлене протоколом № 1 від 20.12.2017, ОСББ Вишневецького 3 вирішило, що управління будинком буде здійснювати об'єднання через свої органи управління, та ПП Вікторія -1 слід надати інформацію про залишок коштів на утримання і ремонт будинку, та про необхідність їх перерахування на рахунок позивача.
Надалі, позивач листом з додатками від 17.01.2018 № 5 звернувся до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради щодо надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком співвласникам об'єднання.
Комісією з питань надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг Тернопільської міської ради було прийнято рішення, яке оформлене протоколом № 2 від 25.01.2018, яким вирішила надати пільги та субсидії ОСББ Вишневецького 3 починаючи з 01.01.2018.
Однак, 26.02.2018 відповідач прийняв рішення, яке оформлене протоколом № 4, яким вирішив призупинити рішення від 25.01.2018 протокол № 2 про відшкодування пільг та субсидій ОСББ Вишневецького 3 з 01.01.2018, мотивуючи тим, що мешканцями будинку № 3 по вул. Вишневецького не розірвано договірні відносини з ПП Вікторія-1 про надання їм послуг з утримання будинку та прибудинкової території. Вказане рішення не скасоване у встановленому порядку.
Надалі, 12.03.2018 відповідач прийняв рішення, яке оформлене протоколом № 5, яким вирішив здійснювати відшкодування пільг та субсидій по ОСББ Вишневецького 3 з 01.04.2018, мотивуючи тим, що ОСББ Вишневецького 3 було подано звернення від 17.01.2018 про відмову від надання послуг щодо утримання, обслуговування, управління будинком та прибудинковою територією до ПП Вікторія-1 двомісячний термін якого закінчується 17.03.2018.
Відповідно до частин першої та другої статті 327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги № 1875-IV від 24.06.2004, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 1875-IV) утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством; виконавець - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору. Балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Частиною шостою статті 19 Закону № 1875-IV визначено, що особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.
Згідно статті 24 Закону № 1875-IV саме правом балансоутримувача є: здійснення функції утримання на балансі переданого йому за договором з власником майна та управління їм чи передача за договором повністю або частково функції управління управителю; визначення порядку утримання, експлуатації та ремонту майна.
Судом встановлено, що ПП Вікторія-1 до 31.03.2018 було балансоутримувачем та виконавцем послуг з утримання буд. № 3 по бульв. Д.Вишневецького в м. Тернополі.
Згідно з частиною першою статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку № 417-VIII від 14.05.2015 (далі - Закон № 417-VIII) спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів (частина перша статті 239 Цивільного кодексу України).
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 № 2866-III (далі - Закон № 2866-III) колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків № 301 від 20.04.2016 (далі - Порядок № 301) визначено механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 301 після затвердження балансоутримувачем акта про списання багатоквартирного будинку з балансу процедура списання відповідного будинку вважається закінченою.
Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що балансоутримувач багатоквартирного будинку припиняє обслуговування/утримування того чи іншого будинку з часу списання відповідного будинку на підставі відповідного акта.
Судом встановлено, що сторонами не надано доказів, які підтверджували що ПП Вікторія-1 , як балансоутримувач та виконавець послуг з утримання буд. № 3 по бульв. Д. Вишневецького в м. Тернополі припинив обслуговування/утримування та списав зазначений будинок на обслуговування/утримування ОСББ Вишневецького 3 та як зазначалось в судовому засіданні апеляційного суду технічної документації не було передано позивачу.
Водночас, як слідує з матеріалів справи, що відповідно до рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 317 від 28.02.2011 ПП Вікторія-1 здійснювало утримання будинку та прибудинкової території будинку № 3 по бульв. Д.Вишневецького в м. Тернополі до 01.04.2018, а саме: велися розрахунки за послуги електропостачання для будинку, технічне обслуговування ліфтів, дератизацію і дезінфекцію, аварійне обслуговування системи гарячого та теплопостачання, технічне обслуговування системи холодного водопостачання, поточний ремонт, роботи по прибиранню будинку та прибудинкової території, що підтверджується відповідними актами здачі-приймання робіт (надання послуг), актами про виконання робіт з аварійного обслуговування житлових будинків та іншими документами (аркуші справи 121- 140).
Також, суд звертає увагу на те, що відповідно до частини п'ятої статті 14 Закону № 2866-III спори щодо здійснення прав співвласників вирішуються за згодою сторін або в судовому порядку.
Частиною першою статті 29 Закону № 2866-III визначено, що особи, винні, зокрема, у: недотриманні вимог цього Закону, порушенні прав власників (користувачів), їх об'єднань і асоціацій несуть цивільну, кримінальну, адміністративну відповідальність відповідно до закону.
Враховуючи те, що позивач був обізнаний про те, що ПП Вікторія-1 протягом трьох місяців не виконувало вимоги Закону № 2866-III щодо передачі документації на зазначений будинок та передачі будинку з управління в управління ОСББ Вишневецького 3 , суд дійшов висновку, що позивач міг звернутися до відповідного суду за захистом таких прав, оскільки доказів іншого сторонами не надано, а судом не здобуто.
Згідно абзацу третього пункту 15 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою КМУ від 21.10.1995 № 848 (абзац третій пункту 15 в редакції постанови Кабінету міністрів України від 22.09.1997 № 1050, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) громадянам, які проживають у приватних будинках, квартирах чи кімнатах, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг надається шляхом перерахування коштів на рахунок підприємств, установ, організацій та управителів багатоквартирних будинків, що надають житлово-комунальні послуги, а субсидія для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива за бажанням громадян виплачується відділеннями поштового зв'язку чи перераховується на їх рахунок в банківській установі.
Апеляційний суд вважає, що зазначений будинок ПП Вікторія-1 з 01.01.2018 не був списаний на обслуговування/утримування ОСББ Вишневецького 3 , ПП Вікторія-1 з 01.01.2018 по 31.03.2018 здійснювало утримання будинку № 3 по бульв. Д.Вишневецького в м. Тернополі, що підтверджується відповідними документами, в тому числі згідно договорів про надання послуг укладених з підрядними організаціями Тернопільський міський РЕМ, ПП Максима , КП Профілактична дезінсекція , КП ТМТКЕ , КП Тернопільміськводоканал , ПП Аляска та інші), які припинені в частині такої будівлі лише з 01.04.2018, з врахуванням чого Управлінням правомірно було прийнято оскаржуване рішення щодо відшкодування ПП Вікторія-1 пільг та субсидій за період надання таких послуг, а саме з 01.01.2018 по 31.03.2018, позивачем не оскаржено дій чи бездіяльності ПП Вікторія-1 щодо виконання вимог Закону № 2866-III щодо передачі документації на зазначений будинок та передачі будинку із свого управління в управління ОСББ Вишневецького 3 .
Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції на підставі статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Вишневецького 3 - залишити без задоволення.
Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 року у справі №819/530/18 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку лише з підстав, визначених в статті 328 КАС України, протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Н.В. Ільчишин
Судді О.М. Довгополов
ОСОБА_6
Повний текст постанови складено 05.11.2018 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2018 |
Оприлюднено | 06.11.2018 |
Номер документу | 77595224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні